Mamy więcej takich rozbieżności w nazewnictwie. Słowacka Široká veža to u nas Mały Lodowy. Droga Stanisławskiego na Małym Kieżmarskim a u nich Weberovkaprzez daniel3ttt - Forum wspinaczkowe
Robiłem drogę Narkiewicza od pd. w 2002 r. Ładna, lita choć krótka. My nieco sobie przedłużyliśmy bo szliśmy "dół" środkiem tak jak Paszucha i Paully. Właściwą górną część ściany robiliśmy na 2 wyciągi (po ok 30m). Pod koniec pamiętam spionowany kominek. Schodziliśmy wsch granią i dalej na Rysy. PS. Nie ma drogi Litewskiej na Żabim Koniu. Jest za to Litvániho cesta (V,A1), autorzy: Oprzez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Zemsta Wacława i Wacław Spituje tworzą całość zwaną potocznie "Wacławy", przy czym ta druga to zakończenie drogi. Na filmie autor przechodzi pierwszy wyciąg Zemsty Wacława. Domyślam się że wyszedł najpierw Orłowskim 1 wyciąg i zjechał, po czym mając linę z góry założył przyrząd asekuracyjny (Grigri, Click-Up lub podobny) i tak wychodził ZW. Ciekawi mnie jednak co zrobił po wyjściu do sprzez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Panowie! Wyluzujcie i dajcie spokój. Taki błąd to nic wielkiego. Post został usunięty. Andrzej ma swoje duże zasługi i dokonania we wspinaczce i to nie podlega wątpliwości. Nie umniejszam tu dokonań innych. Młodzi, ci którzy go nie znają i ci dla których istnieje głównie fb chętnie dowiedzą się o tym i o tamtym, tym bardziej że zdjęć i różnych opracowań z dawnych lat wcale nie jest tak dużo. Wprzez daniel3ttt - Forum wspinaczkowe
Co do nazwy to zapewne masz racje. Możliwe jednak że użycie słowa Wortgottes do nazwy sztolni ma starszy lub lokalny powód. Tak jak wiele słów używanych dawniej u nas a teraz zmienionych. Na starych mapach górniczych oraz na tablicach informacyjnych przy ścieżce dydaktycznej nazwa wspomnianej sztolni brzmi właśnie Wortgottes. Opisałem to miejsce i dałem zdjęcia tutaj: Pozdrprzez daniel3ttt - Forum wspinaczkowe
Dzięki chłopaki. Wybierając się tam rozważę zatem powrót pod ścianę a nie na Rumanową.przez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Oczywiście wiem że większość Polaków po wyjściu na GG praktykuje zejście i zjazd do Ciężkiej. Tu plan nieco inny bo opcja gdy samochód zostaje na parkingu przy drodze do Popradskiego Plesa. Zatem przez Wagę pod ścianę (nie istotne czy ze spaniem czy bez). Pierwszego dnia wspin na GG z wyjściem na Ganek i zejściem do Rumanowej. Drugi dzień wspin w Złomiskowej. A w plecaku wiadomo śpiwór, żarcie,przez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Lina raczej na zewnątrz bo na 2 dniprzez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Galeria Gankowa. Pytanie dla tych co przechodzili. Czy są duże problemy w przejściu "tunelu" na drodze Stanisławskiego z plecakiem? Standardowy plecak wspinaczkowy 40 L (załadowany na 70-80%). A drugie nasuwające się pytanie czy praktykowane są jakieś obejścia "tunelu" np z prawej strony (zasugerowałem się jedynie patrząc na foto).przez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Choć wychodziłem i schodziłem w nocy nieraz to tylko raz zdarzyło mi się zostać przydybanym. Nie będę pisał kiedy i z kim ale było to w lecie br na drodze do MOka, ok 1km przed schronem. Było nas dwóch ale ostatecznie mandat wystawili na 1. Za brak biletu mandatu nie dostaliśmy bo wymówiłem się że nie mamy smartfonów a o 2 godz kasa była zavzena.przez daniel3ttt - Forum wspinaczkowe
Na MSW autorem drogi jest brat Jerzego, Jan Surdelprzez daniel3ttt - Forum wspinaczkowe
Spadła i gdzieś została w ścianie, prawdopodobnie w okolicach Kanta Klasycznego. Lafuma Gore-tex czarna prawa. Gdyby ktoś znalazł. daiel3ttt@interia.plprzez daniel3ttt - Biuro Rzeczy Znalezionych
Drogę Galfiego robiłem solo z asekuracją. Tak jak już napisano jest trochę haków. Sam zostawiłem jeden, ktorego nie mogłem wybić. Na drugim wyciągu w rysie tkwiły dwa friendy (chyba 2 i 3). Całkiem ladna droga, zajęła mi ok 3 - 4 godz.przez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Hej. Robiłem Żabią Lalkę wprost z Lalkowej Drabiny, mniej więcej z miejsca gdzie skały schodzą najniżej. Asekuracja własna, trudności ok V, V+. Tu masz relację znalezioną u P. Zielińskiego. Chyba o to ci chodziło Tu jako takie topoprzez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Jeszcze jedno znalezione zdjęcie z drogi "Jaskynky" - kluczowy odcinek Uploaded with ImageShack.us I przebieg Uploaded with ImageShack.usprzez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Solo = samotnie. Nie napisałem free solo a to by było na żywca. Zresztą napisałem odkąd wspinałem się z asekuracją. Ale jak chcesz to: free solo wspinałem się mniej więcej do wysokości ok 2 wyciągu (okolice 1 jaskinki) solo z asekuracją ok 80 m. (do 2 jaskinki i część trawersu). Dalej znowu free solo :) Tu kilka zdjęć. Sorki za jakość, zdjęcia sfotografowałem telefonem bo skaner mi nie dziaprzez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Witam. 1.11.2005 r. robiłem solo (z asekuracją) drogę Motyki (prawą) W górnej części, w szczelinie nad pionową ścianką zaklinował mi się friend nr 2 i musiałem go zostawić. Ciut wyżej zaczyna się już ostrze filara i łatwiejszy teren. Na szczycie w puszce były tylko pojedyncze karteczki. 13.11. 2005 pojechałem znowu na Ostry sam. Tym razem chciałem przejść lewą drogę Motyki, bądź to tzw drprzez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Nie na żywca ale z lotną w zejściu. Będzie ze III. Ten uskok na zdjęciu to raptem kilka metrów i dobre chwyty.przez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Porównując słowackie ceny to chyba nie ma przesady. przykład Żabi Koń cena: vodca/1klient: 200 Euro, vodca/2 klienti: 220 Euro łatwiejsze tury: Gerlach, Łomnica, Lodowy Szczyt, Wysoka itp - 2 lub 3 os to 200€.przez daniel3ttt - Forum wspinaczkowe
Może się przyda. Znalezione fotki z S.a (opis też jest)przez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Pobavilo mě to:) Ano jak se daš filancom TANAPU tak vyjedeš s pokutou. Ps. Platný prukaz svojej horolezeckej organizácie mate?przez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Wczoraj wieczorem. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.usprzez daniel3ttt - Forum wspinaczkowe
To jaką drogę robiliście?przez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Kiedy skończą się łańcuchy i wyjdziesz na próg doliny Dzikiej musisz pójść w prawo wykopczykowaną ścieżką (ścieżka ta odbacza gdy rzednie kosówka). Łańcuchów nie widać, ścieżka lawiruje wśród głazów a potem nieco się obniża. W kilku miejscach jest stalowa lina a dalej łańcuch i drabinka. Trawers nie jest trudny i mało eksponowany. W Jastrzębiej jest kilka fajnych koleb jakby co.przez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
To fakt co napisał Kajman. Robiłem Petrika i Korosa na Żołtej w październiku i rano ściana była paskudnie zimna. Na Wielickiej polecam tego "Galfy'ego" (był tam zaklinowany friend) lub "Przez wyłom". Krótkie podejście i zejście. Na Kołowym droga Šadka V lub Dieški VI (inaczej droga prób Birkenmajera). Na tej drugiej ciekawa ścianka/przewis do pokombinowania. Z nie wymprzez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Czyli w grę wchodzi Słowacja: 1. Mały Oszarpaniec (drogi w okolicach VI ale dobrze ubezpieczone) 2. Wschodni Szczyt Żelaznych Wrót (droga Barona V) 3. Wielicka Ściana (droga Galfy'ego V+) 4. Żółta Ściana (droga Petrika V+) 5. Kołowy (droga Dieški VI) 6. Kozi szczyt (droga Dieški V) 7. Łomnica (droga Puskasa V)przez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Kilka lat temu robiliśmy sąsiednią drogę Barona (V) na WSŻW. Myślę że ładniejsza od Motyki, rozwiązuje prawie że tę samą połać ściany "bardziej logicznie i na wprost". "Motyka" zaczyna się rozbitym zacięciem zaś "Baron" wychodzi na niewysoką grzędę. Potem następuje trawers V do zacięcia. Rozwartym zacięciem w górę i na jego lewą stronę. Dalej przez przewieszkę (doprzez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Tak, pisałem o tej drodze. Dół robiłem na wprost a nie wariantem obejściowym a ten trawersik w górnej części mimo że w ekspozycji to ma dobre chwyty. Całość zajęła mi nieco ponad 1 godz.przez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Dołączę się do wątku. Z pewnością zawyżoną wycenę ma droga Puskasa zach. filarem Wielkiego Ganku (z Rumanowej) WHP 1375. Droga opisana jako nadzwyczaj trudna. Robiłem solo bez asekuracji i dałbym najwyżej IV. Z dróg Motyki które robiłem podobała mi się droga na Ostrym.przez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach
Sprecyzuj lepiej o co ci chodzi. Ściana duża jak na tatrzańskie warunki i wiele dróg. Najlepiej napisz jakie masz doświadczenie a może ktoś coś doradzi. Je polecam pchania się w ścianę z nastawieniem "jakoś to będzie".przez daniel3ttt - Wspinanie i warunki w Tatrach