Jeśli już mamy używać polskiej transkrypcji (co oczywiście ma sens), to dlaczego tylko nazw rosyjskich, a koreańskich już nie? Tak się składa, że język angielski (z którego pochodzą takie twory jak Koshcheeva oraz Cheongsong) słabo nadaje się do transkrypcji czegokolwiek - polski o wiele bardziej oddaje niuanse języka rosyjskiego, a nawet koreańskiego. Zawody odbyły się w mieście, którego nazwę wprzez McAron - Forum wspinaczkowe
jerrygwizdek Napisał(a): > To zdecydowanie jest wielkim problemem i w 100% ma > sz racje. Chodzilo mi o Marokko, czy juz wspominan > y Mexyk, oraz podalem Polske, bez rozszerzania lis > ty krajow. Pod względem bezpieczeństwa bardzo trudno jest porównać USA do jakiegokolwiek normalnego kraju. Są tam miejsca z w miarę rozwiniętą cywilizacją i kulturą, ale zaraz obok nich są i tprzez McAron - Forum wspinaczkowe
$więty Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Dysgrafia. Ignorancją byłoby nazwanie Spantika Sil > ver Pikiem:) Autor notki dwa razy popełnił ten sam błąd (w tytule i w treści). Czyli raczej ignorancja, w dodatku połączona z dysleksją, bo w cytowanych materiałach i materiale filmowym prawidłowa nazwa pojawia się w tak wielu miejscach, że nie da się jej nprzez McAron - Forum wspinaczkowe
valdi Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Nie wiadomo co tym > ... w głowach siedziało. Nawet nie wiem jak to ści > erwo nazwać. Bo to nie ludzie. Grunt, że są mocno niereprezentatywni dla rejonu, czyli, że można tam jechać bez jakichś szczególnych powodów do strachu, podczas gdy media będą siać panikę, a ta panika będzie rosnąć w odpowiednio żyznprzez McAron - Forum wspinaczkowe
ako Napisał(a): > Może trzeba w newsie dopisać, że przydałoby się wy > nająć ochronę? Przed kim? Przed terrorystami? Jeśli już dyskutujemy off-topic, to mnie osobiście ucieszyła informacja, że podłoże tego ataku było terrorystyczne. Początkowo myślałem, że to ściema policji i mediów marokańskich, tzn. że w rzeczywistości chodziło o napad na tle rabunkowym lub gwałt, który przerodziłprzez McAron - Forum wspinaczkowe
gl Napisał(a): ------------------------------------------------------- > zrzucasz ekran; Byle nie z dużej wysokości, bo zamiast screenshota wyjdzie facepalm.przez McAron - Forum wspinaczkowe
Gratuluję drogi, przygody i fajnej relacji. Teraz już tylko pozostaje przyjmować zakłady, kiedy i gdzie następna : -)przez McAron - Forum wspinaczkowe
olo.k Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Z przyjemnością poczytam o tym, co moi > znajomi lub nieznajomi ostatnio zrobili, i niekoni > ecznie musi to być kolejny max. Fakt, że im więce > j merytorycznych szczegółów, tym lepiej. No właśnie. Bez pewnego minimalnego poziomu tych merytorycznych szczegółów nie wiadomo nawet czy i co tak naprawdęprzez McAron - Forum wspinaczkowe
Rosenkranz Napisał(a): > Wejście 2 Polek na ośmiot > ysięcznik, szybkie, "prawie" samodzielne (jak na w > arunki współczesnej himalajskiej komercji), jest " > medialne" i byłoby wręcz dziwne, gdyby się nie zna > lazło na czołówce. Podobny przykład masz dzisiaj z > informacją o zaliczeniu przez Ł.Dudka kolejnego 9a > . To na pewno wielki sukces, alprzez McAron - Forum wspinaczkowe
jerrygwizdek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Po pierwsze gratulacje. > Po drugie nie macie sie co tlumaczyc. Jasne jest, > ze wspinacie sie dla zabawy i wlasnej przyjemnosci Dokładnie. A portal wspinanie.pl trochę Was skrzywdził zamieszczając info o wejściu pozbawione tak istotnych szczegółów i sugerując, że miało ono aspirować do wyczynu sporprzez McAron - Forum wspinaczkowe
