dy2io: > Jest pętla rezerwacyjna, bo z komina jest droga > na szczyt z tym że zjazd nie jest jeszcze > oczyszczony. Nie rozumiem - sugerujesz, że Skwir prowadząc komin ominął wyjście na pik Łysiny? m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
masztaf: > A nie wiesz czy naprawej części ściany coś > drgnęło ? Nie wiem. m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
bocian: > Nie, nie widziałem - w sensie nie byłem tam. Ale > już w starych wątkach pisano o rządkach nowych > ringów, które w opublikowanym topo nie są > ujęte. Chciałem się właśnie wybrać tam stąd > pytanie. Na pewno jest obita górna część Komina Skwirczyńskiego. Trochę mnie zdziwiła pętelka rezerwacyjna, biorąc pod uwagę fakt, że całość komina (wprost od dołu) zostałaprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
arabeska84: > oj, rzeczywiście jest mała pomyłka w moim > wieku, miało być 27lat, a 28 bedę miała we > wrześniu... Zaledwie drobna niechlujność... ;-) m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
Widzę, że w stosunku do topo memoriałowego wyceny wzrosły (nie licząc Wielkiej Włóczęgi - BTW jest już od kilku lat droga Marcina Opozdy na Palcu o tej nazwie). Jestem trochę zdziwiony wyceną Ruchów MASowych, bo na pewno nie było to IV+, chyba że bezwiednie robiłem Prostowanie, a ringów oryginalnego staru Ruchów nie zauważyłem. Z drugiej strony VI.1 też tam nie było - sprawdzę przy najbliższej okprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
krzys1: > Na początek polecam dwie ferraty które > zaczynają się koło schroniska Locatelli obok > "tre cime di lavaredo". > Sentiero delle Scalette - prowadzi na szczyt Torre > di Toblin - bardzo krótka, dosyć trudna > "psychicznie", cały czas idzie się w lufie > Sentiero Interkofler-De Luca - prowadzi na szczyt > Monte Paterno, dłuższa, częśprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
Qbab: > W Kobylanach, doktorowi i mnie chodziło o to > żebyś nie porywał się na drogi których byś > nie zrobił na żywca, bo najpierw naucz się > sprzetowych manipulacji a potem się wspinaj. Dokładnie, dodałbym jeszcze próbne loty (ja wykonałem cztery loty do 10 m back-upowane wędką przed pierwszym użyciem Soloista w ścianie, mój partner dodatkowe cztery) - choćby po to, żebyprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
Kajman: > A nie powinna to być czasem "stabilna pozycja > NHR"? Bo powachlować rękoma to się da i na > odlocie. Byle zdążyć się złapać z powrotem. > Wnioskuję, że w omawianym przypadku nie > zdążyłeś. W omawianym przypadku najpierw ześlizgnąłem się z jednego stopnia, a zaraz potem z drugiego. m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
dr know: > bieDruń - ile czasu trzeba trwać w pozycji NHR? Tak ze trzy-cztery sekundy - tyle żeby spuścić ręce i powachlować dłońmi. m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
ptica: > No nie - to juz jest aberracja. Co ma wspolnego z > ukonczeniem/przejsciem drogi wspinaczkowej to, co > robisz po jej zakonczeniu - czyli wpieciu sie do > lancucha? Czytaj uważnie - lot był niekontrolowany, przy próbie złapania pozycji NHR. m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
cojones_gliwice: > ..."z dupy wyjęte" super, gratulacje !!! > zachęcam poczytać o trudnych przejściach , > gdzie przed przejściem, koledzy czyszczą > magnezje na danej drodze !!! Rzuć linkami - odszczekam. Bo naocznie to stwierdzam zupełnie inne podejście do trudnych OSów, z oczekiwaniem na "odpowiednią" liczbę przejść RP i lornetowaniem wymagnezjowanycprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
krzys1: > A jak zrobisz drogę, potem zejdziesz z niej nie > obciążając liny i pośliźniesz się na > ścieżce, nie rozwiązawszy się wcześniej z > ósemki, to zaliczasz sobie wejście czy nie? Jak poślizgnę się z powodu tego, że wyszedłem na całą długość liny to zaliczam, a jak poślizgnę się np. na odchodach ludzkich bądź psich, to nie zaliczam. m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
Leander: > Nie jestem w stanie pojąć jak można nie > wpuścić do namiotu kogoś kto w niepogodę stoi > u progu i prosi aby mógł się schronić... Nie > jestem w stanie tego ogarnąć myślą. Ciśnie > się na usta tylko bardzo brzydkie słowo na > określenie czegoś takiego... (...) > Kim trzeba być? <; Pzdrw, m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
_krzychu: > Tak w ogóle to nie ma co się kłócić o takie > duperele. Są ważniejsze elementy stylu, o które > warto toczyć boje. Może i racja, ale pedaliada ma to do siebie, że każda furtka uchybień stylowych zmienia nastromienie równi pochyłej, po której porusza się styl przejść. m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
inw: > PS. Na parkingu pod Misją ktoś odsunął > najmniejsze kamienie i powstały dwa miejsca > parkingowe. Jednak lokalsi (Słoweńcy i Włosi) > nie parkują w tym miejscu. Robią to jednak > czasami inne nacje. Polecam brać przykład z > lokalsów i parkować w innych miejscach. Z moich rozmów z prawnikami reprezentujących właścicieli gruntu, na którym znajdują się skały, wyprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
