> > Jak rozumiem ostatniego dnia goście wzięli i > przeszli wszystko od dołu do góry prowadząc > wszystkie wyciągi klasycznie? Hej, IMO właśnie nie, cytat z planetmountain: "They topped out on day 5 and and on day 6, just before the bad weather set in, they managed to free those pitches they had forged with the use of aid". Daje to pole do interpretacji, ale raczeprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Jednak szybko wracamy do polityki;) ok, zamiast pisać o minimalnej ingerencji w skałę, powinienem napisać o minimalnej ingerencji w środowisko.. idea jakby starsza nie tylko od Grety, ale i od Glowacza. Mimo wszystko nie wprowadzałbym do dyskusji o wspinaniu (stylach, trudnościach i klasie przejść) całej otoczki niewspinaczkowej (ekologia, kultura, historia, polityka) - która jest IMO b. ważna,przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, dzięki za tego posta - zawsze warto przypominać o postaciach, które wywarły fundamentalny wpływ na kształtowanie sie etyki wspinaczkowej. Dla tych leniwych link do artykułu Wilana, który przybliża postać Paula Preussa, jego etyczny manifest oraz o co chodziło w "Der Mauerhakenstreit”. No i TomaszKa tym razem równiez z bardzo sesnownym wspinaczkowym (!) postem:) Rzeczywiscie &quprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
W Piekle do 28 m, w Raju max. 25, na Czerwonych Okopach chyba do 15. Przy czym na upały zdecydowanie polecam Piekło:) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
na climb.sk znajdziesz listę dróg w rejonie, sporo dróg jest też podpisanych pozdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, po przejściu Sławka Cyndeckiego podana była wycena 5.12c, czyli znacznie bliżej tego co podała ekipą PHS:) A kluczowy wyciąg z tego co wiem prowadził Tomek.. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, oczywiście, jak się upewnisz że gniazdo puste, to karteczkę można zdjąć:) i jak możesz, podeślij info na FB Naszych Skał dzięki, jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
------------------------------------------------------- > Rozmawiamy o polskich skałach? O wszystkich - ogólne zasady obowiązują i w PL, i na Weście;) Prawidłowe są dwie metody - dyskutowana w tym wątku (w wariancie z "powrotnym" przeciągnięciem liny przez ekspres i bez tego) oraz tzw. petzlowska. Ta druga - mimo większej prostoty - ma pewne ograniczenia i nie zawsze daje się zaprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Janus Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Z pojedynczego punktu powinieneś samodzielnie > zjechać a nie być opuszczonym, Kolego, bardzo kategorycznie stwierdzenie.. poparte jak rozumiem Twoim wieloletnim doświadczeniem wspinaczkowym i dogłębną znajomością tematu? ale napiszesz > pewnie zaraz, że kursanci tak nie robią. > No ale jak się iprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
dzięki, dodane do bazy:) pozdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Duży plus dla redakcji za wychwycenie kluczowego fragmentu z relacji Sashy: "W tym miejscu należy dodać, że przejście to odbiega od wzorcowej definicji zespołowego przejścia klasycznego. Dziesiąty wyciąg, o długości blisko 40 metrów, jako pierwsza próbowała poprowadzić Vian. Odpadła, ale doszła do stanowiska. Dziewczyny zdecydowały, że ten wyciąg Sasha przejdzie na wędkę, Vian asekurowałaprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
tomtur Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Dzięki za tego posta, > super, że ktoś w końcu głośno napisał, że warto > mieć na uwadze ochronę przyrody! > Przykre jest to, że dla tak wielu osób ze > środowiska wspinaczkowego, cenna roślinność Jury > stanowi jedynie przeszkodę w dostępie do skał. Hmm.. tyle o tym piszemy, a najwyraźniej niprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Patent z prusem jest znany i stosowan przy opuszczeniu z wątpliwej jakości punktów jako rozwiazanie awaryjne (ja może z 3 razy tak robilem, na Slowacji i na Sycylii ). Tibloca bym zdecydowanie nie polecał.. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Ja kupowałem na miejscu, w infocentrum w Ginzling pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
to jest bardzo przyzwoity przewodnik, sportowe jedno- i wielowyciągi + baldy, mniej więcej w równych proporcjach pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
90% GM to Sakwa;) I Divine Providence 7b pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Urbano, ale to chyba jakieś nieporozumienie.. niektórzy członkowie GM mają na koncie piaskowcowe Xa.. No i przeliczanie wycen z Teplic i Adru na jurajskie naprawdę nie ma sensu. Niektóre drogi o niewinnych wycenach - np. Hlaśka VIIIb (wg przełącznika VI.1+) - chciałby mieć w dorobku każdy szanujący się łojant. Naprawdę, jeżeli chodzi o wspinanie w Piachach, ekipą zGM nie ma się czegowstprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Michale, albo znowu czegoś nie doczytałeś, albo zwyczajnie łżesz;) NS nie miało nic wspólnego z obiciem dróg na Biakle, ani ostatnimi wycinkami na Kuli. Jedyne wycinki, które miały miejsce za naszą aprobatą - to dużo wcześniejsze usunięcie ringów z 2 dróg na Kuli oraz na Rysie Zagajewskiego - wszystko w wyniku ustaleń na spotkaniu w 2015, o którym pisała już Olga: Konsultacje i debata śrprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> Jeżeli chcesz spać w aucie to i tak policzą Ci > namiot 4e. Nie rozumiem.. przez ostatnie 3 lata spałem tak kilkanaście nocy w aucie (busik, nie kamper) - zawsze za 6,9E pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
starego darmowego kempu już nie ma - od 3 sezonów działa natomiast pole namiotowe przy dolnej stacji kolejki Rax - miejsca na namioty jest nieco mniej, ale socjal lepszy - ciepłe prysznice i czyste kibelki: pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, Ale to jeszcze bardziej skomplikowane jest;) z definicji zacięcia wynika, że posiada ono dwie ściany, a w jego dnie może (acz nie musi) znajdować się rysa. Dodatkowo ściany zacięcia po lewej i prawej w wapieniu zazwyczaj nie mają wyraźnych krawędzi (kantów). Czyli ogrN może polegać na: a/ bez lapania i/lub odstawiania się na przeciwległą ścianę zacięcia b/ bez rysy w zacięciu c/ bezprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
ludz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ja bym to odczytał: > "Autor bardzo chciał wrzucić trudną drogę na skale > która tego nie umożliwia" Jasne..podobnie jak autorzy Maharadzy, Nitów, Punka, Jelita i wielu innych dróg. Ogr. naturalny funkcjonuje we wspinaniu sportowym od lat, a czy w danym przypadku jest sensowny to chyba jednak waprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Adamie, nie doczytałeś.. Polskie Stowarzyszenie Przewodników Górskich, które reprezentuje kolega K. Rostek nie ma nic wspólnego z Polskim Stowarzyszeniem Przewodników Wysokogórskich. Podobnie jak Polski Klub Alpejski nie ma nic wspólnego z Polskim Związkiem Alpinizmu. I jeszcze parę przykładów by się znalazło;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Johny Dawes jako przedstawiciel POP-climbingu? któż by pomyślał;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Good point;) Warto zajrzeć do niemieckich źródeł. Wg Wiki DE w oryginalnej definicji Kurta dopuszczone były powieszone ekspresy: Niestety do tejże oryginalnej definicji nie udało mi się dotrzeć. Pytanie czy w ogóle została spisana, łatwo dostępne są tylko omówienia. A dodatkowo, jak wiadomo (chociaż część dyskutantów o tym chyba zapomniała) - style ewoluują wraz z historią wspinania i znprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
hmm.. Ale że nowy tzn. taki co dopiero teraz założył konto? ja mogę dodawać nowe drogi i rejony. Dla mnie na razie największą wtopą jest brak wyszukiwarki wg przejść. Wyszukiwarka dróg w miarę ok, choć na razie tylko pobieżnie to sprawdziłem pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Oj, Andrzeju.. chyba bariera pokoleniowa wyszła;) cyfra mocno przeciętna, a i 'trasa' jak najbardziej na miejscu. Mnie bardziej zastanawia, czy Mischa przypadkiem nie zdradził tajemnicy swojego partnera i Anatomia zdrady 3/3+ to nie jest aby A...Z w Dolinie... 2+/3 St;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
No to podobnie jak Jasiek, cofam to co napisałem;( Asekurowałem na Grze przy dwóch wycofach z tego miejsca,gdzie aktualnie jest 3 ring i wydawało mi się, że on jednak wpływa na klasę drogi. Ale jako autor, masz tu ostatnie słowo;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
hej, a 3 wpinka wg Ciebie jest ok (ta ostatnia z prawej), chyba idealnie asekuruje cruxa z gry? pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Nie jestem pewien czy już 2. ring z Siedmiu Wspaniałych nie był bardziej z prawej (u Grega w topo tak jakby brakowało 1 ringa). Ale tak jak piszesz niżej, te 2 pierwsze nie mają żadnego znaczenia dla powagi Gry.. tylko, że 3. (i 4. raczej też) właściwie eliminują Grę jako sensownego trada. Na Kanale ringi z lewej od Jastrzębia są od wielu lat (ale na ile łatwo się do nich wpiąć to nie mam pojprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe