na na kanapie sa takie VI.2+ nawet spoko wycenione i obite a to VI+ to na prawo pierwsza droga , chyba balans byl....bo balansowalem bardzo...przez edi - Forum wspinaczkowe
Ambrozja VI.3+ fajowa droga!!po chwytach i w przewisie..trudnosci to banka do krawady calkiem spoko jak znasz bo wiesz gdzie ...na Os kumpel stal i stal i spadl bo sie bal...niby lot w przewis ale przed banka jestes 1.5 m nad przelotem...z jednej strony wymusza zrobienia ale trzeba miec psyche....Stefan stwierdzil ze "mocni zawodnicy sobie poradza" ..:-))ale nie wierze że zrobi ktos zprzez edi - Forum wspinaczkowe
jak ktoś postoi pod sypiacymi sie : roslinkami , pylem ,kamolami..itd...aby powstala Nowa droga która poprowadzona jest na brudno, mokro aby inni mieli fajnie to "zmienia zdanie".. .TAK JAK JA..... ...patenty zawsze mozna dostosowac :-)).......latwo przyjsc na gotowe i wybrzydac...dozo ..jeszcze raz DZIEKI ZA PRACE DLA NAS WSZYSTKICH!!!przez edi - Forum wspinaczkowe
pomijajac wyceny ktore sa subiektywne...dla kolesi z Kraka i i dalszych okoplic BRZO jest megaa!!!!!!! rejonem ...dla kazdego coś milego ... krótkie ..długie...latwe , trudne...WSZYSCY POWINNI BIC UKONY PRZED JACKIEM...TYLE PRACAY DLA INNYCH..DZIEKI!!!!!!!!!!przez edi - Forum wspinaczkowe
Iluzja to linia starej hakówki Muskata , haczona też kiedyś jak już była tam Iluzja ale po "mocnej" argumentacji zaprzestano przejśc hakowych ...., chwyt jest pozostalościa ( hakodziura) podobnie jak ta na lewą ( ta została wzmocniona betonem bo się kruszyła i zamakała) Wiele osob robilo z "ta "dwójka a dużo bez : w przewisie zadajesz mocno do wiadra albo lapiesz pomoc ,przez edi - Forum wspinaczkowe
Szalony ja jestem za : podklejaniem ruszjących się chwytów lub want ktore mogą komus spasc na leb....caly jaroniec TRZYMA SIE NA BETONIE ...ale w tym przypadku to bylo jawne przegiecie....przejscie na Ciemną Strone Mocy ( bardzo mi sie to okreslenie we wzmiankowanum artykule podobało ;-)))przez edi - Forum wspinaczkowe
Szalony przekazalem info o sprawie o której rozmawialiśmy w brzo , mysle że na KUSTOSZA WIELKIJ TEJ TURNI sie nada!:-) potrzebuje tylko kontroli ( a jest pod TWOIM wielkim wplywem) aby trzymał się Scieszki Dobrej Strony Mocy ( patrz artykuł w GORACH o odhaczeniu na Kościelcu) co na JARO raczej nie wyszło :-(( pozdprzez edi - Forum wspinaczkowe
o widzę już osobiste wycieczki...:-))a wszystko dlatego bo sadze że beton i kucie to nie droga rozwoju... ja sie z nia nie zgadzam ale ja jestem tylko mały edi... co do voodu to nie tylko ja zrobilem podkute...i jestem zbyt duzym leniem aby jechac cos tam podkuwać...jeszcze dla różnicy 5-5+ :-)może gdyby skoczylo do 6.7... a Zdzichu sobie robi jaja ze wszystkich i w tym przypadku padło na MNIEprzez edi - Forum wspinaczkowe
Powyższy watek należy tak traktować jak w akapicie nr.3. .jego intrygującym poczuciem humoru :-)) vide casus tzw "Lisiej" pozdprzez edi - Forum wspinaczkowe
watek został usuniety bo zostal zrozumiany jako personalny atak na osobe MARCINA a nie jako MOJĄ opinię na zaistnialy fakt a zwlaszcza konteks calego wydarzenia.....pozd ediprzez edi - Forum wspinaczkowe
badań to chyba nie ma.??..problem na doktorat dla kogoś z Alergologii/Pulmonologii...:-))) u osób wspinających się z astmą oskrzelowa ( z potwierdzeniem astmy w spirometrii) to przypadki zaostrzenia sa...nawet trzeba było zmienić ładownie... czy w przewlekłym kontakcie wywołuje asmę jako "nadreaktywność" + alergen ( magnezja??) + inne czynniki ze ściany.. grzyby, roztocza, bakterieprzez edi - Forum wspinaczkowe
skoro koles potrafil zamagnezjowac to i by się wpioł bo chwyt nad wpinka wyglada jak wiadro...chyba czasem pierwsza wpinka pełni raczej funkcję techniczna tzn . lina idzie bliżej skały i w przewisach nie plata sie miedzy nogami...jak ostatnio na jakims filmie na Wspinaniu jakas laska z Francji robila 8c w Ceuse to tez miała z dwie wpięte...może lot z 2giej wpinki to gleba..???ciężko teoretyzowaprzez edi - Forum wspinaczkowe
Miłosz...teleskopowy kij od mopa , lub od "tyczki"( teleskopowa wędka bez przelotek -wyciągasz ostatnie cienkie elementy) + scisk stolarski i nie ma " strasznej" 1 wpinki. a nawet w PL sa takie na 4m......koszt z 20 zł..? , mozna też zamówić gotowe w necie , kumpel dostał "orginał" z UK.ale namiarów nie mam 20funtów???..pozdrawiamprzez edi - Forum wspinaczkowe
Wielkie gratulacje!!!pozadrowienia z zako.i dzięki za chwyty!!!przez edi - Forum wspinaczkowe
topo było na stronie montano i w Górach oraz MG ale tak 2 lata temu...bez topo i tak nazwy Ci nic nie pomoga, w Oblazowej jest grota i skaly po prawej tam troche latwiejszych dróg...po drugiej stronie Białki Kramnica i tam drogi do VI.3...przez edi - Forum wspinaczkowe
wiem, wiem :-)) ucieszyłem się że tak dużo VI.5+ porobiłem jak zobaczyłem tabelkę...przez edi - Forum wspinaczkowe
"pierwotne promocyjne " wyceny Jacka to taki pstryczek-przytyczek...i "promocja" rejonu ... lepiej aby ludzie się wspinali i "czyścili" drogi z ziemi , kruszyzny i traw,niż stały odłogiem...tylko dlatego że boją się iść bo obite lotniczo lub zgoła niebezpiecznie?? lub VI.+ ma VI.2..a to np. max Os wycena to sprawa drugorzędna a i tak się ustabilizuje :-))...czaseprzez edi - Forum wspinaczkowe
oczywiście VI.2 st...:-))przez edi - Forum wspinaczkowe
tak właśnie jest...nie ma póły startowej ale to się da ominąc startując bardziej z prawej z klam na Franken... brak tych okularków tam był fuck podchwytowy?? jakiś się dziwny ten chwyt zrobił ni jak nie da się złapać :-))..do odkrętki ...zostaje podchwyt na lewa i daaaleko do krawądy prawą ale trudne...przez edi - Forum wspinaczkowe
Robił ktoś ostatnio??jakoś ubyło chwytów i nie ma już biegu po wiadrach do banieczki ..jak to obiecywali....jaki jest patent na dole??? z klam po prawej do dwójki i z fucka do podchwytu, potem daleko do góry prawa do krawądy ( tej co potem jest stopniem ) i przestrzał w lewo do odciagu z którego robi sie wpinkę??jakoś takie trudne wychodzi na VI.4.....albo może dlatego że było 30 st...przez edi - Forum wspinaczkowe
jak to "mówią" Włosi z północy " Europa kończy sie 100 km na pólnoc od Rzymu"...może za pół roku bedzie nowy bar , hotel..? życie nie zna próżni... tylko miejcowe gejczaki będą musiały znaleść sobie nowe miejsce na schadzki.... Szkoda tego miejsca...pamiętacie apel Kolarza...no to się stalo...przez edi - Forum wspinaczkowe
Dzieki wkładowi "miejscowej" ekipy , kasie z KW.Zakopane ( dzięki ANDI!!) , ringom i stanom od MIKSERA (PZA dzięki PIOTREK i JACEK)!! , oraz niezawodnego w potrzebie MIRA oraz INNY ludziom " dobrej woli"....na większości dróg da się wspinać - nowa lub uzupełniona ( dokręcone plakietki ) asekuracja... Prace postępują i kotwy sukcesywnie wymieniane są na ringi ...WIELKIE DZprzez edi - Forum wspinaczkowe
A to mnie "zabiłeś" Piotrek bo myślałem że TY to masz super...Mój Matek 5 lat we wrześniu ... sytułacje ratują dwie babcie ( jedna w Chrzanowie więc na jure da się skoczyć ) ale ogólnie to ładować ,ładować ( campus i drąg w domu , na ścianę 5 min autem...) i mieć mega spręża jak jest możliwość wyskoczyć w jakieś skały... Wakacje 1 x Arco ( przyjazne rodzinom wspinaczy , zawsze dprzez edi - Forum wspinaczkowe
Wojtas!!Ty sie martwisz o wagę.......w boksie to by była chyba musza..:-)))przez edi - Forum wspinaczkowe
W dawnych czasach kiedy Brytan wychodził w formie drukowanej a u "nas " na Rawie ( balderownia kw.zakopane) byl napis Lion to Bóg ... bo to co potrafił pokazać na panelu było czymś co nigdy nie zapomnę...a w skałach NP: prostowanie odlotu fl....To czsy panowania Zieji...(vide na Koronie Zieja to Bóg), to był taki tekst : jak przez skórę na brzuchu nie czytasz gazety to jesteś grubaseprzez edi - Forum wspinaczkowe
Bornlivedie VI.4/4+ St trudne 4+,Mnikowski pikus VI.4 St jednak VI.4 narzuca się zadawac z podchytu do poly ale to MOCNY ruch ..po dziureczkach latwiej..:-)Wojtas przebakiwał ze 3+ ale z 15 min wisiał zanim wymyslil patent :-)) to VI.5 Urzekła Mnie Twoja Histeria??trudne....chyba tylko Pako zrobil???ale po locie glowa w doł...i tak uważam że Czulowski pikus na Sępiej w Zimnym to najtrudniejsze VIprzez edi - Forum wspinaczkowe
sa "latwe" 4+ = 7b+ ( wino i spiew zwlaszcza robione z fuckiem z ogrodow) i trudne 4+= 7c( krotka forma, reaktor plus , reactions , prozac, malpi gaj.... przynajmniej Mi siak wydaje..:-)))np..ale lepiej wyglada wpisanie 4+ = 7c niz 4+ =7 b+ ;-), Stefanowe 4/4+ maja z 4+ i to trudne...:-)).pozdrowienia z Bugariiprzez edi - Forum wspinaczkowe
w takim rejonie koło wiednia Talhofergrad , robilismy 7-7+..po takich wielkich dziurach..do klamy wchodziło całe przedramię...jak poszła trzecia osoba to powiedziała Ku...wa.!!..tam cos jest...i wyszło za chwile cos takiego... no może był ciut mniejszy...wiedzialem że nie jadowity ale ogladałe potem kazdy wiekszy chwyt..:-))przez edi - Forum wspinaczkowe