Grubo ponad trzydziestu. Bo zaczął w 1977 r. W wieku 13 lat. Pozdrawiam, Adamprzez MmadA - Forum wspinaczkowe
Apache Napisał(a): > Także ten tego...lepiej siedzieć cicho bo nie > wszyscy przychodzą dzisiaj na ścianę w celach > wspinaczkowych. Ale może na prawdę bawiło go szukanie patentu? Przecież może chcieć podnosić swój poziom OS a nie RP. Pozdrawiam, Adamprzez MmadA - Forum wspinaczkowe
Bladwiel Napisał(a): > O lhotse słyszałem. A nie wiesz ile może kosztuja > nowe taśmy u nich ? Nie orientuję się. Uświadomiłeś mnie że w moich friendach też można by pomyśleć o wymianie, może muszę się zainteresować. Pozdrawiam, Adamprzez MmadA - Forum sprzętowe
Kiedyś słyszałem zalecenie od instruktor alpinizmu PZA zalecenie żeby wymieniać taśmy z dyneemy co 4 (max 5) lat. Na ile jest to krytyczne nie wiem. Z tego co wiem lhotse (lhotse.pl) zajmuje się takimi wymianami. Pozdrawiam, Adamprzez MmadA - Forum sprzętowe
kocur Napisał(a): > ale po jaką cholerę tyle > drzew kosić ???? Chodzi o ochronę ekosystemów niezadrzewionych. Pozdrawiam, Adamprzez MmadA - Forum wspinaczkowe
user123 Napisał(a): > Jeśli potrzebujesz prawników, skontaktuj się z > nami Czy zajmujecie się również sprawami z Art. 241 kodeksu wykroczeń? Pozdrawiam, Adamprzez MmadA - Forum sprzętowe
mazeno Napisał(a): ------------------------------------------------------- > to pierwsze zdjecie naprawde fajoskie > ino Oglądając zdjęcia w tej serii czasem mam wrażenie że kadr mógłby być lepiej skomponowany. Chyba głównie mam takie wrażenie gdy wzrok wspinacza zmusza oglądającego do podążania za tym wzrokiem w miejsce od którego zaczyna się "czytać" zdjęcie. A tam niczegoprzez MmadA - Forum wspinaczkowe
Apache Napisał(a): > A powiedział tak? Albo pewny jesteś ze tak > powiedział? Masz jakiś wywiad z nim? Ja życiorysu > jego tak dokładnie nie śledziłem alepropaganda > robi swoj Dzisiaj nie jesteś już w stanie odróżnić > co jest/było historyczną prawdą a co prawicową > propagandą. Przyznam że zmarnowałem godzinę życia na próbie weryfikacji tej informacji. Całego listuprzez MmadA - Hyde Park
Apache Napisał(a): ------------------------------------------------------- > "skoro walus smiec za jednego trupa > to ernesto smiec wielokrotny za wielokrotne trupy > no nie?" > > Nie A za wyznanie że lubi zabijać? Pozdrawiam, Adamprzez MmadA - Hyde Park
paulo_italiano Napisał(a): > Czy to > jest w końcu Meteor czy Meteora i czy to jest kask > tylko dla kobiet? Pozdrawiam, Adamprzez MmadA - Forum sprzętowe
Krzysztof89 Napisał(a): > To kto i kiedy w takim razie? Wydawało mi się, że > odkrycia dokonali pierwsi zdobywcy pod > kierownictwem Konstantego Narkiewicza-Jodko > właśnie w 1934 r. Zgodnie z książką Wiktora Ostrowskiego odkrycia dokonała wyprawa zorganizowana przez Antonio Beorchia. Trafili na warunki gdy szczyt nie był pokryty śniegiem i lodem. Wyprawa była w 1972 r. Pprzez MmadA - Forum wspinaczkowe
Krzysztof89 Napisał(a): > W 1934 r. Polacy odkryli na > Mercedario kopiec z kamieni i figurkę ku czci > bogów. Nie w 1934 r. i nie Polacy. A reszta się zgadza. ;) Pozdrawiam, Adamprzez MmadA - Forum wspinaczkowe
Edgar Nevermore Napisał(a): > Można jak najbardziej o ile polemikę traktujemy > jako retoryczny formalizm a nie sposób załatwiania > spraw/konfliktów międzyludzkich. Myśląc o Bolecho rzeczywiście można uznać to za retoryczny formalizm. Ale np. co do tatr to wydaje mi się że prędzej czy później znajdzie się ktoś, kto użyje Twojego argumentu jako próby uzasadnienia poprowadzenia feprzez MmadA - Forum wspinaczkowe
Edgar Nevermore Napisał(a): > Ja nie mam mieszanych uczuć. W sezonie liczba > prowadzeń Babińskiego zawiera się w słowie > "kilkaset" natomiast przejść tradowych w "kilka" i > gołym okiem widać komu i do czego Babiński służy. > Po wycięciu ringów proporcje z pewnością nie > ulegną zmianie. A czy można tego samego argumentu użyć w celu utworzeniaprzez MmadA - Forum wspinaczkowe
rav Napisał(a): > Adam, tak z ciekawości: robisz to dla zajawki, bo > taniej, lepsza jakość niż gotowe w płynie? Jakość raczej nie jest lepsza od markowej magnezji w płynie. Myślę, że jest porównywalna. No chyba że porównywać z tą magnezją z decathlonu. Ale od niej wszystko jest lepsze. ;) Rzeczywiście wychodzi taniej, a wkład pracy (jeśli nie trzeba mielić magnezji) jest minimalny.przez MmadA - Forum sprzętowe
