Było więcejsolistów, którzy dokonali żywota w trakcie innych czynności. Michael Reardon robił solówki na clifie. Kiedy miał rozpocząć kolejny wyciąg to od tyłu uderzyła go fala, walnął o ścianę, słukało go i tyle, a chłop zrobił kilometry morowego terenu na żywca. Podobnie jak Marc Andre zginał Hansjeurg Auer, a miał na koncie żywca na Drodze przez rybę. Jedna z najbardziej niedocenianych solówprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Serio. Co ja takiego napisałem, żebyś mi wyskakiwał z jakimiś pociskami ad personam? Napisałem, że legenda, którą niewątpliwie jest Fawcett, miał sporo zapasu na to, aby robić takie trudności w skarpionach. Podobnie jak Honnold robiący 8c/+, żywcujący Freeridera. Myślę, że jakby mu do tych TCPro wsadzić wełniane skarpety i dać lano, to by nie było problemu. Bo jest zapas. I ja to napisałem odnoprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Weź zachowaj swoje chore projekcje i urojenia dla siebie. Zrobiłbyś coś z tą mikropeniaa, miast dosrywać się do ludzi chu wie po co. "Kozak. Przed komputerem." - i pięknie siebie spuentowałeś w ramach ciągu dalszego wszechobecnej projekcji. "Może jakieś seszyn w którymś z dolnośląskich ogródków?" - zacznij czytać ze zrozumieniem, to będzie prościej.przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Do liściowania suk nie potrzeba umiejętności bokserskich. A twoje wynużenia o cyfrze, sam widzisz, ile są warte. Tyle ile to "6a/b", a nie o cyfre tu przecież chodzi tylko, o zwykłe farmazonienie na temat kogoś, o kim nie ma się bladego pojęcia. "Ja cię zapraszam na tego Mastera. Zobaczymy jaki to kozak z ciebie. Możesz mieć kamy i 16 crashpadow. No problem." - beware whatprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Tę szklaną kulę to sobie załóż na ten tępy, bezczelny łeb. "fakt że twój poziom to coś oscylującego w okolicach boulderowego 6a/6b" - , a propos. Od wtedy parametr się podniósł i na celowniku kilka 7C, więc do zobaczenia w skałkach ;) "szansę na to że wyszedł byś nad ringa na obitej 6.5 są żadne" - szanse, że w realu za to byś zarobił w dziób są za to 100%. Może jakieś sprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
A ja dodam, że mając moc na bulderowe 8A (Carless Torque), na drodze ~7c jest tak duża nadwyżka parametru, że udźwignie i skarpety, ba nawet podkolanówki ;)przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Te olimpijskie kwalifikacje, to jakieś zaprzeczenie ducha sprawiedliwego sportu, gdzie NAJLEPSI zmagają się o najwyższe laury. A tak wychodzi, że zawodnik ,który biega wolniej od czołówki kobiet, dostanie awans. IFSC pięknie wyKOMBINOwało system karny dla najlepszych federacji. Weźmy taką Japonię, gdzie regularnie w półfinałach pucharów jest ok. 10 reprezentantów z kraju kwitnącej wiśni. Jaki jprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Chyba? Serio wierzysz, że gościu, który zrobił kilka dróg z okolicy 9b i ma 8c+ Fl w kajecie, nie wie o tym, że przesztywnienie liny na swingu pomaga utrzymać chwyty? Na domiar złego, jego ojciec jest z pokolenia Andrady i też sroce spod ogona nie wypadł. U Loic'a nastąpił glitch mózgu albo na bezczela uznał wszystkich obserwatorów za stonkę, która łyknie wszystko, co jest jeszcze gorsze.przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Jakby wpisał flesza, to bym chwalił, a tak to żenada.przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Niestety jest to szemrany temat, bo z jednej strony kreski mogą ułatwić odczytanie sekwencji, ale z drugiej było wiele przypadków, gdzie ktoś na sajcie pacnął do kreski i spadł, a okazało się, że ktoś sobie tak stopień do swoich patentów zaznaczył (oczywiście naganne jest to, że nie wyczyścił po swojej próbie). Z kreskami jest podobnie jak z wiszącymi eksami. Wg reguł powinno się wieszać zabawkiprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
" Zarówno Decided, jak i trudniejszą wersję z siedzenia o nazwie United 8C+ otworzył Ryuichi Murai, odpowiednio w 2018 i 2019" Za 8a: 23.04.2017!!! - Toshi Takeuchi pisze, że powtórzył bulder Toru Nakajimy. Nie wiem skąd wytrzasnęliście to 'info', bo wpisanie "Decided" w wyszukiwarce na ww. serwisie zajmuje 5 sekund.przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Z Molly to bym się nie zagalopowywał, ponieważ ostatnio na podium Pucharu Świata stała 6 lat temu (#3, Kranj). Może czołówka europejska ;) , bo z 8B baldowym (5x) i 8c linowym (6x) troszku odstaje od max. poziomu pokonanego przez kobiety, czyli 8C+ i 9b. Może jest tutaj ktoś kompetentny na forum i przybliży różnicę między 8c, a 9b, bo przepaść to chyba niedoszacowanie?przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Kai jest często podawany przykład, że się da, ale jego wyniki sportowe w ostatnich latach nie powalają. W zawodach PŚ nie startuje, a z liną ma 9a w kapowniku, co przy 9c to jest jakieś sto lat za...a nie czekaj ;) Lepszy by tu był Michael Mawem, który pięknie się pokazał w Bernie zdobywając Mistrzostwo Świata. I to jest wynik!przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Nie wiem czy oglądasz NBA, ale w ostatnich dwóch dekadach nagrodę dla najlepszego koszykarza (MVP) zdobywali: Steve Nash 2x, Dirk Nowitzki, Nikola Jokic 2x. Jeżeli chodzi o predyspozycje do skoczności to warto nadmienić, że najwyższe zanotowane przewyższenie w historii skoku wzwyż należy do Stefana Holma ze Szwecji, który mierząc 180cm wzrostu przeskoczył nad 2,42! Rekord w trójskoku należy odprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
jerrygwizdek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Prawda jest taka, ze uzywanie tlenu na duzych > wysokosciach to poprostu doping i tyle. Analogia > jej i Nimsa wejsc to bylo by tak, jakby ktos > jechal w Tour de France z maska tlenowa, i > samochod by ciagnal pod gore. Słaba ta analogia, bo gdzie ona jest niby wciągana przez zewnętrzną sprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
No fajnie się o tym czyta, jak to się przejmują emisją CO2. Ciekawe kiedy Seb znowu leci na Dawn Wall? Ktoś wie ile emituje przelot z żabolandu do LA? Może to była ich odpowiedź na to, że francja zabroniła lotów poniżej 2,5h, no chyba, że się posiada prywatny odrzutowiec (wtedy nie dotyczy). Koniec latania między sektorami w Font!przez Majkel - Forum wspinaczkowe
No dziwna to linia. W części cruxowej idzie się na miśka, lewą ręką po kancie,a prawa po listwach na płycie. Sęk w tym, że jak się w jednym miejscu wrzuci piętę za kant i przeprowadzi kolano, to jest no-hand, bo kolano siada na zębie, który "nie gra". ;) Letka szemranka, ale to już można się domyśleć z nazwy.przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Palczasty charakter nie wymaga sprawności obu rąk na równym poziomie. Obiektywnie to A2 i A4 przy pozycji wyciągniętej palca przenoszą ok. 70x mniejszą siłę, a na Actionie pokety się wyciąga. Wiem, bo asekurowałem na tej drodze i widziałem wszystkie sekwencje na żywo z opisem charakteru każdego poketa, oblaczko/krawądy i "ścisku". Chłop czarno na białym pisze, że się dalej nie może zprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Nie wiem skąd wzięliście: "wygląda na to, że może chyba już o niej zapomnieć :) "? Bo we wcześniejszym poście stoi jak byk: "while waiting for the total recovery of my injured finger and to find a project in which I could climb and find a working process" oraz " Can't wait for my finger to fully recover to go into the projects I set for myselfprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Daj linka do zbiórki, to się dorzucę. Tylko, obligatoryjny stream z seszyna ;)przez Majkel - Forum wspinaczkowe
