Zwłaszcza, że w zalinkowanym materiale UKClimbing na spokojnie wyjaśniane są wszystkie kontrowersje (poza definicją "scottish winter", przede wszystkim różnice w stylu powtórzenia i 1go przejścia - GU vs HP), w odniesieniu do innych topowych przejść w Szkocji, z ukazaniem różnych odcieni szarości i w dodatku z szacunkiem do osób, których przejścia są omawiane. Dla mnie jest to napraprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Majkel Napisał(a): ------------------------------------------------------- > A to już chyba czyiś ból dupy przemawiał. Możesz > podać jakieś konkrety, co było nie tak w tych > przejściach? No właśnie szczegółow nie pamiętam, ale chyba chodziło o to że nie zrobili (albo jeden z nich?) drogi do końca, tylko 'do końca trudności'. Wydaje mi się że była o tym dyskusja na którprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
zabrał ich na, rekomendowaną przeze > mnie parę dni wcześniej tutaj na forum, Drapulę. > Obaj po pięknych bojach przeszli, więc zakończyło > się to owocnie. plotka głosi, że te przejścia nie były do końca legitne.. jest w tym coś na rzeczy? pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Jednak to pierwsze.. jako źródło mamy Instagram autorki przejścia pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Nie chodzi o zaliczanie lub nie, ale opatrywanie przejścia obitej drogi na własnej asekuracji (od dłuższego czasu funkcjonuje to jako styl 'green point') literkami R/X wydaje się nieco wątpliwe;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
pozzie Napisał(a): ------------------------------------------------------- > A może to jest po prostu trudniejsza droga niż > VI+, powiedzmy - VI.1? Pewnie w innym rejonie mogłoby tak być - ale te łatwe drogi na Aptece są często trudne; niedaleko jest Środek Filara z 1977 tez za VI+ - można się zdziwić. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, to jest naprawdę trudne VI+. Autor jest nie tylko wysoki, ale i wycenia bardzo oldskulowo - za to wynajduje naprawde fajne linie:) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Jerzy.Kolakowski Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Czekajcie, ale to kto w końcu wyciął te ringi z > Wallischa - Pza czy kto? Nic mi o tym nie wiadomo;) A najciekawsze jest to, że na spotkaniu w 2015 ustalono, że jakiekolwiek zmiany w obicu dróg w Bolecho odsuwamy na czas bliżej nieokreślony - ze względu na delikatny charakter (rezerwat przyrody o nprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Ale, jak zrozumiałem, Jerry nawiązywał do niedawnego przejścia z Oliany z bodajże 3. bezpieczną. W tym konkretnym przypadku, sądząc po ujęciach z patentowania, 1. bezpieczna raczej przeszkadza przy ruchach i rezygnacja z niej to chyba decyzja taktyczna AO.. przy innych przejściach często wspina się z 1. wpieta. IMO 1. bezpieczna w zdecydowanej większości przypadków nie budzi kontrowersji - chocprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
jednak oryginalny tekst jest na planetmountain.com - dziennikarze tego portalu potrafią czasem przycisnąć w sprawach dt. szczegółów przejść i czystości stylu. Ale i tak nie ma nic o tym, kto mógł dopuścić się liftingu chwytów.. bo przecież nie Matka Natura;) Temat wcale nie taki egzotyczny - tzn. modyfikacja chwytów na istniejących drogach. Nie wątpię, że Edgar Nevermore mógłby się podzielić wiedprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Internety donoszą , że Janja wkosiła kolejne 8c OS - American Hustle:) PS. I dzięki za przypomnienie afery z Charlotte Duriff - polecam zwłaszcza młodzieży i nastawionym na sukces rodzicom;)przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
dzięki za wyszukanie tego tekstu! ja zawsze szukam nieścisłości w relacjach dt. 'uchybień' w stylu i wycenach, ale to jest o wiele mocniejsze.. chociaż nie jest to ani pierwszy, ani z pewnością ostatni taki przypadek że ktoś zajeb..ł komuś projekt bezwzględnie wykorzystując włożoną wcześniej pracę, sprzęt i tzw. know-how.. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Simbelmyne Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jak już jesteśmy w temacie, to może warto otworzyć > osobny wątek na temat historycznych ograniczników. > Hehe I koniecznie przykleić;) To w ogóle bardzo ciekawy temat, a analogia z Ommadawn do Manaslu jednak nieco chybiona (bardziej pasowałby np. Znikający Punkt czy inne drogi w granicie/piasku,przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
