Jako, ze się nie znam - to się wypowiem: Wojtek - idź na klubowy - bardzo fajna opcja i możliwość poznania wielu osób :)przez mihu - Forum wspinaczkowe
Hej Czy ma ktoś doświadczenie ze wspinem w maju w grocie? Podobno gdzies w maju zaczyna sie sezon i płatny wstep na plaze? Jaka jest teraz generalnie sytuacja ze wspinem w grocie? Spotkałem sie z taką samą ilością informacji ze jest zakaz co z informacjami ze ktoś był i sie wspinał. Jak wyglądają sprawy?przez mihu - Forum wspinaczkowe
Hejo Wybieram sie do Adlitz w czerwcu. Ostatnio byłem tam z 15lat temu i pamiętam, iż część sektorów była zamknięta. Czy wiecie jak jest teraz z dostępem? . Swoją drogą pamiętam ze owe zamknięcie polegało na tabliczkach informacyjnych. My je uszanowaliśmy, z żalem ale jednak. Kilka dni później spotkaliśmy ekipę, która opowiadała coś o super drogach w Adlitz. Na pytanie, w którym seprzez mihu - Forum wspinaczkowe
Hen pod skałą leży ścierwo Tutaj ręka a tam głowa Oj nie zdrowa jest ta Wspinaczka Solowa!przez mihu - Forum wspinaczkowe
No, to żeś chłopie rejon zareklamował. W sumie i tak sie wybieram niedługo. Byłem ostatnio po sąsiedzku na Diablaku i tez sie sypało (tylko troszku mniejsze kamole) Zastanawiam sie nad pojechaniem tam jeszce raz z tubą kleju budowlanego :) . Jak sie zachować? Szybko zmienić gacie, jak już jest po wszystkim.przez mihu - Forum wspinaczkowe
Ja? Nie no, dzięki! :)przez mihu - Forum wspinaczkowe
Przewodnik wspinaczkowy po Szkocji po polsku??! No tak dobrze to jeszcze nie ma :) Ja korzystam z tych po szkocku. Wydawane przez SMC (wspinaczkowe i łazikowe) Do kupienia w kazdej księgarni w Edynburgu lub Glasgow (i pewnie przez internet też) tu masz link do pdf z kompletną listą przewodników pozdrawiam :)przez mihu - Forum wspinaczkowe
Nie mam pojęcia kto obił. Nie znam osobiście Władka Zająca, ale skoro droga nazywała się zającówka to pewnie on obił. Wydaje mi sie, iż wtedy (tzn na samym początku 90tych) droga ta musiała mieć juz jakieś przejście bo nie słyszałem zeby była projektem Takim projektem pozostawała np Mała Apokalipsa (lub "czas apokalipsy" jak ją niektórzy nazywali) Nie pamiętam, kiedy Piotrek Pławucprzez mihu - Forum wspinaczkowe
Ja kojarzę drogę która teraz nazywa sie "rozdroza pesymizmu' jeszce z początku lat 90tych Wtedy nosiła nazwę "Zającówka" i była wyceniana na 6.3 "nie do zrobienia" Z tego co pamiętam to powtarzał ja min Maciek Kałamarski i Piotrek Pławucki (co do tego pierwszego to nie jestem pewny)przez mihu - Forum wspinaczkowe
Cieszy, cieszy!! Brawo Jędrek!przez mihu - Forum wspinaczkowe
Alpha_Centauri Napisał(a): ------------------------------------------------------- > No proszę, to na ściance też już jest parcie > na cyfrę? No a jak nie, jak tak!!! > Słyszałem, że wrocławskie środowisko jest > sztywniackie, :) sztywniackie na maxa, zwłaszcza ja. Zgadzam sie w 100%przez mihu - Kto na wspin? Wyjazdy, partnerzy, ściany, sekcje
Tez mi się zdaje ze z 6.1 te czasóweczki mają. Wspinałem sie po standardzie 15 i 10 metrów (bo bieganiem tego nazwać nie mozna było) i tyle gdzieś bym dał (moze + więcej)przez mihu - Forum wspinaczkowe
Oczywiście dołączam się do gratulacji dla organizatorów. Jestem pod olbrzymim wrażeniem i chylę czoła - za logistykę, dobór miejsca i oczywiście rewelacyjne drogi. Dawid z Wrocławia to Dawid Sysak pozdrawiamprzez mihu - Forum wspinaczkowe
Jeszcze nie używałem bo niedawno kupiłem, ale jestem zachwycony jakością wykonania Nie chce mi się skrupulatnie sprawdzac ile przewodnika pokrywa się z info ze strony, ale jego największa zaleta to bardzo czytelne zdjęcia i schematy. Gorąco polecam (kupiłem we Wrocławiu w Rockcentric za 80-kilka złoty)przez mihu - Wspinanie i warunki w Tatrach
:D super Przewieszone choć troszkę?przez mihu - Forum wspinaczkowe
dr know Napisał(a): ------------------------------------------------------- > jak maca to juz raczej nie flesz? No właśnie ze sobie ludziska zaliczają flashe po małym macanku (tzn tych chwytów, które się sięga z ziemi, co czasami oznacza 100% chwytów) > no chyba, że to bald szerokopizdny; nazwa bardzo dobra!! tylko nie wiem co oznacza :) Przybliż proszę Doktorzeprzez mihu - Forum wspinaczkowe
hmm, faktycznie. To może wprowadzić zasadę, ze trzeba złożyć i ponownie rozłożyć crash pada? :)przez mihu - Forum wspinaczkowe
gowerman Napisał(a): ------------------------------------------------------- ...a boulder tylko flash i no flash. Się pisze ze przejście było flash lub nic się nie pisze na temat stylu, wtedy oznacza to ze przejscie było RP czyli po iluś tam próbach Tez jestem za tym, aby nie wygłupiać sie z definiowaniem co jest flashem, a co OSem na bulderach. Wszystko w pierwszej próbie to flash i żprzez mihu - Forum wspinaczkowe
Blondas Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Tak należy asekurować na amerykańskich > ściankach, tak uczą początkujących. > Zastanawiające, że normalni wspinacze asekurują > zazwyczaj "po bożemu" Pytałeś się tych instruktorów, czym uzasadniają taki system asekuracji? Ze niby łatwiej nauczać,łatwiejsza praca rąk czy coś? Wspinałemprzez mihu - Forum wspinaczkowe
makar Napisał(a): ------------------------------------------------------- > 2. Kolejna uwaga - błędne ułożenie ręki > hamującej, powinna być ustawiona kciukiem DO > przyrządu. > Zaskakujące ze przeoczyli coś tak oczywistego !?!przez mihu - Forum wspinaczkowe
Hmm. Balda robiłem. Fajny, choć psychiczny. :) Ciekawe jak zrobili te ujęcia z daleka i z góry. Jakiś straszliwie długi monopod mieli czy z helikoptera? :)przez mihu - Forum wspinaczkowe
No kierowniku - niedługo będzie okazja Mistrzostwa Polski na Eigerze już blisko :) Piwko już się chłodzi - będzie można przedyskutować etykę, dylematy moralne współczesnego wspinacza oraz zahaczyć o temat upadku obyczajów w świetle najnowszych wydarzeń :) Moze jakiś panel dyskusyjny zrobimy wieczorkiem? (jeśli piwa starczy)przez mihu - Forum wspinaczkowe
Samuel mam odpowiedzi na twoje pytania, ale wybacz nie chce mi się ich pisać. Coś ostatni zbyt dużo "publicznych - per Pan - internetowych" rozważań na różne tematy (przepraszam, ale jestem świeżo po lekturze komentarzy do komentarzy komentarzy) Jeśli mnie kiedyś spotkasz w skałach (najłatwiej w Sokołach lub Siuranie) to zapraszam do dyskusji na temat Daniego, etyki, wycen orazprzez mihu - Forum wspinaczkowe
metod_man Napisał(a): ------------------------------------------------------- > A swoją drogą, to szkoda aby nazwy takie jak > powyższa, czy Skarał (oryginalna Poemexu) > RG Skarlał chyba :)przez mihu - Forum wspinaczkowe
szczepan - ciężko mi bronić tu wyceny (lub przeceny) drogi bo jej nie zrobiłem :D Dani podobno miał lepsze patenty, dodatkowo droga była kuta i podklejana, a na dodatek potem coś się urwało. Nie do osądzenia 10 lat później. Sorrki chłopaki jeśli wychodzę na apologetę Daniego, ale z własnego doświadczenia wiem, ile pozerów i oszustów jest w naszym środowisku. Przez kilka lat prowadziłem kemprzez mihu - Forum wspinaczkowe
Skąd masz informacje ze Barnabe patentował 3 lata Chilam Balam? Jednym z podstawowych zarzutów Andrady (potwierdzonym przez min Andoniego Pereza) był fakt, iż na drodze nie było niemal żadnych śladów patentowania. Dani nie kwestionował trudności drogi Fernandez znany był z robienia dróg (np Orujo), na których nie wiadomo kto i kiedy go asekurował. Żadnych świadków, żadnych śladów przejść.przez mihu - Forum wspinaczkowe
Hejka Wystarczy porozmawiać z Danim aby zrozumieć, iż jest on w pełni świadomy obowiązków jakie ciążą nad profesjonalnym i sponsorowanym wspinaczem. Te obowiązki to między innymi istnienie w mediach i wiarygodność. Profil na 8a.nu założył nie on sam, tylko został mu on założony przez redaktorów tego serwisu. Dani następnie go aktualizował, az do momentu w którym pewnie wyczuł, ze przynosiprzez mihu - Forum wspinaczkowe