O to się właśnie rozchodzi... że w tej strategii marketingowej- piszecie totalne brednie, chociażby na temat gri gri. To nie jest czepialstwo, tylko przykre fakty. Powody tego mogą być dwa, niewykluczające się wzajemnie: 1) nie czytaliście nawet instrukcji obsługii gri gri i nie mieliście żadnego szkolenia z jego użycia. 2) Świadomie oszukujecie klienta, zaniżając ryzyko, licząc na toprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
Jodłosz nie rozpędzaj się z tymi 200 instruktorami w PZA... Pamiętaj, że mają to być instruktorzy ALPINIZMU... A takich z aktualnymi papierami to jest w PZA ... aż 19 :)przez Marheva - Forum wspinaczkowe
sz. Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ty się osobiście płaszczysz? Tłumaczysz? czy > tylko tak, w imieniu tych co to robią, piszesz? "tych co to robią" kto to robi ? marsjanie ? Piszę to w imieniu po części nas wszystkich- bo wina za burdel zostawiony przez niewidzialnych marsjan spada na nas po równo. I tak długo jak nie będzieprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
Człowieku: otwórz instrukcję Gri-Gri - dla wyjaśnienia trupia czaszka nie oznacza bezpieczeństwa. Otwórz instrukcję dowolnego kasku: Przykład: Potem otwórz stronę PZA i sprawdź kto w tym kraju ma uprawnienia instruktora ALPINIZMU PZA(odpowiednia zakładka): Nie pytałem który z nich u was pracuje, tylko który z nich was szkolił... PS> w każdym parku linowym pierwprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
A i śmiechu warte ciąg dalszy : Kolejny cytat z waszej strony... "...Ten drugi przyrząd (gri-gri, patent firmy Petzl) uniemożliwia zjazd w przypadku wypuszczenia go z dłoni przez instruktora. Takie zastosowanie przyrządów wyklucza błąd instruktora." "Wspinacz jest przypięty do liny, która kontroluje instruktor poprzez przyrząd gri-gri, który uniemożliwia utratę kontroli nadprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
In Napisał(a): ------------------------------------------------------- > "Jakie to kursy prowadzone przez PZA ukończyły > osoby prowadzące zajęcia? " > > Kursy są prowadzone nie przez PZA, a przez > instruktorów alpinizmu, zarejestrowanych w PZA. > Kursy dotyczą asekuracji osób początkujących i > obsługi stanowisk na sztucznych obiektach. > Proszę napisprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
Oczywiście można dzielić ludzi na tych z niedouczonych z miasta(*) i na tych douczonych ze wsi, lub dokładnie na odwrót. Zwalanie winy na innych to też typowo polska specjalność. Przecież to nie ja wywalam śmieci w skałach, to nie ja drę mordę, to nie ja dewastuje czyjąś własność, czy tereny parków narodowych i, z innej beczki, to nie mój pies sra na trawniku sąsiada. Wszystko co złego to nieprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
tesia Napisał(a): Tęskniłem za tobą misiaczku. Wywalili cię z forum polonistycznego i wróciłaś nas nawracać ?przez Marheva - Forum wspinaczkowe
wacuś Napisał(a): ------------------------------------------------------- > cejot Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > Pisać > > można wszędzie, a wymówki i tak zawsze się > > znajdą, więc i ludzie chętni do ich > > wykorzystania też. > > Niestety tak jest, jak zwróciłem uwagę > gościowi, że pod skały się niprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
Tam gdzie kapitalista widzi złoty biznes, tam pańszczyźniane społeczeństwo widzi tylko problemy i okazję do ponapierdalania się... Wszystko jest wszystkich, wszystko jest niczyje, ale to poletko jest akurat czyjeś... Wariatkowa ciąg dalszy...przez Marheva - Forum wspinaczkowe
No akurat mammut robił dosyć agresywne w kształtach buty. Np. samurai czy goblin. Co do tego 6.5 - to po części się zgodzę. Może właśnie przez to że stara gwardia uczyła się wspinać w kapciach typu jokery boreala smarowane jakimiś olejkami ze spermy szatana, dziś nie potrzebują testarossy do zrobiania 6.2 :)przez Marheva - Forum sprzętowe
mloskot Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Dodatkowo, może warto zmieniać nazwy własne > firm i produktów na ***. Wtedy tych którzy sami > sobie szyją buty lub plotą liny nic kłuć w > oczy nie będzie. > > Zejdźmy na ziemię. Absolutnie nie o to chodzi. Niech se reklamują co chcą :) Ale artykuł zatytułowany jest: "UIAA opracprzez Marheva - Forum sprzętowe
Dzięki :) Choć dziwie się, że nie wzięliście kasy za możliwość reklamowania swojego sklepu i swoich produktów na tej stronie :)przez Marheva - Forum sprzętowe
