mazeno Napisał(a): ------------------------------------------------------- > zeby bylo czysto sportowe musieliby wyciac > wszystkie wczesniej zalozone porecze i drabinki i > zakladac swoje od nowa I pozakładać je bez wspomagania tlenem. Czyli jest jakieś światełko w tunelu dla PHZ :) Chyba, że za chwilę pojawią się na fb czy instagramach kolejne wpisy zdobywców mówiące o tym,przez valdi - Forum wspinaczkowe
Ale Nims chyba lekko namieszał w tym opisie. Bo jak zakwalifikujesz jego wejście? Wejście zdobywcze, tak. Wejście zdobywcze bez tlenu, tak. Ale czy wejście sportowe? Skoro zespół poręczujący i stawiający obozy chyba działał na tlenie. No chyba, że wizięli tlen tylko do ataku szczytowego.przez valdi - Forum wspinaczkowe
Michal_C Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Wiadomo, że prawidłowe przewiązanie się nie > powoduje ani śmierci ani zgubienia liny :). > Również przy każdym przewiązywaniu najpierw > wybieram linę i (jeśli to możliwe, bo czasem nie > ma miejsca) przewlekam podwójną przez kolucho i > przypinam do siebie zanim odwiążę początkową > ósemkprzez valdi - Forum wspinaczkowe
Michal_C Napisał(a): ------------------------------------------------------- > - Na stanowisku: > - Jakikolwiek błąd przy przewiązywaniu się > ię wypięciu auto, nie kończy się śmiercią - > zawisamy na prusiku / tiblocu na linie idącej od > asekuranta, ewentualny lot do poprzedniego > ekspresa. > - Mniej krytyczny aspekt - przy przewiązywaniu > iu się nie wypadnieprzez valdi - Forum wspinaczkowe
mp3 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Informacyjnie- planowane są jeszcze 2 ale bardzo > krótkie odcinki. Po prostu tak piękną historię > trzeba zamknąć Druga część też dla mnie gorsza i nudna. Do tego stopnia , że podobnie jak z twórczością Froni nie chciało mi się dotrzeć do końca. Chyba, że to efekt zamierzony, wtedy gratuluję :)przez valdi - Forum wspinaczkowe
Gorzej jak masz w szmaciuku bez membrany iść nie po krótkiej zlewie ale w syfnej pogodzie przez wiele godzin. W membanie jest cieplej ale bez przesady. Wszystko zależy od własnych upodobań, wymagań i zastosowania. Jeden woli niskie, drugi wysokie. Jeden chce mieć usztywnioną kostkę drugi nie a zależy mu bardziej na wadze. Jedne nie cierpi wsypujących się kamczyczków do niskich butów a drugi maprzez valdi - Forum sprzętowe
Wit Stwosz88 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > A co taki zegarek może spowodować jeśli nie > klinujemy rąk w szczelinie? Może spowodować straty. W przypadku zegarka z reklamy stratę w wysokości 1039 zł.przez valdi - Forum sprzętowe
Dzięki. Tym razem pożyczę gdzieś jedynkę na test zanim kupię. Testy internetowe to jednak trochę bajki reklamowe. Choć pisarze znani :) velka myślałem o grigri ale intencją było aby niedoświadczony asekurujący przeszedł z czasem z clika na zwykły kubek. Click up i kubek to podobne ruchy. To miał być atut clika. Operujesz jak kubkiem jednak masz bezpiecznik w postaci automatu. Grigri jednak twprzez valdi - Forum sprzętowe
Gratuluję. Jesteś jedyną niepipą wśród użytkowników tego przyrządu.przez valdi - Forum sprzętowe
Cześć. Czy zna ktoś jakiś sposób czy patent na płynne wydawanie liny w tym przyrządzie bez zablokowania click upa? Naczytałem się recenzji o tym, że przyrząd nie sprawia problemów początkującym. Że płynnie wydaje się nim linę. Że to działa jak zwykły kubek tyle, że z automatyczną blokadą. Więc zakupiłem z myślą o początkującym asekurancie i moim lepszym samopoczuciu gdy mnie będzie asekurowaprzez valdi - Forum sprzętowe
bennyh Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Energię chyba lepiej poświęcić na pracę u podstaw, > tak żeby wspinacze zrozumieli, że np mówimy > "cześć", nie śmiecimy, nie puszczamy muzyki, nie > drzemy mordy itp. No i zapomniałeś dodać: nie pozwalamy aby nasze "wspinaczkowe psy" chodziły komuś po linie i grzebały innym w plecprzez valdi - Forum wspinaczkowe
Powiem ci tak. Mam Tendona mastera 9,4 z oplotem sbs i w teflonie. I jest to faktycznie trochę szybsza lina. Bardziej chyba przez ten teflon niż średnicę. Ale po użytkowaniu jej przez jakiś czas. I tak wcale nie intensywnie. Jak ją mierzę naciągniętą to na suwmiarce pokazuje mi już 9,7mm. Trochę jej się spuchło. Drugą mam Master tefix 9,7 z sbs ale bez impregnacji teflonem. I ta nie jest już taprzez valdi - Forum sprzętowe
totoscilachi Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Zamiast się cieszyć, że ludzie starają się wspinać > coraz bezpieczniej i promować takie zachowania to > publikuje się takie rzeczy... Najbezpieczniejszą formą wspinania jest pozostanie w domu. Najwięcej wypadków zdarza się bowiem na dojazdach w skały. Dlatego #zostanwdomu jest najbezpieczniejsząprzez valdi - Forum wspinaczkowe
Nie zajrzałeś do topo? Tam w zasadzie jasno jest wyrysowane i opisane. Kończysz ostrzem drugiego filarka na prawo. Są tam przeloty. Nie wchodzisz w lewo i do góry w to zaciątko od Mandali Życia, bo zrobisz wtedy Mandel Fitprzez valdi - Forum wspinaczkowe
samidon Napisał(a): ------------------------------------------------------- > PS - Wiem że są kursy skałkowe (w sumie nie > dodałem na początku że jestem samoukiem, a jak > ktoś zapyta czemu nie chcę na taki kurs iść, to > odpowiedzi jest dużo) Jak nie chcesz kursu to zostaje ci druga opcja. Nauka od doświadczonego kolegi. Podłącz się do jakiejś doświadczonej ekipy, która toprzez valdi - Forum wspinaczkowe
Fakt. Ci co nie znają tej historii albo publikują takie babole powinni dziękować.przez valdi - Forum wspinaczkowe
Dlaczego dopiero teraz? Po 12 latach?przez valdi - Forum wspinaczkowe
Szukaj pod hasłem zestaw standardowy w Tatry. Generalnie przydałby się kurs taternicki. Tak jak ci już tu napisano. Jak operujesz w Dragonach to set od 00 - 4 W Camach C4 BD to wyjdzie od .3 do 2 Przy czym niektórzy wolą te dwa najmniejsze rozmiary zamienić na jakiś inne mikro friendy - Metolius, Alien, BD Możesz jeszcze dodać jakiegoś mikrofrienda poniżej rozmiaru Dragon 00 Do tego set kprzez valdi - Forum sprzętowe
Piszesz o granicie, Tatrach. Na granicie większość butów będzie stała bez problemów. Tym to bym się nie martwił. A raczej o wygodę. Mam Katany i robiłem w nich w Tatrach coś łatwego. Były ok. Choć dobrze było na stanach je jednak zsunąć. Więc jeśli Ci Katany pasują do stopy i są dla Ciebie wygodne to dlaczego nie miałby być ok na Tatry. Tutaj plusem są rzepy. Z wiązanymi więcej zabawy. I jeszprzez valdi - Forum sprzętowe
"W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo, w związku ze stanem epidemii oraz dyspozycją Premiera RP, od 3 kwietnia do 11 kwietnia br. włącznie, Lasy Państwowe wprowadzają tymczasowy zakaz wstępu do lasu, a Parki Narodowe pozostają zamknięte."przez valdi - Forum wspinaczkowe
kozi Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Hipotetycznie to powinieneś wesprzeć warsztat > samochodowy bo jak padnie to zamiast jechać 3 > godziny będziesz szedł przez 3 dni... Jednak coś zrozumiałeś. Majkel, a zwłaszcza reposition nie zrozumieli. Oraz makar i Blondas też nie zrozumieli. Nad czym w żałości ubolewam. Choć Blondas jest usprawiedliwionprzez valdi - Forum wspinaczkowe
Hipotetycznie. Mieszkasz na małej wsi. Jest tam jedyny sklep GS. Do najbliższego innego sklepu masz 3h jazdy. Sklep jednak ma chwilowe problemy i zaraz padnie. W związku z tym: 1. Stwierdzasz, że masz to w dupie i uznajesz, że to tylko biznes. Nie twoja sprawa. Niech właściciel się martwi. Ty będziesz sadził marchewkę i żywił się leśnymi jagodami i grzybami. 2. Stwierdzasz, że z tego biznesu cprzez valdi - Forum wspinaczkowe
Zwykłem mówić i pisać to co uważam. Nie tylko uważam ale znam też z autopsji. Jedyna ścianka w mieście się zamknęła i przez długi czas nie było gdzie ładować. Ścianka to nie klub go go czy monopolowy. Pierwszy lepszy biznesmen jej nie otworzy. Do tego trzeba pasjonatów, którzy się znają i którzy zorganizują kasę. I najważniejsze znajdą obiekt. Jeśli ci pasjonaci się teraz rozłożą finansowo iprzez valdi - Forum wspinaczkowe
Problem w tym, że to nie tylko układ klient-usługodawca. Ścianka to coś więcej. To miejsce do ładowania poza sezonem. Jak padnie jedyna ścianka czy jedyne dwie ścianki w mieście to nagle się okaże, że nie będzie gdzie ładować przez najbliższy rok. A może i dłużej niż rok. Wszyscy zostaną z ręką w nocniku. I wspinacze i właściciele ścianek z ich pracownikami. To układ połączony. Wiec w intereprzez valdi - Forum wspinaczkowe
Ja mam takie doświadczenie, że łopatka fajnie tnie wargę. Młotek swą płaską powierzchnią mniej krzywdy może uczynić. Na łopatce lepiej się układa dłoń przy podpieraniu ale z młotkiem też się da chodzić. Choć mniej wygodny pod dłoń i się bardziej w nią wżyna. Pomijam fakt, że na wygiętych dziabach ciężej się podpierać Do turystyki mam czekan turystyczny.przez valdi - Forum sprzętowe
A ja dajmy na to, jakbym na ścianie dowiedział się, że przyszedł się wspinać jakiś Ziutek, który właśnie wróci z nart we Włoszech, to spuściłbym mu taki wpierdol, że na panelu nie byłby się w stanie pokazać przez najbliższe kilka tygodni. Oczywiście wpierdol odbyłby się z zachowaniem wszelkich środków bezpieczeństwa. W maseczce i lateksowych rękawiczkach.przez valdi - Forum wspinaczkowe
Zapisz się na ściance do jakiejś sekty. Znaczy sekcji.przez valdi - Forum wspinaczkowe
Kiedyś można było zagadać o tym z Lhotse. Tyle, że Lhotse kończy swoją działalność.przez valdi - Forum sprzętowe
Przede wszystkim buty na baldy nie muszą być wygodne :) To nie buty na wielowyciągówki. Będziesz je mieć na nogach po kilka minut. Przeżyjesz, jak coś będzie uciskać. Muszą za to być dopasowane.Fajnie jakby dobrze haczyło się nimi palcami i piętą. Popatrz jakie buty na baldach mają miejscowi mocarze i poprzymierzaj takie modele. Może któryś przypasuje do twojej stopy. Jeśli chcesz przeskoczprzez valdi - Forum sprzętowe