Przypomniały mi się jeszcze dwie rzeczy należące do stylu przejścia: 1. Na drodze Rolling Stones został osadzony jeden spit. 2. Nie weszliśmy na szczyt (co widać na zdjęciu).przez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Tak, Marcin ma wszystko szczegółowo udokumentowane i opisane. Pozdrawiam Konradprzez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Zbyt szczegółowy? Osobiście, po tym doświadczeniu, jestem zainteresowany każdym szczegółem stylu w jakim zostają otwarte nowe drogi. Żeby się czegoś nauczyć i móc je porównać. Ale przyjmuję, że mogłem popełnić neoficki grzech nadgorliwości ;). Chociaż, z dwojga złego, chyba lepiej w tę stronę? Co do wyprawy po jedzenie, to nie zjeżdżaliśmy do jachtu. Wyszliśmy na szczyt, ale do uklasycznienprzez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
WYCENA I STYL Wycena 7c+ drogi Night's Watch w skali francuskiej jest adekwatna, ponieważ najtrudniejsze miejsce drogi wiedzie płytą. Do ubezpieczenia tego wyciągu zostały użyte dwa spity. Co ciekawe, wyciąg ten został ochrzczony przez Wojtka "Shame Pitch" (wyciąg wstydu) i nazwa przylgnęła od razu. W newsach wspinaczkowych często szczególny nacisk kładzie się właśnie na wycenprzez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
WYCENA Po powrocie dochodzę do wniosku, że nasze drogi na Grenlandii znacznie lepiej byłoby wycenić w skali yosemickiej. I tak, najtrudniejsze klasycznie miejsce na drodze miałoby 5.11b. Jeśli chodzi o niebezpieczeństwo, to po lekturze wikipedii (https://en.wikipedia.org/wiki/Grade_(climbing)#British) dodałbym wycenę MXS ze skali brytyjskiej. "The grade "XS" (occasionallyprzez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Droga nazywa się "Nie ja kułem". Tak jest wpisane na rankingu. Nie wiem skąd Brunka wzięła "To". Dodatkowo zaznaczam, że moja nazwa nie ma nic wspólnego z komunikatem PZA w sprawie preparacji dróg. Wymyśliłem ją bodajże 10 maja. Pozdrawiamprzez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Z tego co gadałem z Tomem Evansem, to dolną część Hollow Flake'a ludzie robią laybackiem, a w górnej części (od wysokości stanowiska) wchodzą do środka. To, że nie da się tam asekurować, nie jest prawdą. W dolnej części przesuwa się nr 6, a mniej więcej w połowie (na wysokości stanowiska), gdzie rysa się rozszerza, zostawia się go. Runout jest spory, ale unika się groźnego wahadła. Mój wystprzez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
"(...) aczkolwiek jest zapewne (po prostu) znacznie mocniejszy od Veorhevena." Nie sądzę. Caldwell chyba spędził na tym więcej czasu. Holender jest na miesięcznym tripie. Patentowanie polega na zjeżdżaniu i próbowaniu kilkumetrowego miejsca. Nie widziałem zdjęcia, ale podobno Jorg pokonuje część The Changing Corners w wadze na Dulfra (rysa jest tam bardzo cienka). No i jest jeszcze Tprzez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
> To teraz jesteś już specjalistą ;) > Szacun, bo widzę, że szybko opanowałeś > specyfikę tamtejszego wspinania. Wspinanie w rysach jest właściwie bardzo schematyczne. > > > Swoje zrobił > > stresik związany z ekspozycją i przesuwaniem > > chujowego, używanego frienda wc. > > W Polsce wiele osób ma camy BD #6, myślę że > wystarczyło powiedziećprzez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Ta wypowiedź świadczy, że nie znasz specyfiki wspinania w Yosemitach. Koegzystują tu ze sobą trzy bigwallowe dyscypliny: hakówka, klasyka i czasówka. Czas odgrywa ważną rolę, ponieważ jest jednym z parametrów klasy przejścia. W Yosemitach ma szczególne znaczenie, bo łatwa dostępność i sprzyjające warunki atmosferyczne pozwalają na dokładne jego mierzenie. Gdyby nie technika hakowa, to na Nosprzez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Nie miałem żadnych ochraniaczy, nie plastrowałem się i poszedłem w krótkim rękawku (i długich spodniach). Drugi offwidth za 10d też mi dał popalić. Wcześniej robiłem Generator Crack i co tam niby było offwidthowego na tych wszystkich drogach po drodze. Kluczem jest klinowanie dolnej stopy. Większe buty na pewno ułatwiłyby sprawę (szedłem w ciasnych, podklejonych ozonach). Od połowy łapały mnie skprzez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Cześć, Do Monstera poszło wszystko w pierwszej próbie. Monster w drugiej, zbloczyłem na wejściu do rysy. Później os, a The Boulder Problem po patentowaniu, czyli w drugiej, z powieszonymi ekspresami, oczywiście. Dalej OS, łącznie z pierwszym Enduro, a drugi w drugiej, z powieszonymi zabawkami, oczywiście. Później zbloczyłem na pierwszym haku na trawersie do The Round Table, zostawiłem ekspresaprzez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Pięknie Mechciu pojechałeś. Jedziesz dalej!przez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Chyba jeszcze coś się zmieniło - nagrody pieniężne są mniejsze niż w zeszłym roku.przez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Gratulacje! Droga, okoliczności przyrody - marzenie.przez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Od Jasia dostałem moje pierwsze buty wspinaczkowe. [']przez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Szacun. Gdyby nie fragment o polach podszczytowych, to pomyślałbym, że to była pestka.przez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Mateuszu, W zeszłym roku przeszedłem Nieznośną bez sztucznych chwytów na Pająku i napisałem, że według mnie dopiero po tej modyfikacji wycena ugruntowała się na poziomie VI 7. Później wystartowałem boulderem z Mechaniki i w moim odczuciu taka kombinacja była nieco trudniejsza, więc zaproponowałem dodatkowego plusa. Napisałeś, że Nieznośna była "posądzana" o wycenę VI 7+ (a nie Nieznprzez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Mikser Napisał(a): ------------------------------------------------------- > W rozmowach, które > przeprowadziłem z autorami dróg Las Vegas > Parano, Acapulco, Capoeiry, Szaleństwa Ludzi > Zdrowych, Acapulco Extension, Sprawy Honoru, Stali > Mielec wszyscy opowiedzieli się za usunięciem > wszystkich sztucznych chwytów w Mamutowej. Nie czytałem całej dyskusji, chciałemprzez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Żeby było kompletnie i z naszej strony, to Marcin Wszołek i ja (Konrad Ociepka) zrobiliśmy w lipcu drogę Aitzol 8c w Margalefie i Ixeia 8b+ w Rodellarze. We wrześniu także przeszedłem Missing Linka, a jeszcze w czerwcu do Próby Turinga dorzuciłem Ogród Rozkoszy Ziemskich VI 6+.przez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Jeśli już robić zawody i obsadzać pierwsze miejsca w pokonywaniu "odmiennych w charakterze dróg w stopniu VI.7" to najszybszy był Marcin Wszołek. W tamtym roku zrobił "Pijane Trójkąty", w 2005 roku w Mamutowej "Stal Mielec" i wcześniej autorską "Fumar Perjudica", a na Pochylcu wyczyścił wszystko chyba jeszcze w pamiętnym 2001. Pozdrawiamprzez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Ale jaja... Ja też jestem za tym, żeby nic tam nie tworzyć. Kiedyś nawet zastanawiałem się, czy byłoby możliwe przejście tego boulderu bez sztucznej klamy i uznałem, że mógłby to być fajny i bardzo trudny projekt - z dobrej dziury na lewą rękę do ukrytego odciągu na prawą, wtedy lewą do wykutej pomocy i skok do dziury. Później dużo trudniejszy rest bez dużego stopnia i do góry tak samo. A ja jprzez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Kamera jest już mocno przestarzała technologicznie i daleko jej do jakości HD. Można jednak uzyskać lepszą jakość kodując filmy w inny sposób. Wiąże się to niestety z dużo większym rozmiarem pliku, a ja wychodzę z założenia, że plik ma być możliwie jak najmniejszy. W końcu ludzie dysponują różną szybkością łącza, a magia internetu polega na tym, że dostajemy to, co chcemy, dokładnie wtedy kiedy cprzez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Zapomniałem wstawić do filmu.... Kawałek to Konshens - This Means Money (HoT remix) (Dubplate). Cały secik dj-a Vlad Cheisa można ściągnąć stąd:przez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Tak patrzę na treść przesłanej do admina wiadomości i w liście wyników nie ma mojego błędu (Agata i Małgosia na drugim, Adam i Maciek na siódmym). Błąd popełniłem pisząc, że Paulina Guz zajęła trzecie miejsce, mimo iż stała na trzecim stopniu podium :-). Dziwi mnie miejsce ex-equo Andrzeja i Piotrka. Nie oglądałem występu tego drugiego, ale z komentarzy kolegów i koleżanek wynikało, że Piotrekprzez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Film nie tylko dzieki mnie, bo wiekszosc scen zostalo nakreconych przez Grzeska Grochala (Gesa), ja tylko poukladalem sceny po sobie. A odnosnie "troche pozno, ale jest", to link do filmu wyslalem Ci Piotrze 28 czerwca :-). Pozdrawiamprzez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe
Na wymienionym zdjeciu jest Kornelius Obleitner, a nie Akito Matsushima, czyli z tego co wiem podpis jest dobry.przez kondorkiewicz - Forum wspinaczkowe