hej, a pamietasz z którego stanu zjezdzaliscie i jak długą linę mieliście? pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, niestety problem jest znacznie głębszy i nie dotyczy tylko tego jednego przejścia. Myślałem, że po aferze z młodą Charlotte Durif (ok.2012 r), młodzi wspinacze i przede wszystkim ich rodzice zaczną zwracać uwagę na kwestie związane ze stylem, przebiegiem dróg itp. - czyli po prostu przestaną ściemniać.. W ostatnich 2-3 latach wirus ściemniania pojawił się niestety na naszym lokalnym poprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, dzięki wielkie, że się tym na gorąco zajęliście. Rola mediów przy weryfikacji takich przejść jest absolutnie kluczowa! Napiszę później parę słów więcej;) pzdr jodlosz brunka Napisał(a): ------------------------------------------------------- >przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Marcin, ale na pewno to było finalne przejście, a nie dobrze rokująca wstawka? domyslam się odpowiedzi, ale lepiej się upewnić;(przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Cześć, dokumentem, który reguluje zasady udostępniania TANAP, m.in. dla turystyki i wspinania, do czasu ogłoszenia nowego regulaminu udostępniania jest "Zoznam vyhradenych miest v Tatranskom Narodnom Parku, č. 1/2017 zo dňa 14.6.2017" oraz dodatkowo, wykaz szlaków zamkniętych w okresie zimowym (Rozhodnutie o zimnej sezónnej uzávere, z 25. oktobra 2017). Punkt, który Cię interesuje tprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
a może być doczytał o szczegółach wypadku zamiast głupio komentować? przynajmniej w tym przypadku mógłbyś się powstrzymać od standardowego p..nia.. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
czochracz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Taką wiedzę otrzymałem, toteż przekazuję a w > gorach czuję się bezpieczniej mając stan nie > samonastawny. Każdy może robić jak chce wedle > posiadanego doświadczenia i umiejętności. akurat w tym zakresie trochę się pozmieniały kanony nauczania.. artykuł Świętego i M. Kujawińskiego do odnalezieniprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
każdy ring z CE może być super, ale nie mamy gwarancji, że producent pilnuje jakości i każda partia jest taka sama - dotyczy to zresztą wielu krajów, np. Słowacy też mają lokalną firmę produkującą bolty, Na oko wyglądają ok;) Oczywiście "safety label" też nie daje nam 100% pewności, ale przynajmniej ktoś to sprawdza co jakiś czas.. pzdr jodlosz > Tak wiem co oznacza CE iprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Mnie to też dziwi.. zwłaszcza, że jest się czym chwalić, no i atest UIAA nie jest za darmo (o ile pamiętam to kilkaset euro za produkt), do tego nie jest dany raz na zawsze - można z listy wylecieć;) A sama Komisja Bezpieczeństwa jest chyba najbardziej wartościową komisją w UIAA - nie tylko certyfikują szpej, ale tez wymieniają się doświadczeniami z producentami, podpowiadają rozwiązania - miprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, CE to mam nadzieję, że ma wszystko co jest osadzane w skale;) Atest UIAA czyli "safety label". Komisja Bezpieczeństwa UIAA certyfikuje sprzęt, prowadzi badania, wydaje rekomendacje i wzywa do wymiany. Z kotew wklejanych "safety label" mają obecnie produkty m.in. Raumera, Fixe, CT (spośród tych często używanych). Warto poczytać: # pzdr jodlosz > Tak z ciprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Michale, jak zwykle mocno, i jak zwykle niezbyt rzetelnie.. Na Jarzębince na ŻK ringi są prawie od 20 lat.. jak ktoś tam szkoli na własnej, to no cóż.. chyba nie polecałbym takiego instruktora. W całej dolinie jest co najmniej 20 świetnych dróg na własnej, nadających się również do szkolenia. Większość z tych dróg zostało oczyszczonych przez instruktorów PZA (także przeze mnie). Tylko, żeprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Nie mogłem się powstrzymać.. na greckich wyspach panują zdecydowanie lepsze warunki do wspinaczki zimowej niż letniej:) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
jacoos Napisał(a): ------------------------------------------------------- > "ale w momencie wpiecia sie do stanowiska kończymy > wspinaczkę, a zaczynamy inne procedury" > > Chyba uzupełniłbym to zdanie o słowo "OSTATNIEGO" > lub "KOŃCOWEGO" Włodku, nie w tym wątku, proszę;) bo jeszcze jakiś adept pomyśli, że nie może obciążąć stanowiska poprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
DawidDD11 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Z informacji od koleżanki. A koleżanka to stwierdziła na jakiej podstawie? W Twoim opisie to jest przyjęte jako pewnik, ale zaczynam mieć wrażenie, że mogło być różnie.. Macie jakąs dokumentację foto może? Nie odbierz tego jako czepianie się, ale chęć wyjaśnienia okoliczności wypadku. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
DawidDD11 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Wpinasz zakręcany karabinek do stanowiska, do > niego kubek (przerząd asekuracyjny- Reverso) > grubym uszkiem, do przyrządu wpinasz linę, wpinasz > zakręcany karabinek, tak jak uczą na kursach > asekurować z górnego stanowiska. Widzisz, m.in. właśnie o to mi chodzi - o stosowanie właściwej, jedprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
DawidDD11 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Po prostu asekurujesz drugą osobę bezpośrednio ze > stanowiska za pomocą kubka jakiego kubka?? lub wprost lub wprost z > przyrządu wpiętego do łącznika uprzęży np. przez > przelot stanowiskowy. chyba punkt centralny.. ewentualnie punkt wysyłowy (to zdecydowanie niepolecane w takiej sytuacji)przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> PS Takie relacje powinny być według mnie > wzbogacone o komentarz kogoś kompetentnego na > temat popełnionych błędów. Np. nieprzetestowanie i > nieobciążenie stanu to śmiertelny błąd i powinno > to zostać zaakcentowane. Pełna zgoda! To kolejny (trzeci albo czwarty) tekst w ostatnim czasie, który jest relacją uczestnika albo świadka wypadku i pełen jest niedopowiedzeń oraprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Ja bym się kierował jednak zdrowym rozsądkiem - samo wspinanie sportowe jest przecież kompromisem pomiędzy bezpieczeństwem a trudnościami drogi. A obicie (rozmieszczenie wpinek) na drogach jest przedmiotem niekończących się dyskusji. Zasadniczo uważam, że jeżeli konieczne jest wpinanie pierwszej bezpiecznej, to ekiper się nie spisał. Ale nie ma reguły, czasem są obiektywne przyczyny dla których nprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Marcin, ale to są dwie zupełnie różne sprawy. 3 bezpieczna jest ewidentnym uchybieniem stylowym (tu raczej ciężko udowodnić, że te niższe są tzw. wpinkami zerowymi;), a przedłużka w punkcie jest przecież standardowym elementem taktyki w RP (PP). I to zwłaszcza, że młody się wpina tylko do tej przedłużki, a nie dodatkowo do krótkiego ekspresa w tym samym punkcie (to też częsta praktyka przecież)przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
wspinaczka w rezerwatach przyrody i parkach narodowych jest zabroniona z wyjatkiem miejsc wyznaczonych przez dyrektora.. Ustawa o.ochronie przyrody, art.15 pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
jaki tam z Ciebie mentor.. zwykły anonimowy tchórz;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
> Zapewne chodzi Ci o błąd, że przyjąłem opisywać > przejścia dolinami. Adamie, przecież to żaden błąd, jako autor podsumowania masz prawo wybrać swój "klucz" (kryteria wyboru przejść, kolejność opisu itp.). Chodzi mi o fundamentalny błąd z zakresu topografii Tatr - podpowiedź: doliny Tatr Polskich. Z nazwiskami niestety też jest problem - ale zapewne wynika to z tego, że jeprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
No cóż.. ja bym jednak - przed zabraniem się za pisanie podsumowań - sugerował przyspieszony kurs topografii Tatr. Może uniknąłbyś błędów, które dyskwalifikują na etapie przyjęcia na kurs przewodników tatrzańskich.. O krótkim kursie "kto jest kim w środowisku wspinaczkowym" nie wspomnę. Nie tylko Biedruń się może zdziwić, po przeczytaniu informacji o swoim przejściu. Nad resztą nprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
ja właśnie o kursantach piszę - oba opisane przeze mnie skrajne stany występują dość często (chociaż ten z brakiem zaufania do sprzętu jakby częściej;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Ja zaobserwowałem - jako jeden ze skrajnych wariantów (kostki, friendy, stare haki - wszystko równie pewne jak ringi, można latać!). Drugi to - kostki, friendy, stare haki - nic nie warte, wypadną przy najmniejszym obciążeniu;) Racjonalna ocena przychodzi z doświadczeniem:) pzdr jodlosz MmadA Napisał(a): ------------------------------------------------------- > grubyilysy Napisał(aprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
na 95% dróg 70 m będzie ok, a na te 5% (głównie na Jupiterze, na którym się niestety nie wpsinałem) - 80 m może być za krótka;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Andrzeju, nie rozumiem - chcesz mnie obrazić czy co? Miłośnikiem wspinania na własnej jestem od wielu lat, do mistrzostwa nie aspirowałem nigdy, o co Ci chodzi? pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Tomaszu, wybacz, ale nie podejmę polemicznej pałeczki, oddaję partię walkowerem:) pozdrawiam Miłoszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> logicznego, naszych wielkich miłośników stylu > TRAD, którzy twierdzą iż drogi obitej nie da się > zrobić w tym stylu, a do solo już się nikt nie > czepia. Piotrek, ale przeciez tak nie jest. Możesz zrobić obitą drogę na własnej- to jest osobny styl - "greenpoint". Możesz też zrobić drogę tradową z powieszonymi wcześniej przelotami - "pinkpoint". Albo zrprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe