Roksy z Wild Country srebrne, bez kolorkow. Siadaja tak jak te kolorowe, a da sie wyhaczyc taniej (ja kupowalem za 39 funtow ale juz dawno). Szukaj za granica, niektore sklepy w UK maja przesylke do PL za 8 funtow, zamkniesz sie ponizej 50 funtow za set 1-10.przez Maciekman - Forum sprzętowe
Magnezja jest dozwolona, wez recznik do czyszczenia butow. Parkingi sa w wiekszosci za darmo (jedyny platny jaki kojarze, to obok Stanage Plantation). Wez cos na komary i muszki, bo tego jest od zatrzesienia (mozna kupic w sklepie w Hathersage, ktory jest najblizej wspominianych rejonow, w piatki wieczor maja tem tez dobra pizze prosto z kamiennego pieca opalanego drzewem). Inny rejon, gdzieprzez Maciekman - Forum wspinaczkowe
GG Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ROCKDUDE Napisał(a): > > Dobra, to wrocmy do tytulu watku. > Jak brzmi w oryginale ten "rower ostrokolowy"? fixed gear tzw. "fixie"przez Maciekman - Forum wspinaczkowe
Mi tam one pasują. Kupiłem je jednak we wrześniu 2014r. Na zdjęciach nie widzę różnicy, więc nie wiem, co to za nowość.przez Maciekman - Forum sprzętowe
sprzęt - istotna jest uprząż. Mniejsze dzieci potrzebują pełnej uprzęży, starsze mogą w biodrowej. Zależy od ich środka ciężkości, przesuwa się wraz z dorastaniem. Z moich doświadczen ze wspinaniem się z dziecmi, nie pamietam innych problemow. Buty - ze względu na rozmiar, młodsi chłopcy napylają w damskich. Nie uzywam grigri, ale przy malej wadze odpadajacego, to może być potencjalny problem (niprzez Maciekman - Forum wspinaczkowe
wysłałem Ci mailaprzez Maciekman - Kto na wspin? Wyjazdy, partnerzy, ściany, sekcje
Kumpel stamtąd wrócił tydzień temu. Podpisał petycje kilkanaście razy. Kupił koszulkę z napisem Save Geyikbayırı. Generalnie, wszyscy się cieszą - nikt tam tej kopalni nie chciał. Mnóstwo dziewiczej skały.przez Maciekman - Forum wspinaczkowe
Patrz, gdyby ten temat stał tutaj 3 miechy temu, to bym wysłał. Teraz jednak leżą zakopane w skrzyni ze sprzętem za granicą. Mało używane (dwa wyjazdy?). Używałem też tych wielkich kości od Wild Country i tutaj muszę przyznać, że zaskoczyły mnie - świetnie i bezproblemowo siadają. Jednak ja się wspinałem na tym tylko w gritstonie (niech będzie, że na tym forum nazwę go "piaskowcem gruboziarnprzez Maciekman - Forum sprzętowe
To w sumie uczciwy sklep - zwrócił różnicę. Dla wyjaśnienia. Pracowałem przez ponad pięć lat w podobnym sklepie w Anglii. Mieliśmy wyraźny zakaz równania cen stacjonarnych do internetowych. Dochodziło do sytuacji, że klienci przychodzili po np. buty za 75 fuli, bo promocja, podczas gdy u nas nadal stały za 135. I nic się nie dało zrobić. Trzeba się było tłumaczyć, że się nie da, że nie możemy.przez Maciekman - Forum sprzętowe
Nie znam się, więc się wypowiem. Patrząc na moje mechaniki, DMM Dragon rozmiary 0-6, najbardziej zuzyte sa rozmiary 2 i 3. I to wyraznie bardziej, niz reszta. Pozniej rozmiar 1 i 4, podobnie. 5, 6 i 0 sa prawie wogóle nie zarysowane (5 bardziej niz inne). Patrząc na 4cu kumpla, jest podobnie. Ja sie nie wspinam jednak na Jurze, czy wapieniu, ani nigdy nie widziałem tricama w zastosowaniu.przez Maciekman - Forum sprzętowe
Thuggy climbing jest bardzo czestym terminem. Np. W przewieszeniu po klamach jest thuggy. Tam gdzie nie wazna jest technika, a wazny rozmiar bicepsa, tam jest thuggy climbing. Odwrotnoscia jest delicate climbing. Thrutch to walka w kominach. Ciasnych, gdzie uzywa sie powierzchni calego ciala, nie back and foot.przez Maciekman - Forum wspinaczkowe
rocko Napisał(a): > > a to co Ty mówisz pokryło tylko północy grit > (Peak D) i wydarzyło się wcześniej, 326-316 mln > lat temu. > Ja wiem, ze masz racje i wlasciwie to nie w temacie, ale wprowadzasz niewielkie zamieszanie. Nie caly gritstone lezy w Peak District National Park. Peak D, to Dark Peak. Nazwany tak dla wystepujacego gritstone. Dla odroznienia od White Peprzez Maciekman - Forum wspinaczkowe
No patrz, a ja swoje informacje bralem z przewodnika do Stanage, wydanego przez BMC w 2002r. Coz, czlowiek uczy sie cale zycie... pozdro (co nie zmienia faktu, ze Pof jest na gricie zakazany. Powaznie zakazany, nie ze: "niby nie mozna, ale my tutaj tylko raz i troszeczke")przez Maciekman - Forum wspinaczkowe
> > Bulderowiec, byłeś Ty kiedyś w Gritstone ? Od > kiedy to skały granitowe ? Zatem w gritcie jest > "be" a na piaskowcu w font już jest ok ? Od 300 milionow lat. Zrobione sa z osadow delty rzeki, ktora miala swoj poczatek w Skandynawii. Granit tych gor ladnie sie osadzil, pozniej zostal sprasowany pod morzem, pozniej sie wylonil i odslonil. Jest mieszanina granitowprzez Maciekman - Forum wspinaczkowe
ROCKDUDE Napisał(a): > I otochodzi. Tylko POF! Pof jest w niektorych regionach (np. gritstone - konglomerat granitowy), niechetnie widziany (zakazany), ze wzgledu na wyslizgiwanie skaly. W tych samych miejscach magnezja jest dozwolona od lat i nikt na nia nie narzeka. Owszem, na nadmiar i na zostawianie sladow, ale nie na niszczenie skaly. Z drugiej strony na innych skalach (font) maprzez Maciekman - Forum wspinaczkowe
Ja bym stawial nie na wplyw magnezji, ale piasku na butach. Nie czyszczac butow przed wejsciem na skale, polerujemy ja.przez Maciekman - Forum wspinaczkowe
W UK za "idealne" buty na gritowe tarcie uznawane sa zuzyte 5.10 Anasazi VCS. Ja mam verde, tez miekna i tez trzymaja. W Stanach chwala Evolvy. Niby najbardziej tarciowa guma teraz to Zenith od Boreala. Ktore z nich beda wygodne zalezy od Ciebie. A tak powaznie. Kazde miekkie buty, ktore zdarte sa do grubosci oplatka. W tarcie przydaje sie wiara.przez Maciekman - Forum sprzętowe
Ja uzywam ClimbX (120cmx90cmx12,5cm). Dalem 80 funtow. Najtanszy jaki znalazlem. Twardy bardzo - niby i zaleta i wada. Alpkit produkuje swoje maty od 85 fuli w gore - podobno maja jakas niedroga dostawe do Polski. Jezeli 300 zlotych to jakies 60 fuli, to chyba mowisz o dokladkach i wkladkach - matach o 2,5cm-5cm. Po wylozeniu tych 80 fuli, jednak z perspektywy czasu, wolalbym wylozyc drugie tylprzez Maciekman - Forum sprzętowe
O kurna. Tydzien temu wywalilem dwa takie wieszaki na spodnie z tego zdjecia. Wlasnie widze jakby mi ulatwily zycie, gdybym wieszal na nich szpej. Wszystko mam w plastikowych pudlach.przez Maciekman - Forum wspinaczkowe
Tutaj jest to uzasadnione wzgledami ekologicznymi: "...poszczególne dziedziny wspinaczki oddziałują w rozmaity sposób na rzeźbę i florę ścian skalnych. (...) najbardziej inwazyjną metodą wspinaczki jest dry-tooling, czyli zimowa klasyczna wspinaczka tradycyjna i sportowa. W drugiej kolejności plasuje się wspinaczka metodą sztucznych ułatwień (hakówka). O wiele mniejszym stopniem przemian chprzez Maciekman - Forum wspinaczkowe
To sobie tak sama wszyj. Efekt "camel toe" murowany. We wszystkich spodniach z klinem jakie widzialem, zawsze jest jak na zdjeciu od mloskot.przez Maciekman - Forum sprzętowe
> A teraz z innej beczki: I co pokazało przejście > tej linii? Nastąpił jakiś rozwój? Jedynie news > na pierwsze strony gazet. A co mialo pokazac? Sadzac ze zdjec i wypowiedzi, Ben Bransby zaczerpal z tej drogi wiele satysfakcji i radosci. Wspinanie musi koniecznie sluzyc rozwojowi? On sie pewnie rozwinal. Mam nadzieje, ze sie dobrze bawil. Gazety zyja z newsow. Akurat ten news nprzez Maciekman - Forum wspinaczkowe
Musi miec niesamowity szacun od lokalsow, skoro polskie forum jest szybsze od lokalnych wiadomosci... Na UKC nic o nim nie ma, na BMC podobnie. Ladna pogoda.przez Maciekman - Forum wspinaczkowe
Ja mam Crusher Holds Matrix (przekonal mnie Stevie Haston ;). Poza wymienionymi wyzej zaletami, drewniana wyglada jak egipski kawalek rzezby (jak to ktos u mnie skomentowal), a nie skamienialy wymiot teletubisia. Jezeli wyglad ma znaczenie (bo masz np. zone i brak poddasza/garazu), to zdecydowanie drewniana.przez Maciekman - Forum sprzętowe
kali Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Maciekman Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > To jest tak samo > > smieszne, jak utykanie wezelkow linijka. > Jednych > > smieszy, innych dziwi, innych raduje, innym to > > wisi. Sam wiesz, jestes przeciez tolerancyjny. > > Utykaprzez Maciekman - Forum wspinaczkowe
kali Napisal(a) > > p.s. Czy to nie jest śmieszne? > Jezeli chodzi Ci o zdjecie z deska i sam pomysl, by zalozyc protekcje na desce - tak to jest smieszne. Dlatego ten facet sie usmiecha. Dlatego sponsor uznal ten sposob za "naughty". Czy przejscie przeszlo zauwazone? Srednio. Glownie ze wzgledu na deske. Trzecie przejscie niedawno bylo bardziej komentowane. Nawet pytaprzez Maciekman - Forum wspinaczkowe
kali Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Maciekman Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > >> Na "wyspach "tradowcow"" wapien sie obija. > > Czyli trady w Rudawach, a na Jurze nie? > Żart taki. Jak napisałem jestem tolerancyjny Ja, pomijajac wyglupy w okolicach Mirowa wprzez Maciekman - Forum wspinaczkowe
kali Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > Moglbys rozwinac? Na czym polega umiar wzgledem > > gejow, a na czym umiar wzgledem tradowcow? > > Należy zachować umiar żądań proporcjonalny do > wielkości danej mniejszości. Tradowe powinny > zostać drogi, które się do tego nadają, a nie > będą "wyzwaniem" dla wąskiej grupyprzez Maciekman - Forum wspinaczkowe
kali Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Maciekman Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > > > No i jak sie to ma do obijania drog? Bo ty sie > > czules jak na zywca, to droga ma byc obita? > > Jeżeli żaden przelot nie jest w stanie utrzymać > lotu to nie ma sensu targać liny naprzez Maciekman - Forum wspinaczkowe
> > Rozumiem prawa mniejszości, lecz uważam, iż > należy zachować umiar (z tradowcami to w sumie > podobnie jak z gejami). Moglbys rozwinac? Na czym polega umiar wzgledem gejow, a na czym umiar wzgledem tradowcow? > > Spędziłem ponad rok na wyspie "tradowców" i > prawdę mówiąc to na wielu drogach po prostu > czułem się jakbym się wspinał na żywcaprzez Maciekman - Forum wspinaczkowe