Nastepne foty, tym razem z profilu (fot. Rafał Mikler, TOPR). Turnia i uskok staly sie bardziej filgranowe. Zwraca uwage duza ilosc wilgoci na powierzchniach odklucia skal obrywu. 1. Z profilu, detal: i.iplsc.com/zamkniety-szlak-ze-swinicy - profil detal, fot. R Mikler 1A. Z profilu, szerzej i.iplsc.com/zamkniety-szlak-ze-swinicy - profil szerzej, fot. R Mikler 2. I link do newsaprzez GG - Wspinanie i warunki w Tatrach
Swinica-Niebieska Turnia, obryw. krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,23432405,tatry-czerwony-szlak-ze-swinicy-na-zawrat-zamkniety "(...) - Będąc w (Dolince) Pustej, myślałem, że to jakiś wybuch na Liptowie, albo Grań Hrubego się oberwała - relacjonuje Rafał Mikler, ratownik oraz przewodnik tatrzański, który zrobił zdjęcia obrywu. " I jeszcze nowsze, z helikoptera: krakow.wyboprzez GG - Wspinanie i warunki w Tatrach
Wykonał kawał dobrej - i pionierskiej - roboty. R.I.P.przez GG - Forum wspinaczkowe
Chyba chodziło o dwie różne osoby, tyle że obie na "H" i chodziły i po Eigerze, i z Messnerem. 1. Północny (dokładniej pn.-wsch.) Filar Eigeru nowym wariantem robili Toni Hiebeler i Reinhold Messner. W roku 1968, dzień po polskim I przejściu tego Filara w ogóle. Oba zespoły były 4-osobowe (najpierw Cielecki, Łaukajtys, Szafirski i Zyzak, dzień później prostszym u dołu wariantem szprzez GG - Forum wspinaczkowe
jacoos Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Grzegorzu, > Czy posiadasz może podobne listy dla innych nacji? > Francuzów, Anglików, Amerykanów, Austriaków, Słowe > ńców, ale także Koreańczyków, Japończyków, Chińczy > ków i.. Rosjan. > Ciekaw jestem czy naprawdę jesteśmy narodem himala > jskich straceńców. I. To nie jest mój temat. Alprzez GG - Forum wspinaczkowe
sztaba Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jemu pamięć bo wyrwał się z hery w góry i nigdy > tej miłości nie rozmienił na drobne. ['] Zaś w okresie przemiany pracował w ośrodku dla trędowatych Jeevodaya w środkowo-wschodnich Indiach, założonym 1969 przez polskiego lekarza i misjonarza Adama Wiśniewskiego, pallotyna. Tomek został tam zapamięprzez GG - Forum wspinaczkowe
$więty Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Lista nie jest kompletna... Tu jest uzupelniona w pazdzierniku 2017 (za okres 1992-2009, w tym lubiany mocny Łodzianin, Krzysztof Liszewski, oraz Tadzio Kudelski z Poznania, swego czasu mocny w Tatrach), i teraz. pl.wikipedia.org - Lista Polaków, którzy zginęli w Himalajach i Karakorumprzez GG - Forum wspinaczkowe
kali Napisał(a): ------------------------------------------------------- > (...) W sumie to, i Warkocz Szkocki i Hopfa też można wy > patrzeć na tej stronie. Bo żeglarze, w tym angielskojęzyczni, mają ciut dłuższe i ważniejsze gospodarczo doświadczenia z węzłami (niż wspinacze). A i różnice grubości lin większe. Pozdr. BTW techniczne: Gdy opcją "Cytuj" cytuje sięprzez GG - Forum wspinaczkowe
kali Napisał(a): ------------------------------------------------------- > GG Napisał(a): > -------------------------------------------------- > > II. (...) szkic węzła (...) ta wersja idąca o krok > > dalej, z przełożeniem końca pętli przez oczko drugiego końca, > > zwana w tekście węzłem francuskim, ma > > autora nieznanego, choć też i może samego Sergeprzez GG - Forum wspinaczkowe
kali Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Tu trochę po angielsku o Machardzie > Piękne znalezisko, dzięki. I piękny opis historii odkrywcy węzła, spisany przez autora linkowanego artykułu-wspomnienia (user ericvola z Chamonix, o wieku lat 75 - zapewne Eric Vola, tłumacz kilkunastu przebojów literatury górskiej na francuski i autor bądź współautorprzez GG - Forum wspinaczkowe
andrzej Napisał(a): ------------------------------------------------------- > (...) > W takim samym choćby, jak buty na rzepy zamiast sz > nurowanych? W kasku są taśmy, których w awaryjnej > sytuacji da się użyć! VI. Ale pytanie było, czy znasz taki przypadek (wykorzystania kasku do autoasekuracji wspinacza-solisty). W tym co teraz napisałeś, nie ma na to odpowiedzi. >przez GG - Forum wspinaczkowe
andrzej Napisał(a): ------------------------------------------------------- > (...) > Ale Grześku, ja nie napisałem, że kask to sprzęt a > sekuracyjny - napisałem - czy to sprzęt? I. Czyli to tylko termin językowy i taki chwyt w dyskusji. Wątek jest o sprzęcie do (ewentualnej) awaryjnej asekuracji dla solisty, a tu ktoś wchodzi i mówi o sprzęcie jakimkolwiek.A może jeszcze o innprzez GG - Forum wspinaczkowe
