łojant Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Apache Napisał(a): > ------------------------------------------------------- > Bo ja na PiS a oni takich pierdół nie wygadują. I nie wstyd Ci teraz ???przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Wielkie gratulacje! Ola biegnie w górę w niesamowitym stylu i tempie, cóż za dynamika... Mimo, że nie mam żadnego związku z czasowkami jestem pod dużym wrażeniem. Ps, trzymam kciuki za 3 lata ;)przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Dobrze Mazeno napisał o potrzebie rozróżnienia wejść sportowych od eksploracyjnych (gdzie ustępstwa stylowe można jeszcze zaakceptować) oraz bezstylowych, gdzie liczy się jedynie fakt zdobycia wierzchołka. Nie oszukujmy się, poręczowka to wędka (a nawet gorzej bo tak jak przy wędce asekuracja jest z góry, ale nie wspinamy się klasycznie, tylko wciągamy po linie). Faktycznie byłoby znacznie lepprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
lpi Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Przecież już od dawna wiadomo że tych gór już nikt > nigdy nie będzie miał dla siebie to nie wiem jakby > to miało być robione. Nowymi drogami. Na tym polega przecież idea eksploracji gór, również tych najwyższych. A eksploracja jest istotą alpinizmu (kreacja, mierzenie się z niewiadomym).przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Takie widać czasy, że popylanie po poręczówkach ma największą klikalność ;)przez Micaj - Forum wspinaczkowe
komar Napisał(a): ------------------------------------------------------- > na 100% będziesz zadowolony. używam clikup'a w > wersji pierwszej od kilku lat - zjechałem w nim 2 > karabinki, właśnie testuje jak działa z > karabinkiem Edelrid Bulletproof. oczywiście ma > swoje wady, największą, ze słabo działa z grubymi > linami i umęczonymi. ciężko operuje się tym >przez Micaj - Forum sprzętowe
Bee Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Panowie, tak jak swietnie sie bawilam czytajac > dyskusje o pierwszej bezpiecznej, tak ten watek > wywoluje podkówkę na mej twarzy. Jest to chyba > temat, na ktory kazdy ma juz zdanie, i ktore > trudno bedzie zmienic nawet racjonanymi > argumentami. Poza nielicznymi faktami, wiekszosc > informacprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
Gratulacje Filip! Jesteś szybszy niż wiatr ;)przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Bee ma rację, przyjemnie poczytać ;) Każdy i tak ma swoją wizję wspinania, której raczej nie zmieni. Jeden woli bezpieczeństwo, drugi przygodę, co więcej te upodobania się często zmieniają! Jednak styl jest stylem i nie trzeba (choć zawsze można) go modyfikować do naszych aktualnych potrzeb. Uczciwiej w kapowniku dać odpowiedni dopisek.przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Kolarzu, odgrzewasz starego kotleta :) Oczywiście że można schodzić na ziemię o własnych siłach (bez zeskoku). Na pewno próbę kończy przeniesienie się gdzie indziej, więc wiecznie tak atakować się nie da ;)przez Micaj - Forum wspinaczkowe
jerrygwizdek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Problem polega na tym, ze wiekszosc tu piszacych > mysli, ze wspinanie ma jakiekolwiek znaczenie w > zyciu. Niestety nie ma i jest to aktywnosc dla > rozrywki, wiec jakiekolwiek dyskusje na temat czy > ekspresy sa juz wpiete czy nie, to poprostu > ubijanie gowna w mozdziezu. To prawda :)przez Micaj - Forum wspinaczkowe
ROCKDUDE Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Preclipping a obszary dyskursu o wartości > ludzkiego życia .W roznych czesciach swiata > wartosc ludzkiego zycia nie jest ta sama. Nie chodzi tu o wartość ludzkiego życia, a o zwyczajną logikę - skoro uważać za normę 1 bezpieczną, to dlaczego nie drugą, trzecią, czy czwartą?? :) Wspinam się bardzo bprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
To nie jest mój wymysł przecież :), takie przejścia mają miejsce i nie ma w tym nic dziwnego. Wprawdzie robisz jakby drogę obitą, ale zabawa pozostaje zabawą. Nie oceniam tego. Każdy wspina się tak jak chce i ma do tego prawo!przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Miałem się nie wypowiadać, ale nie dałem rady ;) Moim zdaniem czym innym są długie ekspresy (optymalizacja przy stylu PP, w skrajnym przypadku można się narazić co najwyżej na śmieszność, jednak dalej logika PP jest zachowana), a czym innym tzw. pierwsza bezpieczna, która jest zwyczajną wędką do pierwszego (oby nie drugiego, czy trzeciego) ringa. Jeśli wpinka tak została zaprojektowana przezprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
kolarz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Apache Napisał(a): > ------------------------------------------------------- > > > > > > To jest troche tak : paintball to wspinanie > > sportowe a tradycyjne wspinanie ( > > gory,trady,zywce) to prawdziwa wojna. > > Ludzie nie chca isc na wojnę, chca sie po > prostuprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
Wielkie gratulacje! Jest szansa na jakiś film z tego przejscia?przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Pisząc komentarz nie wiedziałem, że te ringi są z dwóch różnych dróg. Już parę lat tam nie byłem. Jeśli przy samej rysie z prawej były już i tak dwa ringi z drogi Siedmiu Wspaniałych (do tego starszej niż Gra o Tron), a dodano tylko jeden na wejściu w lewo, to sytuacja nie jest tak kontrowersyjna na jaką wyglądała... Nie ma chyba o co bić piany.przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Przykra sprawa. Na filmie widać jak na dloni, że ewidentna trudna rysa mająca znaczenie sportowe w skali naszego kraju (niesłynacego przecież z fajnych rys) została zniszczona. Mam wrażenie, że ekiper nawet nie próbował choćby odsunąć ringów maksymalnie od rysy. Zresztą droga biegnie rysą do połowy, więc pewnie byłoby to trudne.przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Zarówno Katany (wersja że sznurówkami!), jak i Kataki (niby dopracowane Katany, ale mają piętę ze śliskiej gumy) nadają się świetnie do wspinu w rysach i w ogóle do granitu. Są bardzo często stosowane na ekstremalnych grantowych drogach w granicie, wszędzie gdzie stoi się na niczym. Moje ulubione buty. Katany są początkowo bardzo sztywne, muszą się rozbić. jeszcze lepsze po podklejeniu. Ale docenprzez Micaj - Forum sprzętowe
łojant Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Brawo za czujność. > Ten facet z Hiszpanii (?) był chyba pierwszy raz w > Saksonii , dostał sprzęt do asekuracji od lokalsów > i go używał. > Ale dobrze wiedzieć ,jakie są aktualne zasady Mówi po włosku, raczej Italiano :) W Czechach można stosować ogumowane ufony i magnezję (umiarkowanie, raczprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
jerrygwizdek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Micaj Napisał(a): > ------------------------------------------------------- > > PoganiaczBydła Napisał(a): > > > ------------------------------------------------------- > > > Dlaczego w hejszy nie można używać Friendow i > > > kosci? Wielka szkoda tyle świetnych dróg dprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
PoganiaczBydła Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Dlaczego w hejszy nie można używać Friendow i > kosci? Wielka szkoda tyle świetnych dróg do użycia > tego sprzętu. Miękki i przez to bardzo delikatny piaskowiecprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
Zapomniałbym. No i trzeba golić nogi :D A to prawdziwemu łojantowi nie przystoiprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
20 lat temu się ścigałem trochę na szosie, więc coś tam wiem: - dupa nieraz boli, choć najbardziej na początku - tłanka tłuszowa spada, ale niestety rosną uda! - nudno nie jest, szczegolnie na górskich trasach :) - treningi na szosie pochłaniają dużo czasu (+ jest ryzyko że się za bardzo spodoba...), i może to skutkować spadkiem pokonywanych metrów w pionie, co jako efekt skrajnie niekorzystnprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
Super! Graty Adamprzez Micaj - Forum wspinaczkowe