Murwa Kać ! Gratulacje ! Pozamiatała...przez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Cześć Andrzej Z całym szacunkiem, ale właśnie w górach używam "smartfona" w którym bateria trzyma tydzień i jest odporny na niemal wszystko - w tym na "chmurę" niestety / stety. Książka w MOKU chyba nikomu nie przeszkadza. Dla mnie - człowieka zalatanego, często wpadającego do MOKA "na chwilę" zstąpienie na tabor byłoby niepotrzebną "szykaną". Leprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Cześć Byliśmy na Kancie Filara w niedzielę. Wariant za VIII- - był cały suchy, wariant za VII+ - tylko lekko mokry. Nad Wielkim Okapem sucho. Pzdrawiam W.przez one_million_bulgarians - Wspinanie i warunki w Tatrach
Emsi ! Szanuję Cię za kulturę wypowiedzi - zwłaszcza wobec osób mających zdanie odmienne. Na kozicach się nie znam, widuję je z niekłamaną radością często dosyć i na tym moja wiedza się o nich kończy. Jednak znam Twoje wypowiedzi na tematy w których żadnych kompetencji nie masz (wątek o odmrożeniach na forum KW, czy też staare wątki o patentach przy zjazdach na wspinanie.pl) i wiem jak pprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Michał Bartelmus Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jeśli ktoś popełni błąd podczas > obijania drogi to bierze z to pełną > odpowiedzialność Nie. Odpowiedzialność pełną bierze wspinacz. Jeśli urwie się kawałek skały, wypadnie spit, ring, kostka - tylko Ty, Ja, lub inny pechowiec bierze to na klatę. klajmbing is dendżerus... Taka sytuacja...przez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Michał Bartelmus Napisał(a): (ap "wspinanie to nie PKP, nie musi być bezpiecznie.") ------------------------------------------------------- > > > > rozumiem że to był żart :) nawet udany... To nie jest żart. Wspinanie jest niebezpieczne. Nawet na sztucznej ściance. Możesz się połamać, zostać kaleką, albo umrzeć. To Twoja decyzja i podejmując ją przed KAŻDĄ drprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Stan na piątek i sobotę. W MOKU były mega warunki wspinaczkowe. Tej zimy jeszcze takich nie trafiliśmy. Teraz jest tylko lepiej W.przez one_million_bulgarians - Wspinanie i warunki w Tatrach
Super! Daliście czadu.przez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Hej ! Lewy Dorawski jest łatwy, ale albo się źle wbiłem, albo się niepotrzebnie zasapałem na pierwszym wyciągu (Taki kominek z dziwnym wyjściem na półkę na końcu). Przyznam że łatwiejsze piątki robiłem ;-) Ale ja się zimą czekanem podpieram a nie wspinam więc się nie kłócę ... Pozdrawiam z Babilonu. W.przez one_million_bulgarians - Wspinanie i warunki w Tatrach
Cześć. No to jedziemy. Hala: - Żleb Staniszewskiego (jedno miejsce III-IV) (trochę lodu i pełno śniegu) - Grań Świnicy (II, ale jak się uprzesz to można trochę trudniej) (skała) - Filar Świnicy (III) i / lub Lewy Dorawski (IV) (Pierwsze skała, drugie śnieg i skała) Pańszczyca: - Chrobak (prawdopodobnie tożsama z Stepek-Darwaj i "Pańszczyzną") IV+ (link z fotkami masz tuprzez one_million_bulgarians - Wspinanie i warunki w Tatrach
Hej Michał ! Że w Labaku to wiem (dlatego w nawiasie napisałem że nie wszędzie) Póki co u nas nie używamy. Jak byłem ostatnio na Szczelińcu w połowie października, to niestety nawet "łatwa szóstka" była upaprana. Beton twierdził że to jacyś nieświadomi Czesi... Piszę cały czas o wspinaniu z liną. O bulderowcach się nie wypowiadam bo nie wiem jak jest. Chociaż koleżka z linku, któprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Plastrowanie nie "podpada" pod kodeks. Tzn możesz się plastrować. W kwestii magnezji są trzy sprawy: 1. Etyka - przyjęło się, że (nie wszędze) się nie używa - bo taka tradycja. I nie ma znaczenia czy to magnezja, szara magnezja, magnezja w płynie, antyperspirant ... Po prostu nie i już... 2. Pragmatyka - mikrokrawądki piaskowcowe, potraktowane magnezją stają się śliskie (zachodziprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Ponieważ pojawiły się ostatnio wątki ("Biała odwaga", i "Access Fund.."), w których poruszono temat etyki w piaskowcach i z których wynika, że część osób w ogóle nie ma pojęcia o co chodzi (a część ma to w dupie) - postanowiłem zainicjować małą akcję edukacyjną. Dość śmieszne jest zwłaszcza mylenie ustaleń z parkiem z kodeksem saskim... Jako że w piachach jestem tylko gośprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Kolego - Ko. Kulą w płot Szczepan jak obijał Zegarowe w Smoleniu, to rysy zostawił w spokoju. Najczęściej wspinam się na Jurze, która jest dla mnie jak dom i pokochałem umiarkowaną szorstkość naszego wapienia. W piachach bywam tylko gościem, ale wspinanie tam jest wyjątkowe właśnie ze względu na te "śmieszne" reguły. Jak wchodzisz do meczetu - ściągasz buty. Jak wchodzisz dprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Dlaczego pod Raptawicą jest tak fajnie ? Bo jest pusto, cicho i spokojnie. Udostępnienie tego rejonu niekoniecznie będzie z korzyścią dla jego atrakcyjności. Według mnie jak jest - jest dobrze. Kanalizuje to ruch wspinaczkowy i "erozję" ścieżek. Dla chłopaków za powtórzenie "Kamikaze" - szczere gratulacje. W.przez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
