Blondas Napisał(a): ------------------------------------------------------- > piotrl Napisał(a): > ------------------------------------------------------- > > > czy po prostu boli Cię że po roku wspinania > mają > > lepszy poziom sportowy od Ciebie? > > Ty na serio? > Chętnie zapoznam się z takim przypadkiem Trochę na serio, trochę nie.. Osobiścieprzez piotrl - Forum wspinaczkowe
> Pozwolę sobie nie zgodzić się z twierdzeniem o > rozroście środowiska. Środowisko raczej się > rozmyło, żeby nie napisać że dąży do zaniku... > No bo chyba do tzw środowiska nie zaliczasz stada > korpo-niewolników i tym podobnych, robiących kursy > skałkowe i okupujących sztuczne ściany tylko > dlatego, że akurat to jest modne.... > > pozdrawiam No nie wprzez piotrl - Forum wspinaczkowe
Hej, Potentatem jeśli chodzi o topo na tej wyspie jest Maurizio Oviglia - . Wydał on przewodnik po całej wyspie - Pietra di Luna - ale ostatnie wydanie to chyba rok 2012 wiec staroć. Teraz wydaje po konkretnych regionach. Ja mam ten zbiorczy i jest zupełnie wystarczający w sumie - w tych klasycznych regionach mało się dzieje ekipersko - szkoda bo potencjał jest niesamowity, tylko wspinaczy małprzez piotrl - Forum wspinaczkowe
Potwierdzam - będzie tylko drożej. W następnym sezonie wszystko +20%.przez piotrl - Forum sprzętowe
Jak na moje oko, sądząc po stroju, to wygrała Niemka a nie Austriaczka....przez piotrl - Forum wspinaczkowe
BD chyba robią w fabryce firmy Roca - wiec wytrzymałością nie grzeszą - ładnie wyglądają, ale to słabe liny. Singing rock to podejrzewam jakis Tendon wiec pewnie będzie w miarę ok. W Europie to chyba z wiekszych, lepszych firm nie zleca produkcji tylko Edelrid (robi liny u siebie w Niemczech), a tak to Mammut robi na Słowacji a Beal na Madagaskarze.. Sterlinga już nie kupisz w Polsce - koszty trprzez piotrl - Forum sprzętowe
Ja tam Magdalenie kibicuje, zresztą za swoje "zorganizowane" pieniądze jedzie - nikt jej tego zabronić nie może. A uwagi kolegi Kmiotka uważam za nie na miejscu - jego wyczyn można rozpatrywać jako wydarzenie historyczne (15 lat minęło!) - chyba lepiej jakby się pisaniem książek-wspomnień o swoich heroicznych bojach na Everescie zajął a nie krytykuje młodą dziewczynę. Widać że chłop żyjprzez piotrl - Forum wspinaczkowe
U mnie sekator wszedł do stałego ekwipunku wspinaczkowego. Szczerze to się zastanawiam nad zakupem małej kosiarki spalinowej. Skały strasznie zarastają i jeśli sami nic z tym nie zrobimy to za kilka lat będziemy się wspinać na dupie słonia i w rzedkowicach :/przez piotrl - Forum wspinaczkowe
Taką ciekawostkę znalazłem. I Fajnie że będzie nowe obicie (chociaż stare było więcej niż ok). Standardowo jak to u Jacka partnerstwo publiczno prywatne. Mnie te ostatnie zdania trochę martwią. Wydaje mi się że wspomniany wyżej ekiper obijał też w rezerwacie po cichu.. No i szkoda pierwszego polskiego 9a w piaskowcu - rozumiem że zleceniodawcy nie widzieli tego newsa i asekuranta:przez piotrl - Forum wspinaczkowe
jodlosz Napisał(a): >> Miałem świadomość że przez tydzień? było to >> nielegalne w związku z zamknięciem lasów i że >> łamię te przepisy. Czy zasadne i wprowadzone >> zgodnie z prawem to już osobna kwestia. > >No widzisz, nawet Ty uległeś propagandzie:( Od początku epidemii śledzę wszystkie zmiany w przepisach - lasy (i to głównie w Małopolsce) >zamknięte byprzez piotrl - Forum wspinaczkowe
jodlosz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > Warto tu przypomnieć, że akurat zakaz gromadzenia > się pozostał i spokojnie sobie wyobrażam wizytę > odpowiednich służb w asyście JOPR pod Dupą Słonia > czy Lechforem, w wiadomym celu. > > Do tego dochodzi wspomniany przez Ciebie "moralny > aspekt". Tak naprawdę chodzi oprzez piotrl - Forum wspinaczkowe
Obawiam się że najbezpieczniejszym sposób na wspinanie w outdoorze w kolejnym etapie pandemii będzie wybieranie niepopularnych miejscówek a nie czekanie na interpretację "służb". Nie mówię tutaj o straży leśnej (w nadleśnictwie Krzeszowice to są 2 osoby...), ale o Policji, a ta do lasu się nie zapuszcza. Odpuściłbym Dupę Słonia i inne Słoneczne. Inna sprawa to "moralny aspekt&qprzez piotrl - Forum wspinaczkowe
Z plecaków do wspinania to chyba jednak coś z tego: Taki artykuł sponsorowany to chyba wiecej szkody niż pożytku.przez piotrl - Forum sprzętowe
Dla mnie dyskusyjną kwestią jest stwierdzenie "robię 8b". Bo jeśli zrobiłeś jedno w swoim życiu, w dodatku kombinację dróg na jedynej skałce na której zrobiłeś wszystkie swoje trudniejsze drogi to dla mnie to jest stwierdzenie trochę na wyrost. Według mnie ktoś kto robi 8b to osoba która regularnie robi takie drogi, na przykład podczas dwutygodniowego wyjazdu na west. Przykład o czym mprzez piotrl - Forum wspinaczkowe
To ja swoje 3 grosze dorzucam. Dla mnie to jest jedno z najlepszych narzędzi treningowych. (Trenuje na secie z 2016 roku - czarne,białe,żółte). Największa zaleta to w mojej ocenie możliwość wspinania po baldach wymyślanych przez kilkaset osób (wysokich Amerykanów czy małych Koreańczyków). Masz tam baldery Megosa, Woodsa czy Robinsona. Normalnie zawsze układasz trening pod siebie a tutaj nie ma teprzez piotrl - Forum wspinaczkowe
Przepraszam Włodku, ale tym razem Warchoł ma 100% racji i nie obronią tego żadne pieniądze które "idą" na wspinanie sportowe. Chłopaki z PZH pod parasolem PZA urządziły sobie biuro podróży. Korzystając z "autorytetu" tej organizacji mimo całkowitej niekompetencji, jeśli chodzi o kwalifikacje sportowe, zdobywają sponsorów i robią niezły biznes - pisząc książki lub pokazując łprzez piotrl - Forum wspinaczkowe
Cześć, Mam już ten przewodnik w rękach. Szczerze to trochę się rozczarowałem. Więcej zdjęć zapowiedzi regionów i przede wszystkim reklam! niż to warte. Dochodzi do sytuacji że na "region" w którym są dosłownie 3 buldery przeznaczasz 3-4 strony.. No i te mikroskopijne zdjęcia skał - jak w nowym przewodniku po Albarracin, są po prostu nieczytelne, a przecież miejsce na dwa razy większprzez piotrl - Forum wspinaczkowe
mischa Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Nickczemnick Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > No dzięki jeden z tomów opisuje że liliowe-kmały > K > > ościelec. Czy mam rozumieć że ten tom opisuje ca > ły > > Kościelec bo nie widzę innego tomu z nazwą Kości > el > > ec. Pyprzez piotrl - Forum wspinaczkowe
Less-R Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Wiadomo, że filancostwo zobowiązuje. Szczególnie n > eofictwo w zawodzie. Ale spotkanie ze studentami-p > rawnikami, też rządzi się swoimi specyficznymi pra > wami ;) > Mam tylko nadzieję, że będzie można przekręcić do > Kotleta, że idzie się na jego drogę na Raptawicy i > żeby poszedł filancprzez piotrl - Forum wspinaczkowe
Pewnie Grzegorzowi chodzi o kontrowersje związane z przejściami Adama kilka?naście lat temu w tejże jaskini. "Bywalcy" sugerowali wtedy że taki młody chłopak nie mógł zrobić dróg zarezerwowanych tylko dla najlepszych... Asekuracja przez tajemniczego grzybiarza i tego typu historie..Stare dziejeprzez piotrl - Forum wspinaczkowe
Z tego co pamiętam robiłem wariantem a. fajny bald.przez piotrl - Forum wspinaczkowe
Nie używa się go i tyle. Dlaczego.. Dlatego że używa się go na innej drodze. Gwarantuje Ci że 90% robiących tą drogę uszanowało ten umowny ogranicznik. Nie wydaje mi się że jest głupi, bo skorzystanie z tego stopnia znacząco ułatwia zrobienie tej drogi. Pamiętaj że nikt w Ciebie kamieniami rzucać nie będzie jak zrobisz tą drogę z nim (przynajmniej nie ja). Pozdrawiam P.przez piotrl - Forum wspinaczkowe
Nie ma tego stopnia. Tyle w temacie. Pzdr P.przez piotrl - Forum wspinaczkowe
Ja proponuję wypróbować dojście z tym przewodnikiem na wróblową. Inna sprawa że w tym sezonie sądząc po stanie scieżki nikt tam jeszcze nie był... Mi najbardziej brakuje kilku słów komentarza przy każdej skale jak to jest w przewodnikach po franken. Kilka uśmiechniętych buź przy drogach to dla mnie trochę za mało.przez piotrl - Forum wspinaczkowe
Gratulacje !! Jeśli wycena jest rzeczywista (8c+/9a) to chyba jedynka w tym roku jest rozdana!! Bracia Pou mają doświadczenie w tym przedziale trudności, czas pracy przy pierwszym przejściu też dość długi (dwa miesiące)..przez piotrl - Forum wspinaczkowe
Covolo to zdecydowania region a w zasadzie sektor na lato (wysoko i w cieniu), do tego nie ma gdzie spać. No i jak nie "robi się" 8a szybko to raczej nie warto... To taki secret spot dla miejscowych.. Zresztą popatrz tutaj: :) A Lumignano ma swój urok i jak się trafi na pogodę i własną dość wysoką formę to jest tam naprawdę bardzo miło. Oczywiście jak to we Włoszech mistrzowie samiprzez piotrl - Forum wspinaczkowe
Mar zaczął takie robić (http://fumarholds.com/), zadzwoń albo napisz to się dowiesz co i jak...przez piotrl - Forum wspinaczkowe
Co jak co ale posądzanie Mechaniora o jakąś zamierzoną stronniczość naraża Ciebie na śmieszność, każdy kto zna go osobiście wie że jest to niemożliwe. Mechanior ma swój styl konferansjerki i tak już jest, a to że od czasu do czasu pozwoli sobie na jakiś osobisty przytyk w stronę swoich dobrych kolegów nie znaczy że faworyzuje kogokolwiek. pzdrprzez piotrl - Forum wspinaczkowe
Adaś za Action Directe i całokształt. Pokazał determinacje, moc, konsekwencje w dążeniu do celu, czyli to o co chodzi we wspinaniu. Mar z Konradem jeszcze zasłużą na jedynkę na pewno nieraz:)przez piotrl - Forum wspinaczkowe
Nic tylko cytując jednego z członków komisji zapytać ? Quo vadis komisjo? A co będzie jak Marcin, Tomek, Andrzej i Konrad (pierwsza 4) przestaną startować ?przez piotrl - Forum wspinaczkowe