Rozumiem, że masz na myśli 360? A jak z wkręcaniem? Słyszałem, że Helixy to pod tym względem jedne z najlepszych śrub. Poza tym stosunek cena-jakość jest zachęcający.przez młody - Forum wspinaczkowe
Jakiś konkretny powód? Rozumiem, że używałeś obydwu, czy tak?przez młody - Forum wspinaczkowe
Czy ktoś używał tych śrub: Chętnie posłucham opinii.przez młody - Forum wspinaczkowe
> A poza tym pod tą twardą skorupką kryje się, > czuły, wrażliwy i potrafiący kochac całą > duszę, facet - musisz się do mnie tylko przez te > pierdoloną skorupę przebic ;) No teraz po nieźle po bandzie pojechałeś :Dprzez młody - Forum wspinaczkowe
Czytając twoje posty, domyślam się, że masz niezłe doświadczenie we wspinaniu na Wyspach. Znasz może jakieś ciekawe rejony, warte polecenia?przez młody - Forum wspinaczkowe
Tak się wszyscy rozpisali na temat tych nieszczęsnych kabelków i akumulatorków, a nikt nie ma nic do powiedzenia na temat Sarkenów... Może jakiś kowal się wypowie, bo elektryków już mieliśmy :)przez młody - Forum wspinaczkowe
oszywiście... ;)przez młody - Forum wspinaczkowe
Astrodog, "nie ma i nie bedzie drogi np E2 6c" Odwołam się znowu do tabeli, która została wcześniej podesłana; pokazuje ona teoretyczne zależności między skalą "E" i trudnością drogi. Trzeba jednak pamiętać, że nie można zamknąć w tabelkach wycen dróg. Najlepszym przykładem jest propozycja MacLeoda; E9 6c, co według tabelki nie ma racji bytu.... "bryt 6c moze oprzez młody - Forum wspinaczkowe
Informacja o czołówkach z serii Myo; Jakiś czas temu Petzl informował o wadach raków Sarken. Czyżby wielki producent szpeju przeżywał jakiś kryzys...?przez młody - Forum wspinaczkowe
Lesior, skala tradycyjna na Wyspach składa się z dwóch części; "E" oznacza "powagę" drogi, co związane jest z m.in. łatwością dostępu, ew. wycofu, trudnością zakładania asekuracji, kruszyzną, itp. Jak widziałeś w tabelce, im trudniejsza technicznie droga tym i skala "E" rośnie. Możesz mieć drogę 6c gdzie będziesz miał możliwość założyć pełno dobrego szpeju, wprzez młody - Forum wspinaczkowe
Z "E12 7a" na "E9 6c"... To najlepiej pokazuje, ze z ostatecznym wycenianiem drog warto sie nie spieszyc. No ale zeby o trzy stopnie w skali "E" ? Pearson rzeczywiscie musial niezle walczyc w czasie pierwszego przejscia.przez młody - Forum wspinaczkowe
Dobre :) A moze by tak jakis ogranicznik na 6 wyciagu... "Francuska ekspedycja obawiała się, że oryginalny Chameleon ma przynajmniej 8c+ i może być niemożliwy do pokonania!" Tu z kolei widze pewne mozliwosci dla murarzy... ew. specow od przykrecania chwytow... ;) młody.przez młody - Forum wspinaczkowe
No, przyznaje ze moje tlumaczenie nie jest doskonale. Domyslam sie, ze chodzi po prostu o bardzo twardy lod, w ktory ciezko jest wkrecic srube. Wtedy mozna probowac wbic w niego igle. Czy to ma wiekszy sens? Czy to ma na mysli producent? Chyba najlepiej bylo by sie skontaktowac z nim osobiscie :) O Bulldogach slyszalem, ze mozna je wbijac z zalane lodem szczeliny, w ktore nie zmieszcza sie sprzez młody - Wspinanie i warunki w Tatrach
Na tyle na ile ja to rozumiem; chodzi o to, ze jest to jedyna rzecz nadajaca sie do asekuracji w zmrozonych trawach i w bardzo twardym "czarnym" alpejskim lodzie. mlody.przez młody - Wspinanie i warunki w Tatrach
Co racja to racja. Juz zmienilem. W pierwszej chwili myslalem, ze Magnus pisal do mnie. A co do wspinaczy; nie znam ich osobiscie. Mam informacje z zagranicznych stron, gdzie watek podobny do naszego byl poruszany i takie opinie sie pojawily. Poza tym sami producenci reklamuja je jako "Ice screws"; "The only thing for frozen turf belays and rock-hard alpine black ice"przez młody - Wspinanie i warunki w Tatrach
Nio, zmieniony, zmieniony... W pierwszej chwili myslalem, ze Magnus napisal do mnie, ale Dr Know zainterweniowal w jego obronie. Tak wiec moj poprzedni wpis nie mial sensu... Sorki za zamieszanie :) m.przez młody - Wspinanie i warunki w Tatrach
Widze Panowie, ze zdania znowu sa podzielone. No, w kazdym razie, ja swoja opinie mam juz wyrobiona... i o to chodzilo ;) Co do stwierdzenia, ze igly do lodu nie nadaja sie wcale... no coz; bylo juz wielu i pewnie jeszcze kilku znajdzie sie w przyszlosci, ktorzy beda mieli odmienne zdanie. mlody. PS Bardzo spodobalo mi sie stwierdzenie, ze "obecnie do lodu uzywa sie srub/rprzez młody - Wspinanie i warunki w Tatrach
Hej, widze, ze jestes zwolennikiem niedostepnych juz wyrobow Salewy. Czy w takim razie przychylisz sie do mojego zdania, ze warto zainwestowac troche wiecej, dla oszczedzenia sobie nerwow? A czy uzywales kiedys Warthoga do lodu? Czy mozna np wbijac je w zalane lodem szczeliny, albo w bardzo twardy lod? (Domyslam sie, ze mozna. Chodzi mi o to czy byc polecal taka praktyke?). Podobno igieprzez młody - Wspinanie i warunki w Tatrach
Hej, Jak juz pisalem; nie uzywalem zadnych srub; ani kaziowych, ani wlodarowych, ani zachodnich. Wszystko co pisze o ich jakosci bierze sie z tego czego dowiaduje sie od innych. Takze moje rozwazania sa czysto teoretyczne. Za to z ciekawoscia czytam to co maja do powiedzenia na ten tamat inni. Skoro uzywales srub Wlodara i uwazasz, ze sa OK, to spoko. Tym lepiej; moze zastanowie sie nad ichprzez młody - Wspinanie i warunki w Tatrach
Uzywalem kiedys rosyjskich srub lodowych, jak i zachodnich. Oczywiscie za jedna zachodnia mozna bylo kupic "x" rosyjskich, ale nerwy i czas, ktore sie tracilo na ich wkrecanie nie warte byly oszczedzonych pieniedzy (moim zdaniem). Jesli roznica miedzy iglami Kaziowymi a MT (ew. Salewa) jest podobna to chyba warto zastanowic sie nad inwestycja. W koncu nie kupuje sie ich na jeden sezonprzez młody - Wspinanie i warunki w Tatrach
Hej, czyli Twoim zdaniem sruby MT sa calkiem, calkiem (pomijajac aspekt finansowy...)? A czy rzeczywiscie takie drogie? Skoro sruby Piotrka Wlodarczyka kosztuja 60 zl, a Warthogi MT mozna miec za 100 to porownujac cene do jakosci nie wychodzi chyba az tak zle... No, ale to kwestia indywidualna. W kazdym razie dzieki za opinie. mlody.przez młody - Wspinanie i warunki w Tatrach
Myślisz, że są gorsze od "pierwowzoru"? Z tego co się orientuję, to i tak cały czas wykonuje je ta sama firma, zmienia się tylko dystrybutor. No, ale mogę się mylić. młody.przez młody - Wspinanie i warunki w Tatrach
Niekoniecznie. Jeśli jesteś zainteresowany mogę zorganizować kilka sztuk. młody.przez młody - Wspinanie i warunki w Tatrach
Znalazłem taką stronę; Koszt (przy obecnym kursie) to nieco ponizej 100 zł. młody.przez młody - Wspinanie i warunki w Tatrach
O, widzisz :) Tego nie zauważyłem. Dzięki! młody.przez młody - Hyde Park
Hej, szukałem, ale nie znalazłem. Jak wkleić link do posta? młody.przez młody - Hyde Park
Czy rzeczywyście były tak wspaniełe jak się o nich mówi? Podobno super wchodziły w tatrzańskie trawy. Jeśli ktoś ma osobiste doświadczenia to chętnie poczytam. Czy warto zainwestować w kilka sztuk? młody. PS Produkowała je kiedyś Salewa, potem zniknęły z rynku. Kolejną firmą była Mountain Technology. Pojawiły się znowu w sprzedaży.przez młody - Wspinanie i warunki w Tatrach
Hej, Robiłem na Zakrzówku drogę na ścianie na lewo od filara Baby Jagi, która na topo zamieszczonym na tym portalu znajduje się na pierwszej stronie, pomiędzy drogami: nr 4 "Trzy przewieszki" a drogą nr 6 "Płyta Kostka". Opisana jest jako projekt, o czym wcześniej nie wiedziałem. Czy ktoś może ma więcej informacji na ten temat? Czy drogę już ktoś poprowadził, wycenił, nazwprzez młody - Forum wspinaczkowe