to i ja sie dolacze. Wiesci rozchodza sie szybko....przez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
niestety zle pokazuje sie foto-topo. Lepszy juz byl by sam link. Prosze, moze redakcja inaczej go ustawi, albo ja w przyszlosci zamieszcze inna foteprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
cofnij sie do zdjecia z wrysowanym przebiegiem drogi w artykole o Saphirze. Zobaczysz ze do gornego okapu mozna sie dostac od prawej strony lodu (tego tworzacego sie sopla, gornego z dwoch z napisem "Amph"), bezposrednio ponad zolta plyta z przykrywajaceym ja jakby splaszczonym bablem. Tak sa poprowadzone przeloty, tutaj bardzo dlugie aby zmniejszyc przegiecia w dalszej czesci poziomegprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
krotko bo wlasnie zauwazylem ze ruch w watku sie zrobil (nie spodziewalem sie), a u mnie juz po polnocy a z rana trzeba na szychte do ...Vail Poza Kolarzem to chyba w wszyscy nie zrozumieli. Ogranicznik nie jest ze nie wolno odpoczywac tylko nie mozna zboczyc z drogi na metr/dwa aby dostac sie do miejsca odpoczynkowego. Pierwszy taki ogranicznik na Fangu wymyslil Will Mayo na swoim Mustangu 2-przez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
Pierwsza uwaga do redakcji. Blad w tytule. Droga nazywa sie Saphira. Ryan Vachon, sposrod chyba wszystkich bywalcow Vail, cieszy sie najwiekszym uznaniem u Standy (Vrby), pomyslodawcy Saphiry. Chocby dlatego ze jak on nie zyje ze wspinania, pracuje jak wiekszosc wspinaczy na pelnym etacie. Podobnie zreszta jak nasz rodak Rafal. Nie bedac uzaleznionym od sponsorow, to wlasnie tacy jak on mogliprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
Autorem zdjec jest Jacek Czyżprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
Najpierw drobne sprostowanie. Pierwsze zdjecie nie jest z Mustanga, raczej z Ouray. Wiem, wiem to wina Lezca, dziwie sie (Im). Newsy bez bledow i wiecej zdjec sa tu(samej Lucki z 4Luty16) i tu wczesniejsze z 31Stycznia2016 Teraz troche o przejsciu Lucki. Bylo 3 kobiecym. Lucka przyjezdzajac do Stanow miala dwa cele. Zawody w Ouray i Mustang. W miedzyczasie napatoczyl sie Standa ze swoim Pprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
Podanie tylko miejsc na podium panow i pan zupelnie nie odzwiercidla tego, co dzialo sie w Ouray. Wiecej mozna znalezc na Climbingu: . Zwyciezca Ryan Vachon jest jedynym w gronie zawodnikow amatorem a nie zawodowcem, jak pozostali, pracujacym na pelnym etacie. Najlepsza kobieta Lucie Hrozová byla trzecia bez podzialu na kategorie. Podobnie jak wiekszosc, a moze wszyscy przyjedni (w tym z EU) nprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
Na razie nieoficjalnie. Nieco tydzien temu tj 31 stycznia mialem przyjemnosc obserwowac I filmowac pierwsze przejscie projektu mojego kumpla Standy w rejonie Fanga w Vail, CO. Przejscia dokonala Lucka Hrozová w czasie 50 min. Na drodze ok 55m dlugosci wykonala pare tuzinow figure 4 i 9. Zalicytowala rowniez wysoko, tj ok M14+/15-, moze nawet 15-. Debaty trwaja. Droga o nazwie Saphira pokonuje mprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
A ja tam pamietam ze po przejsciach Reticent, zarowno Humar jak i Kirkpatrik podkreslali swoje przejscia. I w jeszcze paru innyvh sytuacjach mialo to miejsceprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
Masz na mysli notki mowiace o ich przejsciach poza Stanami czy w Stanach ?. Bo to wlasnie jest roznica. Na Zerwie tez nie mowi sie o 5 polskim przejsciu.przez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
Jesli Cie moge prosic, to podrzuc mi to zdjecie/zdjecia z Gilotyny. Polozyl sobie jakiegos crasza na tych piraniach? Dlugo mu zajal?. Nie wiem czy wiesz ale juz 3 osoby zrobily ten wyciag? Nazwa mnie nie dziwi, tzn u niego. Poczynajac od Intifady pokazal jakie ma poglady. I jeszcze o wycenach :). Jesli nie umieral przed wejsciem w ten wyciag (podoba mi sie ta definicja) tzn ze nie ma on A6.przez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
reganclimbing Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Spoko Jacol, zawsze milo pogawedzic o fajnych > sprawach... > > Co do wyceny ZM, to chyba wkradlo sie > nieporozumienie. Piszac o tym, ze robiles ja 15 > lat temu itd. mialem na mysli to, ze jesli bylo > tak, ze wyslales Erikowi uwagi co do ZM po > przejsciu sprzed kilkunastu lat,przez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
reganclimbing Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Powracajac do glownego watku... > ............... > ZM > Jacol, wyluzuj z ta spiskowa teoria co do Erika > Sloana:) Gosciu zrobil wspaniala robote dla calej > spolecznosci publikujac schematy drog, o ktorych > istnieniu wiekszosc wspinajacych sie na El Capie > nie mialo pojecia. Aprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
Dzieki Nie badz taki skromny. Nie chodzi o ten czas tylko o pierwsze poskie przejscie mieszane. Ja tam nie wstydze sie swojego czasu 23:40, bo bylo pierwszym w pelni czysto polskim NIAD. Wiek juz robil swoje I gdybysmy kontynuowali probe rozpoczeta ze 2 lata wczesniej, urwalibysmy kilka godzin z tego czasu. Wyszlo jak wyszlo, zadowolony jestem ze zdazylismy przed 24h. Nazwisko Twojego partnprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
Film ten nigdy nie zostal ukonczony. Przed laty I przez dlugie lata wisiala ok 2min zajawka do niego na paru stronach, poczatkowo Climbingu (byla na wykazie clipow na ok 2-3 stronie liczac od najstarszych) ale pozniej zniknela z Climbinga bo byla chyba linkowana do strony maciezystej Ravenswood Studio, krore uczesniczylo w montazu I gdzie pracowal dorywczo Jacek Malory Lupina, autor zdjec I wspolprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
GG Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jacolelcap Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > (...) i moje nazwisko mozna > > znalesc tylko jako autora Quo Vadis. Juz przy CS > > zadnej wzmianki ze schemat pochodzi z mojego 2-go > > przejscia, albo ze ja jestem jego autorem. > > Zroprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
GG Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jeszcze o wycenach i schematach: > .......... > Jacolelcap Napisał(a): > -------------------------------------------------- czyli tuz po przejsciu Siekluca, nie moglismy > > dojsc do porozumienia ktory z wyciagow zasluguje > > na miano A4. Dodatkowo w swiezo wydanym > > przewodniku Suprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
Jerry byl dzisiaj aktywny i jest duza szansa ze sie odezwie. Bo sznsa ze otrzyma moje zawiadomienie jest bliska 100%. Napisalem do niego na jego innym watku: <;przez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
Jerry Z innej beczki. Prosze, zglos sie do innego watku i podaj szczegoly Twojego ewentualnego przejscia Nosa <; Pozdrowienia JCprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
GG Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jacolelcap Napisał(a): > ----- > > (...) A bylo to wszystko na poltora roku przed > > przejsciem Siekluca tzn jesienia 1998. > ........ > Jacolelcap Napisał(a): > ........ > Dla porzadku: > Czyli chyba rok przed Sieklucem, nie poltora :) > Dokladnie rok i dwa miesiace oraz 14 dnprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
No i stala sie jasnosc. Wiedzialem ze przesadzilem w momencie kiedy dogrzebalem sie daty mojego przejscia. Ale zapomnialem poprawic. Mea kulpa ;)przez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
andrzej Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Największe jaja są, ponieważ na liście > przejść Nosa nie ma przejścia Jerregogwizdka > (partnerem był doświadczony alpinista z > Australii). BTW nie ma też przejścia Nosa przez > Ryśka Benduskiego (parter Amerykanin o polskim > nazwisku) > AM No ale to nie sa takie wielkie jaja. Tez zwroprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
piotreksulowski Napisał(a): > ... > Co do wyceny ZM to raczej nie wypowiemy się bo > po prostu nie mamy porównania w takich > trudnościach. Nie macie sie czego wstydzic, zrobiliscie porzadna droge. Mam nadzieje ze moje uwagi na temat jej trudnosci, a wlasciwie tego co to jest/powinno byc nazwane A4 przydadza sie wam w przyszlosci. Chocby przy wyborze przyszlych celow. >przez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
Admin Napisał(a): ........... > Całe szczęście jest internet i forum i błędy > da się szybko poprawić, co też uczyniłem. > Przepraszam za pominięcie, nie miałem niestety > na podorędziu Głazkowego plakatu a w głowie nie > wszystko zostaje. > > pozdrawiam > wojtek Przeprosiny przyjmuje :) i sam przepraszam za nieco zbyt ostry ton mojej wypowiedzi. Nieco sie wzbprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
Poniewaz w tamtym watku rowniez cos napisalem na temat ZM, pozwalam sobie zamiescic link <;przez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
Witaj Marku, czujny jestes. Mnie tu nie bylo juz pare latek. Wlasciwie to nie poszedlem do roboty aby troche zolci tu wylac ;). Ale zaraz musze spadac. Wiec krotko. Co do A6 zgadzam sie, jest to stopien z pogranicza utopii, ale nie do konca. Temat na dlugi artykol lub dyskusje. Co do przejsc clean to McNamara pierwszy wprowadzil dopisek F do wyceny, ale nie byl jednak konsekwentny. Ja juzprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
dla historycznego porzadku i zadowolenia GG (tez pozdrawiam) droge ukonczylem 8 pazdziernika 1998przez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
Rowniez gratulacje dla chlopcow Ciesze sie ze duch trudnej hakowki nie ginie w narodzie. Wiecej o ZM napisalem tu nie wiedzac ze tu Marku zaczales watek. Ale dobrze bo mialo byc bezposrednim komentarzem do artykolu. Dzieki za pamiec o moim przejsciu. Bylo ono jednak pierwszym nie tylko ZM ale w ogole drogi tej klasy i trudnosci pokananej przez Polaka na swiecie. Do tego solo. Pozprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe
Jw Jesli juz wspomina sie o polskich solowych przejsciach ZM, to moze wypadalo by napisac tez o pierwszym takim przejsciu? Tym bardziej ze bylo ono pierwszym polskim przejsciem drogi tej klasy i trudnosci w ogole, a jeszcze do tego solo. Raczej nie reklamowalem za mocno swoich najwczesniejszych przejsc w Yosemitach co teraz uwazam za blad, ale akurat przy okazji ZM bylo wiele wzmprzez Jacolelcap - Forum wspinaczkowe