Admin: > No i tu widzę pewien dysonans w rozumowaniu. > Jeżeli większość dróg jest obijanych z > różnych środków publicznych (a tak w > rzeczywistości jest), to wprowadzając tę > zasadę ograniczenia "dowolności dysponowania > ryzykiem" automatycznie wprowadzasz "zawsze sucho, > zawsze pewnie". A o to pytałem. Tak by było, jeśli stałe przelotyprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
Bart: > Osobiście bym sobie nie uznał takiego OS-a jak > na Babińskim (nawet nie wiem czy byłoby mnie na > to stać ale niestety na tej drodze już nie > sprawdzę), chociaż to były inne czasy i wielki > szacun dla starych mistrzów! W podobnym stylu (zejście z połowy drogi na glebę z wypinaniem przelotów i atak jeszcze raz z setem na drugą połowę drogi) Yuji Hirayama zrobiłprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
Admin: > Biedruniu ze zdziwieniem odnotowuję pewną > sprzeczność w Twoim podejściu. Jak ma się > tutaj tak zdecydowanie wyrażana dezaprobata do > podejścia "zawsze sucho i zawsze pewnie" przy > równoczesnej afirmacji obicia dróg właśnie w > tym stylu. Wspinanie jest immanentnie niebezpieczne, również wspinanie sportowe. Sankcjonowanie "ułatwiaczy",przez biedruń - Forum wspinaczkowe
Blondas: > Niniejszym apeluję do Ciebie biedruniu, usuń z > kapownika wszystkie drogi pokonane w ten > oszukańczy sposób. Nie mam ich wiele :-) > Zeskok to odpadnięcie. Niekontrolowany zeskok jak najbardziej. I gdyby asekurant zaspał i wydał mi na tyle luzu, żeby przelot nie został obciążony to i tak uważałbym, że OS został spalony. Ale najważniejsze w tym wszystkimprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
brunka: > Biedruń, to może jeszcze małe pytanko. Dajmy na > to, że ktoś patentuje trudną drogę (bliską > swojemu limesowi) i po próbach, już na max atak, > zostawia sobie powieszone ekspresy. Następnie > atakuje i robi drogę (tzw. PP). Czy twoim zdaniem > to również pedaliada? Żadna pedaliada, tyle że patentowaniu to PP-z, a nie PP. Natomiast w zeznaniach często ten fprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
brunka: > Jednocześnie jakże mi miło > spotkać prawdziwych mężczyzn twardzieli wśród > pedałów. Toż to prawdziwa żadkość ;) > Biedruń gratuluję ci męskości!! Żadkie (prawdziwie) to są te wewnętrznie sprzeczne konstrukcje logiczne, chyba że masz na myśli orientację seksualną, ale wbrew pozorom to nie o niej tu mowa. m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
stri: > czy jest ktoś chętny do podzielenia się info o > wspinaniu w Albanii?(rejony, patenty i t.p.) Ponieważ Albania składa się tak w 50% ze skał, wypadałoby jeszcze, żebyś napisał, co Cię interesuje: np. eksploracja w górach albo obite rejony skałkowe (jest nawet taki jeden). m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
Rychu-TM: > 1) A nie jest to powtarzanie od ziemi tego samego > odcinka drogi, tyle że na wędę? Przeczytaj powyżej wpis astrodoga. > 2) A skoro jest to powtarzanie tego samego odcinka > dogi to nie znaczy to, że OS poszedł się > j...ć? Jest frakcja, która tak uważa. Zaczęło się to od wprowadzenia tożsamego przepisu na zawodach. Ja zacząłem się wspinać, zanim ten prprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
Blondas: > Brunka, > to że jesteś kobietą nie zmienia faktu że > jesteś pedałem. Dzięki Blondas, ako, trz, Makar, Micaj i wielu innych, wasz głos pozwala wierzyć, że nie jestem jedynym, który nadal pamięta, o co w tym wszystkim chodzi, mimo wzbierającej fali tych, którzy w skałach chcą mieć zawsze sucho i zawsze pewnie. A przecież nordic walking jest tak bezpieczny! Natomiastprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
wmg: > 1) czy jak robię pierwszą wpinkę z ziemi > _ręką_ i dopiero startuje do drogi, czy to też > jest wspinanie na wędkę? Nie. > 2) a co jeśli dziewczyna jest parę centymetrów > niższa ode mnie i nie sięga z ziemi do takiej > wpinki (ja sięgam), czy etyczne jest zrobienie > takiej wpinki za nią? Nie (jeśli potem w publiczny obieg pójdzie, że zrobiła drogęprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
astrodog: > Trzy przeloty to pętle wokół > "chockstones" (a po polsku?) Zaklinowane kamienie. > Swoją drogą z > takim setem jak Twój, atakować Fair Head - > szacun. "- Ty to nazywasz pełnym rackiem bieDruń? I co teraz zrobimy z tymi trzema camalotami? Kurwa, dlaczego mi nie powiedziałeś?! No dlaczego, przecież na Camp 4 mam 16 camalotów! - A chciaprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
dr know: > taka ciekawostka - na jednej z dróg u nas jest > sytuacja, że 1. wpinkę robi sie bezpieczenie (na > tyle ile wpinka w pozycji za ca VI.2 jest > bezpieczna) dokładnie z odwrotnej sekwencji, niz > ta potrzebna do dalszego wspinania; > po wpięciu schodzi się i zaczyna wspinanie > jeszcze raz; Niejedną taką drogę robiłem - przykład pierwszy z brzegu: Skrajnprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
olo.k: > trochę luzu - zapomniałem wstawić :-) > Ja z zasady nie żywcuję, za bardzo się lubię. > Ale Charitka czeka - byłby hit nie tylko tego > sezonu Olo, przecież Cię znam od ćwierćwiecza, domyśliłem się wymowy Twojego wpisu. Ale supermarketowi wspinacze od bezpiecznych wpinek - niekoniecznie. No bo jak to tak - "dlaczego mają być dwie wpinki i mam marnować na nie parprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
Micaj: > ps; w sumie najbezpieczniej to jest na wędkę > jednak, więc może wrócić do sportowej wędy?? Dlaczego do sportowej? Wróćmy do bloczenia na wędkę i nazywajmy to sportowym RP w nowym stylu, tak samo jak mrożące krew w żyłach przejścia wieżowców w uprzężach ze skyhookiem pod gaciami czy wielkie osiągniecia alpinistyczno-kajakowe na pastwiskach, poprzedzone przewiezieniem kajakówprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
olo.k: > Dobicie niżej pierwszego przelotu, w przypadku > gdy pierwotnie pierwsza wpinka była wysoko i to w > trudnym terenie może być traktowana jako > złośliwość: oryginalnie, akceptując (w miarę > zasadnie) "pierwszą bezpieczną" można było > napierać w trudnościach bez zawracania sobie > głowy asekuracją; a teraz k..wa trzeba robić > wpinkę. > Prprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
brunka: > Oj Biedruń :) Hmm, jakby ci powiedzieć. Nie > uważam tych wspinaczy za ściemniających > pedałów, w ogóle staram się nie używać > takich "wielkich" słów i nie określać nimi > ludzi (brzydkie słowo). Nawet jeśli uznać to za > sprzeczne z zasadami, to chyba zapominasz się w > "określeniach". Ja zacząłem się wspinać w dawnych czasach kiedprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
kemo: > Ja myślę że twój punkt widzenia może zmienić > się w przypadku zmierzenia się z takimi drogami > jak na przykład Ekstazy czy Pancerne Szparagi czy > jakąkolwiek inną drogą niekoniecznie tak > trudną na której pierwszy przelot został > umieszczony tak aby wpięta w niego lina > asekurowała podczas pokonywania bulderu > startowego. Nie potrzebuję do tegoprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
brunka: > Zgodnie z tym, co piszesz to większość > czołowych wspinaczy powinno sobie wpisywać > przejścia TR. Chyba za bardzo szafujesz słowami > "ściemniaj" (i "pedaliada"). Ich problem, nie mój, jeśli są ściemniającymi pedałami. > Ja widzę różnicę między pierwszą > bezpieczną, a drugą/trzecią. Ja również - równia pochyła, którą uruchamiaszprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
Samuel: > Co do pierwszej bezpiecznej, to jak dla mnie nie > ma problemu. Są takie drogi, że teren do > pierwszej dodaje ze 3 stopnie, a jak robisz taką > drogę na limesie to lepiej, żebyś wpiął. A wepnij se. Tylko nie ściemniaj potem w opisie, że z przejścia wędkowego jakimś cudem RP powstało. m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
astrodog: > Skała to "dolorite" jakiś rodzaj bazaltu(?). Doleryt to doleryt, a bazalt to bazalt - znacznie różnią się tarciem, formacjami również, choć chemicznie to to samo. Czy Fair Head to morski doleryt (z wymyciami, dziurami itp.)? Wtedy chętniej się wybiorę - wspinałem się w takich rejonach na Tasmanii i Islandii i były fajne. m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
astrodog: > Wiem, > że jesteś kontuzjowany ale kiedy dojdziesz do > siebie na tyle, by atakować VI/VII, to już > wystarczy by zobaczyć co warte jest to mirjsce. Kontuzjowany to pewna niechlujność w wypowiedzi - jestem wrakiem, bo mnie bakterie wyżarły od środka (z kręgosłupem i przyczepem nogi włącznie, co jeszcze jakiś czas temu uchodziło w opinii lekarzy za niezależne "przez biedruń - Forum wspinaczkowe
Luc: > tak mnie zapieniłeś że @#$%& napisałam przez > samo h !!! Myślałem, że to licencia poetica. Ja tak piszę do dziś, bo jak przeprowadziliśmy się do Polski, to na śmietniku w miejscu mojego pierwszego zamieszkania stało przez h (przez H, bo cały napis był drukowany) i tak się przyzwyczaiłem :-) m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
szymonschab: > Co do solo > Wojtka, to akurat bywałem w trakcie Jego prób... > nie za bardzo rozumiem kontrowersje? Kontrowersji nie ma. Jest kiks - nie zrzucenie wędki z Babiniaka. Kontrowersja byłaby pewnie wtedy, kiedy wędka wisiałaby na Maharadży. m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
astrodog: > Kto na Fair Head nie był w ogóle, ten nie wspinał się > jezcze na najlepszych tradach Europy. Wiem, że zdjęcia mogą nie oddawać całej zajebistości tego miejsca, ale jednak Lofoty to to nie są. O kilku mniej znanych miejscówkach, typu Olhava, nie wspominając. m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
kemo: > jest jeszcze wariant Malczyka i Opozdy VI.3+ do > Hiszpańskich Czarów ale możliwe że > Hiszpańskie Czary to po prostu ten wariant. Czary to Czary (idą płytką na wprost), a wariant to wariant (idzie tak jak w przewodniku BO 186 - rysą po prawej). m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
Ziutek: >Trochę szacunku dla historii. > Ofiarami takich zabaw są wspinacze, ale i > zarastające rejony gdzie trudno jest urobić > zwykłe VI.1+. Pijesz do Historii Półrzeczek? m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe
Starosta: > Np. w > Brytanie bylo swego czasu zdjecie Wojtka Kurtyki z > przejscia zywcowego Chinskiego Maharadrzy w > Bolechowicach. Widac na nim wyraznie, ze Wojtek > wspina sie obok wiszacej liny. Mam przed oczami tego Brytana (nr 8, strona 4) i choć zdjęcie jest średnio wyraźne, osobie obeznanej z topografią ściany trudno nie zauważyć, że lina wisi na Babiniaku (ze stprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
mikolaj.: > Nie przesadzajmy. To że droga nie jest oesowa, bo > dziurka nie jest do końca oczywista, nie znaczy > że należy podnieść wycenę. Nie było z mojej strony mowy ani o tym, że "droga nie jest oesowa", ani o tym, że "dziurka nie jest do końca oczywista". Charakter stopni, sekwencja ruchów i na koniec ten wzorcowy faker za VI.1+ (za pojedynczy ruch) stanprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
spros: > to jest ta droga gdzie powyzej 1 wpinki jest > dziurka na jednego palca, ale za to calego? Jeśli pytasz o Pośrednik to tak. To szarpnięcie z fakera wyizolowane z ciągu mogłoby od biedy robić za VI.1+ (za pojedynczy ruch), ale to nie jest jedyna trudność na tej drodze. W każdym razie wycena VI.1 to kpina, a jako że często się rozgrzewam na drogach o takich trudnościach, możeprzez biedruń - Forum wspinaczkowe
dr know: > bieDruń może byś się Kiedy ze mną wybrał na > ten Srednik? > jak będę w Krk; Ależ proszę bardzo! m.b.przez biedruń - Forum wspinaczkowe