@ROCKDUDE: No nie? I jak tu, panie, żyć?... :-)przez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
W dniach 22-24/01 w Champagny-en-Vanoise (Francja) rozegrano Mistrzostwa Europy we wspinaczce lodowej UIAA. Podium Mistrzostw w poszczególnych kategoriach wyglądało nastepująco: "Women / Lead" (startowało 12 zawodniczek): 1. Maria Tołokonina (Rosja) 2. Sina Goetz (Szwajcaria) 3. Jekatierina Własowa (Rosja) "Men / Lead" (startował 23 zawodników): 1. Louna Ladevantprzez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
@ "Czy nie jest to bardzo niszowa odmiana wspinaczki?" Trochę nie wiadomo, jak na takie pytanie odpowiedzieć. "Tak, bardzo niszowa", czy może "nie, nie bardzo niszowa?" Jak nie stanąć, odwłok z tyłu Co najwyżej "bardzo" lub "nie tak bardzo"... Faktem jest, że baza treningowa w Polsce do "tej odmiany wspinaczki" na poziomie zawodniczymprzez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
COVID, COVIDEM, ale Lodowy Puchar Europy UIAA, choć w wersji okrojonej, wystartował właśnie dzisiaj. I to od razu "z przytupem" - w słowackiej Żylinie Olga Kosek zdobyła złoty medal (pierwszy w historii polskich startów na zawodach tej rangi w tej dyscyplinie) Ola, ogromne gratulacje!przez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
@ "Żywcowanie nie było zakazane" Ależ było, było. W roku pańskim 1985 (a dokładnie 31 lipca) ukazało się takie cudeńko, jak Zarządzenie Przewodniczącego Głównego Komitetu Kultury Fizycznej i Sportu w sprawie uprawiania alpinizmu (Monitor Polski nr 27 poz. 197). Jak byk stało w nim, że "...zabrania się prowadzenia działalności bez asekuracji". Inne kwiatki z tegoż zarządzeniaprzez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
A Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy to Ox-Fordon (tak przynajmniej twierdził kolega, który ukończył te uczelnię). EOTprzez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
Kolego, czy chodzi Ci o liczby ofiar (bezwzględne), jak sugeruje tytuł Twojego posta, czy jednak procenty (liczba ofiar/liczba wejść lub prób) - jak w tekście? Zdecyduj się, bo nie do końca jest jasne, jakiej informacji szukasz. Tak czy siak, tu masz coś na początek: Informacje o wejściach / próbach znajdziesz sam bez trudu i porównując je z listą zmarłych możesz sobie wykonać dowolne zestprzez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
@ "może przynajmniej ta kwarantanna doprowadzi do wyżu demograficznego ;-)" A to z kolei rozwali "pincetplus"... :-)przez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
To może mową wiązaną i bez agresji: Lepiej ch..jem drzewa ścinać, niż się w czas pandemii wspinać.przez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
No to należy się order Zasłużonego Wspinacza i Skałołaza (w wersji kombatanckiej: Zasłużonego Wspinacza i Styropianowca), czyli ZWIS:-).przez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
@ "Co do niestosowności miejsca, jest taka sama jak np cmentarza czy miejsca pamięci..." To też już przerabialiśmy. Na przykład pomnik czynu rewolucyjnego (postawiony w miejscu egzekucji z czasów carskich). Ktoś jeszcze pamięta "drogę przez pierś rewolucjonistki"? Żeby było ciekawiej, nawet ówczesna Milicja Obywatelska przymykała oko na wspinaczy (milczące porozumienie stanowprzez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
A nie była to "Kobieta i życie"? Zresztą, która by nie była, papier faktycznie miała zacny, ino druk zostawał na dłoniach...przez PrzemekK - Wspinanie i warunki w Tatrach
Gratulacje! Zawody wygrali Szwajcarzy: Jonathan Brown i Sina Goetz Pozostałe miejsca Polaków: Aleksander Huszczo - 21 Tomasz Murzyn - 31 i wśród pań: Olga Kosek - 5 Alicja Marzec - 14przez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
@Admin: "O co chodzi?" O precyzyjne podanie, za co skazano Szwajcara. Widzę, że sprawa wyjaśniona, dzięki. pozdrawiam PrzemekKprzez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
Z ciekawości zadałem sobie nieco fatygi, żeby sprawdzić u źródła. No i trochę wyszło, jak z Radiem Erewań - bo z uzasadnienia wyroku wynika, że asekurujący nie został skazany za "brak węzła", tylko za spieprzenie asekuracji i narażenie tym zdrowia i życia partnera (czeski Sąd Najwyższy podkreślił, że gdyby węzeł był, to do wypadku najpewniej by nie doszło, ale gdyby asekurujący kontroloprzez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
O to, to! I jeszcze kilo ziemniaków, słoik kapusty kiszonej i beczkę marmolady...przez PrzemekK - Wspinanie i warunki w Tatrach
@ "Czy ów bohater był z Lublina ? ;)" Nie :-)przez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
Wojtku, drzewiej też przecież bywali "mistrze". Nie zapomnę, jak kiedyś poszliśmy po zespół, co utknął na Granatach. Klasyczna przypadek "psyche siadła", ale jeden oświadczył, że nie dali rady ani iść wyżej, ani się wycofać, bo mu się odnowiła kontuzja z Alaski (w latach osiemdziesiątych Alaska to było coś...). Sprowadzaliśmy ich ostrożnie, gość ledwo szedł, utykając boleśnieprzez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
...i podpisać się pod tym. Anonimowych "ekspierdów" z poziomu fotela i klawiatury naprawdę już wystarczy. To trochę zbyt poważna sprawa.przez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
Andrzej, Dla uporządkowania - chodziło mi w tym konkretnym wpisie o kwestię anonimowego stawiania tak poważnych zarzutów. A przykład, który przytaczasz wydaje mi się nie do końca trafny (kwestia warunków prowadzenia akcji). Pozdrawiam PrzemekK PS - dla jasności - w pełni podzielam zdanie Wojtkaprzez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
@velka: Popieram wniosek. @Admin (wątek "Zasady dyskusji na forum"): "Postanowiliśmy skończyć z udostępnianiem miejsca dla anonimowych ataków na forach wspinanie.pl. W związku z tym wpisy zawierające zarzuty, oskarżenia wobec innych osób muszą być od tej pory podpisane imieniem i nazwiskiem." @Katon: Co do odpowiedzialności, o której piszesz - jeśli chcesz kontynuowaćprzez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
My tu sobie gadu-gadu, a w międzyczasie mamy pierwszy raz kogoś z Polski w finale zawodów Pucharu Świata :-)przez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
Z tym, że nie do końca takie "zero". Nawet wśród wyliczonych, coś tam można znaleźć i to bez specjalnej fatygi: "kairn.com" też pisał, i to jeszcze przed Pucharem, m. in. prezentując sylwetki zawodników... A na przykład Amerykanie o swoich: Oczywiście taka przepychanka (kto "za granicą" napisał, a kto nie) w sumie niczego nie wnosi, więc może poprzestprzez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
W ramach uzupełnienia: w Pucharze Europy UIAA, o którym informacje też pominięto (a w tym sezonie były już trzy zawody PE: Bern, Domžale, Žilina) jako jedyny z Polski startował Jan Mondzelewski. I ma całkiem fajne wyniki. Jeszcze jest szansa na napisanie o zawodach PE w Oulu - będą w marcu.przez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
Druga w czasówkach była Jekatierina Koszczejewa , w każdym razie nie Kostrzewa :-) A same zawody były w Cheongsong, nie w Chengsong.przez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
Dzięki za korektę. Co do reszty - to grząski teren "gdybania". Czasami ludzie robią lub mówią dziwne rzeczy, bez - zdawałoby się - racjonalnego powodu. Natomiast mógłbym się podpisać pod postem Valdiego, poniżej. Mam dokładnie takie same odczucia. Po prostu chciałbym nadal wierzyć, ale coś mi zgrzyta... pozdrawiam PrzemekKprzez PrzemekK - Forum wspinaczkowe
@ Rosenkranz Wbrew Twojej uwadze, że jej wejście "... dla nikogo nie ma już żadnego znaczenia", jest o co walczyć. Jeśli weszła, to jest pierwszą kobietą zimą na Nanga Parbat i zdaje się pierwszą kobietą zimą na ośmiotysięczniku w ogóle. pozdrawiam PrzemekKprzez PrzemekK - Forum wspinaczkowe