Podaj maila to wyślę Piekary. Pozdrawiam. akoprzez ako - Hyde Park
Sięgnąłem na półkę i podaje małe sprostowanie - Bolesław Chwaściński "Z Dziejów Taternictwa". :-) akoprzez ako - Forum wspinaczkowe
Chwaścinski (imienia nie pamiętam) - "Z Historii Taternictwa" - do dostania w antykwariatach. To ksiązka-kronika warta przeczytania jezeli poszukujesz faktow historycznych bez specjalnego ubarwiania. Gdzies widzialem bibliografie polskiej książki górskiej, być moze w GiA. Pozdrawiam! akoprzez ako - Forum wspinaczkowe
Zrob to na wlasnych stopach. Troche cierpienia ale efekt najlepszy. Pozdrawiam! akoprzez ako - Forum wspinaczkowe
1. Dzisiaj tj. 26.09.02 byly w Katowicach (Summit Sport) Mistrale nr 40 (inne rozmiary moze tez). 2. Opinia jak najbardziej pozytywna. Wydaje mi sie, ze z modeli: Laser, 5/10 Velcro, 5/10 Lace Up i Mistral, ten ostatni spisuje sie najlepiej na polskim wapieniu (Laserow zdarlem 5 par, Velcro 4, Lace Up zdzieram trzecią). Mistrale mam 1 sezon. Mistrali juz nie produkuja :-( Pozdrawiam! akoprzez ako - Forum wspinaczkowe
A jak chcesz trafic w gorna czesc Dol. Kobylanskiej to na Dworcu atobusowym PKS (tez na Pawiej) wsiadasz do autobusu jadacego do Będkowic. Rozklad jazdy do pobrania z sieci. Wysiadasz na ostatnim przystanku w Będkowicach i po 5-10 min jestes pod skalami. Pozdrawiam! akoprzez ako - Forum wspinaczkowe
Rajbung to cos zajebistego, sam miód !!! :-)przez ako - Forum wspinaczkowe
WD 40 jest OK. Starym sposobem mozesz zapuscic szpej jakims olejem do urządzeń precyzyjnych (ja stosowalem olej wazelinowy,ktory sluzyl równiez do smarowania maszyny do szycia :-) ) a potem spłukac gorącą wodą z kranu. Tą metodę stosowalem czyszczac szpej po wizytach w jaskiniach. Szpej sluzy mi do dzisiaj. Pozdrawiam! akoprzez ako - Forum wspinaczkowe
Cytat ze strony producenta: www.petzl.com: The Grigri is designed for indoor climbing or sport climbing, NOT for alpinism or adventure climbing. The Grigri is NOT a substitute for skilled, vigilant belaying! Ostatnie zdanie mowi wszystko. Na stronie Petzla jest pelna instrukcja obslugi gri-gri, z ktorej wynika jasno, ze przyrzad ten mozna stosowac do asekuracji przy wspinaniu z dolem. Hawk ! akoprzez ako - Forum wspinaczkowe
W Slonecznych nie ma wody i dluzsze biwakowanie jest uciazliwe. :-(przez ako - Forum wspinaczkowe
Pobiera własciciel terenu. Facet jest przychylnie nastawiony do wspinaczy wiec nie nalezy go wkurwiac. Nie warto za jakies tam 3 PLN. Hej! akoprzez ako - Forum wspinaczkowe
Zaawansowany wspinacz nie zadaje takich glupich pytań. :-) akoprzez ako - Forum wspinaczkowe
Alarm Dla Nietoperzy zdecydowanie blizej VI.+ niz VI.1+. :-). Pozdrawiam! akoprzez ako - Forum wspinaczkowe
Uzywalem tych kostek w skalkach i spisywaly sie przyzwoicie. Ich ksztalt pozwala przy posiadaniu kompletu zawsze gdzies cos wepchnac. Polecam jeszcze tricamy i szczegolnie Camaloty Black Diamonda, ktore maja ta zalete, ze mozna je uzywac przy maksymalnym rozchyleniu krzywek. Uzywalem tez heksow Campa. Jak na nasze skaly to maja ograniczone zastosowanie ale jeden kiedys uratowal mi d... wiec ...?przez ako - Forum wspinaczkowe
