Hej, Określenie zimowo-klasycznie by najmniej nie jest niczym nowym. Jest tak naprawdę jedynie naturalną kontynuacją wycen zimowych typu 5+, A1 które po odhaczeniu otrzymywały wycenę np. 7 Ze względu na specyfikę wspinania w Tatrach duża większośc osób, która poprzechodziła (zazwyczaj) jako pierwsza czysto na dziabach dane drogi zgodziła się, że bardziej pasuje wycena tatrzańska niż skala M doprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Już o tym kiedyś wspomniałem chyba na tym forum, w kalendarzowej zimie I przejście klasyczne należy do Księżaka solo, jak najbardziej klasyczne bo kluczowy wyciąg został zrobiony w miękkich butkach :)))przez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Generalnie to zgadzam się z Piotrkiem, Zresztą ja już się na ten temat wypowiedziałem na konkurencyjnym forum. Powtórzę tylko: wg mnie dziwne (z kosmosu!) jest rezerwowanie sobie istniejącej już drogi pod przejście zimowo-klasyczne. Ja ze swojej strony nie będę tej zimy próbował tej drogi i nie dlatego, że ją Andrzej rezerwuje ale dlatego, że o to zwyczajnie w końcu poprosił - znam z widzeniaprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Super Olu, widac że jesteś na fali. Wielkie gratulacje!!!przez jankuczera - Forum wspinaczkowe
{'} sprawiał wrażenie bardzo ciepłej osoby, żałuję że go bardziej nie poznałemprzez jankuczera - Wspinanie i warunki w Tatrach
Hej, U góry w jednym ze stanowisk wędkowych był wpięty karabinek. Właściciela proszę o kontakt 605 157 424 pozdraw, Janekprzez jankuczera - Biuro Rzeczy Znalezionych
Hej, Z tego co wiem to Czarne Zacięcie doczekało się przejścia w kalendarzowej zimie kilka lat temu solo, os, jak najbardziej klasycznie bo w miękkich butkach :) Autor przejścia I zimowo klasycznego Marcin K. To przejście zupełnie umknęło ponieważ dla osób robiących podsumowania to czy coś było, czy nie było robione zimą klasycznie nie miało wtedy znaczenia. Pozdrawprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Super, gratulacje chłopaki!!!przez jankuczera - Forum wspinaczkowe
[']przez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Hej, Nazw dróg już nie pamiętam, zresztą nigdy nie pamiętałem. Podobała mi się linia to się w nią wbijałem, cyfra i nazwa były drugorzędne. Zresztą jest tak i dziś. Za wspinem w Irlandii jakże inaczej tęsknię ale za pogodą nie ;) Co do GU to ciekawa uwaga. Nie wiedziałem, że tak jest to interpretowane w Irlandii, ciekawe czy u Angolii też? pozdrawprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Hej, dzięki za uwagii ale.. Co do użycia słowa "runout" to u osób wspinających się na własnej to słowo jest w popularnym użyciu. Oznacza konkretne wyjście nad przelot, z naciskiem na konkretne. Zatem jedno słowo załatwia wszystko. Pozdrawiam, Janekprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Hej, Jak najbardziej się z Tobą zgadzam Olgierdzie. Siedziałem po nocach pisząc ten tekst i no cóż trafiły się błędy. Powinno byc: "Przy asekuracji z zębów skalnych do taśmy lepiej dopiąć ekspresa niż pojedynczy karabinek, ponieważ minimalizujemy ryzyko zsunięcia się taśmy na skutek pracy liny." Pozdrawiam, Janekprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Nie wiem czy to ten sam haczyk, ale chyba ten bo nadal pięknie błyszczy, ciekawe jakiej produkcji, rdzy nie zauważyłem :) Dokładnie znajduje się on nad okapikiem na płytce w górnej jej częsci z lewej strony. Wpiąłem się w niego dopiero jak byłem już w klamach na wyjściu z trudności mając go na wysokości bodajże kolan. Trzeba było przełożyc repa. Pozdrawiam, Jasiekprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Niewątpliwie jest bałagan w tym temacie. W sumie to najlepiej przejśc się na dane drogi i tyle. W Tatrach często nie da się jednoznacznie ocenic trudnosci na konkretnych wyciągach bo dużo zależy zwyczajnie od warunków. Pozdrawiam, Jasiekprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Hej, Jeśli ktoś jedzie na Memoriał w piątek a posiada wolne miejsce w samochodzie i jechałby przez Kraków to chętnie bym się zabrał i dorzucił do paliwa. Dajcie znac na priwa Pozdrawiam, Jasiekprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
greg Napisał(a): ------------------------------------------------------- > makar Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > > Drugi, jak nie przybiega na stan z mroczkami > przed > > oczyma to znaczy, że się opierdalał. > > rozumiem, że priorytetem jest robienie czasu, > więc drugi nie wspina sie klasycznie? Zaprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Hej odnosząc się do poniższego dialogu miedzy Olgierdem a Andrzejem: McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jednej rzeczy nigdy nie byłem w stanie zrozumieć - dlaczego lepiej zmieniać > się na prowadzeniu co 3-4 wyciągi, zamiast po każdym kolejnym? "Pierwszy się wspina, drugi robi czas. Prowadzący już odpoczął. Prowadzący rozkminiłprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
dzięki wszystkim za gratulacje, Tomku, jednak dla mnie (myślę, że się Marcin ze mną zgodzi) najbardziej wymagające na drodze były te odcinki klasyczne w parchu, a nie hakówa, która zresztą banalna nie była. pozdrawiam, Jasiek PS Palce trochę spuchły więc generalnie jest okprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Ponad dwa miesiące temu siadłem na pięcie w ten sposób, że miałem ją na wysokości klatki piersiowej a kolano mocno wygięte na zewnątrz. Prawie całe obciążenie poszło na kolano, konkretnie chrupnęło aż się przeraziłem i skończyło się pęknięciem łąkotki i lekko naderwanym wiązadłem krzyżowym no i operacją za 3 tysiaki (na NFZ nie ma co liczyc jeśli chcesz coś miec szybko naprawione). Bald nadal cprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Na piony i w lekkie przewieszenia spokojnie można napierac nawet w skorupach natomiast w rakobutach to nawet pod bulę pod bandziochem będziesz miał problem podejśc. Moim zdaniem najlepiej zainwestowac w jednowarstwowy but + lekkie raki jeśli myślisz o wspinaniu na Zakrzówku i krótkich drogach w Tatrach. Pozdrawiam, Jasiekprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Dokładnie tak :) Precyzyjniej było by napisac: Śruba powinna byc pochylona jakieś 5-10stopni w dół Ta zasada odnosi się do tych nowych śrub lodowych gdzie generalnie za wytrzymałośc odpowiada głównie gwint. W sytuacji gdy ktoś stosuje snargi albo Irbisy śruba powinna byc pochylona lekko do góry. Pozdrawiam, Jasiekprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Czolem Rafale, rapi Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Chłopaki gratulacje, Jasiek szczególnie. > Trochę mnie dziwi umiejscowienie trudności, gdy > ja robiłem drogę 10 lat temu najtrudniejszy (7b, > VIII+/IX-) był przedostatni wyciąg przed Rybą. > W przewodniku Giordaniego z 2007 r jest tak samo. > Nad Rybą jest max VIII, choć przyznaprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Ostateczny zapis i tak będzie taki: Ryba, -IX RPprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Zgadza się, te pierwsze pięc wyciągów (trudności do 5+) to było RP znając (sprzed 4lat). Pozdrawiam, Jasiekprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Witam, Mam mieszane uczucia co do tego czy dobrze się stało, że sprawa Daga została poruszona na Forum internetowym. Z jednej strony nie, bo uważam, że to nienajlepsze miejsce do tego typu rozmów i stanowi pożywkę dla co niektórych „szanownych” forumowiczów. Sam tytuł „ile daga w dagu” może faktycznie sugerowac niechcący jakąś aferę, oczywiscie to bzdura. Jednak trudno o lepsze miejsce na tprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe