Kiedyś udało się nam przejść Diretiissimę. Nieklasycznie... Ale się udało. To ja prowadziłem właśnie ten 'Dzwon'. Uff, wytężające... Uff, mocne. Uff, robi wrażenie, zwłaszcza na początku - że tam trzeba iść - i na wyjściu stamtąd... :-) A wspomnienie stamtąd - jak zwykle, wyjątkowe.przez peresada - Forum wspinaczkowe
A mój instruktor skałkowy. Cześć pamięci! [*]przez peresada - Forum wspinaczkowe
burlan Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Takie czasy.. > Tobie to zwisa . Co jest złego w niejedzeniu > mięsa, nie znoszeniu koloru różowego czy > uwielbianiu krzyżówek ? > Więcej tolerancji..! Źle zrozumiałeś. Wyjaśnię. Nic złego w tym nie ma. Chodzi o to, że jeśli pisze się o kimś jako o autorce książki, to ZUPEŁNE NIEPOTRZEBNA I NIEISprzez peresada - Forum wspinaczkowe
Zapowiada się ciekawa pozycja. A oprócz samej zapowiedzi nowej książki, rzuciły mi się w oczy zdania z końca, z fragmentu 'o autorce': "Kocha naturę i góry. Wspina się, jest taterniczką. Nie zjada zwierząt, czyta wszystko."... To ostatnie zdanie jest tak ważne - ważne dla zainteresowanych zapowiedzią nowej książki - jak... ja wiem, można by takie zestawienie zamienić na nprzez peresada - Forum wspinaczkowe
Wydawać by się mogło, że koronawirus nadciąga, że zaraz będzie to i u nas zagrożenie i u nas - tymczasem w Krakowie Korona-wirus działa już od tylu lat, i to jak działa!przez peresada - Forum wspinaczkowe
Świetna sprawa! Gratulacje!przez peresada - Forum wspinaczkowe
Na początku piszecie tu: "Na stronie 34 znajdziecie opis Ostrego Kamienia". Opis tej skałki jest na str. 38. Poprawcie to.przez peresada - Forum wspinaczkowe
Potwierdzam, że to bardzo niebezpieczne. Więcej nie piszę, nie rozwijam tej dygresji. Cieszę się, że mogę to czytać i nie cieszę, że mam podstawy to napisać... A na marginesie: jedyny przypadek, jaki znam,gdy drzewo uratowało komuś życie - to przypadek Rico Malczyka. Spadł on z wieżowca - ale po drodze było drzewo, więc nie bezpośrednio na glebę. I dzięki temu przeżył. ALE... obrażenia miałprzez peresada - Forum wspinaczkowe
Dobre przejście! Natomiast, co do pisowni: powinno tu być: Kirył Biełocerkowski - nie zaś "Kirił Belotserkowskij" oraz "Czon" - a nie "Čon". To jeśli chodzi o nazwiska. A poza tym: nie "Kokshal Too" - ale Kokszał Tau Poprawcie to, proszę!przez peresada - Forum wspinaczkowe
Gratulujemy sukcesu na Pazurku! Udało się to, co przez czas jakiś zostało zabronione - znowu można wspinać się na Pazurku! Wiem, że nie na wszystkich ścianach wspinanie zostało dopuszczone - np. chyba na Babce są jakieś "cenne mchy", itd., itp. - niemniej jednak, ogólnie, jest sukces! I należą się gratulacje! Już na jednym ze spotkań na Pazurku, na miejscu - tym jednym, na kt. byłemprzez peresada - Forum wspinaczkowe
Najpierw się na Pazurku się wspinaliśmy, potem ze smutkiem czytaliśmy o planowanym utworzeniu rezerwatu. Później zobaczyliśmy tu tablice z regulaminem. W którego jednym z punktów widniał ten bolesny [żeby tak to delikatnie określić] dla nas zakaz...przez peresada - Forum wspinaczkowe
To jest coś! Świetna rzecz, gratulacje!przez peresada - Forum wspinaczkowe
brzuchacz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Oj, Peresada, jaka sofistyka, jakie moje zdanie... > Myślisz, że Skałki Rabsztyńskie sobie wymyśliłem? > Nie sądziłem, że jesteś aż takim ignorantem. > A więc wspinasz się pod Olkuszem od lat 90. i jak > pamiętasz zawsze jeździliście na Pazurek. > Potrafisz więc sobie wyobrazić, że wcześniej nprzez peresada - Forum wspinaczkowe
Mapka z prawidłową nawą i lokalizacją Drugiego Pazurka - jest choćby tu: Zerknij też choćby tutaj, na stosowane tu nazewnictwo: Ale - to tak na tylko marginesie...] Napisz też proszę, czemu piszesz każdy wyraz w nazwie drogi dużą literą - ?! Zmień to, popraw proszę. I popraw nazwę jednej drogi! Bo to z franc. 'Vive la Kant', a nie jak napisałeś, 'Viva La Kant'.przez peresada - Forum wspinaczkowe
Otóż 'brzuchaczu' - to Twoje zdanie. Możesz oczywiście je mieć. Tyle tylko, że jeśli - załóżmy - ktoś upublicznia, zamieszcza na papierze informacje o danym rejonie - to powinien uwzględnić zasady obowiązujące, także zasady takiego umieszczania. Podstawowe. Na przykład - uszanować i uwzględnić to, jak zwą ten rejon Ci wszyscy, którzy tam jeździli wcześniej. A ja - też nigdy nie jprzez peresada - Forum wspinaczkowe
kemo Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Nazwa Zubowe Skały jest od nazwiska Zub. Teren ze > skałami należał do kogoś z rodziny Zub i stąd są > to Zubowe Skały. W Polsce najwięcej osób o > nazwisku Zub mieszka w Olkusz. W samym Jaroszowcu > takich osób jest kilkanaście. Zanim jacyś > wspinacze cokolwiek odkryli, skały były nazywane >przez peresada - Forum wspinaczkowe
Cieszę się, że "wstępnie przyznałeś mi rację". Pazurek - to oczywiście nazwa wsi. Ale nie tylko. To jest bowiem też nazwa rejonu wspinaczkowego, w którym są Zubowe Skały. A teraz także i nazwa rezerwatu - obejmującego ten teren. Sam piszesz, że powstało - i dobrze że się tak stało - rozróżnienie ["Wtedy dla wygody powstało wyróżnienie PAZUREK PIERWSZY (na zachód od drogi) i PAZUREprzez peresada - Forum wspinaczkowe
No wiem, pamiętam o tym, wyczułem to też osobiście - nie musiałeś nawet tego pisać... Tylko że teraz chodziło i chodzi mi o to, żeby poprawnie używać nazwy 'Pazurek' - w stosunku do skał leżących na terenie Rezerwatu 'Pazurek', nie powielać tego błędu - i o tym pisać! A nie o krytykę danej osoby, postępowania, o połajanki, złośliwości, itp. - bo wiem, że w tę stronę uciec jestprzez peresada - Forum wspinaczkowe
Zubowe Skały, Cisowe Skały, i jeszcze kilka mniejszych - leżą po prostu NA PAZURKU! To jest na terenie REZERWATU 'PAZUREK'. I prościej, przejrzyściej, logiczniej - a do tego zgodnie z istniejącą od dziesięcioleci tradycją - jest zwać ten rejon tak, jak to było zawsze - czyli po prostu Pazurkiem! Brzemienną pomyłkę zrobił G. R., który w swoim przewodniku przeniósł nazwę 'Pazurekprzez peresada - Forum wspinaczkowe
Ahoj! Zdecydowanie odradzam! Znam przypadek wypadku tatrzańskiego, który miał miejsce właśnie przy małpowaniu na linie połówkowej na przyrządach zaciskowych. Pisz na priv, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Ale i bez tego - stanowczo odradzam!przez peresada - Forum wspinaczkowe
Ahoj! Ja mogę zaproponować Ci... naszą nową drogę, którą udało się nam wytyczyć. :-) To było w roku 2003; droga powstała nawet ładna, skała w miarę lita. Więcej szczegółów możesz znaleźć tutaj: Powodzenia!przez peresada - Wspinanie i warunki w Tatrach