Prawego Motykę na Małym Lodowym (najpopularniejszego) robiłem w tym roku - na podstawie schematu z Galfy'ego, korzystając jednocześnie z opisu w WHP'ie. Moim zdaniem droga z Galfy-owego schematu (obite stany, podpisana jako "Motyka") pokrywa się idealnie z opisem drogi Pawłowskiego. Chyba mało kto robi oryginalnego Motykę - opisane w WHP'ie odbicie w prawo nie jest "przez Kuba M - Wspinanie i warunki w Tatrach
['] Kondolencje dla Rodziny..przez Kuba M - Forum wspinaczkowe
Podejrzewam że z Wrót Chałubińskiego jeszcze da się zjechać. Żleby opadające z grani Miedzianego są praktycznie bez śniegu.przez Kuba M - Wspinanie i warunki w Tatrach
Cóż Pit, popieram w całości, podobnie jak przekorny nic więcej nie dodam, ale też się dopiszę żeby było widać że jest nas więcej:) Pozdrawiam, Kuba Minorczykprzez Kuba M - Forum wspinaczkowe
Wschodnia i północna ściana Mnicha i Kopa Spadowa suche, śnieg na podejsciach tylko w kilku płatach. Warunki na wczoraj populudniu, wieczorem byla wielka burza.przez Kuba M - Wspinanie i warunki w Tatrach
Nie, on pisał chyba o Koziej Wyzniej:) Chociaz czy ja wiem..przez Kuba M - Wspinanie i warunki w Tatrach
Jeszcze "bez znajomosci" brakuje, np z wedkiprzez Kuba M - Forum wspinaczkowe
Zamiast siedzieć na forum w tatry uderzaj i informuj jak warunki! Ja mam na tyle daleko że w tygodniu mogę się zająć precyzowaniem drobnych nieścisłości:)przez Kuba M - Wspinanie i warunki w Tatrach
To nie było na grani Małego Kościelca, tylko Zadniego, ciało ratownicy znaleźli w Kominie Drewnowskiegoprzez Kuba M - Wspinanie i warunki w Tatrach
Coś mi się wydaje że Fluder-Gołąb- Piecuch nie zrobili swojej drogi w tym roku..przez Kuba M - Forum wspinaczkowe
Zjeżdzałem tamtędy w listopadzie zeszłego roku- kapitalny zjazd! Ze stanu pod kominkiem jeden zjazd ok 55m, w większości w powietrzu, chyba najefektowniejsza linia zjazdów na Kościelcu. Z tego co pamietam pierwszy zjazd (z trawersu do Stanisławskiego) jest z torpowskiego ringa. Tego trzeciego stanowiska nie znalazłem- ale też nie rozglądałem się szczególnie uważnie.przez Kuba M - Wspinanie i warunki w Tatrach
Był ktoś dzisiaj? Zastanawiam się czy na weekend jechać..przez Kuba M - Wspinanie i warunki w Tatrach
Paryski był pierwszy, jest to też jedyny kompletny przewodnik- więc jak Biblia może być traktowany:) Każdy kolejny przewodnik jest jednak (a przynajmniej powinien być) lepszy i dokładniejszy- lata mijają, ściany są coraz lepiej poznane, jest na nich coraz więcej dróg, które maja coraz więcej przejśc- opis musi być bardziej precyzyjny. A w początkach wspinania lepiej wiedzieć gdzie się jest, orienprzez Kuba M - Wspinanie i warunki w Tatrach
Ja też bym bardzo o niego prosił, wpadł mi przypadkowo w ręce w zeszłym roku na taborze i była to kapitalna sprawa.przez Kuba M - Forum wspinaczkowe