velka Napisał(a): > Sprawdź tą co sprzedają z beczki w Trafo Base > Camp, moim zdaniem strasznie ujowa przez tą > pylistość. Dzięki, jeśli będę w okolicy to sprawdzę. > Może nada się do zrobienia płynnej. > Swoja drogą z czym to planujesz mieszać? Ostatnio bazowałem na jakimś przepisie znalezionym w archiwum. Dałem 25g kalafonii na 250ml alkoholu izopropylowego i doprzez MmadA - Forum sprzętowe
Jaką magnezję polecacie do użycia w celu zrobienia magnezji w płynie? Chodzi o to żeby była jak najdrobniejsza. Chcę kupić taką, której nie będę musiał już mielić. W starych postach na forum można znaleźć informację że dobra do tego celu była magnezja Necco. Nie wiem czy jeszcze ją produkują ale nie udało mi się jej znaleźć w żadnym ze sklepów internetowych. Pozdrawiam, Adamprzez MmadA - Forum sprzętowe
"Tatrzański Park Narodowy wybuduje nowy wyciąg narciarski na górę Nosal w Zakopanem. Plany tej inwestycji krytykują aktywiści Fundacji na Rzecz Wszystkich Istot, ponieważ według nich będzie ona miała niezwykle destrukcyjny wpływ na przyrodę. Z takim stwierdzeniem nie zgadza się dyrektor Parku, według którego Park w roli inwestora będzie mógł najlepiej kontrolować środowiskowy wpływ przedsięwprzez MmadA - Wspinanie i warunki w Tatrach
bar_talamai Napisał(a): > Ps. Kilter Board znajdziesz niedaleko Rozbarku - > Limbo Katowice. Na skarpie też jest Kilter. Pozdrawiam, Adamprzez MmadA - Forum wspinaczkowe
Bee Napisał(a): > > w jaki sposób szacujesz czas potrzebny na > > przejście temu zespołowi? > Doswiadczeniem. Jeszcze mi sie nie zdarzylo > wpuscic kogos w droge, kto by jej biegiem nie > machnal. Ew. odpuscil po napotkaniu > przerastajacych go trudnosci. Gdyby ten ktoś miał pierwszeństwo to byś go nie wpuszczała (najpierw szacując ile mu to zajmie), tylko ustawprzez MmadA - Forum wspinaczkowe
Bee Napisał(a): > Nie popadajmy w skrajnosci. > Mowimy o wpuszczeniu 1 zespolu na szybkie > przejscie z dolem, a nie wciskanie sie 20 > patentujacych od dolu dzikow przed grupe 20 > wedkujacych dzieciakow. Nie nazwałbym tego co opisujesz pierwszeństwem prowadzenia nad wędką. Pozdrawiam, Adamprzez MmadA - Forum wspinaczkowe
Blondas Napisał(a): > Są gdzieś jakiś materiały na których widać jak > porusza się po stromszym? Tutaj jest parę ujęć: Pozdrawiam, Adam,przez MmadA - Forum wspinaczkowe
Dzięki za te wszystkie interesujące szczegóły. Pozdrawiam, Adamprzez MmadA - Forum wspinaczkowe
Na zdjęciu widać przewieszkę oznaczoną WO i opisaną jako wariant oryginalny. Czy jest to ta sama przewieszka, którą można zobaczyć na filmie WARIANT R z 1961 (https://vimeo.com/114531665) w okolicach 3:42? Pozdrawiam, Adamprzez MmadA - Forum wspinaczkowe
łojant Napisał(a): > A ja będę A gdyby jeszcze Magda zatańczyła. To by się działo. ;) Pozdrawiam, Adamprzez MmadA - Hyde Park
Andre123 Napisał(a): > natomiast > na wierzch wyszło to co napisałem w moim pierwszym > komentarzu: na (polskich) forach wspinaczkowych > ludzie zawsze wyśmieją chińskie produkty nawet ich > nie znając. Tylko co w tym jest takiego dziwnego? Chińczycy sobie zapracowali na ten brak zaufania. Nauczyli konsumentów odróżniać waty od chińskich watów i lumeny od chińskich lumenóprzez MmadA - Forum sprzętowe
Czy przejścia z ukrytej zakopiańskiej kuźni mocy nie powinny być również ukryte? Pozdrawiam, Adamprzez MmadA - Forum wspinaczkowe
peresada Napisał(a): > A oprócz samej zapowiedzi nowej książki, rzuciły > mi się w oczy zdania z końca, z fragmentu 'o > autorce': > "Kocha naturę i góry. Wspina się, jest > taterniczką. Nie zjada zwierząt, czyta > wszystko."... Jakiś czas temu Autorka rozmawiała z innym Autorem na temat jego książki: Można obejrzeć i upiec dwie pieczenie na jprzez MmadA - Forum wspinaczkowe
Bart Napisał(a): > To i tak będziecie wyszukiwać co aktualnie robi i > serwować tutaj :D > Co się zresztą już dzieje. Dokładnie tak to teraz wygląda. :) Pozdrawiam, Adamprzez MmadA - Forum wspinaczkowe
łojant Napisał(a): > Gdzieś przeczytałem (chiba Gazeta Prawna ?) , że > na zimowe K2 2018 Ministerstwo przeznaczyło 1,5 > mln PLN (był przetarg) a z reklam ktoś chapnął 91 > mln PLN. > Ma ktos linka ? 91 mln zł to ekwiwalent reklamowy, którym PHZ chwali się na swojej stronie. Zwróć jednak uwagę na to czym jest ekwiwalent reklamowy. Jeśli nadanie reklamy w telewizji koprzez MmadA - Forum wspinaczkowe