kolarz: > pękasz? W Felicji tak, w Fabii nigdy! Chcesz sprawdzić naocznie? ;-) m.b. Edit: pomyliłem Felicję z Favoritką -jak mogłem?!przez biedruń - Forum wspinaczkowe
McAron: > BTW, mam pytanie do Biedrunia. > Czy jeśli przeszedłem (powiedzmy, że OS) daną > drogę, wpiąłem się do jej stanu, ale nie > wziąłem bloku, lecz postanowiłem zrobić coś > więcej - np. dotrawersować do drogi sąsiedniej, > wyjść na wierzchowinę, lub zejść drogą w > dół bez obciążania asekuracji - czy wówczas > odpadnięcie przed osiągnięciem zamierzonego &przez biedruń - Forum wspinaczkowe
Anglik: > Podczas prac na Turni odrestaurowałem zapomnianą > drogę "Przez Krzyż" V K.Lipczyńskiej > z 1962 roku. Linia została wyposażona w 5 > ringów + stan. Proponuję wycenę dla > tej drogi V+. Myślę, że droga zasługuje na wycenę co najmniej VI, w 1989 roku, jak ją powtarzałem, wydawało mi się nawet, że była to historycznie druga VI+ pod Krakowem w tamtym cprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
McAron: > Trzeba nieprzeciętnej odwagi, by wspinać się na > tradach Iglicy. Przesada - naprawdę niebezpieczna jest droga Ła-Pa, zresztą jak Greg na drugiego poleciał z blokiem wielkości szafki (za którego zatknąłem uprzednio dwie kości) droga jest jakby bardziej lita ;-) > A także do tego, by jechać skodą na czołowe. Felicja mojego ojca nie ma żadnych poduszek i nie znam zprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
cojones_gliwice: > ...lecz , moja teoria jest taka, że jeżeli idę > na "extension" i zwalę się z przedłużenia , to > nie widzę nic złego , jak wpiszę sobie > przejście z dolnej partii , Pytanie jest proste - zwaliłeś się czy przeszedłeś? Zgodnie z tą samą logiką można zaliczyć sobie OS spadając z ostatniego trudnego ruchu tuż przed łańcuchem - po prostu możesz sobieprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
cojones_gliwice: > ojjjj ... widać , że kolega Rocko nie wspinał > się w skałach za często ( a raczej wcale) , > to trochę teorii ... drogi czasami mają > przedłużenia i po wpięciu w łańcuch i bez > brania bloka wspinamy się dalej , co w > większości przypadków powoduje podwyższenie > "cyfry" ( choć nie zawsze) , w przypadku > odpadnięcia powyżej łprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
McAron: > Wątpię, by ten ktoś wspinał się akurat na > Iglicy - to skałka dla posiadaczy samochodów > czeskich lub czechosłowackich. Czy to aluzja do samochodu mojej żony i starej landary mojego ojca, którą aktualnie użytkuję? m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
pawelww: > Trzeba mu było lusterka upierdolić to > by się nauczył:) (albo wersja dla praworządnych > - zadzwonić na policję) Albo wersja dla odważnych - znaleźć gościa i kazać mu wypierdalać. m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
Qbab: > Bo jeśli tak to > proponuję by soliści dopisywali swoje przyrządy > jako współpartnerów. W moim excelu dotyczącym nowych dróg i pierwszych przejść, w kolumnie współautor / asekurant, Soloist jest zawsze należycie uhonorowany. 11 razy. m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
kemo: > Nie dostrzegłem istotnych różnic pomiędzy tym > projektem, a drogą Ostatni Kant i stąd moja > uwaga. Dróg, na których nie ma "istotnych różnic", jest pod Krakowem kilkaset, więc weź już przestań. Tym bardziej, że Żony i Kochanki są ładniejsze od Ostatniego Kantu. m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
max2: > Co to za dwie nowe drogi pomiędzy Markową Drogą > a Niedopałkami Gwiazd? Są tam trzy, a nie dwie drogi (dwie obite): Ostatnia Markowa Droga VI+ Ostatnia Prawy Żleb IV Ostatnia Gwiazda Śmieci VI+ Ostatnia Grabiarz VI.2 Ostatnia Niedopałki Gwiazd VI.4/VI.4+ > Jaką wycenę ma Gwiazda Śmieci? Pierwsze przejście odbyło się z ominięciem płytki terenem po lewej (Praprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
AndrzejZ: > Chyba prawdziwych Kilimków już nie ma... > Nie tylko w Himalajach! Są za to różne Kominki i Davidy - na blogach i na fejsie - do wyboru, do koloru! m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
dr know: > czy dobrze rozumiem, że udzielasz tak > wyczerpujących informacji, w sytuacji gdy grozi > się Tobie sądem w dżentelmeńskim rewanżu na > swoją prośbę (pozytywnie rozpatrzoną) o > schematy dróg Dejwa? Ach, nie bądźmy małostkowi! Choć rzeczywiście, ładniej by było, gdyby Dawid udostępnił mi jednak schematy dróg z Tiomana, tym bardziej że deklarował to w poprzednimprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
Otrzymałem dzisiaj również takiego e-maila od Dawida Kaszlikowskiego: "Mariuszu! Mam jeszcze do Ciebie jedną pilną prośbę, czy mógłbyś przesłać mi schemat i zdjęcia swojej drogi wielowyciągowej w Wenezueli ? Foto z wrysowana linią, i topo rysunkowe wystarczą. Wiele o niej od lat słyszałem, być może będę jechał jakoś niedługo w tamte okolice więc chętnie bym powtórzył Twoją dprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
Barton: > P.S. Za nic w świecie nie mogłem odnaleźć > natomiast ogr. na Nekrologu, czy ktoś byłby > uprzejmy powiedzieć gdzie on się mniej więcej > znajduje? Z tego co pamiętam jasnozielona kreska, po prawej stronie, w dolnej części. Ale prowadziłem to ponad 18 lat temu (7.05.94). m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe