W Sudetach zapomnianych, dziewiczych lub prawie dziewiczych skał póki co nie brakuje. Brakuje za to mam wrażenie chętnych, żeby o nie zadbać. Ma to oczywiście swój urok, bo można wciąż znajdować tu spore, nietknięte skały. Przypuszczam, że jeśli wszystkie te miejsca, które znam (a nie wszystkie znam ;) ) zostaną zagospodarowane, to jeszcze dość długo nie grożą nam tu tłumy. I to jest coś, o co wprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
Edgar Nevermore Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Apaczu I Micaju jednoczesnie. > > Jedna z zasad religii która przyjąłem glosi ze > "Pochodzenie/ tożsamość jest lepsze/a od > uniwersalizmu" > > W dyskutowanym przypadku wspinaczkowym oznacza to > po prostu ze Istotniejszy jest glos lokalnej > społecznosci wspinacprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
Apache Napisał(a): ------------------------------------------------------- > "A jak ktoś teraz BEZ konsultacji obije jakąś > fajną rysę, to mamy usuwanie konsultować, czy > jednak od razu wycinać? ;)" > > > Autor FA decyduje w jakim stylu otwiera drogę. > Jak obił fajną rysę to szkoda ale miał do tego > prawo ... Coś mi tu chyba nie pasi w tym co piprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
A jak ktoś teraz BEZ konsultacji obije jakąś fajną rysę, to mamy usuwanie konsultować, czy jednak od razu wycinać? ;)przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Co do pierwszej bezpiecznej zgoda - jest to uchybienie stylowe, które obniża nieco wartość przejścia (osobiście unikam tego jak ognia). Nie zgadzam się natomiast z autorem w kwestii korzystania z panika, czyli usztywnionego ekspresu. Jeśli prowadzimy drogę OS czy FLASH (co jest stylem o niebo lepszym niż choćby RP-PP po zapatentowaniu, gdzie wiszą wszystkie ekspresy, pomijam że wiele osóbprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
Dzięki za zestawienie. Jakoś mi jednak brakuje tam naszych rodzimych 6.7ek ;) Może jakaś errata?przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Dodam może jeszcze, że po powstaniu Pandory, którą jako pierwszy (i póki co jedyny) poprowadził Michał Gorski, kilku mocnych wspinaczy próbowało swoich sił na tym przewieszonym kancie i z tego co wiem niektórzy z nich sugerowali, że droga może mieć wyższe trudności - bardziej okolice 8c+.przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Czyli swoisty "ogranicznik karpnicki" ;)przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Kolano haczyć się da i ma to jakiś sens. Jednak to się odbywa w płycie, a nie poza nią. Haczy się o klamę, która jest kluczowym chwytem restowym Betonu, zatem chyba wszystko gra :) Nie jestem wyrocznią, ale robiłem tą drogę kilkanaście razy, więc coś tam o niej wiem ;) Najmniej logiczne ograniczenie jest wyżej - sięga się w lewo do krawędzi półki, ale jednocześnie nie można na niej stanąć.przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Damonn Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Less-R Napisał(a): > ------------------------------------------------------- > > Zależy kogo zapytać :D > > O shit, aż tak grubo, że trzeba się zaopatrzyć w > przewodnik po drodze z rozrysowaną mapą chwytów i > stopni? ;) Wystarczy, że się zaopatrzysz w przewodnik po rejonie. Tam maszprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
Gratulacje dla Oli! Dałaś czadu dziewczyno :)przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Prawdopodobnie masz rację w swojej dedukcji. Jeśli chodzi o fundację, którą wymieniasz - nigdy nie miałem i nigdy nie zamierzam mieć z nią nic wspólnego. Jeśli chcesz konkretnych odpowiedzi, musisz napisać do adresata tych pytań.przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Tutaj nie ma konfliktu z ochroną przyrody. Tradycyjnie używa się magnezji i wspina tradowo. Porównanie jest bez kompletnie bez sensu.przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Paranoja... Wspinanie.pl - lubię Was, ale wstyd nawet zamieszczać taki post bez jakiegokolwiek komentarza. Krytycznego. Pewnie tego jednak nie zrobicie bojąc się pozwu. Zakaz wspinaczki z własną asekuracją? To chyba już lekkie przegięcie pały... Ktoś kto maczał w tym palce (nadleśnictwo samo tego nie wymyśliło raczej) powinien dostać zwyczajnie po ryju.przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Szczepan 2, zamiast pogratulować piszesz farmazony i niepotrzebnie insynuujesz (być może nieświadomie), że są jakieś punkty, które "kogoś" wg Ciebie powinny zainteresować. Robi się z tego typowe polskie piekiełko. Daj na luz i przestać walić w klawisze. Ilością postów nie zrobisz w tym przypadku nic dobrego. Przejście Regana jest kosmiczne i niemal doskonale i takie dyskusje są kuriozaprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
Niesamowite przejście. Ogromne gratulacje Regan!przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Ależ skąd :) Najlepsze stylowo przejścia w tradzie są OS i tak się starać wspinać. Wychowywałem się w Czechach i na Hejszy, te ideały są mi bliskie. Ostatecznie idziesz GU, jeśli nie puści od strzału. Jeśli droga jest nowa i czasem wymaga dosłownie wykopania spod ziemi działam z góry. Pozdrowienia!przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Akurat Xa w Czechach zwykle przelicza się na 7c lub 7c+. Mają swoją wersję skali saksońskiej i jest uwzględnienie nawet w tabelkach przewodników.przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Jeszcze jedno. W okolicy Jeleniej wspinamy się w skale przez cały rok.przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Jelenia Góra jest super dla wspinaczy. Pomijając wszystkie nasze lokalne rejony linowe i bulderowe, których jest z 50 (i to w 10 rodzajach skały, do niektórych dojazd zajmuje maks 5-10 minut), mamy stąd ok 2 godziny do Labaka. Nieco bliżej 1:15 na Krkawke, Teplice, Panteon itp. W okolice Szczytnej nieco dalej, 2h, ale na jeden dzien jeszcze się da. Polecam :)przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Ciekawy artykuł, dzięki! Dobrze pamiętam, że pierwsze 6.5ki w Polsce są z 1985? Macharadża, Montokwas, Dupa Biskupa?przez Micaj - Forum wspinaczkowe
Oczywiście że wpływa. Przejdź na wędkę drogę która ma 50m, a przejdź ja z dołem z obciążeniem liny. Następnie przejdź ja ze sprzętem który musisz dźwigać i zakładać w szczelinach. Dajmy na to jest to stronę wytrzymałościowe VI.2. Uważasz że robiąc taką drogę na wędkę robisz taka samą trudność jak na prowadzeniu? Drogi powinny być wyceniane na prowadzeniu. W dokładnie takiej sytuacji w jakiej wsprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
Po pierwsze nie od tego z jakiego środowiska pochodzimy, zależy to jakimi jesteśmy ludźmi. Po drugie lepszy "korpo szczur", który łoi niż stary wyjadacz, który poprzestaje na wymądrzaniu się na forum :) Miłego dniaprzez Micaj - Forum wspinaczkowe
jodlosz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Hełmik Napisał(a): > ------------------------------------------------------- > > Fantastycznie byłoby gdyby komuś chciało się (i > > pewnie najpierw znalazł sponsorów) zrobić taką > > serię w Polsce... Historia wspinania, jej > > bohaterowie, kontrowersje, > > znając nasze śprzez Micaj - Forum wspinaczkowe