> wg którego Dimitrij spadł z biwaku razem z > namiotem. Chyba nie był przyautowany Było założone auto, ale wypadek zdarzył się gdy właśnie poprawiali ustawienie namiotu (przepinki itp). Kokosili się, gdyż miał to być pierwszy od ponad tygodnia "ludzki"-na prawie płaskim biwak. Miałem to szczęście znać. Serjoga - artystyczna dusza, z lekka zamyślony, skubiący brodę; Mitja (przez jacek teler - Forum wspinaczkowe
Kacprze, coraz to mniej wśród nas tak pozytywnych i ciepłych ludzi. ledwie co Grzegorz w Japonii na Ontake, teraz Ty na Jungfrau Justysia nam tego nie... do zobaczyska po drugiej stronie Grani!przez jacek teler - Forum wspinaczkowe
до зустрічі на сонячній стороні хребтаprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
Nie przestaję zaciskań kciuków i słać niebu modlitwy w intencji tego >pogodowego, choćby tylko parugodzinnego cudu<, na jaki teraz czekają Czesi. Marek jest przesympatycznym i mocnym gościem. Takim co to biesiaduje do białego rana , a o świcie gna jak >czeska lokomotywa<, że nie dojdziesz go nawet po płaskim! Poznali'm się w c3 na G1 . Ostatnio spotkali'm i gaworprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
Michał Gurgul Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Cześć Jacek, > dzięki. Poprawione. > Pozdrawiam, > m. Sorry, >>Ze zdjęć kopuły szczytowej K2 (ze słynnym Serakiem i Buttelnec.) >>tylko drugie, dolne zostało (może) wykonane 15 stycznia przez Mingme G Pisałem "może", sprawdziłem i wiem już że NA PEWNO i drugieprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
jacoos Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Dzięki honorowej postawie Marcina „Buły” > Oblickiego i szlachetności Ryśka > „Łojanta” Urbanika , nasz kolega, Krzysiek > Tretter otrzymał w swojej > trudnej sytuacji kwotę stanowiącą wartość zakładu, > który rozstrzygnęli dzielni wspinacze z Nepalu. > > Wielkie Dziękuję, Panowie. &gprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
Droga radakcyjo i wielce szanowny P.autorze "tylko faktów" Miały być fakty, wyszły trochę mity czy jak kto woli: miała być "świnto prawda", a wyszła... zdeczko insza. Mingma G zapewne jest “usprawiedliwiony“: - pospieszne wysyłanie fotek z c3 na K2 styczniową porą, radość z rekordu i NA PEWNO zmęczenie przecieraniem szlaku na Shoulder...mógł walnąć baboka/pomyłkę ze zdprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
TomaszKa Napisał(a): ------------------------------------------------------- > jacek teler Napisał(a): > ------------------------------------------------------- > > > > lotników, a samolot nie musi uwzględniać > > topografii terenu. > > ale POwinien. wiemy, wiemy szczególnie na zamkniętych wojskowych lotn.przez jacek teler - Forum wspinaczkowe
Rosenkranz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > łojant Napisał(a): > > > Piszesz o Ergaju w latach jego świetności ?? > > Miałby szanse bo nie wspinał sie z tlenem i > jako > > pierwszy człowiek na świecie wszedł bez tlenu,w > > zimie na 8-tysięcznik > > Może źle się wyraziłem. Indywidualnie ci zawodnicy > sąprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
ciesz się waść muzyką jaką na honornych graniach ukochane twoje jet'y dują za pogaduchy i pomoc - stukrotne dzięki (a ł'onej postaram się kiedyś o tobie opowiedzieć jak było, bez ściemy)przez jacek teler - Forum wspinaczkowe
mazeno Napisał(a): ------------------------------------------------------- > no bez jaj > czapkins byl wariat > a to jest ewidentny przyklad parcia na szklo Nie ma co kopii kruszyć, media-donosy (ręka drży przed tytuowaniem ich "wywiady") pełne kocopołów, więc Panna (lub/i) jej rzecznik (zdaje się takowego zaposiada) zdrowo zaspali(?) odpłynęli(?) o czym w heheszkaprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
łojant Napisał(a): ------------------------------------------------------- > A jak było z zimowymi wejściami na G II i Makalu ? > Bo już nie pamietam - Z jednej strony stałe obozy i zastane poręczówki; - z drugiej (w odróżnieniu od “Hajzerowych" wypraw): "kameralne grono", absolutne minimum obozów i poręczy (ataki z pomijaniem letnich c4), zero HAPsów, o tlenie nieprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
jerrygwizdek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > wejscie Polakow na Everest > bylo z obozami, poreczowkami i tlenem. zapomniał'żeś wać'Pan wymienić jeszsze HAPsów (bodajże piątki?) Niektórzy weterani tamtej wyprawy do dziś dnia konsekwentnie ich przemilczają, lub podsumowują wkład: "takie były przepisy" (z wyraźny akcentem, iżprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
SPLech Napisał(a): ------------------------------------------------------- > mawiał ''góry zimą to jak stosunek z tygrysicą > - przyjemność żadna a ryzyko ogromne''- >-niestety nie pamiętam jak to było w oryginale, zaiste, nie pamiętasz waćpan, a ponieważ "tekst bez kontekstu, to jedynie pretekst do tekstu" - zatem zacytuję w oryginale i z konteksteprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
> łojant Napisał(a): > ------------------------------------------------------- > Wygląda na to,że PHZ będzie miał poważną konkurencję. Oczywiście Pakistan musi wydać zgodę > na 2 zimowe wyprawy w sezonie 2021/2022. W temacie K2 (poprzednio też Nangi, G1 itp) pakistańskie władze regularnie/rokrocznie wydawały/wydają zgody dla wszystkich chętnych (nawet dla trekkersów made in Franceprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
tamże: "hiszpańskiej ekspedycji z 2004 roku, która dokonała pierwszego powtórzenia Magic Line na K2" - nie prościej i uczciwiej "...dokonała drugiego przejścia..."? zwłaszcza, że Magic Line jeszcze przed wyprawą Majera z 1986r. została "opatentowana" przez 2 niezależne zespoły, z których to patentów (np. drabin w "przewieszonym kominie", ale i japońprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
> Postać Benoit (...) Nosił się byle jak, miał jedno ubranie, > sypiał na trawniku przed ENSA chociaż miał zapewniony > nocleg w hotelu Makalu. Nie uzyskał promocji na stopień > aspirant guide. > Oficjalnie jako powód podano oblany egzamin, > z ust ówczesnego dyrektora ENSA (chyba nazywał > się Yves Bonneau) usłyszałem, że chodziło o sprawy > wizerunkowe. Benoitprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
Cyt.: "(...) przebywamy po północnej stronie Everestu i śledzimy losy amerykańskiej wyprawy, której był uczestnikiem, a którą kierował podejrzany Rumun i jego równie podejrzana tybetańska żona(...).” Autor recenzowanej książki, imć M.Kodas (amerykaniec z dziada pradziada), oględnie mówiąc nie kocha kierownika wyprawy, bo i za co, dlatego nie dziwi fakt, że nazywa go >podejrzanym Rumuneprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
łojant Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > > Mam mały konkurs dla Jacka i Tomka (jeżeli czytali > zrecenzowaną książkę "Lekarze w górach") > Ile błędów popełnionych przez autorów nie > zauważyła urocza recenzentka ? > Konkurs dotyczy historii alpinizmu a nie spraw > medycznych. Sorry, nie czytałem. Zimowałem w Aprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
jacoos Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jacku, > z kuchenki gazowej "na mknących saniach" spokojnie > się wycofam i zwrócę honor (bo to faktycznie > byłoby nielogiczne), natomiast jestem prawie > pewien, że gdy byłem w Oslo w muzeum Fram > (Frammuseet), dość mocno podkreślali > (eksponowali), że jako pierwsi używali gazuprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
TomaszKa Napisał(a): ------------------------------------------------------- > "na > półeczce skalnej prymus, ciągle z naftą i w stanie > do użytku, > > W prawym rogu na gorze kuchenka "PRIMUS No1 Roma locuta,causa finita a całkiem poważnie Thx! Zdjęcia kończy dla mnie wàtek >skandynawskiego GAZU< z 1897r. co nie znaczy, że nie jestem otwarty na jacooprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
jacoos Napisał(a): ------------------------------------------------------- > <W moich Nansen,Amundsen, Scott z takich fikuśnych > wynalazków nie korzystali> > > Jacku.. > Nansen miał na Framie prąd elektryczny (wiatrak z > generatorem) i oświetlenie (w 1893 r. gdy chciał > zdryfować do Bieguna Północnego). > Amundsen korzystał z kuchenek gazowych (w wyprawiprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
Katarzyna Słama Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Dziekuję Panu, teraz będę wiedziała, jak pisać > recenzje. Wiedzę, (i cytowanà wcześniej puente) jak >je< pisać/nie pisać m.innymi czerpię stàd: Tym surowszymi (mogà się wydać). moje przytyki, im większe wymagania stawiam autorce tak màdrego tekstu. Azaliż noblesse oblige?przez jacek teler - Forum wspinaczkowe
FunThomas Napisał(a): ------------------------------------------------------- > To tak jak w tym starym kawale: kto pierwszy > wynalazł rower? - Rusek u Niemca w piwnicy :-) Na zimowej Netia K2... przy bitych -32C, Bogdan Jankowski ogrzewał "telewizorom" zamarzniętà Betę (takich kamer w publicznej TV było wtedy bodaj tylko sztuk2, a gostek któremu toto zamarzło biadolił, że &qprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
Autorki nie znam. Tłumacza nazwisko również nic m nie mówi. Tym bardziej redaktora... o lie takowy był, bo sama Pani wie jak to z redagowaniem bywa. Jak to szło? "Jeśli pisać recenzje, to tylko negatywne, bo przynajmniej jest gwarancja, że to nie dla kasy?" Ta (recenzja),do której że'm się przy..czepił, Pani autorstwa - bynajmniej nie negatywna. Przeciwnie - wręcz entuzjastycznprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
My to jesteśmy "za murzynami". Pamiętam, jak'em się podniecał przejściem z kuchenki "benzynowej" na "gazowà", niemalże jakbym odkrył conajmniej koło. A tu tymczasem u imć skandynawów już pzeszło 120lat temu takie nowości. Kto by pomyślał. Chyba'm czytał nie te ksiàżki. W moich Nansen,Amundsen, Scott z takich fikuśnych wynalazków nie korzystali. A o Mummery&przez jacek teler - Forum wspinaczkowe
Choć czasem serce, wygrywa z głową... Frajdą jest informować, o takich uaktualnieniach: oprócz siedemset iluś tam śnieżnych panter, są trzy ZIMOWE. Niemalże hollywoodzko: jednego dnia na dwóch sąsiednich górach, w odstępie niespełna 2 godz. Siergiej Seliverstvov, Alieksiej Usatyh, Mihail Danichkin. Cała trójka od początku w kamandzie. Nieustannie 3mam kciuki za szczęśliwe zejście, bo duje nieprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
Serce by chciało pomóc, "zdrowaśkami" zaklinać pogodę; głowa mówi - бесполезно. Komanda.... znowu u góry. I to zarówno na Piku Komunizma (trzech), jak i na Korżeniewskiej (4ka). Pozazdrościć uporu i... 3mać kciuki, bo okno się kończy (szybciej niż na Broad P.) i idą wichry. Zdaje się że próba piątkowo/sobotniego szczytowania będzie z gatunku tych "po bandzie" (czy bardziej oprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
/Spora część źródeł to już ang.a nie cyrylica, że o polskim nie wspomnę, dlatego Mysza: sorry, rażą "niedoróbki"/: - Jest 8 Polaków z tytułem "śnieżnej pantery", tym ósmym pominiętym w artykule jest Mariusz Baskurzyński (2018r.) - gdzieś zagubiono Miszę Danichkina. Owszem literalnie wymieniono, ale pominięto jego rolę w projekcie, co bardzo wypacza wagę wczorajszego wejśprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe
"Niedawno siadłam i zaplanowałam, jak można zdobyć Koronę Himalajów i Karakorum. Wyszło mi, że jest to realne do zrobienia w ciągu dwóch lat. Nie byłoby to problemem." (...) "jestem przekonana do tego, by wejść na dwa Gaszerbrumy. Chciałabym to zrobić trawersem, czyli wejść na jeden szczyt i od razu przejść na drugi bez schodzenia do bazy. Z tego, co mi wiadomo, nie dokonał tegoprzez jacek teler - Forum wspinaczkowe