"Nominalnie Jakob jest pierwszym wspinaczem w historii, który ma na koncie problem 9A i drogę 9c*. *To się może zmienić, gdy Will Bosi zrobi pierwsze powtórzenie Terranovy 8C+, problemu Adama Ondry, który być może doczeka się podwyższenia wyceny. Zatem, jeśli Bosi zrobi Terranovą i wycena skoczy na 9A, to Jakob przestanie być pierwszym wspinaczem z bulderem 9A i drogą 8C na koncie ? Cprzez rocko - Forum wspinaczkowe
To i tak nijak się ma do Sawomira małego Bąka - Bączusia z Krakowa, który wrzucał zdjęcia z dróg 7c z Malty, wisząc na bloku i trzymając chwyty (jego ówczesny poziom był wtedy 6a). Inne zdjęcia były z zakrzywionym horyzontem. Gość co "zrobił" Okapy Jungera VIII+ OS i inne mocne drogi. Zapewne siłą woli lub ze strachu mu tak mocny poziom wskoczył, robiąc przechwyty po wstawieniu się w drprzez rocko - Forum wspinaczkowe
Mam ci dac dwa rysunki z krasnalami z czerwona i zielona czapka do porownania? Nie chodzi o wymieszanie zawodnikow, czy to we wspinaczce, czy w pilce noznej, czy w innej dyscyplinie. Chodzi o zorganizowanie zawodow tylko dla kobiet. Poza tym pilka nozna to dosyc niefortunny przyklad, bo np taki krychowiak gra z facetami, a i w samej kadrze tez kilka panienek sie znajdzie.przez rocko - Forum wspinaczkowe
Juz widze te marsze i pieklo kobiet, gdyby w podobnym tonie odbyly sie zawody tylko dla mezczyzn.przez rocko - Forum wspinaczkowe
"Przytulony do skały czuję jej chłód .Łydki dygotają na wąskim obłym progu. Staram się nieco uspokoić..... . I nagle..... . Czuję tętno skały pod moimi dłońmi ,czuję jej oddech przed moją twarzą, czuję jej bicie „serca” naprzeciwko mojego.... .Niedowiary!. Ależ nie ! To moje tętno, mój oddech moje bicie serca . Ze świadomosci realu skalnego wracam do rzeczywistości własnej. I tylko w uszachprzez rocko - Forum wspinaczkowe
mischa Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Keczup Napisał(a): > ------------------------------------------------------- > > Co to znaczy "expo"? > > exposure - w trudnościach trzeba wyjść nogami > jakieś 120 cm nad przelot, ale lot jest w > powietrze, bo jest przewieszone. Czyli np kierowca tira jest w ciaglej ekspozprzez rocko - Forum wspinaczkowe
A Ci najlepsi europejSScy zawodnicy to przyjezdzaja z Niemiec?przez rocko - Forum wspinaczkowe
Jak w temacie, szpej mam dla 2-ch, 3-ech osob, jade ze slaska, partner/ka potrzebny/a na gwalt ;-) priv meprzez rocko - Kto na wspin? Wyjazdy, partnerzy, ściany, sekcje
Nie musisz miec przeszkolonego personelu stawiajac dmuchana scianke wspinaczkowa. Wystarczy ze w razie wypadku wezwiesz dmuchana karetke pogotowia.przez rocko - Forum wspinaczkowe
Apache Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > Eee no 6a to chyba nie...Ja słyszałem od kolegi > który tam wlazł że za ciąg to 7a by miało. Jajca > jednak trzeba miec żeby tam się wspiąć. Wystarczy > że zacznie padać i pozamiatane. Alain Robert pisal w swojej ksiazce, ze najtrudniejszy budynek na ktory sie wspial mial ok 6c, za jeden z okprzez rocko - Forum wspinaczkowe
Podobno ok 6a za sam ciag, ruchy powtarzalne i na kazdym ok ie mozna odpoczywac. Tak przynajmbiej mowil jeden z wczesniejszych zdobywcow.przez rocko - Forum wspinaczkowe
