Dzieki za dodatkowe info i GRATULACJE! Widok na Pamirskie Plateau bezcenny!przez wejmar - Forum wspinaczkowe
Hej, Pik Komunizmu łatwy nie jest (chociaz stwierdzenie " musiałam pokonać blisko dwukilometrową, niemal pionową ścianę" jest mocno przesadzona bo "niemal" pion to moze jest na GIV ale na pewno nie na Pik Komunizmu. Generalnie masz jednak długa droge, bardzo niebezpieczną i wymagajacą sporo czujności. Sredniorocznie to szczyt zdobywa 20-30 osob co wiele nie jest. Generalprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
Hej, Gwoli "prawdy historycznej": przed Everestem wchodziłem na Annapurnę, ale niestety wejść się nie udało. Najwyżej spałem tam na 6950, czyli niezbyt wysoko. Jednak dwa dni odpoczynku w Kathmandu na 800m zrobiły wiele dobrego. Dla mnie najlepsza strategia na Everest zakłada wejście na inny ośmiotysięcznik a potem szybkie wejście na Everest, ale wiadomo koszty rosną- chociaż zależnprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
[']przez wejmar - Forum wspinaczkowe
Faktycznie – 10 w czerwcu to mało prawdopodobne, chociaż w nocy w dużym wietrze odczuwalna temp – kto wie? Generalnie stosowanie przesady w krótkiej wypowiedzi ma służyć temu, aby nieodpowiedzialnym ludziom zapaliła się lampka. Pozdrawiam Marcinprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
A'propos Co znajdują media, gdy chca uzyskać komentarz do ważnego wydarzenia, wchodząc na zakładkę MEDIA na stronie PZA?przez wejmar - Forum wspinaczkowe
Włodek, Wyszło małe nieporozumienie - zostałem podwójnie zaskoczony - miałem w kilku słowach skomentować co się stało - a tu kobita wyjeżdża jak jesteśmy na wizji z tym rzecznikiem (nie jestem od ponad roku) i w dodatku tym Alpinistycznym (notabene nie ona pierwsza, nie ostatnia) - prostowanie ONLINE tego ze nie jestem rzecznikiem i ze nie Alpinistyczny mogłoby zająć większość mojej wypowiedzprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
Artykuł, mówiąc dyplomatycznie, nie jest najwyższych lotów. W poważnym artykule powinny się pojawić racje drugiej strony. Co do meritum artykułu to trzeba przyznać ze „cos jest na rzeczy” chociażby to że nie było jakiejś poważniejszej dyskusji po wyprawie na Makalu, bo ciężko ją określić jako SUKCES (chyba że ograniczymy się do zdobycia szczytu) – a takie słowo najczęściej się przewijało poprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
chmiello, Jasne ze każdy by wolał aby K2 zdobyto zima w stylu alpejskim - tylko ze prawdopodobieństwo sukcesu takiej wyprawy byłoby 1 do miliona. Rosjanie są do bólu pragmatyczni i skuteczni i dobieraja taki styl, ktory zwiększa szanse na sukces - chyba tez o to chodzi jak obierasz sobie jakiś cel? Stawiam że wejdą i tego tez im życzę, bo to chyba jedyna nacja (może oprócz Kazachów) zdolnaprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
a.d.a.m Napisał(a): ------------------------------------------------------- > noo... > ...i himalaista przegrał z bulderowcem... w > zimowych warunkach. Za duzo tlenu :-) Pozdrawiam Marcin Miotkprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
Koledzy - GRATULACJE! Marcin Miotkprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
Koledzy, Zanim na dobre rozpocznie się dyskusja w tym temacie chciałbym zauważyć ze nie ma nic dziwnego w tym, że jestem zarówno w zarządzie KW Warszawa i zarządzie PZA. Często jest tak, że nie zgadzamy się z innymi, ale to głos większości się liczy, czyli po prostu Demokracja. W samym zarządzie KW Warszawa też trwała długo dyskusja w tym temacie i ten dokument to kompromis różnych punktów widprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
Kolego Kominiarzu, Nie mialem nigdy w zyciu maski i reduktora dla siebie na wyprawie,w plecaku etc. takze na Everescie. Widzialem za to u innych - nie przymierzałem, nie wiem ile wazy. Do zobaczenia wieczorem w Podlesiowie. Pozdrawiam Marcin Miotkprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
Koleżanko Lucy, Jestes typowym internetowym ekspertem. Twoje pytanie jest absurdalne i świadczy o tym ze nie masz zupełnie pojecia o sprawach o które pytasz. Wg mnie nie ma zadnego znaczenia czy ktos ma reduktor i maske przy sobie czy nie. Zreszta to jak sie dobrze zastanowić to wręcz osoba atakujaca everest bez tlenu dobrze by ja miala, bo moglaby w razie jakis jaj podlaczyc sie np. do tlprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