...Faktycznie - końcówkę Zwierciadełka, dość trudną, robiło się "z wędki" - była możliwa wpinka do starego ringa nad głową / po lewej. Teraz rozumiem że jest lotnie. Nie zwróciłem uwagi jak byłem tam ostatnio, jak będę to zerknę ale chyba i tak nie powinno być dramatu - tylko emocje na trawersiku większe ;-) Pozdrawiam W.przez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
No nie... bez histerii. Siekasz VI.3 a pięciu metrów komina za IV nie wyłoisz ? Jak był ten ring to ja i tak kończyłem na wierzchowinie.przez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Two ropes, rack and pack on the back. I wszystko w temacie. Czyli to się kolego wszystkim pomieszało w głowach. Ludzie wygenerowali popyt na Górę. Kupują ją jak biemdablju albo bułki w sklepie. Szerpowie tylko odpowiedzieli na ten popyt. Praca jak wiele. W Nigerii na wysypisku elektroodpadów też jest przejebana.przez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Samuel Napisał(a): ------------------------------------------------------- , co udowodni, że ten > poradnik jest w miarę bezpieczny. Samuel. Wspinanie jest niebezpieczne. Wspinanie solo jest nawet jeszcze bardziej. Stosując rozmaite patenty idziesz na kompromis. Ważysz kilka spraw takich jak tempo w którym się masz poruszać, trudności które masz pokonać, przebieg drogi. Osoba która nieprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Samuel Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Nikogo nie szkoliłem na własnej i choćbym nie > wiem ile miał doświadczenia to się nie > podjąłbym tego i nie wspinam się w Tatrach, > chociaż chciałbym w tym roku zacząć. Aha... I jeszcze wypowiadasz się w sposób autorytatywny o wspinaniu solowym, nazywając artykuł Miruy "poradnikiem na samprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Hej - może odpowiedź jest prosta - poszli się wspinać, zeszło im się dłużej (długa droga, kibel plus skomplikowane zejście cały następny dzień). To dość normalne. Jak tam garujesz tydzień to czujesz się raczej bezpiecznie i nie zabezpieczasz w szczególny sposób gratów. Ot proza życia. Jak siedzieliśmy tam z kumplem sami i dopiero 4-go dnia pojawili się ludzie, to trollownię w postaci menażek,przez one_million_bulgarians - Wspinanie i warunki w Tatrach
No właśnie... Dlaczego to spadło do HP ? Poniżej tekst z reportażu: ------------------------------------------------------------------------------------------ Skoki na linie ze 120-metrowego komina upadłej cementowni jeszcze pół roku temu były jedyną atrakcją turystyczną Wierzbicy (połowa drogi z Radomia do Szydłowca). Latem 2003 roku MagFly pofrunął jako pierwszy i od razu zwietrzył intereprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Sprzątajcie po sobie. I tak: - kolego, który zostawiłeś niezabezpieczony depozyt. Zrobiliśmy co się da, ale kaszki już nie masz (myszki, lisek...) - wszyscy, których śmieci znaleźliśmy (polskie etykietki, bilety do Wieliczki itp.) - śmieci się znosi, albo pali na miejscu - kiepy wrzucać do paleniska - butelki po napojach wyskokowych też znosimy na dół. Romantycznie jest spożyć wino z pięknprzez one_million_bulgarians - Wspinanie i warunki w Tatrach
bodziu Napisał(a): > Między nami krąży anegdota o tym, jak na > Zamarłej Turni drodze > Aligator pewna para usiłowała pokonać kluczowy > okap. Instruktor > szkolący na Lewych Wrześniakach widząc loty > taternika na zetlałej > pętli zasugerował jego partnerce, żeby > wzmocniła stanowisko, które > składało się z jednego haka pamiętającego > autorów drogprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Nogę mu poskładali. Generalnie spadochron mu się ustawił nie tak jak trzeba, uderzył nogą o półkę, wylądował, usiadł na półce, przymocował stopę żeby się nie majtała. Potem i poczekał 45 minut na kolegów żeby do niego zjechali i udzielili dalszej pomocy. W tzw. międzyczasie nakręcił film. Był przekonany że w szpitalu stopę mu utną i przejdzie jak to określił w "full pirate mode"przez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
@ADMIN: Jakby się jeszcze dało dla wątków w których się pan PR-owiec wypowiada dopisać dyrektywę <META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, NOFOLLOW"> To by już było zupełnie miodnie. Zabieg PR-owy ubity, a "czyste intencje" i "poszukiwanie prawdy" obywają się bez wiedzy google. "Z ręki" to mozolna robota - ale skoro <title> pobiera z bprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Cześć. Można kupić taki przewodnik, ale: - jest drogi - te skałkowe drogi to totalne parchy W tym rejonie pod "kilkuwyciągowe" podpada Hornaksla (400m.) - Bardzo fajne wspinanie w litej skale (tylko na własnej). Jest też tam chyba kilka dróg sportowych o niezbyt dużych trudnościach, ale nie pamiętam ringów. Stan jaki jest mi znany to na rok 2004. Pozdrawiam W.przez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Cześć. Jeszcze w zeszłym roku można było się wspinać i w grocie i na plaży. Zabronione było biwakowanie (deal z właścicelami terenu pilnowany i przestrzegany przez lokalsów). Uważaj na odcinkowy pomiar prędkości na drodze do Gaety. Już przy przekroczeniu o 2 km/h dostaniesz mandat... Pozdrawiam W.przez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe