Wspinałem się raz na Certovych Kamenach. Obicie czeskie i zamiast stanów jeden punkt do zjazdu. Ale jak ktoś lubi rzęchowate rejony, to może tam jeden dzień spędzić. Dojście do skał krótkie. Największe problemy mieliśmy ze zorientowaniem topo. Pozdrawiamprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
Startowałem kiedyś na ReZerwie mocy. Całe zawody ok, ale miały jeden powazny minus. Przy każdym baldzie była kolejka, bo każdy przed przystawką musiał się odmeldować sędziemu. Podać imię, nazwisko i chyba, czy to pierwsza próba. Całość zajmowała czas i psuła koleżeńską atmosferę. Jako, że zazwyczaj plasuję się pod koniec stawki to zdecydowanie wolę luz i pozytywną atmosferę ponad gwarancję obiektprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
Moim skromnym zdaniem drogi można mnożyć w nieskończoność. Często nawet widać takie praktyki wśród początkujących. Siedzi ekipa w jednym miejscu, porobili już interesujące ich drogi, to teraz próbują: a jak będzie bez używania komina, a jak będzie bez klamek po lewej, a jak po prawej. Nie widzę w tym nic złego, jeśli takie praktyki to ich prywatna sprawa. Mniej mi się podoba jak na skale jest nawprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
Blondas Napisał(a): ---------------------------- > Mam nadzieję, że nie zamierzasz pretendować ani > wpisywać się na listę. Na razie cisza, znaczy lista pusta. Robiąc byle drogę wejściową można się znaleźć na topie listy ;) A temat ciekawy - czyżby ryzykanctwo było domeną płci brzydkiej? Pozdrawiamprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
Marheva Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Dlatego trzeba solować i to z dala od obitych > dróg. Najlepiej jeszcze nago. > > Choć wtedy dochodzi problem dla facetów czy > ktoś się aby z chuja nie zadał, a baba nie > położyła sobie cycków na półce żeby się w > reście odciążyć. > (BTW> dozwolone to to?) Dobre!!przez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Wyceny jednak są trochę naciągane - > Memorialissima może mieć V (obejście > przewieszonej bambułki w zacięciu z lewej), a > Supermemorialissima (prosto do góry) - V+ (dla > niskich może VI-), na pewno nie VI+. Jeśli > komuś wydaje się to trudniejsze, polecam > popracować nad optymalnymi pateprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
Super przewodnik! Wreszcie mało zorientowany w terenie przyjezdny może się połapać :) Dużo dobrych mapek, zdjęcia skał o niebo lepsze niż dawne rysunki. Gwiazdki jak dla mnie są ok - drogi bez gwiazdek są mniej urodziwe i tyle :) A orientacja w terenie nie jest łatwa: w linii sukiennice-gilotyna jest kilka rzęchowatych skałek, które naprawdę ciężko powiązać z topo. W ogóle okolice gilotyny totaprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
kochampodejscia Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Alpha_Centauri Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > ... R ma dyskusyjne ograniczniki. > > ... > > nie wolno schodow uzywac ;) Tyle to załapałem :) Niestety na tym (podobno) się nie kończy. Pozdrawiamprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
Nie jestem znawcą Sokolików, ale z tego co wiem to Wariant R ma dyskusyjne ograniczniki. Podejrzewam, że odczucia łatwo/trudno zależą od użytej kombinacji ograniczników ;) W każdym razie super wspinanie, godne polecenia. Najlepiej bez napinki na cyfrę. Pozdrawiamprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
Zulus Napisał(a): ------------------------------------------------------- [..]. > Możliwe że to było 30 lub 32 Euro. > Pozdrawiam Daro 30 Euro. Potwierdzam, że gruby, kredowy, rysowany. Mozna narzekać, ale lepiej go mieć niż błądzić. Pozdrawiamprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
Błażej Napisał(a): ------------------------------------------------------- > I to mi się podoba. To znaczy szybkie > działanie. > > pozdrawiam Też mi się podoba. Keep up the good work! Pozdrawiamprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
Zdaje mi się, że warto z obu tekstów odfiltrować to co ważne. Widzę tu co najmniej 4 problemy. 1. Najważniejsze - bezpieczeństwo. Jedni piszą, że ringi bez atestów, ekiper odpowiada, ze z. Wyjaśnienie tego wydaje mi się najistotniejsze. 2. Umiejscowienie punktów - trudno o jednoznacznę ocenę - wygodna wpina ma dość płynną definicję. Ale to czy skała jest lita czy nie chyba można ocenić? Z jedneprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
Nie widziałem żadnego z zespołów z czołówki, ale chciałbym napisać: szacun dla organizatorów za super imprezę! Nie wierzcie malkontentom - przy odrobinie zmysłu logistycznego nie trzeba było czekać w kolejkach, a drogi na leśnej turni wcale nie były nieprzyjemne (choć trochę kruche). Jak dla mnie to fajna atmosfera, fajni ludzie, ogromnie dużo wspinu, a dzięki nagrodom za uczestnictwo koszt impprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
Arki Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jak nie wiadomo o co chodzi ... > Współczuję chłopakom z "Naszych Skał" bo za > ciężką orkę dostają coś takiego. > To tylko straszak - ale może skutecznie > zniechęcić do działania. > Chociaż chłopaki twarde są - liczę że dadzą > radę. Też nie rozumiem o co chodzi. NS oceniam po czprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
lukmul Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jeśli dobrze asekuruje (nie boi się tego!)i ma > dobre odruchy. to nie ma najmniejszego problemu! Z pierwszego postu wynika, że dopiero zaczyna się wspinać, więc nie ma żadnych odruchów. Wspinać się chcą na wędkę, czyli najbardziej interesujące dla pytającego jest czy wisząc na bloku oderwie asekurantkę od poprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
górzysty Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jesteś w ciąży ? Mistrz! :) Pozdrawiamprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
krs Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Poszukaj sobie butów Mammut Samurai (ok 300 zł). Mam Mammut Shogun i bardzo sobie chwalę. Buldery trzaskam na panelu, pięta, haczenie, wszystko gra. Specjalistą od bulderów nie jestem, ale firmę Mammut polecam. Pozdrawiamprzez Alpha_Centauri - Forum sprzętowe
8A+ to chyba okolice VI.7+ (nie znam się na skali bulderowej). "Łukasz po przejściu Snu Astralnego powiedział, że trudności sięgają VI.7+ lub bardzo mocnego VI.7" Nie wiem gdzie te mocne przeceny, szczególnie w kontekście dawnych ostrych ataków na Rafała. Brawa dla Dudera! Pozdrawiamprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
A tak z czystej ciekawości: coś takiego się sprawdza ? Pozdrawiamprzez Alpha_Centauri - Forum sprzętowe
kierownik Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Wszytskie te przemyslenia sa na zasadzie > ja_tak_sie_wspinam. I nie mam nic przeciwko zeby > kazdy sie wspinał jak chce - jest mi ta koncepcja > niezwykle bliska. [...] > Nigdy nie zrobimy ze wspinanai w skałach czy > górach czystego sportu. Zbyt duzo punktów > swobody. Zgadzam się zprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
Pełna zgoda! Jako słabeusz mogę powiedzieć, że było dużo do urobienia, różnorodnie, z sensownym narastaniem trudności. Jak dla mnie, był dobry balans między potrzebną siłą i techniką. Baldy rozrzucone tak, żeby sobie nie przeszkadzać. Naprawdę, orgaznizatorzy odwalili kawał dobrej roboty! Pozdrawiamprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
Jakość była kijowa. Pozdrawiamprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
Blondas Napisał(a): > Dobrześ mu napisał, niech wie, że jego miejsce > wśród cieniasów walczących na VI.1. ... > Serio? są takie drogi? Haha, wstyd przegrać na zawodach z takim cieniasem :D A taka droga to np Calineczka na G. Birów - najpaskudniejszy rzęch jaki kiedykolwiek widziałem. Droga ma faktycznie koło 5 m, a trudność to jedno dalekie sięgnięcie. Wycena VI.2 to śmiech na sprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
Relacja bardzo fajna! Dodatkowo widać sporo pracy włożone w przygotowanie foto topo. Pewnie nigdy tam nie trafię, ale i tak dzięki i szacun! Pozdrawiamprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
Cześć W promieniu 50 km, to większość Jury się mieści. Jak najwięcej - znaczy ile? Więcej niż 10? Więcej niż 40? Mnie się podoba Kobylańska, przy czym specyfika jest taka, że porobisz kilka prostych dróg na jednej skale i przenosisz się na następną, max 5 min piechotą. Minus to wyślizganie. Pozdrawiamprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe
Dzięki radko za poświęcony czas! Pisałem do adminów, żeby wydzielili Twoje odpowiedzi, ale coś nie widzę rezultatu. Pozdrawiamprzez Alpha_Centauri - Kto na wspin? Wyjazdy, partnerzy, ściany, sekcje
Ciężko znaleźć te obite drogi. Radko, miałbyś czas i chęci zrobić listę (np numerków z topo) które drogi znalazłeś i są obite? Pozdrawiamprzez Alpha_Centauri - Kto na wspin? Wyjazdy, partnerzy, ściany, sekcje
No proszę, to na ściance też już jest parcie na cyfrę? Nie przesadzacie trochę z tym przerzucaniem się numerkami? Jaki jest sens spierać się o wyceny na panelu, które niewiele mają wspólnego ze wspinem w polskich skałach? Słyszałem, że wrocławskie środowisko jest sztywniackie, zaczynam w to wierzyć... Wyluzujcie, cała panelowa zima przed nami :) Pozdrawiam BelZeBuB Napisał(a): ------------przez Alpha_Centauri - Kto na wspin? Wyjazdy, partnerzy, ściany, sekcje
Wygląda ciekawie! A jak sprawy formalne (dla niezrzeszonych w james) - jakieś wymogi ubezpieczenia? Pozdrawiamprzez Alpha_Centauri - Forum wspinaczkowe