"Ja jakoś ciągle nie wierzę w boulderowe 9a." - jak z poziomem wiary na dzień dzisiejszy?przez Majkel - Forum wspinaczkowe
"Jak o tym czytam to nie wierzę że taki środek istnieje :) " - nie wiem czy widziałeś, ale jest taki ciekawy film o tytule "Ikar" (do obczajenia w sieci np. na netfliczu). Tam jest ciekawie pokazane, co z zawodnikiem z aspiracjami może zrobić dobrze dobrany i dopasowany cykl. Gościu mówi wprost, że po wejściu na koks miejsce, w którym myślał, że jest kres możliwości fizycznychprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Studiowało się kiedyś w dużym mieście, to można było swoje usłyszeć, a czasem niestety i zobaczyć. Poza tym, to sam nie znasz zawodników, dyscyplin różnorakich? Nie pytałeś się nigdy, czy trenują 'na sucho'?przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Ja to ujmę tak. Od zarania dziejów o polskim 'ziole' chodzą plotki, że dilerzy chrzczą ów np. eterem. Ciul z tym, że eter jest drogi i trudno dostępny, a po zaaplikowaniu na susz błyskawicznie odparuje nie zwiększając ani gramatury, ani mocy ów specyfiku (żeby mocniej uzależniał,a małolaci wracali po więcej). Tajemnicą poliszynela jest, że dodają czasem piasku, czasem moczą w wodzie z rprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Np. na drodze Eldorado w Rudawach (skała Krowiarki). Jak się zaczynałem wspinać na końcu lat 90. to była to obita droga i tak przez lata. Jakoś dwa lata temu chciałem zabrać tam kumpla żeby się wstawił OS/FL, ale ku mojemu zdziwieniu, nie zastaliśmy ringów. Potem się dopiero dowiedziałem, że jakiś zjeb dorobił się turbo mechaników, które tam siadły i tak poprowadził ów drogę, więc została zdegradprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
"Myślę że ludzie mają w dupie jak daleko są od obecnej czołówki." - zależy o jakich ludziach mówisz, czy o casualach chodzących na ścianki czy amatorach lokalnych kwasiorów? "Ja mam a Ty?" - to skąd ten sceptycyzm skoro walka o cyfrę Ciebie nie dotyczy? "Jedyny sensowny pomysł na cieszenie się wspinaniem to skoncentrowanie się na tym żeby jutro być lepszym niż jest sięprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Ująłem to w sposób, który myślałem będzie klarowny do odczytania. No jej paluszki za duże nie są, a to ma znaczenie na baldach, gdzie się targa z niczego. Sam mam prawie 2m wzrostu i paliczek w fakerze ma 30mm. Jak ktoś ma mniejsze palce to może być i 24-26. Weźmy listwę 6mm. Dla mnie to będzie 1/5 palika, dla osoby z palikiem 24mm 1/4. Chyba nie muszę dopisywać, że jest to duża różnica.przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Powiedz mi skąd ta krucjata, że 9A nie istnieje? Ja powiem tak. 9A w bulderingu istnieje i to od milionów lat. Pewnie 9A+ też i 9B. Kwestia na ile takich problemów się ktoś wspiął? Problem z wycenianiem wspinania jest niereferencyjność. To nie skok w dal czy bieg na 100m, gdzie są sztywne parametry: odległość/czas pokonania dystansu, temperatura, wilgotność, prędkość wiatru. Jak ktoś skoczy 8m,przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Jak obejrzałeś drugi stream to pewnie słyszałeś ciekawostki Willa nt. trudnych baldów. Padło tam ciekawe stwierdzenie, że: "Terranova może się okazać pierwszym 9A na świecie". Dostał straszny wpier..l i już kilka razy słyszałem z jego ust, że to jest "totalnie prze...". To, że Stranik tego nie powtórzył przez tyle lat, też o czymś świadczy, bo gościu jest kosmitą. Will stwierprzez Majkel - Forum wspinaczkowe