andrzej Napisał(a): ------------------------------------------------------- > (...) A na przykład kask - to sprzęt czy element ubrania? > AM Pozostając przy temacie wspinaczki bez askuracji, nasuwa się proste kryterium. Czy kask jest/może być sprzętem do asekuracji? Jesli tak, to proszę o odpowiedź konkretną: 1. Czy znasz, zna ktoś, konkretny przypadek, że kask był samowystarczprzez GG - Forum wspinaczkowe
Reposado Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Majac lat 19 zdobywa (...) > Byl rok 1942... . 80 lat wspinania. RIP. R.I.P.przez GG - Forum wspinaczkowe
łojant Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Grzesiu - zadzwoń do Tadzia. (...) No jasne, tylko namiar plzz, na priva. Zreszta fajnie, gdyby zaznaczyl zasieg proby. Pozdr.przez GG - Forum wspinaczkowe
łojant Napisał(a): ------------------------------------------------------- > (...) > Rozmawiałem telefonicznie z T.Karolczakiem.Byli na > Desmaisonie.Nie pamięta dokładnie czy to było w 19 > 80 czy 1981 roku.Wycofali się bo zdarzył się niety > powy wypadek.Kostkowi Miodowiczowi przy małpowaniu > urwała się pętla i zawisł głowa w dól z ciężkim pl > ecakiem.Zaczął sięprzez GG - Forum wspinaczkowe
w-jan. Napisał(a): ------------------------------------------------------- > (...) Jeśli chodzi o zimę 1980 to zespół Kostek, Małolat > , Jasiu Wolf i Tadek Karolczak > nie był na Desmaisone, ale na Całunie. (...) Czyli tez Desmaisonie. :) Ale z Flemattym, i wczesniej (1968). Pozdr.przez GG - Forum wspinaczkowe
Panowie, może napiszcie o sobie recenzje nawzajem. I już. :)przez GG - Forum wspinaczkowe
Dzięki za te posty, Miłoszu, dobra robota. I odzew redagujących newsa OK. Pozdr.przez GG - Forum wspinaczkowe
Wojmił Napisał(a): ------------------------------------------------------- > (..) Greg (...) ciekaw jestem ile piłeś (wszak > grzało solidnie) ile jadłeś i ile schudłeś? ;) Grzegorzu, Wielkie Gratulacje! To w pewnym sensie "wisiało w powietrzu", ale że zdarzyło się w praktycznie pierwszym oknie pogodowym od zeszłego lata, to jednak zaskoczenie. Osobom chcącym zrozumiećprzez GG - Forum wspinaczkowe
Zrodla mowia o przejsciu z 2000 r., hakowym, A2, dojscie Kunickim i w prawo skos. Ale szczegolow nie udalo sie potwierdzic, w okapie na oko tez nie ma sladu (ale to szeroka rysa). Na MasterTopo Kopy Spadowej dlatego jest ze znakiem zapytania (jako "A2?", wariant nr 7A). Moze to byc ekstremalny i ciekawy cel klasyczny, prawdziwy sufit, ale z rysa. Tylko to dlugie dojscie. Znajomeprzez GG - Wspinanie i warunki w Tatrach
Paul Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Z tego co dobrze pamiętam to pierwsze przejście kl > asyczne należy do Szalonego, ale było to wieki temu. (...) Nie. Szalony z Gerardem przeszli to piekne zaciecie na prawo (Skopik-Vitek) i dali ladny schemat w Taterniku 2/1985, s.85. "3. Kút (VI,A2, RP:7) 3-6h. F.Skopík, O.Vítek, 12.8.1962 1.RP:P.Korprzez GG - Wspinanie i warunki w Tatrach
Majkel Napisał(a): ------------------------------------------------------- (...) ale w momencie kiedy komuś dorabiasz ksywkę, > która jest niczym innym niż prymitywną dojebką > na tle personalnym, to musisz się liczyć z tym, > że ludzie to widzą. (...) OT, ale tylko czesciowo: Dziekuje za ten wpis Majkelu. Problem w tym, zeby dostrzec wynikle z niego konsekwencje i je stoprzez GG - Forum wspinaczkowe
reganclimbing Napisał(a): ------------------------------------------------------- (...) caly ten wyjazd to porazka, bo zamiast czterech drog zrob > ilem tylko dwie:) Fajna porazka! A powiedzonko zanotuje w kajeciku. :)przez GG - Forum wspinaczkowe
reganclimbing Napisał(a): ------------------------------------------------------- (...) > Wiem gdzie byla ta proba. Dokladnie wygla do tak: > (...) w kierunku zachodnim (...) jako przeciwlegly kraniec > wyspy, sa Wall of Clouds z dwoma drogami - amerykanska > i francuska i wieza Raven, na ktorej probowal > wspinac sie Fox. Poreczowek juz tam nie ma, > ale mniej wieceprzez GG - Forum wspinaczkowe
Hi, ale masz ciąg na bramkę! Gratulacje. Aha, na wyspie Scotta, inaczej Piliktua - tej z drogą Libeckiego z 1999 Ships Prow i Twoimi - solo był jeszcze Jon Fox w kwietniu 1999, Jak sam napisał w AAJ 2000, s. 234, urobił 1600 stóp i siadła mu psycha. Zostawił 460m poręczówek. W pobliżu linii próby miałaby być 1800-stopowa formacja "Raven". Wiesz może, którędy probował?.przez GG - Forum wspinaczkowe
Oczywiscie, zdjecie w polskim newsie, z wrysowanym liniami, pochodzi z materialu zrodlowego na Planetmountain. I. News po polsku: wspinanie.pl/2017/04/sciana-matterhorn-schweizernase/ IA. Co podano za: planetmountain.com/en/news/alpinism/matterhorn-north-face-alexander-huber-dani-arnold-thomas-senf-forge-new-climb.html II. Obrazek na wspinanie.pl: Link: wspinanie.pl/wp-content/uploaprzez GG - Forum wspinaczkowe