Grzegorz, w mojej opinii, na podstawie także Twojego topo, jak i innych dostępnych materiałów, tak pokonana linia (jak zrobił to zespół K-K) ) nie miała dotąd przejścia zimowego w tym dokładnie kształcie. Oczywiście zdecydowana większość tych wariantów (a może i wszystkie) zimowe przejście miały, ale w takim kształcie, maksymalnie na wprost, wliczając prostowania na dole - zimowego przejścia racprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
Dzięki, spróbujęprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
... ok 6.30 rano. Był sam. Poprosił, żeby mu zrobić zdjęcie naszym aparatem, bo jego telefon mu nawalił. Gdzie można to jeszcze ogłosić? A może ktoś wie? Bedę wdzięczny za pomoc Kubaprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
temat juz nieaktualnyprzez Kuba Radziejowski - Biuro Rzeczy Znalezionych
Ditta Kicińska Napisał(a): ------------------------------------------------------- > trochę inaczej to wyglądało > przekopiuję z sąsiedniego wątku: > > "Obie wersje pisma dot. (...) > > pozdrawiam, > Ditta Powyższy post Ditty (szczególnie gdy połączy się go z odpowiedzią Zarządu PZA ) pokazuje jasno o co chodzi i jak się próbuje manipulować "czarnym foprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
Janusz Gołąb Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Zadzwoniłem do Stacha, aby pogratulować i > przeprosić, bo zawiodłem troszki, nie mogłem… > i po to, aby powiedzieć żeby spuścił wodę po > tym „ powtarzam pięć razy Piecuch zrobił > świetne przejście, ale…. itp.” Ponieważ pijesz do mnie to pozwolę sobie na uwagę. Nie ma "ale". Zprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
siwy Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Kuba Radziejowski Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > "Tego nikt nie kwestionuje." > > Właśnie nie, wręcz przeciwnie. Jak inaczej > można rozumieć słowa Marcina: "ale według mnie > drogi nie zdobili, tylko (aż) uklasycznili > najtruprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
Jacku, dziękuję za wypowiedź, cieszę się że Artur zainspirował Cię do zabrania głosu. Jest to ważne z dwóch powodów. Po pierwsze zarówno z Twojego, jak i Andrzeja oraz Regana postów wynika, że przejście Daga, które wywołało ten wątek, było jednak pierwszym uznanym za pełnowartościowe, nie kończącym się na szczycie Kazalnicy (czyli postulowana przez Artura w pierwszym poście "utarta praprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
andrzej Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > Kuba,myślę że przykład z Darkiem Sokołowskim > jest zupełnie chybiony a nawet nie na miejscu. Oczywiście Andrzeju, ze był to przykład radykalny (choć nie nazwałbym go "nie na miejscu"). Uważam zresztą, ze nie tylko Łysego spotykałaby pytania. Przykład był podany, żeby pokazać, ze to dobrzeprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
paszczu Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Kuba - nie doczytałeś. > Były przejścia Daga, o których wiem ze > słyszenia i nie będę teraz robił kwerendy, do > krawędzi okapów. I te przejścia, tak samo jak > te na Czoku (tu np przejście solowe Szmei - to > akurat pamiętam) były odnotowywane jako > niepełne - tak jak napisałem. Czyliprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
Artur, to, ze Staszek zrobił świetne przejście i znaczące to w ogóle nie podlega dyskusji. Pisze to na początku, żeby nie było, ze cokolwiek kwestionuje. I w ogóle nie o tym chce pisać. Mam jednak pytanie do Ciebie (a później uwagę), bo mnie jedna rzecz zainteresowała. Pisałeś o przejściach Daga, po których zjeżdżano, a nie wychodzono na szczyt (że były już wcześniej). Byłem do tej pory przeprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
Pogrzeb Roberta odbedzie sie 30 listopadaprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
Makar, Święty dodatkowo chodziło o przejścia ściany (wtedy liczyłyby się Klasyczna, Motyka, Trawers) a nie jednej konkretnej drogi. Wtedy te 30 wcale nie jest jakąś przerażającą liczbą Kprzez Kuba Radziejowski - Wspinanie i warunki w Tatrach
Adam, w A0 na pewno nie było mojego podsumowania. Chętnie dowiem się na priva o co chodziło. Jeśli chodzi o pomyłki, błędy i różne inne różnice w podawanych informacjach, to choćby o jednym takim przypadku w tekście o Zamarłej było (Paryski w 2 różnych miejscach podał różnych zdobywców Zamarłej zimą) Kprzez Kuba Radziejowski - Wspinanie i warunki w Tatrach
Cześć, w sprawie pierwszej pokornie chylę głowę. Błąd dotyczący Kołowego wytykali mi już i inni, wcześniej. Siła przyzwyczajenia sprawiła, ze Mały pomieszałem z Kołowym. Czasem tak sie zdarza. W sprawie drugiej - przeglądając różne materiały natknąłem się i na taka informację, ze tych przejść było 30, w innym miejscu ze ponad. Z pokora przyjmuję Twoją korektę, myślę jednak ze nie jest to klucprzez Kuba Radziejowski - Wspinanie i warunki w Tatrach
jodlosz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Hmm.. głupio się wypowiadać, bo jeszcze nie > zrobiłem Koszalina - ale ja bym się nie zgodził > jednak co do wyceny 6.4+.. góra ma 6.3 - trudne > do rozkminienia i z dalekimi ruchami - ale jednak > nie więcej. A całość się spokojnie mieści w > 6.4. Oczywiście za dolnego balda. Na dole jest >przez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
Birbag Napisał(a): ------------------------------------------------------- > wg mnie na dole jest jedna możliwość i prawie > nie wykonalna ( dziś nie dałem rady ) reszta > fakt też skłaniałbym się nawet do 2+ ;p od > póły > > PZDR Szkoda że nie 1+ ;-) Kprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
Hej, Dobry jesteś i tyle :-) Mikser też zrobił UKAz OSem (zaproponował 3+), ale nie ma to znaczenia. Spotkałem sie też z opniami (po przecenie na 3) ze ma to jednak 3+. Myslę, ze 3/3+ to dobra wypadkowa. są trójki plus łatwiejsze i trójki trudniejsze :-) Myślę, ze do czasu następnej edycji przewodnika Haciskiego (tom 2) te wyceny poddane zostaną jeszcze wahnięciom w jedną i drugą stronę i mamprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
Strychnina może, Ukaz tez mi sie tak wydawało, choć OSem jest niełatwo zrobić. To Mikser zasugerował pierwotnie 3+ dla UKAzu i 3 dla Strychniny (Mendoza z grubsza potwierdził). Wiec zostawiłbym jak jest (3/3+ i 2+/3). Co do Oka Cyklonu to skoro powstała (była) kombinacja z góra Klasztoru za 4 (kakaowe oczko), a na górze Klasztoru, na płycie, jest 3+, to moim zdaniem potwierdza start Oka za 4.przez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
Uzupełniłem topo o informacje z tego wątku, zweryfikowałem kilka wycen. Już jest umieszczone Mam nadzieje, ze teraz jest bardziej adekwatnie. Pozdrawiam Kuba PS Drogę Wacha i Kukuczki zaznaczyłem jako starszą pełna cyfrą (6), aczkolwiek Gancjanę zostawiłem jako wariant (6a) prostujący u dołu. Zostawiłem choćby z tego faktu, ze tak ta droga będzie chodzona (ring sugeruje wejście prosto od doprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
Less-R Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Za sprawą powracającego do wspinania Pawła > Wyrwy na Aptece powstał nowy wariant o nazwie > 'Kakaowe oczko', czyli połączenie startu drogi > 'Oko cyklonu' z płytą 'Klasztoru Koszalin'. > Wycena VI.4 rozumiem ze to 4 za start? Z kolei jeśli zaczyna się 'Strychprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Bartek Napisał(a): > > N> Droga nr 7 na DUŻEJ KASKADZIE otrzymała > N> 5 nowych ringów oraz ST. > Dało się ją zrobić (od biedy) na własnej, > i stanowisko też jest tam zbędne - ucha > na górze są pancerne. Ona miała starą asekurację. (3 albo 4 przeloty) Teraz ma komplet. Nie mprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
Historycznie - oczywiście na Malczykówce, a nawet Kiełkowskim W praktyce - częsciej jest wykorzystywana przy przejściach Małolata, jako ze jest to bardziej popularna linia. Stąd automatycznie (nie jest to fragment tekstu) napisałem, ze na Małolacie. Prosiłbym o przesadne nie czepianie się. Kprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
Nie do końca rozumiem o co Ci chodzi. Informacje o przejściu R oryginalnie masz przy roku 2007 (przy 1994 masz anpisane ze jest okap oryginalnie, a nie Wariant R oryginalnie). O śmierci Jana Wolfa też zostało poprawione. Współautor Direty MMłynarza oraz Czubernat też zostali poprawieni... Gacopyrz także (również to info o Eryku i Tomaszewskim) Wiec naprawde nie rozumiem. Nie sądzę zeby Apprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
Andrzej, cieszę się że poprzednie dekady znajdujesz jako bardziej dokładne niż ostatnią. Tak jak napisałem ze względu na to, iż na Brytanie prawie każde przejście ostatniej dekady jest do odnalezienia, a także mając świadomość potrzeby większego dystansu, te ostatnie 10 lat potraktowałem lżej. Myślę tez ze dla stałych czytelników wspinania.pl ta ostatnia dekada jest dobrze znana i dlatego tez zprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
Dziękuję wszystkim (Eryk, Apache) za zwrócenie uwagi na pomyłki. widziałem ze część z nich została już naniesiona. Spróbuje szybko posiedzieć i posprawdzać pozostałe... Oczywiście dziękuje również GG za uwagi - jak zwykle masz racje. Pozdrawiam Kubaprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
Andrzeju, Pisze teraz bo dopiero co wróciłem z tygodniowego wyjazdu. dziękuję za wszystkie merytoryczne uwagi i wytknięcia, które jak wiesz sam z doświadczenia są nie do uniknięcia. Postaram się je wszystkie szybko zebrać i przesłać Sprocketowi do naniesienia. Tych, którzy czują się niedowartościowani i pominięci (nie Ty, Andrzeju mam nadzieję) przepraszam. Oczywiście wiem, ze nie czepiasz sprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
... za realizację celu w Himalajachprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
Witam, czy ktoś z Was robił drogę Cassina w Grigne (Corna di Medale w okolicach Lecco)? tutaj szczegóły o co chodzi: Jeśli tak, to serdecznie prosze o kontakt na adres mailowy (jakubradziejowski at gmail.com) Pozdrawiam JRprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe
biedruń Napisał(a): ------------------------------------------------------- > A jeśli pojawią się kolejne niusy o > "uklasycznieniach" w stylu AF, to obiecuję, że > zareaguję jako pierwszy. :-) > > I na tym myślę możemy zakończyć. > > Bez urazy, > > m.b. Wzajemnie Pozdrawiam kubaprzez Kuba Radziejowski - Forum wspinaczkowe