Na Czarnym nie było pręta do zjazdu. Zjeżdżało się z drzewka na krawędzi. Niestety jego stan ostatnio bardzo sie pogorszył (jest li ono jeszcze?) i może to być najmoralniejszy ruch na drodze.przez DeLong - Forum wspinaczkowe
Hehe, po temacie jak i ruchu w tymże widzę, że jak nic idzie zima :)))przez DeLong - Wspinanie i warunki w Tatrach
biedruń Napisał(a): ------------------------------------------------------- > @De Long > >Byłbym ostrożny w założeniach, że jakiekolwiek > linie o nieekestremanych trudnościach nie były > jeszcze zrobione. > > To gdzie byłeś, jak ukazał się przewodnik z dziurą > w tym miejscu ;-) Cóż, nie każdy jest takim społecznikiem jak Ty ;-) > A na poważnie - jesteśprzez DeLong - Forum wspinaczkowe
Coby nie zakładać nowego wątku: Byłbym ostrożny w założeniach, że jakiekolwiek linie o nieekestremanych trudnościach nie były jeszcze zrobione. "Całkowicie nową drogą na Grani za Wysoką jest linia Śmietanowy Szpetny Pazur V+ (start zanikającą szczeliną pomiędzy Miejscem Cztery, a Rysą Szerszenia). Padła ona w stylu OS." Robiłem coś w tamtym miejscu kilka lat temu. V+ bym raczej nprzez DeLong - Forum wspinaczkowe
Kuba Radziejowski Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Byc moze warto pisac o takich drogach w stylu 5/6+ > -tak jak Wawryko (4/5). Z czasem wieskszośc z nas > bedzie wiedziała taki opis oznacza sporne wyceny > zalezące kolosalnie od warunków... O i coś takiego mi sie podoba :) Jeżeli droga ma rozbieżne (więcej niż pół stopnia róznicy) wyceprzez DeLong - Forum wspinaczkowe
Kuba Radziejowski Napisał(a): ------------------------------------------------------- > I jeszcze jedno - tak gwoli ciekawosci. > > Czy bioracy udział w tej dyskusji wspinają sie z > lonżami czy z gumkami (Paszczu chyba bez lonzy? A > reszta?) Moze mi sie tak tylko wydaje ale chyba wszyscy, ktorzy probują 6 a juz napewno powyzej wspinaja się bez smyczek. Przynajmniej nieprzez DeLong - Forum wspinaczkowe
paszczu Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Natomiast do do wyceny deLonga na 6+/7- na > Paradzie, to tez uważam to za mocno zaniżone. Być > może faktycznie dobrze ci idzie takie zadawanie z > krawądek, ale jak rozumiem jestes w stanie zgodzić > się, że "podeszło ci". W naszej opinii jest to > uczciwie trudny kawałek skały i tprzez DeLong - Forum wspinaczkowe
Kuba Radziejowski Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ad 3 Pierwszy wyciąg na Mrozie jest wg mnie > łatwiejszy od Orła. Piewszy wyciąg na Mrozie moim > zdaniem nie ma 6+ Podpisuje sie pod tym obiema rekami.przez DeLong - Forum wspinaczkowe
paszczu Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Parada jedynek, kolejno 6+ (?), 7 > > być może jutro uda mi sie wpaśc do Moka i zrobić > ten pierwszy wyciąg od Parady i coś jeszcze to > napisze, jakie miałem wrażenia. Tak mi się wydaje, > sądząc po innych, że 6+ to mało... Nie upieram się ze pierwszy wyciąg miał tylko 6+, może to było 7przez DeLong - Forum wspinaczkowe
Kuba Radziejowski Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Doskonałych tegpo przykładem są --- HAKÓWKI - A4 z > lat 60-70 tych mają zazwyczaj obecnie A1/2 nie ze > względu na rozbite szczeliny czy ilośc haków tylko > na nowoczesne haki używane do hakówki. I to na > całym świecie. A tu Kuba chyba nie do końca masz rację. Porównaj opisy stopniprzez DeLong - Forum wspinaczkowe
Kuba Radziejowski Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Przystanek i Laska, 7- (M6) Hehe, a dla mnie było trudniejsze od Tańczacego... Już to pokazuje jak różnie odczuwane są trudności nawet przez jedna osobę; A jak jest ich kilka to dopiero robi sie zamieszanie > WZORCE GÓRSKIE > Propozycje niektórych wycen w Moku > pierwszy wyciąg Dłuprzez DeLong - Forum wspinaczkowe
Akurat podczepię sie pod tekst Kuby bo tak mi chyba będzie najłatwiej napisać najwięcej :-) > 1. Kwestia uwolnienia rąk z lonży - tego Artur nie > poruszył. To jest naprawdę róznica znacznie > większa niż by sie pozornie wydawało. Coś co mogło > byc cholernie trudne z lonżami naprawde nie musi > być tak trudne bez nich. To czy zabita w jedną > jedyną trawkę dziabka jestprzez DeLong - Forum wspinaczkowe
Ależ Piotrze, naprawdę nie ma sie co obruszać. Pomimo, ze bardzo często mamy tutaj odmienne zdania to jednak chyba sie lubimy, nieprawdaż ? (no może nie wszyscy ;-) Rozumiem, ze z tym latającym orłem to do mnie. Wprawdzie swoich lotów nie widzialem (acz odczuwałem ;-)) to Twój naprawdę zrobił na mnie wrażenie. Wiec może sie nie licytujmy komu ta sztuka lepiej wyszła. Ja latałem bo mi było trudprzez DeLong - Forum wspinaczkowe
Eddie Napisał(a): ------------------------------------------------------- > 1. Nieprawda, że wszystkie przejścia są klasyczne, > bo jak widzę TU jak i w ścianie (zespół który > robił droge tego dnia co my), część kolegów ma > skłonnosci do omijania jedynego trudnego wyciagu. > Potem zaś w książce w moku są perełki pt. "nowy > wariant na wyciągu 1" (mozna sprawprzez DeLong - Forum wspinaczkowe
Kuba Radziejowski Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ha, widzisz DeLong > i ja nie bedę się sprzeczał. Być może Parada, > pomimo tego, że wycena niby sie potwierdziła po > tegorocznym powtórzeniu Jarka i Andrzeja - ma > mniej niż daliśmy. I prawdopodobnie wynika to z > różnych rzeczy (np naszego debiutu > zimowoklasycznego na Kotle)przez DeLong - Forum wspinaczkowe
Kuba Radziejowski Napisał(a): > Naprawde uważam, ze uwolnienie rąk daje powód do > tego by wyceny poszły nieco w dół (oczywiscie nie > wszystkie i nie zawsze) bo to za parę lat bedzie > standard - nikt nie bedzie używał pętli > nadgarstkowych. > A to ma kolosalne znaczenie np na takich drogach > jak Cień. Na trudniejszych drogach bez smyczek jest bezsprzecznie łprzez DeLong - Forum wspinaczkowe
Kuba, Faktycznie nie robiłem pierwszego wyciągu Cienia, ale czy ma to cos do rzeczy? BTW, idąc jak jam to uczynił tzw. szara depresja kilka metrów na lewo od org. linii Cienia mamy całkowicie trawkową drogę o trudnościach nie przekraczających 4+ może 5-. Jak kogoś odstrasza ten wyciąg za 6 (czy jak inni wola za 5) to może skusi się na taka kombinacje? Wracając do tej kontrowersyjnej wycenyprzez DeLong - Forum wspinaczkowe
jodlosz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > nie mówiąc już o dróżce Jagiełło-Roj na K.Cubr. - > przecież to jest najłatwiejsza droga na ścianie, o > 2 miejscach o trudnościach max. V-. A mam > wrażenie, że przy dzisiejszych dry-toolowych > wycenach to by było słabe 4;) No nie wiem Milosz czy tak do końca masz rację... To najtrudniejsze miprzez DeLong - Forum wspinaczkowe
Maćku, ja rozumiem ze Kubie było łatwo na Cieniu i dał mu tylko, 5 ale nie róbmy sobie jaj! Pokaż mi jakąś zimową piątkę o podobnych trudnościach. Albo inaczej, pokaż mi wzorcowe 5 (oczywiście poza Cieniem Wielkiej Góry).przez DeLong - Forum wspinaczkowe
bombaj Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Naprawdę nie widzisz jajarstwa-dwie osoby > "wyjeżdżają" z liny. > Wspinam się sporo lat i nieżle znam literaturę > górską i nie pamiętam takiego przypadku. > To są błędy podstawowe za które oblewa sie egzamin > na każdym kursie ! Teraz piszesz zę to blędy.. więc nie jajcarstow. Jprzez DeLong - Forum wspinaczkowe
A widzisz tu bombaju jakoweś jajcarstwo? Bo ja takowego nie dostrzegam. A na temat ludzkiej glupoty to moze lepiej się nie wypowiadaj. No chyba ze w kontekscie wlasnej osoby - tu pewnie bylbyś niewątpliwym autorytetem.przez DeLong - Forum wspinaczkowe
shido Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Z drugiej strony nie zastanawia Cię rodzaj błędu ? > > Wiem, że własnie takie pierdoły kasują wspinaczy, > ale taki błąd to przegięcie .... NO nie wiem, nie > chce nikomu ubliżyć, ale DeLong, robisz często coś > takiego ? Takich to jeszcze nie ale np ostatnio (też podczas wycofu-zjazdu) zrobilprzez DeLong - Forum wspinaczkowe
dr know Napisał(a): ------------------------------------------------------- > węzeł i jeszcze raz węzeł - zawsze, nawet jak z > 10cio metrowego parcha zjeżdżamy! > > pozdr > dr know Zamiast doktor bajki opowiadac o zjazdach z wezlem z 10 metrowego parcha lepiej nam sie pochwal kiedy ostatnio coś bardziej wymagajacego robiles w MOku zimą. Ten bledow nie robi kto nic nieprzez DeLong - Forum wspinaczkowe
To piatka, ale chyba tylko jedno miejsce. A trawy tam Ci dostatek.przez DeLong - Wspinanie i warunki w Tatrach
Fajną zimowa scianą jest Gankowa Straznica (w szczególności jej lewa cześć). Drogi nie za dlugie, tabor blisko, coś do IV powinno się znaleźć.przez DeLong - Wspinanie i warunki w Tatrach
Mialem nie zabierac głosu w tej dyskusji, ale jako autor cytowanej prośby z zakrzowkowego topa chyba nie mogę sobie pozwolic na taki luksus. Bardzo mnie tez zniesmaczyła postawa i wypowiedzi Piotrka (one) ale to juz chyba moj problem. Kolega Siwy zresztą też sie nie popisał. Po kolei: > Tylko jak widac na zamieszczonych zdjęciach goście jakoś nie łoją z trawą w gębie? Przeczytaj dokładnprzez DeLong - Forum wspinaczkowe
No kurcze, co za malkontent! Trawy zmrozone, skała czysta, na podejściach betony. Tyś jest łojarz czyś zaspiarz?przez DeLong - Wspinanie i warunki w Tatrach
Wspina sie Michał Kasprowicz, asekuruje Krzysiek Sadlej :Dprzez DeLong - Wspinanie i warunki w Tatrach
Sołtys Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Laura, czy chodziłaś po skale z rakami o takich > "płaskich" zębach? Popytaj Soltys u siebie w klubie co ludzie z tego typu rakami siekali. Opad szczeny gwarantowany. Ja w podobnych badziewiakach (tylko Campa) robiłem Prawego Dziadka i jakoś nie miałem problemów.przez DeLong - Forum wspinaczkowe
"Zakrzówkowe porozumienie" nic nie mowiło o zakazie wspinania narzędziowego na Mrowczym. Jak sie po jakims czasie okazało była to jedyna sporna (Biedruń był przeciw) droga, ustalonego w dość luźnej wymianie pogladow podziału stref. W takiej atmosferze nie trudno o niewłasciwe zrozumienie sie stron. W ubieglym sezonie zimowym droga ta za sugestiami Biedrunia była nieoficjalnie wyłączonaprzez DeLong - Forum wspinaczkowe