komar Napisał(a): > Ty też nie przesadzaj. Minogi mają wiele przejść w > łasnie dzięki ringom - to wyjątkowa droga w swojej > wycenie w skali całej Jury. Na własnej miało by ki > lkanaście przejść rocznie. Jako trad była jeszcze bardziej wyjątkowa w swojej wycenie - nie tylko w skali całej Jury. A co do tych kilkunastu przejść rocznie - bredzisz jak potłuczony. Kilkanaście pprzez McAron - Forum wspinaczkowe
Rosenkranz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Cenne uwagi. Wszyscy chyba przeoczyli ... Po to są dziennikarze, żeby czytelnicy artykułu na portalu tematycznym nie musieli robić własnego "śledztwa" w sprawie każdego publikowanego artykułu. Jak widać, redaktorzy wspinanie.pl dziennikarzami nie są. Odstawiają kompletną amatorszczyznę od wielu lat.przez McAron - Forum wspinaczkowe
Nikopol Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Wszystkie ciekawe drogi na aptece zostały lub pewn > ie zostaną obie a szkoda bo by się jeszcze na nie > wróciło Czy wg Ciebie któraś z obitych ostatnio dróg nadawała się do w miarę bezpiecznej asekuracji własnej? Robiłeś je w ten sposób? Trochę tradów na Aptece robiłem, ale akurat żadnej z dróg, które oprzez McAron - Forum wspinaczkowe
Chmielu Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Nie krytykuje żadnego wejścia na ośmiotysięcznik a > le trzeba jasno powiedzieć w jakim stylu się ono o > dbyło, w szczególności zestawiając je z innymi np > Kingi Baranowskiej. Dokładnie, przy czym OBOWIĄZEK napisania o tym ma redakcja wspinanie.pl, skoro już w ogóle pisze o wejściu. Nie na zasadziprzez McAron - Forum wspinaczkowe
abecadlo123 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Dzień dobry, > > Oglądałem improwizowane sposoby schodzenia w dół p > o linie: > > > > Chciałbym zapytać jaka najlepsza lina byłaby do te > go typu zejść? > Statyczna, dynamiczna, a może jakaś inna? Może jes > t jakiś konkretny model liny (danej firmy) do pole > cprzez McAron - Forum wspinaczkowe
PJ22 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ja mam jeszcze lepszy pomysł. Obowiązkowy program > tańca na rurze dla dziewczyn z dodatkową punktacja > (taki czwórbój). Taniec na rurze ma więcej wspólne > go ze wspinaniem niż czasówki i niektóre dzisiejsz > e buldery. Z tym, że ten taniec na rurze powinien być na czas.przez McAron - Forum wspinaczkowe
szczepan2 Napisał(a): > Bo wiesz - słowa mają swoje znaczenie tak więc nal > eży tych znaczeń się trzymać. Inaczej można by uzn > ać za prawidłową taką wersję " Droga sedymentuje w > przedziale 9b" - domyślilibyśmy się oo co chodzi - > więc co? - poprawnie?! Oscylowanie wokół czegoś od dawna funkcjonuje w polszczyźnie w kontekstach niefizycznych, nienaukowych, tprzez McAron - Forum wspinaczkowe
Biedronek Napisał(a): > Internet z forami dyskusyjnymi tworzy pewnego rodz > aju spolecznosc, dzieki ktorej latwiej zdobyc info > rmacje niekoniecznie prawdziwa. Ale rownoczescie u > dostepnia mechanizmy wzajemnej kontroli i weryfika > cji. Internet tworzy społeczność? Może tak było w latach osiemdziesiątych, a w PL na początku dziewięćdziesiątych. Obecnie internet jest tprzez McAron - Forum wspinaczkowe
Biedronek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Od dluzszego czasu czytam to forum i mam wrazenie, > ze coraz czesciej pojawiaja sie komentarze w stylu > "Idz na kurs". To jest jakas paranoja. Serio. Niekoniecznie. > W skalkach zaczalem sie wspinac dawno temu bez kur > su, dostalem informacje od znajomego jak to robic > bezpiprzez McAron - Forum wspinaczkowe
burlan Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Nie zrozumiałeś. Trzeba agencji zapłacić i nie doc > iekać co się ze śmieciami dzieje.... Ostatnia sytuacja pokazuje, że jednak trzeba dociekać, bo można zaliczyć katastrofę wizerunkową. Ciekawym rozwiązaniem byłoby umieszczenie w śmieciach nadajników GPS podobnych do ptasich obrączek (z tym, że w związku zprzez McAron - Forum wspinaczkowe
Luka Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Super, gratulacje - fajny wspin i fajne foty Oraz rzetelny i konkretny opis stylu przejścia. Gratulacje.przez McAron - Forum wspinaczkowe
makar Napisał(a): > Koncepcja "dwóch punktów" powstała długo przed nar > odzinami przemysłowo atestowanych kotw budowlanych > montowanych na klej. Natomiast koncepcja człowieka-partacza powstała w tym samym dniu, w którym powstał człowiek jako gatunek (no, może trochę później, jeśli uznamy, że ten pierwszy człowiek był jednak sukcesem). Człowiek-partacz potrafi osadzićprzez McAron - Forum wspinaczkowe
Ja zaś jestem ciekaw szczegółów jego relacji z "wrogami". Za co np. krytykował Korosadowicza?przez McAron - Forum wspinaczkowe
AndrzejKo Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Kasku używam. Mój post to drwina z dętej dydaktyki > tekstu redakcyjnego. Wspinanie z gołą głową - nawe > t na małych formach - jest tak samo głupie jak jaz > da bez kasku na nartach, rowerze, rolakach. > > Tej dydaktyki nie wspierają ani zaawansowani wspin > acze, ani nauczyciele - czyliprzez McAron - Forum wspinaczkowe
valdi Napisał(a): > Choć o zasadności kasku w skałach sobie ostatnio p > omyślałem gdy stałem pod skałą asekurując i przele > ciał obok mnie kamyszek. Co prawda wielkości orzec > ha laskowego ale za to z 30 m. Taki kamyczek waży około 8g i leci z prędkością 80 km/h. Jego energia kinetyczna to ok. 2J. Sporo poniżej wartości uważanych za niebezpieczne dla uderzeń w głowę, chybaprzez McAron - Forum wspinaczkowe
Less-R Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Świetna książka, cena też dobra. Ciekawe jak z tłu > maczeniem. Polecam jako zastrzyk motywacji :) Szko > da tylko, że współcześnie mało kto pamięta kto to > Jerry Moffatt. Łatwo się googluje: : -)przez McAron - Forum wspinaczkowe
Rosenkranz Napisał(a): > gdyby nawet PZA miało budżet 1 mld.USD rocznie i za > rządzało nim perfekcyjnie, to i tak nie "wyproduko > wało" by 50 następnych Andrzejów Bargielów. Wysyp > gwiazd na przełomie lat 70-tych i 80-tych (Kukuczk > a, Wielicki, Cichy, Chrobak, Heinrich, Piotrowski, > Kurtyka, Wróż, Berbeka, Pawlikowski, Gajewski) nie > wynikał z pienięprzez McAron - Forum wspinaczkowe
jerrygwizdek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Nie ma "jezyka chinskiego". Na tej zasadzie nie ma też niemieckiego. Dialekty górno- i dolnoniemieckie różnią się między sobą w podobnym stopniu, co mandaryński i kantoński.przez McAron - Forum wspinaczkowe
andrzej Napisał(a): > > Sprawdzałeś temperaturę karabinka, z którego zjeżd > > żałeś? Przy takiej częstotliwość zjazdów on nie do > > końca nadąża stygnąć, IMHO. > U nas na Baba Jadze od dawna zainstalowany jest c > zujnik termperatury na ringu zjazdowym. Nie wiem j > ak to dokładnie działa, ale nasz dobry znajomy, Al > bin na pewno poda Ci więcej szczegółprzez McAron - Forum wspinaczkowe