Blondas Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > Podciąganie podciąganiu nie równe. Może się > > okazać, że jakby Cię prawidłowo ustawić i dać > > odciążenie, to śpiewałbyś inaczej :-) > > Ale jakie obciążenie? > Chodzi Ci o to, że Gośka powinna podciągać się z > kilkunastokilogramowym obciążeniem żeby móc się > porównywaćprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
leszek m. Napisał(a): ------------------------------------------------------- > O to właśnie mi chodzi, że powielasz ten schemat, > że jak się wspinasz w skałach to trening jest nie > potrzebny bo wspinanie to trening. W tym właśnie > nie ma logiki. Jeden spędza 30 min na kampusie a > drugi 6 godz w skałach, ten pierwszy trenuje, a > drugi to w końcu nie wiem co robi trenprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
leszek m. Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Znowu wracamy do tematu tych co trenują i tych co > są tacy zdolni, że nie muszą, żenada. Raczej Adamowi chodziło o to, że mając skały pod nosem trening do pewnego poziomu nie jest konieczny, żeby się rozwijać. Bo właśnie wspinanie jest najlepszym treningiem. Ci co skały mają daleko, są w innej sytuacji.przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Najtrudniejsze szybkie drogi - zgrubsza jednodniowe - robiłem w Kotlinie Kłodzkiej (VI.5+, 2 razy VI.4+/5, VI.4+ OS), w Tatrach (2 razy IX/IX+), w Labaku (Xa, 3 razy IXb OS). Jak to sobie przemyślałem to wyszło, że na południu Europy nigdy nawet nie próbowałem wbijać się w 7c, 7b+ może że 2-3 razy, bo moim celem są metry i fun :)przez Micaj - Forum wspinaczkowe
"A tak swoją drogą Micaj ile najwięcej OS, powiedzmy RP (szybkim) zrobiłeś na weście (weście czyli jakaś Hiszpania, Francja, Grecja itp)? " Dla mnie główny kierunek wyjazdów poza Polską to obecnie Czechy (Labak) i Słowacja gdzie niełatwo o wysoką cyferkę w sajcie. Czasem gdzieś wyskoczę dalej, ale prawie zawsze wspinam się na ilosć. Także wchodzi w grę OS lub druga próba. Kiedyśprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
Apache Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Otoz to! Dostęp do skal jest o wiele ważniejszy od > treningu a samo wspinanie w skale najlepszym > treningiem. Dokładnie! Zatem zamiast ładować zadbajmy o to, żeby skały mieć pod nosem i z tego korzystać!przez Micaj - Forum wspinaczkowe
piotrl Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Bo jeśli zrobiłeś jedno w swoim życiu, > w dodatku kombinację dróg na jedynej skałce na > której zrobiłeś wszystkie swoje trudniejsze drogi > to dla mnie to jest stwierdzenie trochę na wyrost. Myślę, że nieco przesadzasz. Zerknij na link na dole (mój pofil PZA), masz tam moje wspinaczkowe CV. Najtrudprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
Do piotrl Ja nigdzie nie napisałem, że ROBIĘ drogi VI.6, ani że to jest mój poziom :) To maks. 8a-8a+ trochę już więcej. Relatywnie szybko (nawet 1-2 dni) robię VI.5. VI.6 jeśli już to cel na dlugą batalię i na pewno tylko niektóre z dróg w takiej wycenie byłyby w zasięgu. Generalnie też nie próbuję zbyt często trudnych dróg, bo staram się zawsze wspinać po nowym na ilość, na wyjazdach wyłąprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
Nie sądzę. To bardziej kwestia poświęconego czasu, objętości i jakości wspinania. Ja mam bardzo przeciętne warunki (170cm, 70kg, krótkie łapy, bardzo częste kontuzje w przeszłości). Jestem pewien, że znalazło by się takich osób więcej.przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Bardzo fajny wywiad, dzięki! Na końcu jest fragment: "... a myśląc o tej drodze przychodzi mi na myśl Twoje zdanie, że do 8b nie trzeba trenować. Możesz to rozwinąć?" "To kwestia definicji treningu. Wiesz, jakiś konkretny plan, periodyzacja, resty, kampus itd. Tak, myślę że do 8b można dotrzeć wspinając się 3-4 razy w tygodniu bez jakiejś konkretnej struktury treningowej.przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Zaryzykuję stwierdzenie, że ciekawsze od kolejnego 9a+ w Hiszpanii ;)przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Jacek, bez urazy, ale te nazwy są bardzo słabe... Zmień jej lepiej nim się utrwalą na papierze i zakończ te jałowe dyskusje.przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Apache Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Wow! Kurs instruktora sportu miałem robiony przez > instruktorów PZA teraz za niewielką opłatą 800 > zlotych mogę dołączyć do tej elitarnej grupy :) Masz szanse się załapać. Jest aż 8 miejsc!przez Micaj - Forum wspinaczkowe
jacoos Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Owszem, polecę: > > > > Jeśli zwrócisz się z propozycją zakupu > bezpośrednio do autora , być może zdobędziesz przy > okazji autograf jednego z najlepszych wspinaczy > sudeckich.. > > Pozdrawiam, > Włodek Dziękuję za komplement Włodku, choć nie wiem czy zasłużyłem :)przez Micaj - Forum wspinaczkowe
W to po dwa, ale słyszałem kilka głosów że jednak wycena 1+, ktora była w I wydaniu topo jest trafniejszaprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
Tak na szybko klasyki rysowe Rudaw (wyceny z pamieci) Eldorado VI.3 (juz czysto tradowe) Kobra VI.2+/3 (krótka ale fajna) Okap Pieca VI.2+ (przerysa) Czysta Iluzja VI.2+ (dłuuuuga i pouczajaca) Spity Gonzales VI.2 (wciąż obite starym złomem, ale asekuracja tradowo ok) Różdżkareczka VI.1+ (świetna) Ta Dorotka VI.1 (przygodowo) Rysa Sokoła VI.1 (przerysa) Pierwsza Rysa VI+ (jw) Wzorcowaprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
Jerry: "W porzypadku nie zawiazywania wezla, klient poprostu przejechalby przez kince, nie zabierajac liny z soba. Bardziej prawdopodobny scenariusz jest taki, ze wpial tylko jedna zyle liny do karabinka" Nie, jeśli liny byłyby niewyrównane. W takiej sytuacji z przyrządu najpierw wyskoczy jedna, a wspinacz spada wraz z tą dłuższa strona w dół.przez Micaj - Forum wspinaczkowe
MK1 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Nie bardzo widzę związek pomiędzy nie zawiązaniem > węzła na linie i spadnięciem z nią ze stanowiska, > co innego jak by się zsunął z końcówki przy > zjeździe. Wygląda, że musiał być nie przyautowany > lub też coś się urwało. Szczegóły byłyby na pewno > dla wszystkich przydatne Prawdopodobna przyprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
Super! Kolejny raz gratulacje :) Widzę że forma i wyobraźnia Cię nie opuszcza. Pojawia się jedynie pytanie co teraz? Uważaj na siebie ;)przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Mega! Szacun za OS ba takiej drodze!przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Rewelacja, mega czas, do tego z wierzchołkami! Szacun! :)przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Szacunek panowie. Dobra robota!przez Micaj - Forum wspinaczkowe
telefon: 694490001przez Micaj - Biuro Rzeczy Znalezionych
Chciałbym rzec, iż Zabłotniak to nasz dolnośląski człowiek (Wrocławski KW). Przy okazji gratulacje!przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Te dolne rajbungi Free Ridera (z Free Blasta) są całkiem trudne. Z tego co pamiętam obecnie wyceniane są już na 5.11c, dwa wyciągi. Obydwa w PL miałyby na pewno VI.3 z dopiskiem hard. Skała jest gładka i śliska, chwyty jeśli są to marginalne. Udało mi się je wtedy przejść w 1 próbie, ale na totalnym limesie. Były jakieś pojedyncze ringi, które ludzie używali do azerowania, więc mogłyby być tam jprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
Bez względu na to, czy droga jest nieskazitelna Wielkie Gratulacje się Piotrkowi należą! Oby tak dalej!przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Trudno to skomentować... Szacunek za wytrwałość! Dzięki!przez Micaj - Forum wspinaczkowe