przecież to agitacja wyborcza! adminie, usun to zdjecie! :-)przez raku - Hyde Park
Kiedys jednego spotkałem - pogadalismy z nim troche, pokazal nam jakies pisemko z ktorego wynikało ze wspinamy sie nielegalnie, a potem poszlismy sie dalej wspiac.przez raku - Hyde Park
najlepsze jest to: spróbójcie wejść na stronę www.drawa.pl przez link z osiołków, najlepiej przy użyciu IE :-)przez raku - Hyde Park
Pomóż koniowi! (łańcuszek szczęścia) Autor tekstu: Eugeniusz Obarski Wyślij! Nie zwlekaj! Portal RACJONALISTA pomaga w rozprzestrzenianiu się łańcuszka szczęścia! Otrzymaliśmy prośbę ciężko chorego konia z Mongolii o przesyłanie mu pocztówek z życzeniami końskiego zdrowia. Koń ów cierpi na nieuleczalną (odczłowieczą) chorobę - podatność na iluzję. Pozostało mu więc niewiele realizprzez raku - Hyde Park
Chodzą słuchy że uciekł w góry :-)przez raku - Hyde Park
Starosta miał racje, początek czarnej serii. Może to ci sami? Kto wie czy jutro nie zrobą tyrolki z Kasprowego po linie kolejki...przez raku - Hyde Park
Jak w temacie.przez raku - Hyde Park
Doszły mnie słuchy o cementowaniu ruszających sie chwytów. Czy to prawda?przez raku - Wspinanie i warunki w Tatrach
To co Paszczu, kiedy zaczynamy wybijanie?przez raku - Wspinanie i warunki w Tatrach
Według mnie clean po starych hakach to to już nie jest clean. Biegniesz do góry, z samymi ekspresami, tak samo jak po obitej ringami drodze. Gdy haki sa dobre, niczym się to nie rózni. Clean po ringach! :-) Dla mnie clean to własna asekuracja, nie niszcząca skały, a nie wykorzystywanie badziewia ze ściany! Różnica tylko w pewności asekuracji. Jakbyś myślał że taka asekuracja jest do niczego, wcprzez raku - Wspinanie i warunki w Tatrach
I tak większość starych haków pewnie jest do dupy, jak się mamy wspinać "clean", to do końca! Bez wpinania się w stare żelastwo! Bo ani to bezpieczne, ani moralne! I co o tym myślicie? Wg mnie stan własnoręcznie założony, czy to z kości, czy haków, jest lepszy niż zastane w ścianie zardzewiałe "niewiadomoco". Ale po co się męczyć, jeśli są juz haki? Każdy się wpina, a jakprzez raku - Wspinanie i warunki w Tatrach
potrzebuje na ten temat informacji: --ile jest sniegu - wiem ze niby wogole ( powolujac sie na informacje topr), ale jak jest w praktyce z tym sniegiem i zalodzeniem --jak zmrozone trawki, da sie dziabac? --czy stawy zamarzniete( morskie oko) jesli ktos przypadkiem ostatnio byl to bede wdzieczny za wszelkie informacje pozdrprzez raku - Forum wspinaczkowe
No dobra, niech ci bedzie ta ortografia. Ale dlaczego zaczynasz zdania od malej litery? I tak przy okazji, nosisz ze soba slownik zeby sprawdzac kazde slowko?przez raku - Forum wspinaczkowe
Te kobry to bardzo szybko mi sie zniszczyly. Bardzo je oszczedalem, na scianie wspinalem sie tylko w starych triopach, Cobry bralem tylko na skaly i w gory ale doslownie pare razy. No i sam nie wiem kiedy zrobily sie dziury na czubach. Buty bardzo mi odpowiadaja ale trwale to one bynajnmiej nie sa. Prawde mowiac to mam wrazenie ze nic sie w nich nie wspinalem.przez raku - Forum wspinaczkowe
1.Ile razy placiles za bagaz w PKS-ie? np na trasie Zakopane-Lysa Polana a-zawsza b-czasami c-nigdy 2.Gdy ktos ci zabierze zapasy jedzenia na granicy to co o nim myslisz? a-mily czlowiek, troszczy sie o mnie b-co za duren 3.Ile razy przenosiles 70kg bagaz 15 km przez lodowiec a-wiele razy, to dla mnie pestka b-zawsze w takich sytuacjach zostawiam caly sprzet c-zawsze w takich sytuacjach budujeprzez raku - Forum wspinaczkowe
Test mozesz sobie sciagnac ze stron PZA : Ja tez uwazam ze pomysl jest idiotyczny. Prawie tak jakby dawac prawo jazdy tylko na pdst testu teoretycznego.przez raku - Forum wspinaczkowe
Czy ktos zna e-mail do Drobota? Koniecznie mi potrzebny!przez raku - Forum wspinaczkowe
1 blizniaczej nie mozesz wpinac osobno w przeloty 2 w Polsce to sie raczej nikt nie wspina na blizniaczych wiecej nie pamietam, egzamin to byl juz dawno...przez raku - Forum wspinaczkowe
Niestety nie mam dla ciebie zadnych adresow. opowiem ci tylko na pocieszenie moja hitoryjke. Ostatnio zlamalem nadgarstek. Niestety nic nie wskazywalo na to ze jest zlamany, poza niezbyt dokuczliwym bolem, wiec ładowalem jescze przez trzy miesiace. Jak w koncu trafilem do lekarza to sie okazalo, ze jednak cos nie tak, i przez to ze tak dlugo chodzilem z tym zlamaniem, teraz beda klopoty ze zrosniprzez raku - Forum wspinaczkowe
sprostowanie: to co napisalem wczesniej odnosi sie do osemki zawiazaniej na zlozonej na pol linie. Aby sie do czegos takiego dowiazac trzeba albo przeciagnac 50 m liny przez wezel, albo dopiac sie karabinkiem. Oba sposoby sa do dupy. I wedlug mnie tracimy na wytrzymalosci wezla, bo 8 ma w tylko jedna zyle w uchu. Mozna jednak zawiazac osemke na zlozonej linie, koncowke przelozyc przez uprzaz, a pprzez raku - Forum wspinaczkowe
ja tez bym przeciął, prosciej i wygodniej, bezpieczniej wydaje mi sie ze osemka zawiazana na podwojnej, złożonej linie ma wytrzymalosc taka jak pojedyncza osemka, czyli 2x mniejsza niz zawiazana na obu zylach osobno. Nie robilem testow wytrzymalosci ale na to wygladaprzez raku - Forum wspinaczkowe
Powiedz mi co rozumiesz przez idiotyczne pytania. Bo nie za bardzo wiem o co ci chodzi. Sa az tak idiotyczne ze nie da sia na nie nic odpowiedziec? I jesli tak sie dopytujesz o moj gorski staz to moze sam bys cos o sobie napisal. Jesli chodzi o mnie to kilka drog tej zimy robilem. Jesli twoje wiedza o gorskich wypadkach wykracza troche poza ksiazki o gorach to chetnie poslucham. Jak narazie to niprzez raku - Forum wspinaczkowe
Jeszcze jedno. Czy ratownicy maja OBOWIAZEK wyjscia na akcje? Czy moga odmowic? Latwo jest zwalic odpowiedzialnosc na glowe jednego czlowieka. Ale kazdy ratownik godzi sie na podjecie ryzyka. I w tym sensie jest za siebie odpowiedzialny. Mysle ze nie mozna ta odpowiedzialnoscia obarczac tylko szefa. Przecierz oni nie ida tam jak baranki na rzez, prowadzone przez pasterza. Dobrze wiedza w co sie pprzez raku - Forum wspinaczkowe
Nie za bardzo rozumiem, jak mozna miec az takie watpliwosci co do tego czy ci zasypani delikwenci zyja. Nie mam w tej sprawie absolutnie zadnego doswiadczenia, ale wydaje mi sie absurbem, ze ratownicy nie byli w stanie tego stwierdzic. Pozatym niby jak mieli by byc pomocni ci bardzij doswiadczeni? Maja bardziej czule palce do sprawdzania pulsu czy jak? No i jeszcze jedno. Mam takie dziwne wrazeniprzez raku - Forum wspinaczkowe
Znasz jakies konkrety, kto organizuje przetarg itp? Moze wystarczy kogos uswiadomic, pewnie ktos mysli ze to tylko kupa kamieni. Troche nas chyba za malo na akcje protestacyjna.przez raku - Forum wspinaczkowe
Slyszalem, albo czytalem gdzies, ze okreslenie dawac ze szmaty powstalo od sposobu treningu. Podciagasz sie na jednej rece, a druga pomagasz sobie jednym palcem zaczepiajac o kawalek tasmy. I podobno szmata to od tej tasmy.przez raku - Forum wspinaczkowe