szajsu nie sprzedaje. masz w ofercie lepsze? Gratuluje Andrzejowi (zreszta obu) Kolosa!przez spros - Forum wspinaczkowe
dziekuje za obicie smierdziela. serio, chociaz fajnie sie tam lazilo bez niczego :) parkowanie rzeczywiscie moze byc problemem dla tambylcow, ale jesli ktos chce miec spokoj to mozna pod szkola. z rogoznikowa lepiej sie tak nie rozpedzac i nie probowac parkowac przy samych skalach, bo tamtejsi mieszkancy maja tam swoje uprawy (rzeczywiste a nie urojone). cenia sobie tez prywatnosc i od strony dprzez spros - Forum wspinaczkowe
ja bakcyla szczepilem na skalce z wampirami w wawozie ostryszni. wampirkow teraz nie powinno jeszcze byc wiele. wtedy bylo ale jakos nawet nie swedzialo za bardzo. tam przynajmniej zawsze spokoj i cisza. ale nie polecam za bardzo, bo cenie sobie ww cechy kamieni kupy.przez spros - Forum wspinaczkowe
oblaki najlepiej jak maja 36,6* dziurki i podchwyty moga byc cieplejsze. nizsze temperatury moga skutkowac problemem ze (w) stawem, wiec generalnie powinno byc cieplo wtedy lądowania sa skuteczniejsze. ale wiadomo: generalizacja klamie.przez spros - Forum wspinaczkowe
primo: nic nie ustawiasz, bo dron w trybie automatu i tak zrobi lepiej niz szpilberg. secundo: zadnego uploudu, transmisja idzie na zywo.przez spros - Forum wspinaczkowe
kazda droga wspinaczkowa bez wzgledu na powod powinna miec mozliwosc "zamkniecia", w sposob zrozumialy i respektowany przez wspinaczy. taka mozliwoscia sa np. sznurki rezerwacyjne. powieszenie petelki (moze byc jakis kolor np. czerwony) bezwzglednie zamyka droge w gore od oznaczonego punktu. zamkniecia, nie tylko przez ptaki, osy czy inne gady, ale np ze wzgledu na bezpieczenstwo - luprzez spros - Forum wspinaczkowe
poMinales PO przy poczeciu. albo sie starzejesz albo łamiesz ;-)przez spros - Forum wspinaczkowe
czy to gips czy nie gips dewastacja stala sie faktem. na pytanie czy "graffiti" w mamutowej jest dzielem sztuki czy zwyklym aktem wandalizmu, ktory nalezy usunac nie mnie oceniac. z dzisiejszej pozycji bazgroly namalowane na tym graffiti sa dla mnie aktem wandalizmu. kiedy znize sie do tego poziomu wezme gowno wymieszam ze smarem i pomaluje te dziury w skale ktore uznam z stosowne, aprzez spros - Forum wspinaczkowe
w obecnych czasach preparowanie drog w skalach poprzez doklejanie, wiercenie, kucie, przykrecanie, zaklejanie lub stosowanie innych technik *) majacych wplyw na ksztalt drogi wspinaczkowej jest nie tylko naganne ale uwazam to za skurwysynstwo, podobnie jak sranie komus na dywan w pokoju goscinnym. skaly nie sa "nasze" i nigdy nie byly. nigdy tez nie beda. nic na tym swiecie z rzeczy mprzez spros - Forum wspinaczkowe
jak sie nie umiesz dobrze przygotowac to sie przynajmniej dobrze wyspij.przez spros - Forum wspinaczkowe
wielu ludzi zginelo wspinajac sie czy schodzac samotnie, nazywanie ich wszystkich idiotami jest nie na miejscu. wszyscy ktorzy przychodza mi do glowy mieli ogromne lub przynajmniej wystarczajace doswiadczenie. poradniki sa jak najbardziej sa wskazane. ale musza przekazywac wiedze rzetelnie. poza tym pewnych rzeczy z internetu nie da sie nauczyc, trzeba cwiczyc. mozna samemu ale szybciej i skutecprzez spros - Forum wspinaczkowe
zasadniczo racja, spoko. niech sobie ludzie robia co chca. tylko po co ich zachecac?przez spros - Forum wspinaczkowe
"fajny poradnik. juz wszysko wiem. jutro naucze sie wiazac prusa, w czwartek dowiem sie co to wyblinka, zeby na weekendzie powspinac sie solo. moze na poczatek wybiore jakas latwa spitostrade. bede wtedy bardzo doswiadczony i na nastepny weekend pojde w tatry. super. dzieki." ekstra, johnyzielony pomyslales ze ktos rzeczywiscie zielony moze to przeczytac i sprobowac stosowac? chceszprzez spros - Forum wspinaczkowe
wreszcie cos tu mozna przeczytac z sensem, a nie tylko macierewicze i palikoty. podoba mi sie ten glos (forma wypowiedzi), choc w dyskusji nie wezme udzialu, bo potem jakies "konie zdychaja"przez spros - Forum wspinaczkowe
z mojego doswiadczenia na tych drogach wychodzi ze nie ma tam wiele dylematu. "szkody" ida jak puszczaja po swoich ringach - najdalej w lewo wychodzi sie do wiadomej klamy. natomiast "businessman" ma swoje dziurki do ktorych ciezko siegnac z sasiednich drog. start do pierwszej moze byc mniej wiecej taki sam jak na "szkodach" ale po pierwszej latwo (za V.1+) odchodziprzez spros - Forum wspinaczkowe
wandal :-) jak tera zyc panie?przez spros - Forum wspinaczkowe
widzialem takie same muchy (muche) w rzedkach. byly nawet o jakies pol cm wieksze. to muchy padlinozercy. siedza zawsze tam gdzie swieze mieso.przez spros - Forum wspinaczkowe
"Jedziemy do domu?" - hehe, jakbym swoje młode slyszal po rozgrzewkowym przejsciu na rodzinnym wyjezdzie.przez spros - Forum wspinaczkowe
a czy mozna uzyskac informacje gdzie? pozdr.przez spros - Forum wspinaczkowe
, gdyby link nie dzialal (na roznych forach nie dziala, heh): Komandor Tarkin VI.5 Gwiazda Śmierci VI.1 Kominek Free Tibet IV Markowa Droga VI+ Prawy Żleb IV Gwiazda Śmieci VI+ Grabiarz VI.1+ Niedopałki Gwiazd VI.4/4+ Aurora Borealis VI.3 Żony I Kochanki V Ostatni Kant V-przez spros - Forum wspinaczkowe
to i tak znacznie wolniej niz rosnie ilosc uzytkownikow internetu (w tym botow) :-) staczacie sie :-)przez spros - Forum wspinaczkowe
odpowiem ogolnie jako (wspol)organizator wielu extremalnych wytrzymalosciowych imprez: wprowadzanie limitu startujacych, limitow czasowych oraz kwalifikacji to rzecz dobra. dowod przez autorytet - za duzo pisania, mozemy kiedys o tym porozmawiac osobiscie, nie rozstrzygam przy tym jakie wartosci powinny byc ustawione dla ww. to kwestia w jaki sposob organizator chce ksztaltowac wydarzenie.przez spros - Forum wspinaczkowe
wypiac line noga mozna np. bedac z boku liny jak wsuwa sie palce "pod" line tuz nad ekspresem poprawnie wpietym tzn z zamkiem "na zewnatrz" robiac wkretke na tak postawiona noge pieta odchyla line nad ekspres i przy obnizeniu pozycji (pieta idzie w dol) mozna wypiac sobie line z ekspresa.przez spros - Forum wspinaczkowe
opuszczanie sie z wpieta lina w karabinek ma wade o ktorej trzeba wiedziec, zeby robic to bezpieczniej. otoz jak podczas opuszczania przechodzisz do wedki ("a.... sprawdze sobie ta sekwencje jeszcze raz") i karabinka nie zakrecisz to mozna sobie przypadkiem wypiac line. dlatego ja zawsze przepinam ekspres ze stanu wlasnie do petli osemki - drugi karabinek ekspresu tkwi juz w laczniku.przez spros - Forum wspinaczkowe
obserwacje (chyba nie badania) wskazuja ze kolucha na ktorych sie wedkuje czesciej wycieraja sie szybciej niz kolucha na ktorych sie nie wedkuje. sam do konca nie jestem pewien czy nie wynika to z ilosci osoboprzejsc, ale "wierze" zapewnieniom ekiperow i podwieszam na karabinku dla nastepnych. dla porownania ilosc startego aluminium z karabinka uzywanego do asekuracji (uzywam "zaprzez spros - Forum wspinaczkowe
przejebane. po @#$%& pokazywac trudniejsze niz 6.2 skoro ja ich nie robie? podziekowania od wszystkich bez slusznej techniki przypaku. :-)przez spros - Forum wspinaczkowe