Jak dla mnie to droga jest do reekipowania. Może Tom nie używał tego faka i dlatego wpinka jest w tym miejscu, a kolejni pogromcy wyczaili lepszą sekwencję, ale to już trzeba by było lokalsów podpytać. Skoro tak wyglądał ten flesz, to ciekawe jak wyglądał sajt na Estado critico? Mi do dziś jest ciężko uwierzyć, że taki fanatyk wspinania nie widział żadnych klipów z drogi vide fragmenty z Dosageprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Generalnie wpisy na 8a są nic nie warte. Przykład sprzed ok. miesiąca z Rudaw. Przyjechaliśmy z ekipą na projekt, zastaliśmy wspinającą się parę. Jak przyszliśmy na drogę, to dziewczyna właśnie haczyła środkowy crux, a eksy wisiały na całej linii. Po czym zjechała, a jej partner oddał próbę, ale nieskuteczną. Dziewczyna wbija się drugi raz, mija kilka chwil i jej parter robi kolejną wstawkę. Taprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
"Brad Gobright ubil sie nastepnego roku w Potrero Chico w czasie zjazdow" - ubił się, serio? Czy zginał przez nieszczęśliwy wypadek w trakcie zjadów? Cóż za rzetelność. Widzisz, róznica miedzy Bradem a ekspertem jest taka, że Brad nie pitolił pseudoekspertyz zza klawiatury tylko działał w terenie. Wspinał się... kiedy się ostatnio wspinałeś, może "trzy dni" temu? Ubił się...przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Nie wiem czy ludzie adoptujący zwierzęta i się nimi zajmujący potrzebują psychiatry. Co innego prawilniaki, które kocią populację regulują topiąc kocięta w beczkach. Oni się mają za normalnych, ale ja bym tam widział kaftanik. No chyba, że ktoś jest k..wą i jest z tego dumny? To już jego problem.przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Było więcejsolistów, którzy dokonali żywota w trakcie innych czynności. Michael Reardon robił solówki na clifie. Kiedy miał rozpocząć kolejny wyciąg to od tyłu uderzyła go fala, walnął o ścianę, słukało go i tyle, a chłop zrobił kilometry morowego terenu na żywca. Podobnie jak Marc Andre zginał Hansjeurg Auer, a miał na koncie żywca na Drodze przez rybę. Jedna z najbardziej niedocenianych solówprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Serio. Co ja takiego napisałem, żebyś mi wyskakiwał z jakimiś pociskami ad personam? Napisałem, że legenda, którą niewątpliwie jest Fawcett, miał sporo zapasu na to, aby robić takie trudności w skarpionach. Podobnie jak Honnold robiący 8c/+, żywcujący Freeridera. Myślę, że jakby mu do tych TCPro wsadzić wełniane skarpety i dać lano, to by nie było problemu. Bo jest zapas. I ja to napisałem odnoprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Weź zachowaj swoje chore projekcje i urojenia dla siebie. Zrobiłbyś coś z tą mikropeniaa, miast dosrywać się do ludzi chu wie po co. "Kozak. Przed komputerem." - i pięknie siebie spuentowałeś w ramach ciągu dalszego wszechobecnej projekcji. "Może jakieś seszyn w którymś z dolnośląskich ogródków?" - zacznij czytać ze zrozumieniem, to będzie prościej.przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Do liściowania suk nie potrzeba umiejętności bokserskich. A twoje wynużenia o cyfrze, sam widzisz, ile są warte. Tyle ile to "6a/b", a nie o cyfre tu przecież chodzi tylko, o zwykłe farmazonienie na temat kogoś, o kim nie ma się bladego pojęcia. "Ja cię zapraszam na tego Mastera. Zobaczymy jaki to kozak z ciebie. Możesz mieć kamy i 16 crashpadow. No problem." - beware whatprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Tę szklaną kulę to sobie załóż na ten tępy, bezczelny łeb. "fakt że twój poziom to coś oscylującego w okolicach boulderowego 6a/6b" - , a propos. Od wtedy parametr się podniósł i na celowniku kilka 7C, więc do zobaczenia w skałkach ;) "szansę na to że wyszedł byś nad ringa na obitej 6.5 są żadne" - szanse, że w realu za to byś zarobił w dziób są za to 100%. Może jakieś sprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
A ja dodam, że mając moc na bulderowe 8A (Carless Torque), na drodze ~7c jest tak duża nadwyżka parametru, że udźwignie i skarpety, ba nawet podkolanówki ;)przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Te olimpijskie kwalifikacje, to jakieś zaprzeczenie ducha sprawiedliwego sportu, gdzie NAJLEPSI zmagają się o najwyższe laury. A tak wychodzi, że zawodnik ,który biega wolniej od czołówki kobiet, dostanie awans. IFSC pięknie wyKOMBINOwało system karny dla najlepszych federacji. Weźmy taką Japonię, gdzie regularnie w półfinałach pucharów jest ok. 10 reprezentantów z kraju kwitnącej wiśni. Jaki jprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Chyba? Serio wierzysz, że gościu, który zrobił kilka dróg z okolicy 9b i ma 8c+ Fl w kajecie, nie wie o tym, że przesztywnienie liny na swingu pomaga utrzymać chwyty? Na domiar złego, jego ojciec jest z pokolenia Andrady i też sroce spod ogona nie wypadł. U Loic'a nastąpił glitch mózgu albo na bezczela uznał wszystkich obserwatorów za stonkę, która łyknie wszystko, co jest jeszcze gorsze.przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Jakby wpisał flesza, to bym chwalił, a tak to żenada.przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Niestety jest to szemrany temat, bo z jednej strony kreski mogą ułatwić odczytanie sekwencji, ale z drugiej było wiele przypadków, gdzie ktoś na sajcie pacnął do kreski i spadł, a okazało się, że ktoś sobie tak stopień do swoich patentów zaznaczył (oczywiście naganne jest to, że nie wyczyścił po swojej próbie). Z kreskami jest podobnie jak z wiszącymi eksami. Wg reguł powinno się wieszać zabawkiprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
" Zarówno Decided, jak i trudniejszą wersję z siedzenia o nazwie United 8C+ otworzył Ryuichi Murai, odpowiednio w 2018 i 2019" Za 8a: 23.04.2017!!! - Toshi Takeuchi pisze, że powtórzył bulder Toru Nakajimy. Nie wiem skąd wytrzasnęliście to 'info', bo wpisanie "Decided" w wyszukiwarce na ww. serwisie zajmuje 5 sekund.przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Z Molly to bym się nie zagalopowywał, ponieważ ostatnio na podium Pucharu Świata stała 6 lat temu (#3, Kranj). Może czołówka europejska ;) , bo z 8B baldowym (5x) i 8c linowym (6x) troszku odstaje od max. poziomu pokonanego przez kobiety, czyli 8C+ i 9b. Może jest tutaj ktoś kompetentny na forum i przybliży różnicę między 8c, a 9b, bo przepaść to chyba niedoszacowanie?przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Kai jest często podawany przykład, że się da, ale jego wyniki sportowe w ostatnich latach nie powalają. W zawodach PŚ nie startuje, a z liną ma 9a w kapowniku, co przy 9c to jest jakieś sto lat za...a nie czekaj ;) Lepszy by tu był Michael Mawem, który pięknie się pokazał w Bernie zdobywając Mistrzostwo Świata. I to jest wynik!przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Nie wiem czy oglądasz NBA, ale w ostatnich dwóch dekadach nagrodę dla najlepszego koszykarza (MVP) zdobywali: Steve Nash 2x, Dirk Nowitzki, Nikola Jokic 2x. Jeżeli chodzi o predyspozycje do skoczności to warto nadmienić, że najwyższe zanotowane przewyższenie w historii skoku wzwyż należy do Stefana Holma ze Szwecji, który mierząc 180cm wzrostu przeskoczył nad 2,42! Rekord w trójskoku należy odprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
jerrygwizdek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Prawda jest taka, ze uzywanie tlenu na duzych > wysokosciach to poprostu doping i tyle. Analogia > jej i Nimsa wejsc to bylo by tak, jakby ktos > jechal w Tour de France z maska tlenowa, i > samochod by ciagnal pod gore. Słaba ta analogia, bo gdzie ona jest niby wciągana przez zewnętrzną sprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
No fajnie się o tym czyta, jak to się przejmują emisją CO2. Ciekawe kiedy Seb znowu leci na Dawn Wall? Ktoś wie ile emituje przelot z żabolandu do LA? Może to była ich odpowiedź na to, że francja zabroniła lotów poniżej 2,5h, no chyba, że się posiada prywatny odrzutowiec (wtedy nie dotyczy). Koniec latania między sektorami w Font!przez Majkel - Forum wspinaczkowe
No dziwna to linia. W części cruxowej idzie się na miśka, lewą ręką po kancie,a prawa po listwach na płycie. Sęk w tym, że jak się w jednym miejscu wrzuci piętę za kant i przeprowadzi kolano, to jest no-hand, bo kolano siada na zębie, który "nie gra". ;) Letka szemranka, ale to już można się domyśleć z nazwy.przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Palczasty charakter nie wymaga sprawności obu rąk na równym poziomie. Obiektywnie to A2 i A4 przy pozycji wyciągniętej palca przenoszą ok. 70x mniejszą siłę, a na Actionie pokety się wyciąga. Wiem, bo asekurowałem na tej drodze i widziałem wszystkie sekwencje na żywo z opisem charakteru każdego poketa, oblaczko/krawądy i "ścisku". Chłop czarno na białym pisze, że się dalej nie może zprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Nie wiem skąd wzięliście: "wygląda na to, że może chyba już o niej zapomnieć :) "? Bo we wcześniejszym poście stoi jak byk: "while waiting for the total recovery of my injured finger and to find a project in which I could climb and find a working process" oraz " Can't wait for my finger to fully recover to go into the projects I set for myselfprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Daj linka do zbiórki, to się dorzucę. Tylko, obligatoryjny stream z seszyna ;)przez Majkel - Forum wspinaczkowe
"Ja jakoś ciągle nie wierzę w boulderowe 9a." - jak z poziomem wiary na dzień dzisiejszy?przez Majkel - Forum wspinaczkowe
"Jak o tym czytam to nie wierzę że taki środek istnieje :) " - nie wiem czy widziałeś, ale jest taki ciekawy film o tytule "Ikar" (do obczajenia w sieci np. na netfliczu). Tam jest ciekawie pokazane, co z zawodnikiem z aspiracjami może zrobić dobrze dobrany i dopasowany cykl. Gościu mówi wprost, że po wejściu na koks miejsce, w którym myślał, że jest kres możliwości fizycznychprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Studiowało się kiedyś w dużym mieście, to można było swoje usłyszeć, a czasem niestety i zobaczyć. Poza tym, to sam nie znasz zawodników, dyscyplin różnorakich? Nie pytałeś się nigdy, czy trenują 'na sucho'?przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Ja to ujmę tak. Od zarania dziejów o polskim 'ziole' chodzą plotki, że dilerzy chrzczą ów np. eterem. Ciul z tym, że eter jest drogi i trudno dostępny, a po zaaplikowaniu na susz błyskawicznie odparuje nie zwiększając ani gramatury, ani mocy ów specyfiku (żeby mocniej uzależniał,a małolaci wracali po więcej). Tajemnicą poliszynela jest, że dodają czasem piasku, czasem moczą w wodzie z rprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Np. na drodze Eldorado w Rudawach (skała Krowiarki). Jak się zaczynałem wspinać na końcu lat 90. to była to obita droga i tak przez lata. Jakoś dwa lata temu chciałem zabrać tam kumpla żeby się wstawił OS/FL, ale ku mojemu zdziwieniu, nie zastaliśmy ringów. Potem się dopiero dowiedziałem, że jakiś zjeb dorobił się turbo mechaników, które tam siadły i tak poprowadził ów drogę, więc została zdegradprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
"Myślę że ludzie mają w dupie jak daleko są od obecnej czołówki." - zależy o jakich ludziach mówisz, czy o casualach chodzących na ścianki czy amatorach lokalnych kwasiorów? "Ja mam a Ty?" - to skąd ten sceptycyzm skoro walka o cyfrę Ciebie nie dotyczy? "Jedyny sensowny pomysł na cieszenie się wspinaniem to skoncentrowanie się na tym żeby jutro być lepszym niż jest sięprzez Majkel - Forum wspinaczkowe