Admin Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Była opcja. Pierwszy mógł jechać na jednej żyle, > drugi w kubku normalnie na dwóch. Albo odwrotnie: pierwszy w kubku, a drugi na jednej żyle.przez makar - Forum wspinaczkowe
saper511 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ... temat do zamkniecia A to dobre, lol.przez makar - Forum sprzętowe
Od razu w tepeenie się zapytaj, będzie prościej.przez makar - Wspinanie i warunki w Tatrach
mazeno Napisał(a): ------------------------------------------------------- > i antykwariaty to tez rynek Ale rynek kupującego. W byznesie uon sie nieliczy :-Pprzez makar - Forum wspinaczkowe
kocur Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ciekawi mnie inny aspekt - dzieciaki są członkomi klubów czy łażą na nielegalu ? ;) To jest puszka pandoruszka :-)przez makar - Forum wspinaczkowe
peresada Napisał(a): ------------------------------------------------------- > A na marginesie: jedyny przypadek, jaki znam,gdy drzewo uratowało komuś życie - to przypadek Rico Malczyka. A ja znam. Upadek z wysokości okna w Wielkim Okienniku Rzędkowickim, do kociołka i dalej na glebę. Tam u podstawy ściany jest głaz ale te dzieścia lat temu wyrastała w bok jarzębinka i ona złagodziła ostprzez makar - Forum wspinaczkowe
PrzemekK Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Bellew...? :-)przez makar - Forum wspinaczkowe
jacoos Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ...się na nich wychowałem w sensie "niedźwiedziego mięsa" ;-) Myślisz, że ktoś tu czytał Zawieruchę?przez makar - Forum wspinaczkowe
Czyli to taka ichnia [Świnica](sorry) Kozi jest?przez makar - Forum wspinaczkowe
Biedronek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ...Dla mnie to farsa :-) Zawsze możesz spróbować podnieść poziom dyskusji swoim merytorycznym wkładem...przez makar - Forum wspinaczkowe
McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ... jeśli złodziej przeskakując przez mój płot nadzieje się na szpikulec będący > jego elementem, to ja odpowiadam za jego uszczerbek na zdrowiu i życiu. Jeśli zorganizujesz imprezę "skoki przez płot" to odpowiadasz IMAO.przez makar - Forum wspinaczkowe
Dawidzie. Dziękuję za opis wypadku i gratuluję wytrzymałości na dociekliwe pytania moich przyjaciół. Spoko, oni tak z miłości. Do wspinania :-) Jestem pewien, że w ramach rekompensaty za wyczerpujące odpowiedzi każde z nich chętnie udzieli Ci bezpłatnych konsultacji wspinaczkowych w jakimś sensownym zakresie. Tak sadzę w każdym razie. Fajnie, że wróciłeś do sprawności po takim wypadku i chce Cprzez makar - Forum wspinaczkowe
malaga69 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > makar Napisał(a): > > Uprząż kupuje się po powieszeniu się w niej. > Nie wszyscy mają pod nosem sklep ze sprzętem > wspinaczkowym... Piszę jak jest. Uprzęże są różnie skonstruowane i wygodna dla jednego może być utrapieniem dla innego. Żadne uwagi o odległości od sklepu czy nosa tych faktów nprzez makar - Forum sprzętowe
Grzesiek Stelm Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ... Z wypadku w Alpach PZA ( pozornie nie związane z K2 zima) też. Teraz > leci z turystami na G II. Oby wszyscy wrócili. To nie był wypadek PZAprzez makar - Forum wspinaczkowe
Przymierzałeś uprząż i Ci pasuje - to kupuj. Inna, której nie przymierzałeś, może ciąć Cię w kroku. Tego nie dowiesz się z obrazków na monitorze.przez makar - Forum sprzętowe
Uprząż kupuje się po powieszeniu się w niej.przez makar - Forum sprzętowe
jerrygwizdek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > London w kasku Domki w Słupskuprzez makar - Forum wspinaczkowe
