Nikt ci na 100% nie odpowie. Jeśli wyprodukowana w 2009 i nie ma uszkodzeń to ja bym używał.przez flap - Forum sprzętowe
Z tego co wyczytalem na stronie Wspinki to na razie nic konkretnego nie udało im się osiągnąć. Niech się pochwalą jak juz rozwiąża problem.przez flap - Forum wspinaczkowe
malaga69 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Kilka pytań, bo nigdy tam nie byłem. > - Czy skała jest cały dzień nasłoneczniona? > - Jest sucha i da się tam wspinać? Lampa caly dzien, teraz na pewno jest suchutko, w ogóle szybko schnie. > - Czy tam w ogóle wolno się wspinać? Tak. > - Jak tam dojść. Tak jak pisze w przewodniku > Juraprzez flap - Forum wspinaczkowe
Buty skórzane powinny się rozbić, natomiast te ze sztucznch materiałów, prawdopodobnie jedynie się dopasują w granicach 0,5 numeru. Rzobijać możesz również np. siedząc w butach w domu. Z tego jak opisujesz swoje "doznania" związane z butami obstawiałbym raczej, że są za małe. Moim zdaniem, pierwsze buty wspinaczkowe powinny być na tyle wygodne, żebyś mógł się w nich wspinać bez bólu. Japrzez flap - Forum wspinaczkowe
Kur bd wsk ale npr spr na sc. Cen zal spr na nec. Og to spr a zob:) Pz.przez flap - Forum wspinaczkowe
Akurat niedawno robiłem, to mi się w oczy rzuciło. Nie mam w zwyczaju siedzieć i analizować przewodników, pewne niezgodności wychodzą "w praniu".przez flap - Forum wspinaczkowe
W Jurze Środkowej, Prostowanie Magnezjówki, oryginalnie droga rozpoczyna sie od półki. Dlaczego wyrzucono drogę Pewnik wyboru, kosztem przedłuzenia Prostowania Magnezjówki? Przedłużenie nieco bezsensowne, bo start Pewnikiem niezbyt urodziwy i podobno trudniejszy niż samo Prostowanie?przez flap - Forum wspinaczkowe
Słoneczne.przez flap - Forum wspinaczkowe
To świetnie, dobrze że autor wsłuchuje sie w głos "ludu":) Szkoda jeszcze że niektóre kombinacje/drogi są pominięte lub zmienione, może w kolejnej edycji wrysować bez "edytowania". Ogólnie przewodnik udany, gdybym nie miał poprzedniej edycji na pewno bym zakupił. Poczekam na kolejne wydanie ;) PS. Może dla posiadaczy poprzednich edycji wprowadzić jakies tańsze uaktualnieniaprzez flap - Forum wspinaczkowe
Miałem, przejrzałem na szybko, bo mi się spieszyło, nie zwracając uwagi na wyceny. Niestety nie nabylem gdyż, jako posiadaczowi poprzedniego wydania, wydało mi się niepołacalne kupować kolejny przewodnik dla kilkunastu nowych skałek. Mówiąc a łamańcach mam na myśli np: VI.2+/3. PS. Jeśli w nowym wydaniu są już łamane wyceny, to chwała za to autorowi. Jeszcze tylko nie wywalać dróg czy kombinaprzez flap - Forum wspinaczkowe
Ja tam nie zgadzam się z tym, że autor ma prawo dowolnie wybierac drogi/kombinacje. Moim zdaniem powinien wrysowac wszystko a czytelnikowi zostawic decyzje czy dana droga/kombinacja jest warta wstawiania się. Druga wada tego przewodnika to brak lamancow w wycenach. Nie wiem czemu autor akurat tak zdecydoal ale wg. mnie (i nie tylko) jest to na minus dla dobrego w sumie przewodnika. Rysunki też saprzez flap - Forum wspinaczkowe
pin54 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ps. jak by ktoś stwierdził, że skoro jednak ma > być tylko 2,5m i to nie ma sensu, to piszcie. W > ogóle każda uwaga mi się przyda, nawet jeżeli > już ktoś to napisał wcześniej - inaczej się > traktuje się jedną opinię niż 100 takich > samych opinii :). Z góry dzięki. Wg. mnie ma sens. Ja bym uprzez flap - Forum wspinaczkowe
aiken Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Korzystając z okazji chciałem zadać jedno > pytanie gawiedzi. Jak się ma trenowanie na panelu > na przewieszeniu do formy na piony i połogi w > skałach? Wiem, że wszyscy praktycznie tak > trenują, ale chciałbym żeby ktoś kawa na > ławę mi wyłożył dlaczego tak jest najlepiej. Może przykład w druprzez flap - Forum wspinaczkowe
Czy jest do kupienia gdzieś w Krakowie?przez flap - Forum wspinaczkowe
Tez polecał sklejke. Sam niestety zrobiłem z OSB 22mm i juz kilka gniazd mi się wyrwalo:( Jeśli juz koniecznie chcesz OSB to pamiętaj, ze otwory muszą być wiercone dokladnie pod katem prostym. Wg. mnie to właśnie krzywe wywiercenie kilku otworów, spowodowalo, ze potem wypadly gniazda. Edit: Tak tylko dodam, ze tych gniazd wyrwalo mi się przez 3 lata, jakieś 5 max, na około 200 wiec nie taki dprzez flap - Forum wspinaczkowe
komar Napisał(a): ------------------------------------------------------- > pin54 Napisał(a): > -- > > moim zdaniem za niska. ani trawersa ani ruchu w > górę. zrobisz 3 przechwyty w górę i sufit? Moja ma 2,6m i daje rade. Chodzisz gora, dol, po przekątnej, można kombinowac. Wiadomo, ze wyższa byłaby lepsza ale taka tez się do treningu nadaje.przez flap - Forum wspinaczkowe
Z tego co piszesz wynika, że doświadczenie wspinaczkowe masz na razie zerowe. Dobrze byłoby przed rozpoczęciem samodzielnego treningu zapisać się na jakiś czas na sekcję wspinaczkową, żebyś dowiedział się mniej więcej jak trenować, tam też spotkasz ludzi chętnych na wyjazdy w skały etc., a także sprawdzisz czy to na pewno sport dla Ciebie. Znam kilka osób które zaczęły przygodę ze wspinaniem od sprzez flap - Forum wspinaczkowe
Uwaga na to swinstwo, widziałem sporo na dojściu na półkę startową Magnezjowki, rośnie tego więcej w okolicy. Niestety zajarzylem ze to barszcz dopiero w domu, oglądając bąbla na ręce.przez flap - Forum wspinaczkowe
Majkel Napisał(a): ------------------------------------------------------- > flap Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > >Każdy i tak zabiera topo. > > Aha, to się dzisiaj dowiedziałem czegoś nowego > o sobie, że zawsze mam topo w skałach. Hmm, to > jakąś kieszonke mi ktoś musiał do plecaka > doszyć, bo ostatnimi czasy nprzez flap - Forum wspinaczkowe
aiken Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Dobrze zrobione dają świetny efekt. Takim > przykładem są te zrobione na kamyczkach albo > odłamkach wypolerowanej skały i przyklejone > klejem w Witkowych Skałach. W razie czego mogą > zostać odklejone, a wyglądają na prawdę super, > kto widział ten potwierdzi. > > Widziałem i dalejprzez flap - Forum wspinaczkowe
A mi przeszkadzają, nawet estetyczne, moim zdaniem, wyglądają słabo. Nie widzę też specjalnie sensu w umieszczaniu ich, każdy i tak zabiera topo w skały. Te są paskudne, ciekawe kto wpadł na tak kretyński pomysł?przez flap - Forum wspinaczkowe
Część jest tu: A reszta: Gora Birów: Nowicjuszka VI str 31 pomiędzy 9 a 10 Podzamcze: Nowa skała - Samotna (naprzeciwko Wielkiej Cimy, jakieś 50-100m) od lewej: Samotny jeździec VI Szczęka Benka VI+ Złotousty chójograjca VI Grań za Kapeluszem str 63 Oczy Ośmiornicy V ( na prawo od 2) C3 wprost V+ (kolejna na prawo) C4 V+ (i kolejna na prawo) No i nie wiem czy brałaśprzez flap - Forum wspinaczkowe
W Jurze 2 Haciskiego są 24 obite drogi do VI na Podzamczu lewym (góra Birów) i prawym (bez Suchego). Jura 2 jest nowsza i są w niej drogi których nie ma u Rettingera (gdzie jest 18 takich dróg). Także nie pisz proszę, że jest 15 kiedy jest 24. Polecam zakup Jury 2 :)przez flap - Forum wspinaczkowe
Podsumowując fakty - w Podzamczu lewym i prawym jest łącznie 26 drog do VI, po dodaniu dróg VI+, liczba ta wzrasta do 45. Spokojnie wystarczy wspinu na jeden a nawet dwa dni. W weekend ogólnie jest znacznie więcej ludzi w skałach, co nie oznacza że nie można się powspinać. Nie dramatyzowałbym też z tymi kolejkami, zdarzało mi się niejednokrotnie wspinać w Podzamczu w weekend i tragedii nie było.przez flap - Forum wspinaczkowe
tesia Napisał(a): ------------------------------------------------------- Ile jest > takich dróg? TRZYNAŚCIE. > Do tego jakieś 10 na górze Birów, rzut beretem, na dzień wspinu spokojnie starczy. A ludzie w weekend jest sporo wszędzie w Ryczowie i okolicach też.przez flap - Forum wspinaczkowe
McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Tyle, że pytanie dotyczyło dróg prostych (maks > VI) i do tego obitych - a tak się składa, że > ich liczba w Podzamczu nie powala. Tzn. wszystkie > można zrobić w pół dnia, chyba, że się > doliczy czas oczekiwania w kolejkach. W całym Podzamczu jest ze 20 takich dróg, jakby doliczyć VI+ to i 30przez flap - Forum wspinaczkowe
Ok, zderzak przesada, ale droga fatalna.przez flap - Forum wspinaczkowe
W Podzamczu faktycznie w weekend sporo ludzi ale zawsze się coś wolnego znajdzie, a wspin bardzo przyjemny więc polecam zajrzeć choc na jeden dzień. Poza weekendem jest puściutko :) Na Górze Birów też kilka prostszych dróżek się znajdzie. Straszykowe estetycznie słabsze od Podzamcza, no i zderzak mozna zgubić na drodze prowadzącej pod skały :) Januszkowa Baszta to już dość daleko. W pobliżu jestprzez flap - Forum wspinaczkowe
Przeklejam z Brytana na prośbę autorki" "OK Hej, Wyglada na to, ze na drodze obadi obada w klamce miedzy druga a trzecia wpinką zagniezdzilo sie zwierzatko wezo-podobne. Jak na nasze oko - żmija, ale pewni nie jestesmy (wniosek na podstawie ubarwienia pyska). Na pierwszy rzut oka widac jakies pozostalosci po gniezdzie, ale z czasem mieszkaniec zaczyna sie niepokoic, rzucac sie iprzez flap - Forum wspinaczkowe