hej, Jak na razie to odpięcie się asekuranta od liny wydaje mi się najbardziej prawdopodobną przyczyną aż takich konsekwencji urwania się stanu. Oczywiście praprzyczyną raczej było wbicie stanu w złym miejscu. Nic to - trzeba uważać. Ale dalej jest zbyt mało akcji informacyjnych w mediach wspinaczkowych o wypadkach, które się już wydarzyły ( o ich przyczynach). Brakuje rzetelnych artykułów na teprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
hej Ja spałem tu: Bardzo fajnie, do Sperlongi piechotą, do jaskini kawałek trzeba pojechać. W domkach brak ogrzewania, co w chłodnym kwietniu trochę nas zaskoczyło. W samej Sperlondze tak naprawdę jest mnóstwo obiektów tego typu. Pozdro Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
Jedyny sklap do jakiego dotarliśmy koło Triestu to był o takich namiarach: N45 42 26.1 E13 44 45.0 Jest to w strefie o nazwie Zona Artigianale Sgonico. Ale nie było tam ani tanio, ani nie istniał tam duży wybór. No i było to jakieś 5 lat temu. Może jest jeszcze jakiś inny sklep? Pozdro Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
Albo Waldi albo Jaca. Jak szukałbyś info o tej vi,5 na lewo oraz np. o ciekawej diagonali przez całą ścianę za około 6 to daj znać. P.przez Paolo - Forum wspinaczkowe
Hej Relacje Andrzeja czytam zawsze z zaciekawieniem, bo fajnie pisze, ale problemem staje się komentowanie siebie w trzeciej osobie, czyli niejako "opowieść o nim, który jest mną". Gdzieś ktoś już zwracał uwagę na bardzo dziwny wydźwięk takiej narracji w opowieściach wspinaczkowych. Pozdro Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
Zgadzam się z kolegą Olem. Na innym forum już podziękowałem za tę akcję i tu czynię to jeszcze raz. Natomiast koledzy i koleżanki, którzy piszą o obcowaniu z naturą pod Pochylcem chyba tam nigdy nie byli. Zawsze sugerowałem lokalsom zorganizowanie inicjatywy i budowę ekranów dźwiękoszczelnych wzdłuż drogi :).przez Paolo - Forum wspinaczkowe
Faktycznie - dotarliśmy do sedna, które właściwe kończy tę bzdurną dyskusję :) Pozdrprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
A nie jest to takie oczywiste jak Ci się wydaje (podobnie jak mi z ogranicznikiem). Przecież Ziejce, autorowi Kiełbasy, nie zaliczyli prowadzenia, bo łapał chwytu, którego 'oczywiście nie ma'. Zatem sytuacja może być i w drugą stronę :) :)przez Paolo - Forum wspinaczkowe
To jest jasne. Tak samo jak Kocią można robić na dwie wersje i wiele innych dróg. W tym przypadku chodzi mi o paranoiczną sytuację, gdy kreski są narysowane i czytelne - stosuję się do nich, ale nagle dowiaduję się po długim okresie czasu, że jest jeszcze jeden ogranicznik, tym razem nie narysowany. To dlaczego autor od razu i tam kreski nie walnął? No ale w innej dolince jeden gość mi klarowałprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
No, a ile można restować na półce? Bo chciałbym mieć już pełną jasność, żeby mi ktoś potem nie zarzucił. Raz do mnie tam koleś podleciał (a z minutę tam sobie postałem) i krzyczy, że tu tyle czasu nie można restować. :)przez Paolo - Forum wspinaczkowe
Hej Wczoraj zasugerowano mi, że "nie ma" stopnia na Murarzu I, takiego , na którym kolega z filmu stoi od 1:30 do 1:45 (jest to duży chwyt na Obywatelu). Nie ma tam kreski ogranicznika, widziałem na tej drodze z 50 osób idących przez ten stopień. Czy to jest prawda? Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
W zestawieniu z raportem te cytaty są naprawdę mocne! Pozdr. P.przez Paolo - Forum wspinaczkowe
Jasne, rozumiem. Ja niejako przy okazji pytałem. Pozdrowieniaprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
A czy ja tu dobrze zrozumiałem, że od teraz nie muszę kursu przechodzić, żeby zostać trenerem? Pozdr Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
hej Do mnie kiedys podbiegł lokers, gdy stałem już chwilkę na półce na Murarzu I i wzburzonym tonem powiedział, że przecież tu tyle czasu nie wolno restować! :):):) pozdr Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
I za Okiennik i za Bibliotekę ! Pozdrowienia Pablo ps. Bez zludzeń to może i nawet 3+ lub na 3+/4 może, no ale 2+ to na pewno za mało - z resztą niech się wypowiedzą Ci, którzy poprowadzili. Robione chwilę później Bambo raczej spacerkiem dla sarenek się mi wydawało :)przez Paolo - Forum wspinaczkowe
Hej Mignelo mi na tvp katowice.pytanie w zasadzie do NS. Co nam grozi? pozdr Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
o szlag! Waldi miał serio wtedy 37??? ja mam 35 teraz...juz wiem czemu mi w skałach 'dzień dobry' mówią, a mi się zdaje, że przecież oni w moim wieku chyba są. masakra Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
To jeszcze powinna być tam Shazza light za około VI,4 lub VI,4/4+ - czyli start Skowytem i dalej Shazą. Ominięcie trickowego startu, a 25 metrów trudnego wspinania dalej przed nami. Apropos Sanatorium tez powinno lamańca w górę dostać, bo to droga klasy Młodych Strzelb na przykład. Pozdrowionka Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
Do ortodoksji tu daleko. Ale podobnie nie można zrobić OS np. Udręki i Dialektyki. Jako Polaczek - skoro Messer wg Ciebie ma 5+, to wyżej wspomniana Udręka chyba 7, nie wspomnę o Prostowaniu Odlotu itp. itd. Pozdrowienia serdeczne.przez Paolo - Forum wspinaczkowe
hej Przyczepię się jednak jako, że dobrze znam ten rejon. Nie można zrobić i Wolanda i Messera OS ! No i numerki omawiając to Messer ma 5 a nie 5+. A co impresji z Mostów to mam identyczne z Mateuszem :) Pozdrowienia Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
hej Wczoraj się z Waldim wspinałem i wyjaśniłem. Jest tak jak w nowym przewodniku. Aleja jest na lewo od Sideł. Droga błędnie nazywana Cmentarną aleją (zgarniająca rysę Kukuczki, Shazę i Skowyt) nie ma nazwy. Pozdro Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
Juz mam: Też się tam udzielałeś :)przez Paolo - Forum wspinaczkowe
hej no ja mam jak byk w dwóch przewodnikach + rozmowa z autorem okol roku temu, gdy sam usiłowalem topografię tej ściany złapać, że cmentarna aleja jest drogą przechodzącą przez w 3 drogi. shaza - startuje płytą, i potem wychodzi u gory w prawo. prost shazy wychodzi do gory i jest jeszcze super prostowanie lekko w lewo. skowyt wiadomo, sidła wiadomo. potem jest to VI,4, start z podchwytu,przez Paolo - Forum wspinaczkowe
No faktycznie są sprzeczności :) Niech to może raz ktoś ustali :) pozdr P.przez Paolo - Forum wspinaczkowe
Hej A ja z Waldkiem gadałem i raczej jest tak jak w przewodniku Dużego, a ten nowy przewodnik ma tam kiksy. Cmentarna aleja - start rysą Kukuczki i na poziomie 3ciej wpinki wejście w Szazę, i po kolejnych trzech wpinkach na filar w lewo i Skowytem wyjście. (ogólnie bardzo bojowe 3+) Droga za (na lewo od W sidlach) - błędnie nazwana prostowanie Cmentarnej - masakrycznie trudny start, potemprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
Znalazlem sprzęt wspinaczkowy na Birowie - jeżeli ktoś zgubił - proszę tu dać namiar mailowy lub tel. Pabloprzez Paolo - Biuro Rzeczy Znalezionych
znalazło się w domu - post nieaktualny :)przez Paolo - Biuro Rzeczy Znalezionych
tak jak szedł autor - z lewej łatwymprzez Paolo - Forum wspinaczkowe