Tomek Augustynek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Kto wlazł dzisiaj na Marriotta?przez rocko - Forum wspinaczkowe
Blondas Napisał(a): ------------------------------------------------------- > rocko Napisał(a): > ------------------------------------------------------- > > Nasz as wspinania skalkowego [...] > > Dziś był w Sokolikach, upał też tu był ;) Z ciekawosci, jak mu poszlo :) ?przez rocko - Forum wspinaczkowe
Nasz as wspinania skalkowego Slawomir Baczek na Matterhorna tez sie wspinal w lipcu. Wiadomo, nie tak goraco jak w Rzedkach, wiec ok.przez rocko - Forum wspinaczkowe
Poczekajmy z tymi niklymi szansami, przypomne tylko ze kolega Marka -Alan Hinkes tez swego czasu utknal niedaleko Nand Devi East i jego ekipa zostala uznana za zmarlych, a po tygodniu kiblowania w scianie wrocili cali i zdrowi. Zbliza sie pora monsunowa, wiec pogoda niestety coraz gorsza.przez rocko - Forum wspinaczkowe
Jesli ktos jeszcze nie widzial....przez rocko - Forum wspinaczkowe
Na amerykanskim forum toczy sie "podobna" dyskusja na temat upadku z drugiego wyciagu drogi, podobne trudnosci, Roznica jednak taka, ze gosc mocno sciemnia co do wyceny, twierdzi ze zywcowal z oesa 5.13 w podejsciowkach, a na filmie widac ze to pion jak u Kaszlikowskiego. Taki ich amerykanski Slawomir B, co robi trudne przewiwszone lub pionowe drogi a na fotach horyzont ukosem w dolprzez rocko - Forum wspinaczkowe
Na Wyspach nie ma takiego lecenia w chooja, jak ktos probowal na wedke, to nawet jak pozniej zacyka i przezywcuje to dalej ma tylko przejscie na wedk, tzwe HP (head point).przez rocko - Forum wspinaczkowe
Mysle ze celowo zrobil stanowiska w cruxach co by troche przyciulac ;)przez rocko - Forum wspinaczkowe
Widocznie nie na biezaco jestem. Dopiero co obejrzalem Free Solo tydzien temu w San Francisco, wracajac ze wspinania na El Capie. Droga ktora Alex robi w 19min, na rozwspinanie znakomita -polecam.przez rocko - Forum wspinaczkowe
W odniesieniu do przejscia "Too big to flail", moze nie z bishop, ale z "pobliskiego" Flagstaff. polecamprzez rocko - Forum wspinaczkowe
k2cl Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Premiera w Wielkiej Brytanii 14 grudnia… Natomiast kto nie chce czekac do 14 grudnia, moze sobie obejrzec w Anglii w kinie, np w Odeonie w poniedzialek 22 pazdziernika :pprzez rocko - Forum wspinaczkowe
brunka Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > Coś około 8 metrów Dzieki!przez rocko - Forum wspinaczkowe
Jak wysokie sa te kamyki? Nie bylem na miejscu, ale ze zdjec wyglada na obite baldy?przez rocko - Forum wspinaczkowe
Az milo zobaczyc ze nasz rodak zostal prekursorem tego typu zdjec :))))))przez rocko - Forum wspinaczkowe
Bylem na Kalymnos w okresie Swiat Bozonarodzeniowych. Raz byla zlewa, czesc drog pozostawala wilgotna, ale wspinania i tak od groma.. W morzu plywalismy codziennie.przez rocko - Forum wspinaczkowe
Dla tych co nie widzieli calosci (moge wrzucic torrent lub na server) urywek z The Real Thing:: Co ciekawe, Ben niedawno zrobil 9a z lina a bulderowo na poziomie 8b. Niezle jak 50+ Revelation 8b zostala ponadto zrobiona na zywca (!) przez jednego z braci Le Menestrel, a w owczesnym czasie byla to przeciez jedna z trudniejszych drog na swiecie.przez rocko - Forum wspinaczkowe