Było napisane tylko CAMPER pod autorem- nie każdy musi wiedzieć, że ta firma jest dystrybutorem marki Edelweiss. Nie mam nic do reklam czy akcji promocyjnych na forum. Jednak jeśli mówimy o kwestiach szeroko rozumianego "bezpieczeństwa", to fajnie było by wiedzieć, co jest propagandą marketingową a co faktem obiektywnym. Artykuł jest zwyczajnie reklama marki Edelweiss (czy płatprzez Marheva - Forum sprzętowe
Jw. Proponowałbym aby nad każdym sponsorowanym artykułem, umieszczać stosowną informację.przez Marheva - Forum sprzętowe
Micaj Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Mam taką teorię, że ktoś wymyślił i > rozpropagował taką metodę asekuracji jaką > stosuje się w usa, żeby w następnej kolejności > wprowadzić na tamtejszy rynek gri ;) Tylko potem nawet petzl rozstał się z podchwytem w Gri, a amerykanie się ostali jak jelenie :)przez Marheva - Forum wspinaczkowe
Ale on chyba jest z tych PiSzących wyznawców pancernej brzozy, sztucznej mgły, trotylu a kabinie itp. Tak wnioskuję, choć mogę się mylić.przez Marheva - Forum wspinaczkowe
Na Guide zjazd jest bardzo miły przy linie 7.9. Da się zjechać bez problemu nawet na jednej żyle. Zjeżdzałem wielokrotnie na jednej żyle właśnie Ambitiona 7.9, nie widzę gdzie problem. Przy lotach jednak warto wziąc pod uwagę średnice- i gdzie ryzyko potężnego odpału- wpinać jak bliźniaka. 8 od wielu lat nie nadaje się ani jako zjazdówka ani tym bardizej do asekuracji. Dzisiejsze liny sąprzez Marheva - Forum sprzętowe
No własnie o to chodzi w tym wszystkim... O zablokowanie liny... A przy takim ustawieniu rąk jest to zdecydowanie mniej efektywne, no i trzymasz rękę bliżej przyrządu. W dodatku stosują jakiś durny system przekładania rąk, na "otwartym" przyrządzie, więc w sumie... bez asekuracji. Na wędkę jak jeszcze używasz kabla, to nawet jak nadepniesz, to się zablokuje. Więc i takie coś dziprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
Samuel Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ten sposób ma dwie zalety: > > - szybsze wydawanie luzu > > -zmuszenie asekurującego do ciągłej uwagi. I co ci po tej jego uwadze ? Jak cię asekurant rozpierdoli to zadowolisz się tym że był czujny ?przez Marheva - Forum wspinaczkowe
Aha no to wiele wyjaśnia :) Pozdr.przez Marheva - Forum sprzętowe
Tu nie chodzi o gęstość tylko o wbijanie czegoś "dla twojej wygody". Od kiedy to twoja wygoda jest mojsza od mojej ? Jak dla twojej wygody można napierdalać barankami, bo się przewiązać nie umiesz, to dla mojej wygody można skuć wszystko czego nie umiem zrobić i przykręcić kolorowe chwyty. Dlaczego nie ? PS> ja was od debili nie wyzywam. Tak to se do matki mów.przez Marheva - Forum wspinaczkowe
no raczej 8.9. Najcieńszą z atestem na 1 ma mamut - 8.7 serenity. To jak lina pracuje w przyrządach, nie zależy tylko od jej średnicy, powiedizałbym nawet że dzisiaj w coraz mniejszym stopniu. Bardziej o tego jaki ma oplot i jakie wnętrze.przez Marheva - Forum sprzętowe
Ale jeśli kryterium była masa, to można było wybrać coś zdecydowanie lepszego od genesisa. Nawet jak na 8.5 to on lekki nie jest. Lina nigdy nie jest za długa... czasem tylko jej nie starcza.przez Marheva - Forum sprzętowe
To dla mojej wygody wykujmy na wszystkich drogach w skałach stopnie i chwyty tak żeby wyszło ciągowe 6.2. Możemy przykręcić też kolorowe chwyty jakby mi było nudno. To tylko kawałek pierdolonego wapienia, przecież nie krzywdzę twojej matki. Tych "tylko jeden więcej kawałek żelastwa" jest już w skałach tak najebane, że hakówkę z trawersami można by na tych ringach odwalać.przez Marheva - Forum wspinaczkowe
To można było sobie kupić twilighta 7.5 mm albo mastera 7.8 i mieć 40 metrów 1.5 kg. Wybrałeś chyba najcięższą połówkę na rynku i upitoliłeś ją w długości która przyda się co najwyżej dla szapanu na szlaku :)przez Marheva - Forum sprzętowe
Samuel Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > > > pytam raz jeszcze. jakie jest uzasadnienie > > wklejania tego gówna? > > Moja wygoda. To może dla własnej wygody zdejmijcie sobie dachy ze swoich paneli a nie ruchajcie ten wapień bez wazeliny. Ringi co pół metra na każdym kawałku wapienia wyższym od 1 metra, baranki na stanacprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
A co do przyrządów- skoro np. ATC pracuje bez problemu na linach połówkowych nawet 7.9mm , to dlaczego miałby nie pracować na 9.1 ? :)przez Marheva - Forum sprzętowe
Tey, ale ty masz zapłon :) Beal Joker 9.1 to już parę lat na rynku jest, master 8.9 wyszedł niewiele później. Mammut ma nawet 8.7 - "nowy" model Serenity, i to na pewno od zeszłego roku na półkach sklepowych.przez Marheva - Forum sprzętowe