Opalanie :-) a powazniej to jak (prawie) zawsze w okresie przejsciowym - warunki do lazenia niezle, do wspinania takie sobie... pzdrw Tprzez tjn - Wspinanie i warunki w Tatrach
Zdjecie z dzisiaj: ja sie nie wspinalem ale warunki rewelacyjnie nie wygladaja - temperatury ostatnio byly kolo 0 wiec trawy pewno srednio zmrozone a snieg na pewno nie trzyma... Z tego co widzialem byl jakis zespol w weekend na Potoczku ale chyba zaliczyl wycof. Natomiast lody nad Zmarzlym powoli zaczynaja wylewac :-): pzdrw Tprzez tjn - Wspinanie i warunki w Tatrach
GG Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Tomaszu, > Moim zdaniem ogolne krytyki prewdniow i wydawcow > oddalaja nas od tematu watku. Totez napisalem ze to OT - mozna bylo utworzyc osobny watek ale chyba nie ma specjalnie sensu.. > (Na dziela krytykowane - generalnie najwlasciwsza > odpowiedzia jest robienie dziel lepszych. > Jezeli cprzez tjn - Wspinanie i warunki w Tatrach
No to faktycznie spora roznica - ja robilem w sobote gran Czarnych Scian i wiecej bylo odsniezania niz wspinania - ten snieg byl niezwiazany z podlozem wiec na plytach sie nie trzymal A z tego co piszesz widac ze po poludniowej stronei faktycznie nienajgorzej - choc akurat Osterwa jest dosc nisko a snieg zaczynal sie od 1500-1600 mnpm wiec moze to dlatego Faktycznie na razie ma byc laprzez tjn - Wspinanie i warunki w Tatrach
GG Napisał(a): ------------------------------------------------------- > 3. Wspomniany (w poscie tjn) przewodnik > Kielkowskiego po Kozich mial tresc ustalona ok. > roku 2000 i to okresla jego miejsce jako zrodla. > Warto to umiejetnie analizowac (np. unikajac, > nawet mimowolnego, przeciwstawiania zrodla w danej > sprawie wtornego - zrodlu pierwotnemu). Grzesku -przez tjn - Wspinanie i warunki w Tatrach
Dzisiaj faktycznie wali sniegiem az milo - na Hali jest juz ponad 20 cm... Natomiast nie jestem przekonany czy w niedziele dalo sie tam jeszcze wspinac na sucho - po piatkowych opadach od 2200 mnpm zalegal twardy, zlodowacialy snieg i to nie tylko po polnocnej stronie - tak wygladala np Wysoka... ale ofkors to teraz i tak juz bez znaczenia - choc oczywiscie ten snieg moze jeszcze zeprzez tjn - Wspinanie i warunki w Tatrach
GG Napisał(a): ------------------------------------------------------- > I. "Helios" to E. Bieniek (prawdopodobnie > Eugeniusz). Opisane w G-W w 1989 rozdziale o > Zamarlej. W "Kozich Wierchach" Kiełkowskiego przy opisie tego wariantu (droga 321) figuruje jako Eugeniusz wlasnie... Inne sprawa ze "Z Motyka na Slonce" jest tam wrysowane ( i opisanprzez tjn - Wspinanie i warunki w Tatrach
behemot Napisał(a): > Np. przejście takiego przysłowiowego > Robakiewicza na Mnichu (szyderczo, acz > niesłusznie dawanego jako przykład taternickiego > obciachu; kiedyś zwróciłem uwagę, że > wspomniany Robakiewicz to jest jednak wzorcowe > III, a nie II Czepiasz sie - Robakiewicz to II w skali "mnichowej" - w tej skali plyta to I, przewieszka III a klasycprzez tjn - Forum wspinaczkowe
Sie dolaczam do polecania Montano - to zdecydowanie najlepszy shell bez membrany jaki mialem ( a troche juz ich mialem..) a jesli chodzi o kroj to zdecydowanie najlepszy w ogole... pzdrw Tprzez tjn - Forum sprzętowe
No to zeby bylo w topicu :-) - mam pytanie do kolegi inicjujacego watek czy pyta teoretycznie czy praktycznie ten uskok przeszedl? Bo ja sie kiedys tej grzedzie przygladalem pod katem szkoleniowym (choc bardziej na zime raczej) ale wydaje sie bardzo pologa i malo ciekawa - zdjecia to zreszta potwierdzaja: - byc moze tylko wlasnie na tym uskoku byloby cos przypominajacego wspinaprzez tjn - Wspinanie i warunki w Tatrach
Zlosliwa uwaga kolegi dotyczyla lekkiego pomylenia nazw - miales zapewne na mysli Zabia przelecz Mieguszowiecka bo faktycznie pomysl zejscia grania na lezaca deczko dalej Zabia przelecz dosc sredni jest :-) A co do meritum to jakis czas temu problem nie byl ze sniegiem na grani bo jego nie bylo od dawna tylko wlasnie na zejsciu z ZPM do Mieguszowieckiej - ale per analogiam z innymi miejscami nprzez tjn - Wspinanie i warunki w Tatrach
oczywiscie - moj francuski teraz ogranicza sie niestety do zamowienia wina i zapytania czy mozemy przejsc na angielski - na szczescie akurat w Cham to nie problem..:-) Ale tak czy owak rejon Aiguilles Rouges polecam jak nie ma warunkow po drugiej stronie bo tam sporo fajnych, dobrze obitych drog no i dzieki wyciagom podejscia skraca sie do minimum..:-) pzdrw Tprzez tjn - Forum wspinaczkowe
Z ferratami w okolicach Cham jest AFAIK dosc cienko, mi sie w kazdym razie nie udalo namierzyc zadnej sensownej... Natomiast na krotkie, max kilku wyciagowe wspiny mozliwosci jest sporio - polecam przewodniki Pioli (Auigille Rouge) i przewodnik skalkowy o tytule (bodajze bo nie mam go pod reka) "Crags in Chamonix" Ze szczytow "jednodniowych" po wlasciwej "alpejskiej&qprzez tjn - Forum wspinaczkowe
Jezeli pytasz o pozostalosci sniegu to oczywiscie juz nie ma, wczoraj tak to wygladalo: natomiast teraz sucho nie jest bo leje ostro od popoludnia - no ale wg prognoz od jutra ma byc lepiej wiec do weekendu powinno wyschnac.. pzdrw Tprzez tjn - Wspinanie i warunki w Tatrach
No i tu sie niestety czkawka odbija niejedoznacznosc (delikatnie mowiac) nazewnictwa pomiedzy Grzegorzem a Wlodkiem - pal licho gdyby chodzilo tylko o nieszczesnego Kapucyna ale niestety w zasadzie kazdy wazniejszy element topograficzny ktorego nie nazwal WHP jest nazwany w tym rejonie inaczej .... Tak ze dla wyjasnienia - to co Grzegorz ( i piszacy wyzej kolega) nazywa "Lalkowa Drabinaprzez tjn - Wspinanie i warunki w Tatrach
Oczywiscie masz Wojtku racje , zwlaszcza ze ponizej Wyzniego Lalkowego Przechodu to nawet nominalnie jest V... Nie wiem czy gdzies wystepuje topo tej grani, ja sie w kazdym razie nie spotkalem - wystarczajaco dobry opis jest w Cywinskim i WHP ( w obu wypadkach w tomach nr 7) pzdrw Tprzez tjn - Wspinanie i warunki w Tatrach
Witaj Odradzam raczej wejscie z Lalkowego Zachodu (czyli pn- zach kominem) - ja tam ostatnio nie szedlem ale z zachodu wyglada na bardzo kruchy, mokry i malo chodzony.. Natomiast "normalna" i chodzona czesto droga jest z drugiej strony czyli z Lalkowego chodnika (WHP 1143) - tam jest kilka hakow po drodze na przelaczke i potem na grani na szczyt (BTW - w WHP jest "droga niecoprzez tjn - Wspinanie i warunki w Tatrach
Co do Garmontow to masz moja recenzje na stronie Polarsportu - po kolejnym pol roku intensywnego uzytkowania w sumie nic sie nie zmienilo - uzywalem ich tez troche w okresie "przejsciowym" nawet z rakami i tez sie sprawdzaja... Natomiast jezeli chcesz sie w nich wspinac troche jak pisales to zdecydowanie wez wersji MNT bo podeszwa w LT jednak jest bardziej do chodzenia niz do prostego nprzez tjn - Forum sprzętowe
Bardzo smutno - juz sie nie spotkamy w Morskim.....:-((( zegnaj... Tomekprzez tjn - Forum wspinaczkowe
Włodku, jacoos Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Z szacunku do Ciebie, siebie i użytkowników > forum, nie napiszę ani jednego zdania więcej na > temat "zeszmacenia w kontekście geograficznym" > (bo tego dotyczył wpis, a nie konkretnych osób > lub działań) - a już na pewno nie na publicznym > forum - ale chętnie porozmawiamprzez tjn - Forum wspinaczkowe
jacoos Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Szanowni Malkontenci.. Przepraszam ale troche OT do tematu tego watku : Wlodku - strasznie wrazliwy jestes na krytyke tego co robisz - i pewno w duzej mierze slusznie - w tej sprawie konkretnej sprawie ciezko mi sie wypowiadac, Pochylec to zdecydowanie nie moja bajka, przejezdzalem tylko kolo niego tydzien temu,przez tjn - Forum wspinaczkowe
In Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Fajnie by się rozkręcało, gdybyście to > widzieli na żywo, panowie ;) Nie wiem jak koledzy ale ja mam za slabe nerwy zeby "skalpowanie na zywo" ogladac.... Tprzez tjn - Forum wspinaczkowe
Jak kogos interesuja warunki to wczoraj przeszedlem od Morskiego po Hale i porobilem troche zdjec na ktorych mniej wiecej widac jak wygladaja sciany: Co prawda na jutro jest zapowiadany znowu jakis snieg wyzej ale znacznie mniej niz ten sprzed 2 tygodni wiec pewno szybko zejdzie pzdrw Tprzez tjn - Wspinanie i warunki w Tatrach
Ja z kolei tego modelu AKU zdecydowanie NIE POLECAM - nie dosc ze mocno obrobily mi Achillesa (ale to moze kwestia indywidualna) to jeszcze jeden but rozlecial mi sie po kilku miesiacach uzytkowania (odkleila sie podeszwa) - dodatkowo brak oblewania bokow guma powoduje w skalnym terenie szybkie przecieranie sie szwow a podeszwa jak dla mnie jedna z gorzej trzymajacych jest... Resaumujac - dprzez tjn - Forum sprzętowe
Guide Tennie to wg mnie bardzo dobre buty ale raczej do samego podejscia pod sciane i prostego wspinania a nie do "dlugich pieszych wedrowek" ktore w pierwszej kolejnosci wymienil pytajacy - do tego moim zdaniem sa troche za miekkie no i bardzo szybko chwytaja wode i przemakaja. Ja uzywam ich gdy ide w teren gdzie bedzie zdecydowanie wiecej skaly - wlasnie do IV - niz trawy, piargow cprzez tjn - Forum sprzętowe
Czepiasz sie - kolega chcial Ci pomoc i odgrzybic jakas poludniowa sciane po zimie..:-)) a powazniej to w czwartek czolowka Kopy Spadowej wygladala niezle : tyle ze potem troche sypnelo wiec pewno jeszcze kilka dni trzeba poczekac zeby znowu podeschlo.. pzdrw Tprzez tjn - Wspinanie i warunki w Tatrach
Tylko jak polecasz droge to podaj moze jej trudnosci - bo kolega sie interesowal droga nominalnie IV a Ty go na VI.2 wysylasz - bo tyle ma " Waclaw spituje" - piszac o obiciu od dolu miales pewno na mysli "Zemste Waclawa"... pzdrw Tprzez tjn - Wspinanie i warunki w Tatrach
W Morskim od dosc dawna (circa 2 tyg) nikt sie nie wspinal, w kazdym razie nie ma sladow w Ksiazce (poza jakimis Mnichami najprostszymi drogami), co do sniegu na podejsciach to betony to nie sa ale da sie podejsc, trzeba tylko uwazac bo czesto schodza zsuwy powierzchniowe. Narciarsko raczej tez juz wyglado kaprawo, nizej brak sniegu a wyzej ciezki i przepadajacy miejscami... A wygladalo to wprzez tjn - Wspinanie i warunki w Tatrach
Widze ze chyba wszyscy jeszcze swietuja bo jakos prawie nikt sie nie rwie do odpowiedzi :-) No to zeby kolega nie zostal sam ze swoimi watpliwosciami - po pierwsze dla jasnosci sytuacji -droga nazywana "klasyczna" nie jest najlatwiejsza opcja wyjscia na Mnicha - nominalnie to IV ale chyba w dosc zgodnej opinii najtrudniejsze miejsce na tej drodze ma przynajmniej V Natomiastprzez tjn - Wspinanie i warunki w Tatrach
Bez przesady - to ze zjechali lewym (trudniejszym) jest raczej oczywiste zarowno z opisu (pomijajac ten blad w opisie grani) jak i zdjec... Ergo - w czepianiu sie tez trzeba umiar zachowac..:-)przez tjn - Forum wspinaczkowe