Ja ostatnio wstawiałem się w to parę lat temu po pierwszym obrywie i udało mi się porobić ruchy z tym że wtedy też zobaczyłem na czym polega side runner wymyślony przez Bransbego i stwierdziłem że jak na mój gust to trochę jednak przesada. Przelot znajduje się po prostu na sąsiedniej drodze co najlepiej widać np tu : Btw Siebe zrobił drogę z założonymi ze zjazdu przelotami :( Trochę naprzez Apache - Forum wspinaczkowe
Ładnie skręcone. Fajna seria. Takie uzupełnienie w temacie Parthian'a: Jacopo zrobił drogę z side runnerem w rysie tak jak wszyscy którzy robili ją po pierwszym obrywie. Poprzeczkę znacznie wyżej zawiesił James Pearson który poprowadził ją bez liny z boku Droga wróciła tym samym do oryginału ( przy pierwszym przejściu też nie było dodatkowej asekuracji) To było niesamowite przejścieprzez Apache - Forum wspinaczkowe
"Też marzyłem, aż zmieniłem marzenie na plan i wykonałem go rok temu" Pięknie. Robiłem Ostapowskiego 23 lata temu (czy coś) i na zawsze został mi w głowie. Żywiec to wiadomo inna para kaloszy. Jak na warunki jurajskie dużo powietrza pod nogami.przez Apache - Forum wspinaczkowe
No ładnie, ładnie Gratulacje! Ja zawsze sobie marzyłem żeby zrobić FS na Ostapowskim.przez Apache - Forum wspinaczkowe
"Nie jesteśmy w czarnej „D” jak Brytyjczycy" Nie jesteśmy ale mam wrażenie że niektórzy bardzo by chcieli. (Btw Problem dotyczy głównie Anglii i Walii bo Szkocja nie ma chyba takich problemów )przez Apache - Forum wspinaczkowe
" z jednej strony: chyba nie ma sensu analizować tego że przez 30 lat ludzie parkowali więc czemu teraz grodzo?" No nie wiem jaka jest historia parkingu w Rzęchach ale np taki Mirów to było jawne kurestwo. Teren przez który przechodzi szlak orlich gniazd właściwie został zdewastowany przez właściciela. Przecież ten płot to jest jakiś żart z przyzwoitości. Z Mirowa do Bobolic to byłprzez Apache - Forum wspinaczkowe
Problem jest złożony tzn nie może być tak że ktoś zamyka sobie parking który służył turystom od dziesięcioleci i uj co mi zrobicie? Albo " to najlepiej nie przyjeżdżajcie" jak to napisał "właściciel" rzedkowickich rzęchów. Nie może być też tak że jakiś burak jeden z drugim robi syf i to nieważne czy na prywatnym terenie czy nie. Odpowiedzialność zbiorowa to nie jest nigdy dprzez Apache - Forum wspinaczkowe
"Nie bardzo rozumiem. Od kiedy właściciel nie może rozporządzać swoją własnością?" No i bardzo smutne jest to że nie rozumiesz. Cotswold (Area of outstanding beauty). Ponad 98 procent to tereny prywatne z zakazem wstępu. W czasach Imperium fortuny powstałe na handlu niewolnikami, na pracy niewolników,na grabieży podbitych terenów były inwestowane w prywatne ziemie. Efekt był tprzez Apache - Forum wspinaczkowe
Świetne wspomnienie. Tylko taka smutna myśl mnie naszła że fajnie to już było. Pozostaje pozazdrościć tamtych czasów.przez Apache - Forum wspinaczkowe
Ale co to za fragment jest bo nie rozumiem?przez Apache - Forum wspinaczkowe
Za niedługo będzie jak w Anglii : No ale nikomu to nie przeszkadza. Ma pieniądze to robi co chce ((patrz Mirów) a jak myślisz inaczej to musisz być komunistą .przez Apache - Forum wspinaczkowe
"eeee, lipa, Ligandrolu nie ma w ofercie" Rockdude celowo dał linka. Jak zrobisz 8c to Cię mają. Sprawdzą czy czasem nie szukałeś czegoś na trefnych stronach. Btw Widziałem Twoje wyczyny ze sztangą. Respect!przez Apache - Forum wspinaczkowe
Od czasu opublikowania tej wiadomości bombardują mnie reklamy Lattice'a . No ja pierdole w jakich my czasach żyjemyprzez Apache - Forum wspinaczkowe
"Że była w tym wypadku bardzo wyśrubowana, nie będę się spierał ;)" Wyśrubowana w tym wypadku to by była 8a gdzieś w Tajlandii,Turcji albo na Kalymnos. 8b+ w rok to nawet nie żart jest. To jest robienie z ludzi idiotów. Hej mam 50 lat całe życie nie zrobiłem więcej niż 7b+ ale teraz dzięki wsparciu lattice mam 25% szans na podniesienie życiówki do 8b+.I to zaledwie w rok. "Watcprzez Apache - Forum wspinaczkowe
Tutaj nie ma żadnej historii tylko clickbait w czym lattice jest najlepszy. Koleś z historią licznych kontuzji w wieku 50 lat postanawia z 7b+ wskoczyć na 8b+. No bez jaj :) Specjaliści z lattice dokonują cudu . To mnie właśnie wkurwia w projekcie lattica że jest to zwykły biznes i tak jak wszystkie biznesy sprzeda Ci każdą bajkę żebyś tylko sięgnął po ich produkt.przez Apache - Forum wspinaczkowe
"Wiele lat temu mój rówieśnik, mechanik rowerowy (kiedyś mistrz Polski w przełajach) powiedział: W kolarstwie najtrudniejsze jest założenie spodenek. Polecam tę złotą myśl wszystkim tym, którym się nie chce. Po założeniu spodenek jest świetnie!" Haha Świetne!przez Apache - Forum wspinaczkowe
"Stary jesteś wtedy kiedy Ci się już nie chce, a nie wtedy kiedy już nie możesz." Dokładnie tak! Dzięki za ten post i gratuluję pięknego przejścia.przez Apache - Forum wspinaczkowe
"Dla mnie podstawowym odkryciem po 45 roku życia było porzucenie klasycznego cyklu 2 na 1, na rzecz 1 na 1, a w przypadku dużego zmęczenia nawet 1 na 2." 1:2 działa u mnie jak i u moich starszych kolegów. Polecam równieżprzez Apache - Forum wspinaczkowe
"Eric Horst nigdy do czolowki nie nalezal, nawet w latach 90tych." No nie należał tym bardziej szacun za wyniki jakie osiąga w swoim wieku. Udawadnia tym że progres można robić długo po przekroczonej 30. Nikt tu nie mówi o wygrywaniu pucharu świata w wieku 40 lat Bądźmy poważni. "nie ma roznicy pomiedzy kims, kto robi 6a, a tym co robi 8a" Głównie widzę dzisiaj takiprzez Apache - Forum wspinaczkowe
"Patrząc na to co Will Bosi mówi o trawersie, to Adam 9A też ma prawdopodobnie zaliczone. Brzydkie jak cholera, ale jednak" No to fakt.przez Apache - Forum wspinaczkowe
"Występowanie "dziwnych" ruchów, których nie da się pokonać czystą siłą, tak w boulderingu, jak na prowadzeniu sprawia, że doświadczenie, tysiące zebranych engramów, dają jakiś bonus bardziej wszechstronnym i doświadczonym zawodnikom. Tak rządziłoby przełożenie torby do korby (choć to oczywiście nadal nie przeszkadza ;)." Czysta siła i doskonała technika niewiele dają skoroprzez Apache - Forum wspinaczkowe
"No, bez przesady. 5-krotny mistrz świata, 7 x Puchar Świata. Projekt olimpijski na razie nie wyszedł, ale takie rzeczy w sporcie się zdarzają, zwłaszcza, że młodzi cisną..." No dzisiaj to ciężko widzę żeby on coś ugrał na panelu. W prowadzeniu to być może ale na boulderach ala " ninja warrior" to dominacji Adama nie przewiduje. Gdyby wspinanie wyglądało tak jak 10 lat teprzez Apache - Forum wspinaczkowe
Ondra ma już w kajecie najtrudniejszy wielowyciagowke najtrudniejszy trad w skałach, najtrudniejszą drogę RP,najtrudniejszy oes . Właściwie do kompletu brakuje mu tylko boulderowej 9A co jest tylko kwestią czasu. Po tym jakkompletnie zdominował wspinanie skalne można powiedzieć że na plastiku mu nie idzie i to jest chyba najlepszy dowód na to jak bardzo panelowe zawody odkleiły się od normprzez Apache - Forum wspinaczkowe
Dodatkowym problemem jest fakt że ogólnie mało się pisze i mówi o treningu w starszym wieku. Ostatnio temat ten poruszał Neil Gresham ( w wieku 45 lat zrobił pierwsza 8c). Powielanie schematów plus brak informacji to główne moim zdaniem przyczyny regresu. W Polsce jest spora grupa wspinaczy 50+ którzy wspinają się na wysokim poziomie. Spora grupa do badań naukowych.przez Apache - Forum wspinaczkowe
Głównym problemem u starszych wspinaczy jest właśnie przetrenowanie które zabija superkompensację. Ludzie myślą że jak kiedyś trenowali 3-4 razy w tygodniu to teraz w wieku 30/40/50 mogą robić tak samo. Takie podejście prowadzi do kontuzji a kontuzje w starszym wieku leczą się bardzo długo. W efekcie wiele osób kończy przygodę ze wspinaniem w wieku 40/50 lat bo myślą że już i tak nie da się zrprzez Apache - Forum wspinaczkowe
"zadać z fakera " Tu jeszcze taka drobna uwaga że używamy tego wyłącznie w PL bo np faker czy kant niekoniecznie brzmią przyjaźnie w międzynarodowym towarzystwie.przez Apache - Forum wspinaczkowe
Jeszcze podstawowe pojęcia takie jak dab, spotter, highball, toe hook, crashpad, po paczkach.przez Apache - Forum wspinaczkowe
"z tego co pamiętam w rejonach, o których wspominacie skala jest V, V+, VI. coś się ostatnio zmieniło?" Słuszna uwaga.przez Apache - Forum wspinaczkowe
No właśnie pamiętałem że trudności to sam start a potem wchodzi się w ryski gdzie jest łatwo i asekuracją siada. Może faktycznie przesada na dzień dobry z tradem ale za to ta komino rysa z prawej to też pamiętam fajna droga kursowa była.przez Apache - Forum wspinaczkowe