Mam Primusa (najmniejszy model) na kartusze z gwintem: 1. Nie wyrabia na mrozie (nie udało mi sie zagotowac menazki sniegu na mrozie - 15 st. ale wieksze modele (z osłonietym palnikiem) spisywaly sie przyzwoicie. 2. Pare lat temu bylem w Stanach i praktycznie kartusze z gwintem byly nie do kupienia. Udało sie w koncu pod koniec podrozy w jakims przypadkowym supermarkecie w Oregonie. Jezeli wybierprzez ako - Forum wspinaczkowe
Na jakich mistrzostwach? pozdr. ako.przez ako - Forum wspinaczkowe
Rysa Horaka VI.+ na Obelisku. Milego wspinu! :-) Pozdrawiam! akoprzez ako - Forum wspinaczkowe
Jest to projekt z 1996 roku kolegi Adama G. ktory mimo wielu ponaglen nie zechciał go zrealizować. W końcu chyba ktoś to juz poprowadził ale ciągle czekamy, az Adam nazwie jakoś drogę. Moze by ją nazwac "Droga Adama" bo wszyscy zorientowani i tak mowią na to Projekt Adama. Trudności ok VI.2 - VI.2+ (z planowanym kiedys ogranicznikiem). Pozdrawiam! akoprzez ako - Forum wspinaczkowe
:-) Sloneczne sa niezatloczone w srodku tygodnia noca! Jasne, ze sa miejsca ladne gdzie mozna kontemplowac przyrode ale jak je publicznie wskazemy to przestana takimi byc przynajmniej na jakis czas. Pozdrawiam! akoprzez ako - Forum wspinaczkowe
Stefan !!! Chyba cie po...ło!!! :-))))))))))) Hej! akoprzez ako - Forum wspinaczkowe
Prawy Okręt i Lewy Okręt (obie godne polecenia), Rysa Sokołowskiego na Bodziu, Rysa VI- na Cycówce, Skośna Rysa na Szerokim Murze, Szeroki Komin (różne Warianty), Kominek Bały, Górny i Dolny Trawers i Ryski Marynarza na Wroniej Baszcie w Kobylańskiej, Komin Nelsona Mandeli i Łysa Rysa na Łysych Skałach, Rysa Palantów, Rysa Ze Ścianką V+ i jeszcze jedna obok ok. V+, Komin W Ostatniej (Słoneczne iprzez ako - Forum wspinaczkowe
Normalny but 44, Velcro 5/10 - 43, Lace Up 5/10 - 43, Mistral La Sportiva 41, Laser Boreal 8,5. Tylko nowe lasery dalo sie "normalnie" ubrac na noge. Pozostałe tylko za pomoca 2 ekspresów z karabinkami i z duzym wysilkiem. Ale po kilku wspinkach mozna jakos wytrzymac a po kilkudziesieciu sa idealne. Najbardziej sie rozciagaja Lasery. Z ekstremalnie ciasnych zrobil sie kapec pod koniecprzez ako - Forum wspinaczkowe
Nie narzekaj! Jak wytrzymujesz w nich aż 10 minut to sa w sam raz :-))) Po prostu powspinaj sie w nich przez kilka tygodni na wedke, po kilka wspinek na wyjazd i beda swietne ! Pozdrawiam! akoprzez ako - Forum wspinaczkowe
Jak starczy ci kasy i duzo zamierzasz wspinac sie na wedke to kup statyka. Patentowanie trudnych drog na dynamiku to udreka dla wspinajacego sie i dla asekuranta, ktory ciagle jest zmuszany do wybierania liny na maksa :-))). Pozdrawiam. akoprzez ako - Forum wspinaczkowe
Koniecznie przy niektórych wycenach (propozycjach !!!) trzeba postawić pytajniki. Pozdrawiam. akoprzez ako - Forum wspinaczkowe
Jest Caly swiat ;-) a nawet widok z satelity na Stany oraz wiele innych bajerow. Pozdrawiam! akoprzez ako - Forum wspinaczkowe
Moim skromnym zdaniem jezli nie ma jakichs szczegolnych powodow, zeby kupowac line 9,6 mm (wspin gdzies w bardzo wysokich gorach gdzie kazdy gram mniej jest na wage zlota) to nie warto. Line ponizej 10,5 niezbyt pewnie sie trzyma w rece (do tego dochodzi mniejsze tarcie w przyrzadzie) co ma znaczenie przy czujnej asekuracji w skalkach. Jezeli bedziesz jej uzywal do wspinania z dolem tylko w skalkprzez ako - Forum wspinaczkowe
Sorry !!! Twojego posta jeszcze nie widzialem gdy to pisalem. Oczywiscie to bylo do luka. Po prostu przewiduje dosc burzliwa dyskusje. :-))) Pozdrawiam! akoprzez ako - Forum wspinaczkowe