Hej Walczę z tą drogą z obrywem od ubiegłego roku, wg mnie będzie ok. VI.4+ - VI.4+/5. W zeszłym roku nie zdążyłem jej poprowadzić bo jesienią, jak tam byłem trochę zaciekało a na wiosnę jeszcze trochę mi brakuje mocy. Podejrzewam że do miesiąca będzie po sprawie i proszę Cię o tyle cierpliwości :-). Choć w sumie rezerwacji nie ma i ja też nie wieszałem, więc decyzja należy do Ciebie. Na prprzez arek - Forum wspinaczkowe
Hej Noclegi w Lądku z których korzystam: - mieszkanie w Lądku przy ul. Kościuszki (można stąd uderzyć z buta na Trojana) - "Kasia i Darek" - p. Darek 509 311 424. Cena ok. 30 - 35 zł/os. Polecam!, - Stójków, wioska za Lądkiem (do Stołowych Skał ok. 1 km ale wygodniej podjechać na parking przy hurtowni budowlanej na Kościuszki) - p. Miller - 748 148 127, cena 15 zł/os, standard mocnoprzez arek - Forum wspinaczkowe
Z tego co się dowiedziałem z różnych żródeł: - faktycznie schron jest zamknięty, droga zasypana, - jak już to najlepiej podchodzić na skiturach, - na podejściu do biwaku bywa lawiniasto, dojście pod ścianę też może być problematycznie, - lokalsi raczej też czekaja na kwiecień i maj. Dzięki za pomoc Arekprzez arek - Forum wspinaczkowe
Gdzie dziabeł nie może tam babę wyśle ;-) Co nie zmienia faktu że przed 1 maja może być cieżko tam się dostać.przez arek - Forum wspinaczkowe
Tak, oczywiście warunki muszą być korzystne. Z tym, że wspin zimą powinien odbywać sie generalnie w okresie zimowym ;-) Dzięki za pomoc.przez arek - Forum wspinaczkowe
Myślę o wspinie na północnej ścianie Grossa. Być może schronisko działa i droga jest odśnieżona ale nigdzie nie mogę się tego doczytać.przez arek - Forum wspinaczkowe
Ok, dzięki. Ale jak dostać się do schroniska Kaiser Franz Josefs Höhe z Heiligenblut? Czy jest to schron całoroczny czy tylko sezonowy? Bo z tego co czytam to dojazd jest możliwy tylko od maja jak odśnieżą hochalpenstrasse. Był tam ktoś ostatnio zimą? Arekprzez arek - Forum wspinaczkowe
Hej Mam pytanie: jak wyglada podejście zimą (luty - marzec) pod północną ścianę Grossglocknera? Chodzi mi o dojście do biwaku w blaszaku. Z góry dzięki za info Arekprzez arek - Forum wspinaczkowe
Hej. Wczoraj zrobiłem. Bardzo mocne jak na VI.3, jeśli wyjście jest w lini ringa czyli: lewą ręką po dwójkach a prawą po oblakach za kantem i z tego przejście w lewo do podchwytów, to moim zdaniem ma więcej niż VI.3. Przydałaby się również wpinka na dole pomiędzy pierwszym i drugim ringiem bo można dolecieć do gleby. Arek Ps. Start oczywiście bez ścianki po prawej.przez arek - Forum wspinaczkowe
Hej Krok w tył albo w przód - któż to wie? A tak na poważnie - to niestety nie wiedziałem że droga ta była wczesniej robiona. Jeśli masz info o autorze przejścia na własnej to proszę podeślij. Podejrzewam, że więcej dróg opisanych w "starym" topo jako projekty mogło mieć już przejścia tylko nigdzie nie było to publikowane i nikt tego nie pamięta. Być może odezwą się inni autorzy przprzez arek - Forum wspinaczkowe
Hej Topo Skał Lądeckich - rejon Trojaka: Pozdro Arek Ps. Gdzieś zawieruszył się Skalny Mur - wkrótce uzupełnię.przez arek - Forum wspinaczkowe
Hej Dzięki za uwagi. To jeszcze Skalny Mur od północy: od lewej: - VI.1 (bez podchwytów po prawej ok. VI.1+), - VI+, - VI.2+ (przez okap ale bez jego prawej krawędzi). Jeśli chodzi o dwie ostatnie drogi to uwaga! bo pierwsza wpinka dość wysoko a dojście po kruszyźnie! To oczywiście również propozycje wycen. Pozdro Arekprzez arek - Forum wspinaczkowe
Hej Obicie Iglicy to dzieło ekipy z Poznania - czapki z głów!!! Natomiast propozycje wycen dróg na Skalnej Bramie to od lewej: ściana południowa: - VI+/1 - środkiem ściany (przy górnym okapiku nie korzystamy ze ścianki po lewej ze spitem), ściana wschodnia: - VI+ (systemem rys na prawo od Dudniących Płyt ale być może już robione - proszę o info), - VI.2, - VI.3+. Uwagi odnośnie wycen milprzez arek - Forum wspinaczkowe