Cześć, ja używałem tej liny przez kilka lat w Tatrach latem i zimą, oraz w Hiszpanii i Szwajcarii. Była w większości używana jako bliźniak, ale od czasu do czasu jako połówkowa. Spokojnie daje radę i w tym przedziale cenowym raczej ciężko znaleźć coś lepszego.przez Norx - Forum sprzętowe
Cześć, może pomyśl nad Asolo, np. model Power Matic albo TPS 520 GV. Masz wszystko czego szukasz: skóra, Gore + Vibram. Przy tym są tańsze od Han-Wagów i Meidli. Najlepiej jednak gdybyś wybrała się do dobrego sklepu i przymierzyła kilka modeli od różnych producentów. Chodzi o to ażeby sprawdzić w których czujesz się najlepiej. Ja używałem trekingowych Asolo przez 7 lat i powiem, że mają dobryprzez Norx - Forum sprzętowe
Witaj Zybo, ze zdjęć wygląda mi to na korozję powierzchniową. Widzisz te nity i podkładki są wykonane z blachy stalowej pokrywanej galwanicznie. Tutaj najpewniej mogło być tak, że podczas noszenia kasku wytarło się pokrycie galwaniczne a później, to już rekacja czysto elektro-chemiczna (różnica potencjałów red-ox + wilgoć, + agresywne środowisko ) i masz efekt. Myślę, że zanim korozja osłabprzez Norx - Forum sprzętowe
Cześć, u mnie sprawdziły się najprostsze skarpety z owczej wełny (kupione na Krupówkach). Dość tanie i dobrze odprowadzające wilgość. Ponad to, nawet jak skarpeta z owczej wełny jest mokra, to zapewnia wystarczającą ilość ciepła. Najprostsze rozwiązania są najlepsze - zawsze! pozdrawiam! Nprzez Norx - Forum sprzętowe
Cześć, Słów kilka nt. Twojej propozycji. Otóż, idea poszukiwania tzw. "zamienników" do Warthog-ów oraz kaziowych igieł nie jest nowa, to jednak ta propozycja raczej nie powinna być brana pod uwagę z kilku względów: 1. porównując zarys gwintów proponowanego przez Ciebie wkrętu do drewna z ww. znacznie się różni. Różnica owa polega przede wszystkim na tym, że te wymienione powyżej cprzez Norx - Forum sprzętowe
Cześć, Panowie przy locie z ciężkawym nawet plecakiem lot niemal zawsze jest głową w dół. To czy i jak szybko delikwent się wyprostuje zależy od relacji środek ciężkości a punkt wiązania. Dlatego nie wdając się w zbytnią dywagację ad. wiązania lin z przeplataniem, lub bez - polecam górną uprząż. Wówczas niemal na 100% po locie prowadzący zdoła powrócić do pozycji właściwej czyli głową do góry.przez Norx - Forum wspinaczkowe
Hej, Nie jestem znawcą a jedynie użytkownikiem takowych butków. Powiem Ci, że troszkę się rozciągną podczas użytkowania, ale nie licz na zbyt wiele. Jeżeli nie możesz w nich ustać, to daj sobie spokój. Lepiej myśleć jak przejść drogę niż o tym aby je jak najszybciej zdjąć :-) pzdr,przez Norx - Forum sprzętowe
Cześć, Uważam podobnie jak "ako", iż najprościej i najtaniej będzie jak spróbujesz założyć z dwie pary grubych skarpet. Jeżeli pomimo miękkiego botka coś Cię ociera, to znaczyć może, iż masz zbyt duży luz. Kasując go możesz poprzez ubranie grubej warstwy miękkich skarpet. Jeżeli nie zadziała, to "valdi" może mieć rację, iż butki są niewłaściwe dla Twoich nóg. pozdr. Nprzez Norx - Forum sprzętowe
Witam, ja też mogę polecić ten sklep. Kupiłem od nich linę i troszkę żelaza. W miarę szybka realizacja i wszystko okay, generalnie polecam.przez Norx - Forum sprzętowe
Witaj kolego, Ja mogę Ci polecić dolinę Grimsel, niedaleko Meiringen. Wspinałem się tam w zeszłym roku i było sympatycznie. Do wyboru masz kilka regionów: Azalee Beach czy Foxie Slab(tarciowe płyty), Handegg, Gerstenegg ... jednym słowem dla każdego coś miłego. Drogi są obite, kilku wyciągowe. Niedaleko masz kilka campów na których za ok. 15EUR/dobę będziesz mógł mieć dość bliską bazę wypaprzez Norx - Forum wspinaczkowe
Cześć, Nikt Cię nie zje :) Uprząż powinna mieć nieco luzu, nie możesz się w niej dusić. Poza tym, jeżeli planujesz wspinać się w przyszłości w górach a nie tylko w skałkach, to wybierz taką, która pozwoli Ci własnie ubierać ją na nieco cieplejszą odzież. Jeżeli ledwie się dopinasz, to z pewnością jest na Ciebie za mała. Przymierz kilka typów i modeli. Sklep wspinaczkowy to nie piekarnia. Mprzez Norx - Forum sprzętowe
Cześć, No więc jeżeli chodzi o opinię nt. 7,8 Master Tendon'a, to ja użytkuję te liny zarówno w skałach jak i Taterkach latem i zimą. Myślę, że są okay. Oczywiście jak pisali wcześniej koledzy troszkę lubi się plątać, ale bez przesady. Przez 3,5 roku troszkę się wytarła koszulka, ale nie ma przetarć. Impregnacja jest nienajgorsza, tak więc zimą nie będziesz narzekał że robi się drut. Cprzez Norx - Forum sprzętowe
Cześć! Spałem tam, ale na polu namiotowym. Było jak to niektórzy forumowicze określają - klimatycznie. Wiem, że część spała w budynku Refugio, ale raczej nie upatrywałbym tam jakiś wygód. Jest dość surowo, ale znośnie, jakieś koja tam były. Najważniejsze, że wspinu jest tam tyle, że martwić się raczej należy od siły a nie o ilość dróg :-) Byliśmy tam co prawda w 2007, ale gdybym miał tam wprzez Norx - Forum wspinaczkowe
Hej, podeślij bracie maila, to Ci wrzucę topo Kors-y. pozdrawiam!przez Norx - Forum wspinaczkowe
Hi there, If you're still interested with it, just write me an e-mail. I have some info concerning this topic. Below you may find my e-mail. e-mail: norbertax@wp.pl greetings! Norxprzez Norx - Wspinanie i warunki w Tatrach
Cześć Magda, Dzięki za chęć pomocy. Więc najbardziej interesują mnie poniższe drogi na północnej ścianie: Filar Niemiecki (Droga Niemiecka), Filar Centralny (Filar Copa), Filar Juga (Droga Juga) oraz depresje Słoweńska (Droga Słoweńska), Juga (Jugova Grapa) oraz ew. Zachodnie Zacięcie. poniżej wrzucam maila: norbertax@wp.przez Norx - Wspinanie i warunki w Tatrach
Cześć, Z tym trzymaniem to jest tak, że zależy od stopnia zmrożenia trawy. W środku grudnia zeszłego roku "pofrunąłem" dobrze ponad 30m i wyrwałem przelot z takiej kaziowej igły wbitej po sam łeb z długą taśmą, ale na szczęście stan, który składał się z 3 takich igieł wytrzymał. Warunki były takie, że szkoda pisać... Odwilż i nic nie trzymało, więc ... Tak więc zależy od podłoża wprzez Norx - Wspinanie i warunki w Tatrach
Witam, Zwracam się z zapytaniem odnośnie topo Triglav'a. Jeżeli ktoś posiada takowe, to proszę o wrzucenie materiału albo choć linka, gdzie można je znaleźć. Z góry dziękuję!przez Norx - Wspinanie i warunki w Tatrach
Hej, Ja mam Pontas-y ,moja żona Defy - oboje jesteśmy zadowoleni. Guma ma super tarcie a butki wygodne. Zawsze dobrze wywietrz butki po użytkowaniu. Możesz zastosować jakiś specjalny dezodorant do obuwia. Ja co jakiś czas piorę swoje, choć są różne opinie na ten temat. Generalnie - polecamy Evolv-y!przez Norx - Forum sprzętowe
Hej, Nie, to nie tak. To wszystko zależy gdzie głównie je będziesz używał i w jakich warunkach. 2F-y to porządne raki ze sporą historią. Jest wielu którzy je używało i używa i są zadowoleni. Ja obecnie mam Gecko Austria Alpin, które również są "poziome". Głównie używałem i używam je w Tatrach w różnym terenie i różnych warunkach. Są super, bo możesz regulować jak daleko zęby mają wysprzez Norx - Forum sprzętowe
Cześć Kris, ja zawsze 2x w roku piorę mojego "bliźniaka" Tendon'a Master 7,9 mm. Piorę w łagodnym płynie typu Kokosal lub nawet zwykły płyn do mycia naczyń. Pranie odbywa się w pralce w wodzie max 40C. Wirowanie max 600 rpm (najlepiej 400 i dosuszyć w stanie rozwieszonym). Poźniej sam impregnuję w wodorozcieńczalnym środku np. Nixwax (ale może być inny). Robię to po to, gdyż nawprzez Norx - Forum sprzętowe
Cześć Lillo! Chłopaki mają rację - DMM, to jest sprzęcik na lata a kości nie zużywają się szybko. Te Cassin-y też nie są złe na początek. Ja używam Camp-ów i też są okay. Przemyśl sprawę, dziś wybór jest spory a i z jakimś rabatem też nie powinno być problemu jak myślisz o całym komplecie. pozdrawiam!przez Norx - Forum sprzętowe
Hej Zyraf, Ja byłem u Valdi'ego na kursie, ale nie na taternickim. Ogólnie nie mogę powiedzieć że było coś nie tak. Z tym, że było to na początku '06. Nie wiem jak jest teraz. Wtedy było okay. Miły, sympatyczny i napewno doświadczony. Taternicki robiłem u Krzyśka Tretera (Agencja Trekking Sport) i też było okay. Generalnie człowiek mocno zaangażowany. Jedynie mógłby popracować nadprzez Norx - Forum wspinaczkowe
Hej Kendzior, Zgadzam się z Rod'em - Cala Gonone jest Super! Byliśmy tam z żoną na wspinie w kwietniu. Jednak my wybralismy sie tam z namiotem. W Cala jest spory eurocamp (****) bardzo dobrze wyposażony, ale za który trzeba zapłacić 14,5 Eur/os./noc. Niedaleko kampu jest takie niby biuro turystyczne w którym jest sporo ogłoszeń jeżeli chodzi o kwatery. Nie pamiętam teraz, ale jak pytaliśmprzez Norx - Forum wspinaczkowe
Hej, nie martw się Robercie! Ja mam nadzieję, że jednak z tych 100 osób, żadna by tego nie powiedziała. Z alpinizmem, to chyba nie ma wiele wspólnego. Po tym jak już wróciła z Everestu, widziałem ją jak robiła kurs skałkowy w Rzędkach - serio! W przypadku alpinistów, kolejność jest chyba troszkę bardziej normalna :-)przez Norx - Forum wspinaczkowe
Cześć, Ja akurat używam Montany The North Face'a do zimowego wspinanka. Są bardzo ciepłe i 100% nieprzemakalne. Oczywiście jak je zdejmiesz to szybko na dużym mrozie zamarzają w środku i stają się sztywne. Membrana przy dużych mrozach nie pracuje tak, jak by się życzyło. Są dość toporne, ale da się w nich operować. Na pewno łatwiej się w nich operuje niż w łapawicach. Mają u nasady wywietprzez Norx - Forum wspinaczkowe
Cześć, W użytkowaniu, przynajmniej jeżeli o mnie chodzi, to wolę te wykonane z jednego pręta. Te z uchem aluminiowym, są mniej wygodne w noszeniu na karabolcu, no i są cięższe. Generalnie to sprawa indywidualna. Ale im sprzęt bardziej prostym, tym bardziej niezawodny. pozdrprzez Norx - Forum wspinaczkowe
Cześć, Ja też nie sądzę ażeby coś jej się stało z powodu zmian temperatur. Sam wspinam się zimą, gdzie lina bez przerwy jest w śniegu i w niskich temperaturach a później schnie na drabince w chronisku. Jeżeli coś mogło jej tam zaszkodzić to wspomniane przez kolegów chemikalia, szczególnie kwasy. Oczywiście oleje czy smary też nie były by mile widziane. Na drugi raz pamięta, że liny się nieprzez Norx - Forum wspinaczkowe
Cześć, Ja podobnie jak Makar jestem zadowolony z Robotów Rock Empire i z Pulsarów również. W tatrzańskim granicie pracują całkiem fajnie. Jednak to prawda, że ich cena mogłaby być nieco bardziej przyjazna dla kieszeni. W niedawnych czasach kiedy $ słabo stał, to na ebay-u kupiłem kilka nowiutkich Camalotów. Cena łącznie z przesyłką wyszła jakieś 130-150zł / szt. (w zależności od rozmiaru). Teprzez Norx - Forum wspinaczkowe
Cześć, Sam często wiszę na chwytotablicy oraz podciągam się na niej. Jednak przyznam rację Jackowi Kierzkowskiemu, że warto abyś przeczytał "Jak poprowadzić VI.4". Na pewno na początku nie probuj wisieć na dwóch palcach czy coś w tym stylu. Wybieraj maksymalnie duże chwyty/dziurki i przynajmniej 3 palce jednej dloni. Przed tym dobrze się rozgrzej, szczegolnie dłonie. to jest cholerniprzez Norx - Forum wspinaczkowe