Kolego, Wszystko wrzucasz do jednego worka i nic z tego nie wynika. Inna sprawa bedzie jak sytuacja miala miejsce w Alpach a inna jak np. na Piku Lenina. Z tym bezpieczenstwem tez przesadzasz - nie kazdy osmiotysiecznik rowny, na Cho Oyu moge sobie wyobrazic opieke przewodnika. Na K2 juz troche mniej. "Śmieszy mnie jak jeden czy drugi baran jedzie na ośmiotysięcznik i oczekuje od orprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
Warto dodac, ze kazdy (klub, instruktor etc) komu sprawa nie jest obojetna moze zamiescic na swojej stronie info o tej akcji + dowolny banerek z : Pozdrawiam Marcinprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
Witam, Sednem sprawy nie jest jakas krucjata z organizatorami wypraw partnerskich - chodzi o zdrowie, zycie wielu ludzi i budowanie ich swiadomosci z kim jada / moga jechac na swoja wyprawe. Szerzej rozwinalem sie na : Na marginesie cieszy mnie fakt, ze dyskutujemy o wyprawach partnerskich nie w kontekscie jakiegos wypadku, tylko po to aby ich uniknąc. Pozdrawiam Marcin Miotkprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
> > W ramach dyskusji, poszerzania wiedzy (w tym > wypadku mojej) > proszę mi powiedzieć jaki wykaz przejść miał > Piotr Morawski > czy Marcin Miotk. Dlaleko jetem od tego żeby > kogośc dyskredytować, > wręcz preciwnie, Marcin dokonał wilkiego wyczynu > wchodząc bez tlenu > na Everest choć wiele osób przed nim już to > zrobiło, ale zdaje mi się, > (przez wejmar - Forum wspinaczkowe
Szkoda, szkoda, wielka szkoda. Marcin Miotkprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
Tomek, Nie popadajmy w przesade tym " towarzystwo silnych kolegow i zbiorowy atak innych grup" . Jak wyobraszasz sobie to W PRAKTYCE ? Siedzisz w bazie od 3 tygodni, bo ciagle pada, a potem jak przychodzi jedno onko pogodowe na sezon nie idziesz na szczyt bo ida inni i inni faceci? Jak facet idzie z facetami to jest ok , a jak kobieta razem z kobietami (Edurne, Nives) i facetamiprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
Bodziu, Jako prezes KW Warszawa czuje sie wywolany do odpowiedzi 9 osob na 10 wchodzac dzisiaj TYLKO na nasza pierwsza strone zauwazyloby informacje o pokazie Piotra o jego zdobyciu Gashebrumow (jako duzy sukces pokazujemy to na jednym z pierwszych pokazow), wiec mowienie ze nie ma tam sladu jest co najmniej niescisloscia. Po drugie szkoda ze nie wszedles w jakiekolwiek zakladki aby zobprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
Nareszcie robi sie zachod - i dobrze - bo inaczej to dalej wspinaczka bedzie postrzegana jak "wariactwo dziwnych ludzi". Na zachodzie wspinacze maja swoich managerow jak aktorzy czy sportowcy innych dyscyplin - widac ich w mediach - pojawiaja sie sponsorzy - sa lepsze wyniki itd - po prostu spirala szczescia, ktorA wszystkim zycze. Marcinprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
Pelen napiecia dzien na K2! Ruscy juz na szczycie, reszta w drodze, robi sie tylko troche pozno..... Kolejne "summity" na BP - czekamy na wiesci od grupy Ani Czerwinskiej. Pozdrawiam Marcinprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
Respect dla Kingi! Ostatnimi laty coraz wiecej znakow ze Polacy powracaja w wiekim stylu w gory wysokie. Czekamy teraz na dobre wiesci spod Broad Peak i K2. Czy jacys statystycy wiedza ktore to kobiece wejscie na Nange?przez wejmar - Forum wspinaczkowe
Witam wszystkich ( szczegolnie tych zainteresowanych rzeczowa dyskusja) Peresada stawia wg mnie sluszne pytania i wykazuje zainteresowanie przyszloscia polskiego zimowego wspinania. Ja zimą w Himalajach/Karakorum nie bylem, ale uwazam ze nalezy sie wielkie brawa dla kierownictwa i uczestnikow wyprawy, ze im sie CHCE, bo w dzisiejszych czasach ludzie szukaja latwych rozwiazan. Jednak szaprzez wejmar - Forum wspinaczkowe
Zapraszamy wszystkich ze "stolycy" i nie tylko, na jesienne slajdy w KW Warszawa. Wszystkie pokazy odbywają się w siedzibie KW WARSZAWA - ul.Noakowskiego 10/12 W imieniu KWW Marcin Miotk 18 pażdziernik (środa) – godz 19.00 Piotr Pustelnik: K2, KANGCHENDZONGA, MANASLU Słynny polski himalaista Piotr Pustelnik pokaże slajdy z trzech wymagających ośmiotysięcznikówprzez wejmar - Forum wspinaczkowe