O prawdziwości OS powinna decydować komisja stylu w osobie autora artykułu o popclimbingu. Każdy mocarz świata wspinaczkowego powinien wysłać zaproszenie przed próba OS, aby był świadek i taka czystość stylu będzie określona. Inaczej się nie liczy.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Czytaj że zrozumieniem. To jest drwina odnośnie ostatnich artykułów o czystości styluprzez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Chyba ktoś dostanie zawału. Cały świat w opozycji do artykułu o czystym OS i RP. Zgniły zachód wkracza coraz bardziej w nasz niezmącony świat czystej idei (nawet bardziej czystej od samego twórcy zasad) - ptfuuu.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Niestety skopane obicie wymusza dylematy z zakresu etyki wspinaczkowej. Problem w tym że dylematy etyczne porusza w swoim artykule jeden z dwóch najgorszych partaczy w tym względzie.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Robiłem drogi mając 30, grubo ciągnie.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
To będzie styl: Pop OS TR 1B PP bo OS nadal oznacza TYLKO brak znajomości drogi.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
I dodam że na tym 6+ to nie jest błąd, ani zaniedbanie. Jest to działanie celowe!przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Byłem ostatnio i raczej też więcej nie będę. Ranę na nodze pewnie z miesiąc będę leczył. Ostryszka i tak jest luksus. Generalnie omijam drogi tego obijacza, ale nie zawsze on jest autorem, jak na Wielkiej i można się dać zrobić. Gorzej że ostatnio czasem muszę wybierać jego drogi, bo narobił tego masowo, a Jura ma ograniczoną wielkość. Z dróg które mnie jeszcze ostatnio do nerwicy doprowadziły tprzez PJ22 - Forum wspinaczkowe
To nie jest obite lotnie (Racuch) tylko idiotycznie i złośliwie. Wpinki porobione w miejscach niewykonalnych. Na 6.3 kolega robiący 6.5 OS wywalił walcząc z trzecią wpinką, doleciał do gleby (nie było mnie przy tym). Ja robiłem jakieś 6+ które w połowie ma mały brzuszek, który jest cruxem. To miejsce robi się w zasadzie solo, bo niższe punkty niczemu nie służą. Ona jest właśnie obita tak, aby mieprzez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Ja tego nie czaję. OS oznacza zrobienie bez znajomości, FL z informacją ale bez macania, RP - macane dowolną ilość razy. Nie ma tu mowy o innych wynalazkach filozoficznych.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Ja widziałem - Racuch, Wielka Turnia, Sępia Czułowska i Łysica (zarosły dzieki temu na amen) Brzuchacka (tu jak nie masz 180 to wpinki niemal niewykonalne na kilku drogach) - generalni wszystko ci sami obijacze.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Niestety obijanie pod swój wzrost i manie wyj..... że ktoś ma o 50cm mniejszy zasięg to standard w naszych skałach. Przoduje w tym dwóch bardzo aktywnych ekiperów. Gdy widzę jedno z tych znamienitych nazwisk przy drodze, to podchodzę z ostrożnością. Takie drogi stają się czasem bardzo niebezpieczne - ryzyko lotu z wyciągnięta liną, gdy robi się wpinkę w cruxie, a często 50 cm niżej jest komfortoprzez PJ22 - Forum wspinaczkowe
I teraz nie można już tamtędy chodzić, bo można się wpiąć i ryzyko stało się nieakceptowapnie niskie.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Kolejny pop climber Który chętny poprawić styl?przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Pozdrawiam osoby które nazywają całe sportowe wspinanie wędkowaniem. Zapraszam do powtórzeń oraz uklasycznienia wszystkich dróg od 9a w górę. Nawet możecie ściągać ekspresy z Silence przed każdą próbą, życzę powodzenia i trzymam kciuki. Wierzę że jakiś Polak stanie się niedościgniony światowym wzorem w uklasycznienia takich wyzwań sportowych. Pierwszego wzywam Makara do uklasycznienia wędkowej dprzez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Ja dawno tyle kleszczy nie widziałem co w tym roku. Cała Dolina Szklarki i okolica pełna tego dziadostwa. Ja już miałem kilka, pies kilkadziesiąt + kilkaset chodzących. Moim zdaniem jest kleszczowy armagedon.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Proponuję atakować boso z poziomu morza, a na śniegu dipuszciłbym używanie kierpców. Dopiero wtedy można mówić o stylu na tej górze jeśli chodzi o drogę klasyczną.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Tą logiką należy zakazać dostawania się na wspinanie samochodem. Po przejechaniu 100km na rowerze będzie jeszcze trudniej.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Ale czy ktoś mówi że nie ułatwiają. Skrótowiec OS odnosi się wyłącznie znajomość drogi.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Tak - wiec gdy kogos asekuruje to uznaje to za Fl, bo trudno nic nie widzieć. Jak już pisałem wyżej OS oznacza dla mnie brak znajomości drogi. Nic o niej nie wiem to OS, wiem/ widziałem kogoś to Fl, nie rozstrząsam czy zabawki wiszą czy nie.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Ja się z takimi dyskusjami nie spotkałem. Raczej gdy się z kimś rozmawia i mu mówisz że skoro kogoś asekurowałeś i masz ekspresy to nie OS tylko Fl to patrzy jak na kosmitę. Ja takie prowadzenia wpisuję Fl nawet jak to jest 4+. Zdejmowania ekspresów przed kolejną próbą nie spotkałem nigdy nigdzie, nawet w Polsce. Raz spotkałem kolesia z wyspy Man który mnie asekurował na drodze którą zrobiłem OSprzez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Ciekawe ile według Polskiej tradycyjnej nomenklatury, wynosi największa czysto pokonana trudność. Obstawiam że pewnie ok 8c czystego OS i 9a czystego RP. Choć w przypadku RP może być mniej, bo nie wierzę, aby ktokolwiek robiac kolejną próbę na takiej drodze w ten sam czy następny dzień, zdejmował ekspresy przed kolejną. To by była paranoja. Jak dla mnie i chyba całego świata wspinania sportowegoprzez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Taki jak wszystkich topowych przejść sportowych. TR (bo z pierwszą) PP (bo wisiały). Czyli POP climbing za 9c, bo tam Ondra też nie ściągał przed kolejnymi próbami.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Dobre by to było. Idziesz na takiego Priaposa w Grande. Potem ściągasz z wędki, bo inaczej się nie da, potem znowu prowadzisz i znowu zbierasz na wędkę.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
I tu bym dodał. Łatwe drogi powinny być znacznie gęściej obijane niż trudne. Po łatwych chodzą osoby ze znacznie mniejszym doświadczeniem i występuje na nich więcej elementów o które można sobie zrobić krzywdę.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Liczba idiotycznie osadzonych punktów asekuracyjnych jest porażająca. Czasem zamiast 5 wpinek wystarczyłaby 1 w normalnym miejscu. W Garażu jest takie 6.3+ które miało 1 ring, dokładalo się jedna pentlę na dojściu i było ok. Spod stanu do gleby nie doleciałeś. Teraz jest chyba 4 wpinki, ale z trzeciej murowana gleba. Bardzo dużo jest punktów, możliwych do wpięcia tylko dla kogoś wysokiego. Dlaprzez PJ22 - Forum wspinaczkowe
To jest patologia. Naciągane stylów to raczej propaganda sukcesu, źle pojętej rywalizacji. Często nacisków trenerskich, musisz mieć lepsze przejścia w kapowniku od XY bo coś tam.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Albo z którejś z czołowych grup sportowych uprawiających spinanie.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Senne przepowiednie na Wielkiej też są dobre, a wystarczyło zrobić pierwszą trochę niżej i byłoby bez problemu zawieszania pierwszej.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe
Dobrze że nie było to solo, bo lina symulująca prowadzenie, była bez asekuracji.przez PJ22 - Forum wspinaczkowe