Kaszub, tak sobie pomyslalam, ze moze Ty pytales o 'normalnego' Abalakova a ja Ciebie nie zrozumialam. Jezeli tak to troche info. znajdziesz jezeli zrobisz google "Abalakov anchor", wydaje mie sie ze Luebben ksiazka tez ma cos o tym. Zawsze back up twoj system : T.przez Tosia - Forum wspinaczkowe
Wow!!! To jest dokladnie o co mi chodzi, bardzo klarownie to powiedziales. Dzieki za info o 'metodzie posredniej'- jak nie pojade na narty to w ten weekend sprobuje to. T.przez Tosia - Forum wspinaczkowe
kaszub Wrote: ------------------------------------------------------- > Jak byś mnie tak na trop wertykalnego Abałakov'a > naprowadziła to byłbym wdzięczny. Sama bym to chcial wiedziec ;) Wiem, ze niektorzy robia Abalakov pionowo bo twierdza, ze mniejsze sily dzialaja na vthreads niz przy horyzontalnym i lod zwykle peka horyzontalnie. Ale czy jest to prawda z tymi silami toprzez Tosia - Forum wspinaczkowe
Czy ktos moze zna jakies wiarygodne zrodlo informacji gdzie ktos 'naukowo' przetestowal i opisal roznice pomiedzy pionowym ( vertykalnym ) i horyzontalnym Abalakov? Dziekuje, T.przez Tosia - Forum wspinaczkowe
Rysiu, nie badz taka drama queen dzisiaj. Fred wszyscy znaja i jego poczucie humoru tez. Ostatnim razem w Rampart Creek Hostel sam w podobny sposob zartowal.przez Tosia - Hyde Park
Nie sadze zeby to byl ktos z Brytana - ale kto wie...przez Tosia - Hyde Park
Nie wydaje sie warta $. Moim zdaniem typowy ‘ The Idiot's Guide to...’. Moze byc okay dla kogos kto sie nigdy w lodzie nie wspinal albo ma bardzo male doswiadczenie. Jezeli ktos chce sie zaczac wspinac w lodzie i nie moze wziasc kursu albo uczyc sie od kogos z kilkunastoletnim doswiadczeniem to pewnie, ze ta ksiazka jest lepsza niz nic. Dla poczatkujacych tez moze bycprzez Tosia - Forum wspinaczkowe
Hansio Wrote: ------------------------------------------------------- > Sołtys, te co pokazałeś to do lodu się nadają > wyśmienicie, Sorry - ale to nie sa 'wysmienite' raki do lodu chyba ze masz na mysli alpine ice. Do lodu duzo bardziej sie nadaja Grivel G-1, Petzl Charlet M10, BD Cyborg T.przez Tosia - Forum wspinaczkowe
To jest zestaw do general mountaineering / alpine ice a nie do ice / mix climbing. Jezeli bedziesz tylko robil GM to jest okay ale jezeli myslisz o wspinaniu w lodzie ( waterfall / stromy lod )+ mix to lepiej wybrac cos bardziej agresywnego. Chyba ze zamierzasz w przyszlym roku kupic cos innego. Powodzenie, T.przez Tosia - Forum wspinaczkowe
krecik Wrote: ------------------------------------------------------- > Wspinam się w tylko w > polarkach, których zaletą jest to ze przemoczone > bardzo szybko schną na dłoniach, a woda niestety > czeso leje sie po lodzie Yeap, polarki szybko schna na rekach jezeli siedzisz w schronisku i trzymasz rece przy piecu. Jak jestes na zewnatrz i temp. jest - 15 C czy cos kolo tego,przez Tosia - Forum wspinaczkowe
Icefall dal swietna odpowiedz, gosc wie o czym mowi. Ja tez do wspinania uzywam WINDSTOPPER jak zewnetrzne + cienie rekawiczki; zmieniam kiedy mokre. To jest dobre do wspinanie ale na stanowiska to jest za malo; na stanowisku zakladam grubsze rekawiczki. Black Diamond Guide Gloves - jest dla mnie overkill ale tylko dlatego ze ja jeszcze rak nie przemrozilam. Cena okolo 150 $. Jezeli bedzprzez Tosia - Forum wspinaczkowe
grześ k Wrote: ------------------------------------------------------- > Po co pięć dni. Poczekaj na zime porządna i na > lawinę, zajmie wam ten kurs 5 minut (max) > To nie jest smieszne - to jest irytujace bezmuzgowie.przez Tosia - Wspinanie i warunki w Tatrach
mazeno Wrote: ------------------------------------------------------- > to jest alpinizm, przy ktorym chowa sie kazdy inny > wyczyn w skale czy w lodzie. > Dobrze powiedziane ! Gratulacje i szacunek Piotra.przez Tosia - Forum wspinaczkowe
dr know Wrote: ------------------------------------------------------- > >>Ja uwazam, ze najleprze na swiecie jest BD > Cobra ;) > > gdy brałem do reki to wydały mi się cięzkie... > leciały jak dzikie juz > przy delikatnym machnięciu... swienie to ujoles, 'leciały jak dzikie' - to jest dokladnie jak one sie sprawuja; wydaja sie ciezkie ale sa dobrzeprzez Tosia - Forum wspinaczkowe
Kto jakie dziabki lubi jest sprawa bardzo indywidualna. Kazdy ma inny swing, inna technike. Grivel Taa-k-oon nigdy nie uzywalam, wspinalam sie z Quark, Viper , Monster, Cobra Jezeli jest to twoj pierwszy sezon to nie kupuj leashless ( Grivel Taa-k-oon ); dla poczakujacych jakie by te smycze nie byly to leprze niz zadne. Jezeli myslisz glownie o wspinaniu w lodzie, Petzl Charlet Quark jest okaprzez Tosia - Forum wspinaczkowe
niekrasz Wrote: ------------------------------------------------------- > raz mi nie zadzialalo przy locie, lina byla troche > polamana i duze tarcie miala, przez co nie bylo > duzego szarpniecia przy locie i grigri nie > "zaskoczylo" wynikiem bylo srednioszybkie > opuszczenie do ziemi:) Nie zadzialales to Ty a nie Grigri a 'srednioszybkie opuszczenie do zprzez Tosia - Forum wspinaczkowe
Kiedy znaleziono jego cialo, nie bylo rappel loop on uprzezy. Podobno Todd's harness byl stary/ zuzyty.przez Tosia - Forum wspinaczkowe
jacoos Wrote: ------------------------------------------------------- > Producent nie kłamie. I zna się dobrze. > Po prostu liny Tendon 7.8 oraz 8.5 master > posiadają parametry które zapewniły im pomyslne > przejscie testów zarówno dla lin bliźniaczych jak > i połowkowych (to są dwa rózne testy, tu nie > miejsce na szczegóły). I tak też można ich > uzywać. To wszyprzez Tosia - Wspinanie i warunki w Tatrach
Piotr, Warto poczytac i troche sie wyedukowac o linach zebys sam mogl ocenic jaka jest miedzy nimi roznica i samemu podjac decyzje a nie zdawac sie na klolegow madrosci ( a raczej ich brak ) gig Wrote: ------------------------------------------------------- > Impregnacja Golden Dry w Bealu to sciema, lina > pije wode jak pielucha, poza tym Beal jest ok. Ja uzywam Cobrprzez Tosia - Forum wspinaczkowe
Wara - jak Ci nie wstyd, nawet ja wiem jak sie pisze 'porządek' :)))) Moze jestem troche bitchy dzisiaj ale na swoje usprawiedliwienie podaje, ze spadlo juz 12 cm sniegu i ma spasc wiecej; temp w wietrze jest -7C. To chyba wyjasnia, jak bardzo byla mi Brytanowa terapia potrzebna ;)przez Tosia - Forum wspinaczkowe
> Żartujesz sobie czy co? Nie wyrywałem z kontekstu tylko na przykładzie zdjęcia chciałem pokazać błąd jaki widziałem > w skałach. Damage control ? Nieudany! W Twoim orginalny post nie ma nic co widziales w skalkach. Wzioles zdjecie z Blondas strony i umiesciles go tutaj z ironicznym tekstem. Dostales od ludzi opierdol za wysmiewanie sie z poczatkujacego wspinacza i teraz sie wycofprzez Tosia - Forum wspinaczkowe
Nie zajelo Ci to duzo czasu - ale dlaczego tak Laura atakujesz? T.przez Tosia - Hyde Park
Dobre pytanie: Troche dodatkowych informacji ale tylko dla 'mlodych' bo przedstawiciele Polskiej Szkoly Tradycyjnej to juz swietnie znaja :) Artykuly napisane przez przewodnika Cyril Shokoples : :) T.przez Tosia - Forum wspinaczkowe
zimbabwe Wrote: ------------------------------------------------------- > Lina dynamiczna zmniejsza impact przy > > odpadnieciu. > > > > hehe A0? To chyba ma byc dowcip ale nie wiem o co Tobie chodzi ?????przez Tosia - Forum wspinaczkowe
Nie, nie jest polecane. Przy upadku do szczeliny ( glacier craves ) bedzie bardzo duzy impact na wspinacza oraz na stanowisko ( jezeli bylo zalozone ). Lina dynamiczna zmniejsza impact przy odpadnieciu. T.przez Tosia - Forum wspinaczkowe
Tak zartem : Ja jako zwolenniczka 'Polish Traditional School' - wnioskuje za powrotem do tradycji i zakladaniem wedek po staremu, jak to kiedys sie zakladalo :))) Dwa punkty, equalized ( równoważyć ? ), no extension ( przedłużenie ? ) - i kolko zjazdowe jest wolne ( nie blokowane przez karabinek ). Nie pozwolmy zginac tradycji - zakladajmy wedki po staremu!!! Ten sposob pokazaprzez Tosia - Forum wspinaczkowe