Tak jak pisze Kurgan- nie ma jednego przewodnika po całych Tatrach- no może oprócz "Najpiękniejszych szczytów tatrzańskich" Kurczaba- ale schematy które tam można znaleźć są najczęściej fatalne. Ja na początek polecałbym Halę Gąsienicową i Zamarłą, a schematy zdecydowanie z książki "Topografia i terenozawstwo" (nie wiem czy gdzieś ją można kupić, podejrzewam że jest w Betlejprzez Kuba M - Wspinanie i warunki w Tatrach
Sorry że tak późno, 22 lipca próbowaliśmy ją z kumplem zrobić. Dzień wcześniej była burza i pierwszym wyciągiem płynął strumyk. A że droga jest mocno trawiasta, więc w takich warunkach śliska- zrezygnowaliśmy. No, ale minęło już kilka dni, więc nie wiem czy Ci się ta informacja przyda..przez Kuba M - Wspinanie i warunki w Tatrach
Jak ktoś ma to prosiłbym o przesłanie schematów "Schodów do nieba" na Kazalnicy i "Środka" na ŻTMie. kubmin@wp.pl Jeśli ktoś ma, to prosiłbym o schemat "Schodów" z przewodnika Jana Żurawskiego "Kazalnica Mieguszowiecka" Można w ogóle gdzieś ten przewodnik dostać? Z góry dzięki!przez Kuba M - Wspinanie i warunki w Tatrach
Ja również ją polecam, na całej drodze były chyba dwa haki, praktycznie brak kruszyzny, ładne, łatwe i długie wspinanie. Przydają się haki. I też się dołączę do głosów że warto dobrze znać zejście z Mięgusza.. Schemat jest tu:przez Kuba M - Wspinanie i warunki w Tatrach
Wspinając się filarem widać pierwszy zjazd z Żabiej Wyżniej- sporo pętli trochę poniżej przełęczy. Też chciałem tamtędy zjeżdzać, ale Cywiński powiedział że latem to może być śmiertelne rozwiązanie i dymałem dookoła. Podobno zimą jednym czy dwoma zjazdami można osiągnąć strome śniegi po których da się z miarę łatwo zejść.przez Kuba M - Wspinanie i warunki w Tatrach
Pewnie się da, ale nie będzie to ani szybkie, ani proste. Za to w odwrotnym kierunku przechodzi się grań Żabiego Konia, którą niektórzy uważają za jedną z najpiękniejszych w Tatrach. Po drodze na ŻTM dwa razy zjeżdza się z uskoków- na Żabią i Wyżnią Zabią Przełęcz. Idąc w stronę Rysów musiałabyś te uskoki pokonać i poradzić sobie w zejściu (zjeździe?) z IV- kową granią Żabiego Koniaprzez Kuba M - Wspinanie i warunki w Tatrach
Zjazd (mniej niz 60 m, ok 45) jest na samym koncu zachodu (schodząc). Idąc w dół trudno go zauważyć, ogólnie jest on na stromym, trawiasto- skalistym żebrze ograniczającym od lewej (schodząc!) ostatni, cholernie kruchy i stromy fragment zachodu. Podejrzewam że będziesz Z.G. schodzić po zrobieniu filara- przed wejściem w ścianę warto ten kamień z taśmami wypatrzeć- prościej będzie go znaleźć idącprzez Kuba M - Wspinanie i warunki w Tatrach
Więc w praktyce haki będą usuniętę ze wszystkich formacji takich jak rysy czy zacięcia- pytając o np. Jargiłłę o to właśnie mi chodziło. Rysa wygląda na bardzo dobrze asekurowalą z kości czy friendów, interesuje mnie to, czy tkwią w niej jeszcze haki, których w lipcu zeszłego roku było dość dużo.przez Kuba M - Wspinanie i warunki w Tatrach
Spity były- patrz mój post poniżej. A jak jest z obiciem w tej chwili na zamarłej- np rysa z Jargiłly czy VII- wyciąg z prawego Heinricha- są tam stałe haki? W zeszłym roku były, będą usuwane? Czy może już ich nie ma?przez Kuba M - Wspinanie i warunki w Tatrach