Dołączam do gratulacji! A jeśli chodzi o transmisje - to nie tylko kwestia kamerzystów, ale też (a może przede wszystkim?) realizatora wybierającego ujęcia, które pójdą "w eter". Podczas eliminacji bulderowych (i pań, i panów) widać było zadziwiającą niechęć do szerokich ujęć pokazujących większą liczbę zawodniczek / zawodników. Animacje pozwalające "przyjrzeć się" chwytomprzez k2cl - Forum wspinaczkowe
Zamkowa w Łutowcu, droga Homofobia. Gniazdo nad pierwszą wpinką. Wczoraj zostało oznaczone (patyczek przymocowany trytytką do pierwszego ringa).przez k2cl - Forum wspinaczkowe
Jeśli nie przeszkadza Ci to, że naprawa pochłonie sporo czasu - Restday (czyli wysyłasz buty do sklepu RedPoint).przez k2cl - Forum sprzętowe
Hm… "jest klama, ale będę używał tylko jednego palca, żeby nie było za łatwo". Chyba weszliśmy właśnie na nowy poziom samoograniczania :) Nie łatwiej byłoby przyjąć, że droga jest czyimś zdaniem łatwiejsza od proponowanej wyceny? Trzymając się zaprezentowanej powyżej mentalności, można pójść na jakieś VI po klamach, cisnąć wszystko na samych fakerach, po czym wycenić całość na VI.2/3/4przez k2cl - Forum wspinaczkowe
Stopaż na Organach w Wąwozie Ostryszni - gniazdo poniżej 1. ringaprzez k2cl - Forum wspinaczkowe
Chyba przyjdzie zaczekać na tradycyjne "dointerpretowanie" przepisów… "Umożliwimy także organizację zajęć" - czyli w grę wchodzą wyłącznie sekcje? "W obiektach zamkniętych nie można będzie korzystać z szatni ani węzła sanitarnego (poza WC)" - czyli przebieramy się na zewnątrz, przed obiektem? "Po każdych zajęciach należy przeprowadzić dezynfekcję urządzeń&qprzez k2cl - Forum wspinaczkowe
Istotnie, na razie gość bardziej przeszkadza Saidowi niż mu pomaga… Mało tego: sam Said twierdzi ponoć, że nie jest to wcale jego asekurant :)przez k2cl - Forum wspinaczkowe
Wracając do tematu - jeszcze jeden wpis na temat innej (też słynnej) drogi.przez k2cl - Forum wspinaczkowe
Jeśli mowa o drodze "To tu ještě nebylo", powtórzeń jest więcej. Pierwszego powtórzenia dokonał Megos (zostało to uwiecznione na filmie "Exposure vol. II"). Pracował wtedy nad drogą razem z Neumarkerem, który musiał tam wrócić rok później, by dokończyć porachunki… Potem drogę powtórzył jeszcze Ondřej Beneš.przez k2cl - Forum wspinaczkowe
W takich sytuacjach sporo zależy od tego jak zareaguje sprzedawca / dystrybutor. Kilka lat temu miałem podobną sytuację z Edelweissem Energy 9.5; takich miejsc, gdzie oplot był nie był gładki, było jednak więcej (i były bardziej widoczne). Problem zauważyłem też zaraz po odebraniu liny. Wysłałem zdjęcia do sklepu - reakcja była błyskawiczna. "Wada nie wpływa na bezpieczeństwo, linę możnaprzez k2cl - Forum sprzętowe
We wcześniejszym wpisie nie wspomniałaś o "autorach dróg". Napisałaś natomiast o "generatorze" i bliżej nieokreślonych "autorach". Najwyraźniej nie jestem jedyną osobą, która stwierdziła, że Twój zarzut dotyczący "niewystarczającej inwencji" dotyczył twórcy owego generatora. Jeśli dyskusja ma dotyczyć inwencji, jaką wykazują się autorzy dróg, proponuję zprzez k2cl - Forum wspinaczkowe
Droga Księżniczko, taki generator to przede wszystkim zabawa, a zarazem okazja, by przekonać się, jak sieć neuronowa poradzi sobie ze specyficznym językiem wykorzystywanym podczas tworzenia nazw dróg wspinaczkowych. Pytanie "czyżby autorów nie było stać na minimalną inwencję?", świadczy tylko o jednym: że stawiająca je osoba nie ma bladego pojęcia, o czym pisze… Jeśli uważasz, żeprzez k2cl - Forum wspinaczkowe
Solcoseryl (krem, nie żel) u mnie sprawdza się świetnie w przypadku ran, natomiast ceną za szybsze gojenie jest większa delikatność powstałej w ten sposób skóry.przez k2cl - Forum sprzętowe
Hm… to, co opisujesz, przypomina to, jak skała wyglądała rok temu. Albo malunki powróciły, albo akcja piaskowania ostatecznie nie doszła tam do skutku. Pewnie wkrótce się to wyjaśni, gdy zajrzy tu Włodek Porębski :)przez k2cl - Forum wspinaczkowe
Brzuchacka była na liście "do piaskowania" -- zdaje się, że prace miały być przeprowadzane jesienią 2018 r. Nie byłem tam w tym roku, więc nie wiem, czy to nadal te same malunki, czy może skała została wyczyszczona i ponownie "upiększona" przez lokalnych "artystów"…?przez k2cl - Forum wspinaczkowe
Climb On z czerwoną naklejką ("for men"). W moim przypadku świetnie się sprawdza.przez k2cl - Forum sprzętowe
Hm, a przekleicie tutaj te wyjaśnienia? Bo dla osób bez konta na Instagramie nie są one dostępne…przez k2cl - Forum wspinaczkowe
Jeśli masz na myśli przewodniki G. Rettingera, aktualnie są wydawane w cyklu "raz na rok", po kolei Jura Południowa / Środkowa / Północna (czyli cały cykl zamyka się co trzy lata). W tym roku ukazała Środkowa, więc Północnej spodziewałbym się za okrągły rok…przez k2cl - Forum wspinaczkowe
Każda ze stron ma trochę racji… Nie, nie jestem lekarzem i piszę tylko to, co miałem okazję gdzieś przeczytać. Ewentualne zakażenie boreliozą wcześnie rozpoznane (rumień) i potraktowane antybiotykami może nie stanowić większego problemu. Kłopoty zaczynają się wtedy, gdy do zakażenia dojdzie, ale nie pojawi się rumień (co zdarza się całkiem często). Objawy nie są ewidentne, diagnostyka wcale nie jprzez k2cl - Forum wspinaczkowe
Z tego, co rozumiem, na Kursowej są teraz "Dwie bańki" (starsza droga, wyceniana u Haciskiego na VI-) i "Drugie dwie bańki" (nowe, za VI+). Na temat wyceny się nie wypowiem, bo jeszcze nie wspinałem się po tych nowościach…przez k2cl - Forum wspinaczkowe
Bardzo dziękuję :) kprzez k2cl - Forum wspinaczkowe
Podczas ostatniej wizyty na Zegarowych widziałem bodajże dwie nowe obite drogi na Kursowej, na lewo od Kursowego Filarka. Nie znalazłem nigdzie informacji dotyczących nazw i wyceny tych dróg… ktoś pomoże? Z góry dziękuję, Krzysiekprzez k2cl - Forum wspinaczkowe
@ TomaszBaran Skoro i tak wiesz lepiej, po co w ogóle pytasz? Szanujmy swój czas. Pozdrawiam.przez k2cl - Forum wspinaczkowe
OK Napisał(a): ------------------------------------------------------- > A ja nie rozumiem w ogole tych spolszczeń. > I nie bardzo wyobrażam sobie zawody w: > Sas Fi > Rabensztejnie > czy > Szampani-ą-wanłaz > > ;-) Powyższych nazw własnych nikt nie będzie raczej polonizował, bo nie ma takiej potrzeby. W przypadku nazwisk rosyjskich i tak przeprowadzana jestprzez k2cl - Forum wspinaczkowe
@ up Podlinkowana recenzja nie ma (o ile mi wiadomo) żadnego związku z serwisem wspinanie.pl! To tak w ramach obrony, bo choć wspinanie.pl też nie grzeszy poprawnością językową, to serwis, z którego pochodzi tamta recenzja, stanowi po prostu jedno wielkie kuriozum…przez k2cl - Forum wspinaczkowe
Teoria o tym, że rok 2018 jest "jednym z lepszych sezonów" jeśli chodzi o AD, jest mocno naciągana. Bieżący sezon jest (przynajmniej na razie) tak samo dobry, jak cztery ostatnie lata. Przejście Lorenziego miało miejsce w 2017, a nie 2018 roku, co wyraźnie psuje tezę przedstawioną w artykule :)przez k2cl - Forum wspinaczkowe
Hm, określanie podlinkowanej powyżej recenzji "grafomanią" to chyba komplement… Ja dostrzegam tam zasadnicze problemy z używaniem języka polskiego - takie, jakie dawniej nie uszłyby człowiekowi w podstawówce. Cóż, chyba się starzeję…przez k2cl - Forum wspinaczkowe
O ile mi wiadomo, kolejne wydania są poprawiane / uzupełniane. W tej sytuacji warto brać najnowsze - zwłaszcza, że jest tańsze i łatwiej dostępne.przez k2cl - Forum sprzętowe
Z tych propozycji - moim zdaniem bramka numer 3… Książka Horsta, choć nie jest doskonała, zawiera po prostu najszersze omówienie tematu treningu związanego ze wspinaniem.przez k2cl - Forum sprzętowe