mikus1987 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > W kasku na panelu, chyba jeszcze nikogo nie > widziałem:) Nie widziałeś bo tu się chroni tylko życie poczęte. Popatrz na kraje cywilizacji śmierci.przez makar - Forum wspinaczkowe
bodkin Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > Choć przyznam, że _bardzo_ podoba mi się koncepcja Ciesioły o wzięciu pipsa po to by nie > narażać kumpli na ewentualne wielogodzinne poszukiwania. > > Pieps bez reszty zestawu? Najprawdopodobniej nie > zdążysz odkopać partnera zanim nie umrze. Nie zdążę odkopać bo nie mam łopaty, bo zgodnieprzez makar - Forum wspinaczkowe
Bart Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Wybierasz się na masywną hakówkę z b.ciężkim > plecakiem, to nie bierz ABC ale nie rób z tego > reguły (blablania???) Napisałem "blablania" nie przypadkiem. Po prostu wygląda to jak dyskusja starych bab w maglu :-) Dyskutowane jest wyposażenie do szybkiego przejście graniowego na lekko, a padająprzez makar - Forum wspinaczkowe
Pomijając to co robi kolega na filmie (wyraźnie droga Surdela go przerosła), to asekurację z przyrządu wpiętego w stanowisko, zarówno prowadzącego jak i drugiego stosują chętnie nacje niemieckojęzyczne. Trzeba inaczej konstruować stanowisko i mieć inny nawyk blokowania liny. Co kraj to obyczaj...przez makar - Forum wspinaczkowe
Poblablaliście ogólnie o narciarzach i zimowych turystach wysokogórskich, masowo szkolonych na popłatnych kursach, na których zaleca się (słusznie) używanie ABC. Wróćmy jednak do wspinania, zwłaszcza wspinania w Tatrach, a w szczególności w Moku. Czy na zimowe przejście Filara Kazalnicy polecacie wziąć pipsa, łopatę i sondę, na każdą osobę w zespole?przez makar - Forum wspinaczkowe
mateos Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Dobre argumenty, czyli nie ma opcji, trzeba robić > jak bozia przykazala .... Brytole mają inną bozię chyba. Tam na górnym asekuracja z jaj jest standardem.przez makar - Forum wspinaczkowe
lpi Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Wy to pierdolenie to na poważnie ? > <ciach linki z wypadków narciarskich> Konieczność używania ABC w narciarstwie jest niewątpliwa. Nikt tego nie podważa.przez makar - Forum wspinaczkowe
olo.k Napisał(a): ------------------------------------------------------- > OS = bez znajomości, o ekspresach nic nie ma... Tu nie ma, tam jest, a gdzie indziej jeszcze inaczej :-) >... Nie kręcę przy wykazach, bo nie mam czego i gdzie wykazywać. Ech, to nie miało być personalne, tylko ogólnie, a dowcipnie. Nie wyszło, soraski. Ad rem - jak nie ma relacji (wykazu) to nie maprzez makar - Forum wspinaczkowe
olo.k Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Nie zawsze wożę kombinerki do odkręcania > zawieszonych ekspresów, a obcinać nie wypada Nie trzeba kręcić przy ekspresach, wystarczy nie kręcić w wykazach. OS to OSprzez makar - Forum wspinaczkowe
KacperZ Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ...Podobnie jest np. z "odwagą". Można kogoś obrażać i krytykować w bezpośredniej rozmowie, lub robić to > na "odległość", ukrywając się pod pseudonimem, co jest typowe dla gnid, tchórzy i donosicieli Quod erat demonstrandum KacperZ E-mail: Ukrytyprzez makar - Forum wspinaczkowe
Grzywa Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Myślę, że komendy nie są tematem tego wątku. > "Wybierz luz" czy "Dobrze stoisz?" to komendy > powszechnie znane nawet u początkujących wspinaczy. Jak widać szkoda, że nie są. A, jak widać, powinny :-(przez makar - Forum sprzętowe
MK1 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > nie 50%, tylko nieco ponad 6% (liczba głosujących za wymarszem, w stosunku do liczby członków)... 94% osób nie wysiliło się nawet na wysłanie pełnomocnictwa....przez makar - Forum wspinaczkowe