39 lat temu - 7 maja 1977 r. - w Krakowie zginął z rąk MO Stanisław Pyjas Mógłbyś zdać relację z manifestacjiprzez JanekZ - Hyde Park
$więty Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Po trzecie trzeba pamiętać, że > każdy tekst skrócony o połowę, zyskuje > połowę! I tu się mylisz o 360 stopni! Oto jedna z wielu opinii: "Fajne są statystyki i krótki rys historyczny (wolałbym więcej, ale rozumiem że życiorysy "bohaterów Zerwy" zajęłyby kilka osobnych opracowań)."przez JanekZ - Forum wspinaczkowe
Kombinacja "Sen o Victorii", VIII, 8 h: 24 sierpnia [2012] wraz z Pawłem Hałdasiem ruszyliśmy na Kazalnicę. Wystartowaliśmy Ostrogą na Wędrówce Dusz i po czterech obitych pięknych płytowych wyciągach stanęliśmy przy Wielkim Bloku. Dalej kontynuowaliśmy wspinaczkę Wariantem Miksera. Następnie powróciliśmy na Wędrówkę Dusz - był to jeden z kluczowych wyciągów (VIII-). Prowadząc go (poprzez JanekZ - Forum wspinaczkowe
Nowa droga Marcina Księżakaprzez JanekZ - Forum wspinaczkowe
"the huge Polish route: The Polish Route is a combo of two routes opened in summer by Poles in 1970 and 1975. The route was over looked for years until Stephane Benoist and Patrice Glairon Rappaz repeated it in 2005 as a mixed climb and it became an instant classic." W ten sposób z dwóch (niepowtarzanych) dróg powstała jedna - "yes it is quite busy up there right now!" piszeprzez JanekZ - Forum wspinaczkowe
"Jest też kolejne przejście" Drogi Polskiej dla odmiany. Corrado "Korra" Pesce przeszedł ją solo 8.09 (2h 10 min) a Philipp Angelo 15.09 (3h 05 min). To albo kombinacja dróg z 1975 i 1970, albo wariant do tej drugiej (tak jest na zdjęciu). Gratulacje oczywiście.przez JanekZ - Forum wspinaczkowe
Nic nie zgłoszę, kończę te dywagacje.przez JanekZ - Forum wspinaczkowe
" 'WSPINACZKA MIKSTOWA'/'STYL MIKSTOWY' - ? " Uważam, że mieszasz tu dwie różne rzeczy: mixtowa to jest ściana lub droga - taki ma charakter. "Rolling Stones" była drogą mixtową, gdy przechodzili ją Kutil, Prochaska, Slechta i Svejda w 1979 roku, taki sam charakter miała gdy przechodzili ją Słoweńcy, różnica - w stylu, pierwsze przejście hakowe (VI, A3, 50przez JanekZ - Forum wspinaczkowe
>Nazwa "klasyczne" dla przejścia dranciulowego czysto skalnego odcinka, jest ewidentnym wprowadzaniem w błąd.< Zgoda, dlatego używam słowa >zimowoklasycznie<. Robert Jasper w notatce o przejściu "No Siesta" napisał: "The First Free (Dry Tooling) Ascent" czyli rozróżnia >free< od >free (Dry Tooling)<. Jak ten styl nazwiesz dla swojego użytku,przez JanekZ - Forum wspinaczkowe
>Free climbing is a specific rock climbing term that was created in contrast with aid climbing. It refers to climbs in which climbing protection such as ropes, tri-cams, nuts, and other aid-climbing equipment, may be used to protect against injury during falls, but cannot be used in ascending the climb. The term free climbing originally meant "free from aid"< Tak to ujęli w Wikipprzez JanekZ - Forum wspinaczkowe
"nie jest to, jak czytamy w relacji przejście 'klasyczne' " Zobacz sobie, jak sami zainteresowani opisali swoje przejście: free ascent (M8, 6a). Tak na marginesie, to członkowie Grupy Młodzieżowej Planinska Zveza Slovenije...przez JanekZ - Forum wspinaczkowe
A team of French climbers were hit by a rock on the Desmaison Gousseault and were evacuated by helicopter: Relacja Słoweńców i więcej zdjęć:przez JanekZ - Forum wspinaczkowe
Warto przeczytać ten wątek w szczególności post Steve Shea z May 9, 2012 - 11:22am PTprzez JanekZ - Forum wspinaczkowe
s. 39 Filar z Ostrogą – pierwsza kobieta na Filarze zimą! W dniach 13-14 stycznia 2014 w zespole Gosia Jurewicz i Józek Soszyński (oboje KW Trójmiasto) przeszliśmy Filar Kazalnicy Mięguszowieckiej. Wspinaczkę rozpoczęliśmy o 4:40: . Józek pokonał klasycznie Ostrogę trzema wyciągami ponad Ciemne Żeberko . Gosia 4 wyciągami osiągnęła stanowisko ponad Wielkim Okapem . Kolejne 4 wyciągprzez JanekZ - Forum wspinaczkowe
i oto nasz ulubiony cd: s. 27 Uskok Laborantów Proces powstawania tej drogi opisał Jan Hobrzański - do zachodów Bogdan Zalega w towarzystwie Krzysztofa Kleczkowskiego i Krzysztofa Łozińskiego w listopadzie 1973 roku - w przejściu podanym jako pierwsze ta część została ominięta s. 30 Sprężyna 3, 4 i 5 samotne Czesław Szura !!! "W niedzielę i kawałek poniedziałku, 10-11 sierpniaprzez JanekZ - Forum wspinaczkowe
"Na koniec zaś trzeba przypomnieć, że filar Croza zimą robił całkiem bez rozgłosu ś.p. Arek Gąsienica Józkowy. W$ " Nota bene lekko odmrożony wrócił z wierzchołka śmigłem (Taternik nr 1/1993, s. 7) "Ps. Chciałem poczytać sobie o Filarze Croza i w pierwszej lepszej relacji mowa jest o zespole, który wezwał śmigło bo nie mogli zadać w cruxie a nie chciało im się zjeżdżać drogą.przez JanekZ - Forum wspinaczkowe
Dodatki, poprawki etc Dwie recenzje: Marcin Yeti Tomaszewski oraz Miłosz Jodłowski Poprawiony schemat Długosza (Lewa Kazalnica) z zimy s. 106 s. 24 Droga Nowickiego i Skłodowskiego 1Z Krzysztof Czarnecki i Władysław Janowski 6.03.1979, 5 h s. 27 Uskok Laborantów 1Z Andrzej Klonowski i Bogusław Marcela 1.04.1978 s. 30 Polak w Kosmosie 5Z Bogdan Stefko i Paweł Skudlarsprzez JanekZ - Forum wspinaczkowe
Możesz skontaktować się z autorem; mam jeszcze trochę Kazalnicy lato i zima.przez JanekZ - Wspinanie i warunki w Tatrach
Projekt. Będzie dokończony - będą szczegóły.przez JanekZ - Wspinanie i warunki w Tatrach
No to pięknie! Rok temu miałem tak samo...przez JanekZ - Forum wspinaczkowe
Za $90 produkowany od 30 lat A wracając do gazu ładne zestawienie własności propanu i butanuprzez JanekZ - Forum sprzętowe
Zgadza się, firmy robią tak, by mieć spokój. Znam przypadek wybuchu: gaz z rozszczelnionego kartusza eksplodował demolując pomieszczenie. Nie była to wina propanu tylko zużytego/uszkodzonego zaworu, co niewiele zmienia. Obecnie najlepsze szanse na pracę w niskich temperaturach daje kartusz MSR do Reactora, 80% izo-butanu i 20% propanu. To chyba jedyny kartusz, który nie zawiera n-butanu. Produceprzez JanekZ - Forum sprzętowe
"nie znam skuteczności z auto psy ji" miło było patrzeć na naszego blueta w porównaniu z pełgającymi ognikami Francuzów... do epigaza nie było potrzeby, bo załadowany z czerwonej butli zawsze dawał radęprzez JanekZ - Forum sprzętowe
n-butan paruje przy -0.5 C, propan paruje przy -42 C wniosek narzuca się samprzez JanekZ - Forum sprzętowe
;^) A jest gdzieś precyzyjna?przez JanekZ - Forum wspinaczkowe
W sobotę dużo ludzi bawiło się świetnie , ale wątek jest o czym innym. Czy ja czegoś nie doczytałem, coś się zmieniło od 1989? "RP - wspinacz idzie zawsze asekurowany z dołu ..." A jak NIE z dołu, to nie jest to RP.przez JanekZ - Forum wspinaczkowe
Tu zdjęcie ściany (zaznaczona inna droga)przez JanekZ - Forum wspinaczkowe
W przewodniku po Cimai jest gustowna ikonka młotka przy podkutych drogach...przez JanekZ - Forum wspinaczkowe
Faktycznie umknęła mi ta niezgodność. Może Kuba nie wiedział o tym sporym kawałku nowego terenu. Na stronie 116 też jest to odejście w lewo. Chyba powinieneś narysować ten kawałek autorsko ;) Pełny schemat można by gdzieś (KWW?) umieścić jako erratę. Gratulacje dla Piotra i Roberta!przez JanekZ - Forum wspinaczkowe