. We wszystkich zauważyłem wyraźne > zmechacenie taśmy na odcinku ~1m od końca. Tj. w > miejscu gdzie taśma łączy się z fragmentem > wielokrotnie zszytym. Łatwo to zauważyć. Podczas > gdy pozostały fragment taśmy zmechaceń nie > posiadał. Oczywiście zgłosiłeś to obsłudze obietku? pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hełmik Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Fantastycznie byłoby gdyby komuś chciało się (i > pewnie najpierw znalazł sponsorów) zrobić taką > serię w Polsce... Historia wspinania, jej > bohaterowie, kontrowersje, znając nasze środowisko, to mogłoby się skończyć procesami;) pozdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> > Po pierwsze ja nie użyłem stwierdzenia że sportowe > wspinanie to gimnastyka, powiedziałem, że bez > stylu to tylko gimnastyka. Wspinanie na wędkę nie > jest stylem wiec jest trochę udawaniem Hej, ale wędka jest jak najbardziej stylem - tylko, że obecnie uznawanym za pozbawiony wartosci "sportowej". Brnąc w ten temat (i nawiązując do dyskusji w sąsiednim wątkprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Marcinie, jakkolwiek rozumiem Twoją chęć obrony tradów, to jednak niespecjalnie podoba mi się mocno konfrontacyjne nastawienie (wspinanie sportowe - gimnastyka, udawanie wspinanie w rysach, a p. Freus - to już w ogóle..). Podobnie wkurza mnie jak "sportowcy" nawołują do obicia wszystkiego (bo można się nie wpinać do ringów przecież, sam zresztą użyłeś takiego argumentu). Akurat kamiprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> > Jak rozumiem ostatniego dnia goście wzięli i > przeszli wszystko od dołu do góry prowadząc > wszystkie wyciągi klasycznie? Hej, IMO właśnie nie, cytat z planetmountain: "They topped out on day 5 and and on day 6, just before the bad weather set in, they managed to free those pitches they had forged with the use of aid". Daje to pole do interpretacji, ale raczeprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Jednak szybko wracamy do polityki;) ok, zamiast pisać o minimalnej ingerencji w skałę, powinienem napisać o minimalnej ingerencji w środowisko.. idea jakby starsza nie tylko od Grety, ale i od Glowacza. Mimo wszystko nie wprowadzałbym do dyskusji o wspinaniu (stylach, trudnościach i klasie przejść) całej otoczki niewspinaczkowej (ekologia, kultura, historia, polityka) - która jest IMO b. ważna,przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, dzięki za tego posta - zawsze warto przypominać o postaciach, które wywarły fundamentalny wpływ na kształtowanie sie etyki wspinaczkowej. Dla tych leniwych link do artykułu Wilana, który przybliża postać Paula Preussa, jego etyczny manifest oraz o co chodziło w "Der Mauerhakenstreit”. No i TomaszKa tym razem równiez z bardzo sesnownym wspinaczkowym (!) postem:) Rzeczywiscie &quprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
W Piekle do 28 m, w Raju max. 25, na Czerwonych Okopach chyba do 15. Przy czym na upały zdecydowanie polecam Piekło:) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
na climb.sk znajdziesz listę dróg w rejonie, sporo dróg jest też podpisanych pozdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, po przejściu Sławka Cyndeckiego podana była wycena 5.12c, czyli znacznie bliżej tego co podała ekipą PHS:) A kluczowy wyciąg z tego co wiem prowadził Tomek.. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, oczywiście, jak się upewnisz że gniazdo puste, to karteczkę można zdjąć:) i jak możesz, podeślij info na FB Naszych Skał dzięki, jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
------------------------------------------------------- > Rozmawiamy o polskich skałach? O wszystkich - ogólne zasady obowiązują i w PL, i na Weście;) Prawidłowe są dwie metody - dyskutowana w tym wątku (w wariancie z "powrotnym" przeciągnięciem liny przez ekspres i bez tego) oraz tzw. petzlowska. Ta druga - mimo większej prostoty - ma pewne ograniczenia i nie zawsze daje się zaprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Janus Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Z pojedynczego punktu powinieneś samodzielnie > zjechać a nie być opuszczonym, Kolego, bardzo kategorycznie stwierdzenie.. poparte jak rozumiem Twoim wieloletnim doświadczeniem wspinaczkowym i dogłębną znajomością tematu? ale napiszesz > pewnie zaraz, że kursanci tak nie robią. > No ale jak się iprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
dzięki, dodane do bazy:) pozdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Duży plus dla redakcji za wychwycenie kluczowego fragmentu z relacji Sashy: "W tym miejscu należy dodać, że przejście to odbiega od wzorcowej definicji zespołowego przejścia klasycznego. Dziesiąty wyciąg, o długości blisko 40 metrów, jako pierwsza próbowała poprowadzić Vian. Odpadła, ale doszła do stanowiska. Dziewczyny zdecydowały, że ten wyciąg Sasha przejdzie na wędkę, Vian asekurowałaprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
tomtur Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Dzięki za tego posta, > super, że ktoś w końcu głośno napisał, że warto > mieć na uwadze ochronę przyrody! > Przykre jest to, że dla tak wielu osób ze > środowiska wspinaczkowego, cenna roślinność Jury > stanowi jedynie przeszkodę w dostępie do skał. Hmm.. tyle o tym piszemy, a najwyraźniej niprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Patent z prusem jest znany i stosowan przy opuszczeniu z wątpliwej jakości punktów jako rozwiazanie awaryjne (ja może z 3 razy tak robilem, na Slowacji i na Sycylii ). Tibloca bym zdecydowanie nie polecał.. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe