> Polecacie zakupić heksy w Jurę? Czy kości + zestaw > friendów powinien wystarczyć na początek? Jurajski wapień jest jedynym rodzajem skały, w którym używam heksów;) A na poważnie - na większości kursowych klasyków da się bezpiecznie przyasekurowac ze standardowego zestawu rocksow i camow, jednak zwłaszcza w przypadku mechanikow wymaga to pewnego doświadczenia. Heksy zwiększają możliwoprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Apache Napisał(a): ------------------------------------------------------- > "Kołkówka chyba nie;)" > > A czemu nie? Przecież to klasior nad klasiory jest > i asekuracją pancerna. Kolega 5a/5b chciał.. na Kołkówce mógłby nie odpalić:) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> Marzyłoby mi się, porobienie dróg częściowo > obitych, tak aby mógł ze spokojną głową (i bez > pełnych gaci), popróbować lotów w bezpieczny > sposób. Hej, jedna uwaga - na łatwych drogach, nawet z bardzo dobrą asekuracją, zdecydowanie odradzałbym latanie:) I tak jak pisał Apache - najlepiej uderzać na kursowe klasyki - niektóre mają pojedyncze stałe przeloty. Rzędki to byprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> Dużo dróg z dobrą asekuracją o różnych > trudnościach np filar Halinki , Aspirynka,Sedes, > Kołkówka itd. Kołkówka chyba nie;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
A może się Misiu wreszcie zdobędziesz na odwagę i podpiszesz imieniem i nazwiskiem? Czy jednak pozostaniesz anonimowym tchórzem? pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Apache Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jak dojdziemy do 20 to ponoć pezeta ma to > opublikować w formie broszurki na każdej ścianie. Hmm, chyba bym Twoją wersję wolał opublikować.. bardziej w stylistyce WdAhu, niż Taternika - ale generalnie w punkt;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Less-R Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Nie jest to tak, że Wilderness Areas to po naszemu > rezerwaty ścisłe, czyli nie całe obszary parków > narodowych, a tylko ich część. > A rejonów oczywiście szkoda tak czy siak. Mniej więcej tak jak piszesz - wg międzynarodowej klasyfikacji to obszary o kategorii Ia, czyli nasze rezerwaty objęte ochroprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
przy takim zalozeniu Turcja zdecydowanie odpada - od lat jezdzilo tam wielu Rosjan, a od czasu napaści na Ukrainę tureckie rejony to jedna z niewielu opcji, im pozostala. I w skalach, i na plazy i w knajpkach rosyjski bedziesz slyszal nonstop. A najgorsze ze i miejscowi, i westmeni regularnie beda Cie mylic z Rosjanami.. bennyh Napisał(a): ----------------------------------------------------przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hmm, nie powiedzialbym ze wspinanie w Olympos jest o wiele gorsze niz w Geyik.. dròg oczywiscie mniej - ale we wszystkich sektorach jest ich prawie 400. Jakosciowo tez absolutnie nie jest źle - np. dwie drogi, ktore robilem w sektorze Plaj bylyby perelkami w kazdym sektorze w Geyik. Cennet tez wygladał ciekawie bardzo. Nic nie wiem niestety o tych sektorach, ktore dostepne sa tylko od morza - alprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
TomaszKa Napisał(a): ------------------------------------------------------- > łojant Napisał(a): > ------------------------------------------------------- > > Od kiedy KR liczy 6 osób ?? Oczywista omyłka pisarska. Dzięki Urbano za zwrócenie uwagi, poprawione:) > > i dlaczego trzech wiceprezesow w Zarzadzie, choc > statut mowi o dwoch? WZD przyjęło zmianę statutprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, jeszcze tylko wrzucam ciekawy dokument opracowany pod szyldem UIAA: Interesująca nas skala to rozdział 4 (strona 16). W przypadku Sardynii prawie na pewno nie mamy do czynienia z rozbieżnością lokalnej skali od np. Alp, jedyne nieporozumienie dotyczy 30/40-metrowych lotów - zastanawiam się skąd to info. Ze schematu i opisu drogi to w żaden sposób nie wynika. A stopień RS3+, tak jak naprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Jerzy.Kolakowski Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Patrząc na przewodnik po Sardynii i drogi to > przyjęli oni tam skalę drogi R - 1,2 ,3 max 4? > Przynajmniej tak to pamiętam robiąc Wolfganga i > Mediterraneo były one R1 i R2 jeśli chodzi o > obicie.... Hej, moim zdaniem to jest ta sama skala - bo przewodnik po Sardynii jest z wydawnicprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, fajny news i klasowe przejście.. gratulacje! zastanawiam się jednak, skąd informacja że ocena asekuracji R3+ oznacza 30-40 metrowe loty? Samo R jest chyba nieporozumieniem dla drogi w większości obitej, z ewentualnym dokładaniem asekuracji własnej (szczegóły dt. asekuracji dostępne na schemacie: ). Właściwą literka byłoby S, ew. RS. Z kolei cyfra 3, nawet z plusem, w żaden sposób nie oprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Zwłaszcza, że w zalinkowanym materiale UKClimbing na spokojnie wyjaśniane są wszystkie kontrowersje (poza definicją "scottish winter", przede wszystkim różnice w stylu powtórzenia i 1go przejścia - GU vs HP), w odniesieniu do innych topowych przejść w Szkocji, z ukazaniem różnych odcieni szarości i w dodatku z szacunkiem do osób, których przejścia są omawiane. Dla mnie jest to napraprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Majkel Napisał(a): ------------------------------------------------------- > A to już chyba czyiś ból dupy przemawiał. Możesz > podać jakieś konkrety, co było nie tak w tych > przejściach? No właśnie szczegółow nie pamiętam, ale chyba chodziło o to że nie zrobili (albo jeden z nich?) drogi do końca, tylko 'do końca trudności'. Wydaje mi się że była o tym dyskusja na którprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
zabrał ich na, rekomendowaną przeze > mnie parę dni wcześniej tutaj na forum, Drapulę. > Obaj po pięknych bojach przeszli, więc zakończyło > się to owocnie. plotka głosi, że te przejścia nie były do końca legitne.. jest w tym coś na rzeczy? pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Jednak to pierwsze.. jako źródło mamy Instagram autorki przejścia pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Nie chodzi o zaliczanie lub nie, ale opatrywanie przejścia obitej drogi na własnej asekuracji (od dłuższego czasu funkcjonuje to jako styl 'green point') literkami R/X wydaje się nieco wątpliwe;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
pozzie Napisał(a): ------------------------------------------------------- > A może to jest po prostu trudniejsza droga niż > VI+, powiedzmy - VI.1? Pewnie w innym rejonie mogłoby tak być - ale te łatwe drogi na Aptece są często trudne; niedaleko jest Środek Filara z 1977 tez za VI+ - można się zdziwić. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, to jest naprawdę trudne VI+. Autor jest nie tylko wysoki, ale i wycenia bardzo oldskulowo - za to wynajduje naprawde fajne linie:) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Jerzy.Kolakowski Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Czekajcie, ale to kto w końcu wyciął te ringi z > Wallischa - Pza czy kto? Nic mi o tym nie wiadomo;) A najciekawsze jest to, że na spotkaniu w 2015 ustalono, że jakiekolwiek zmiany w obicu dróg w Bolecho odsuwamy na czas bliżej nieokreślony - ze względu na delikatny charakter (rezerwat przyrody o nprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Ale, jak zrozumiałem, Jerry nawiązywał do niedawnego przejścia z Oliany z bodajże 3. bezpieczną. W tym konkretnym przypadku, sądząc po ujęciach z patentowania, 1. bezpieczna raczej przeszkadza przy ruchach i rezygnacja z niej to chyba decyzja taktyczna AO.. przy innych przejściach często wspina się z 1. wpieta. IMO 1. bezpieczna w zdecydowanej większości przypadków nie budzi kontrowersji - chocprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
jednak oryginalny tekst jest na planetmountain.com - dziennikarze tego portalu potrafią czasem przycisnąć w sprawach dt. szczegółów przejść i czystości stylu. Ale i tak nie ma nic o tym, kto mógł dopuścić się liftingu chwytów.. bo przecież nie Matka Natura;) Temat wcale nie taki egzotyczny - tzn. modyfikacja chwytów na istniejących drogach. Nie wątpię, że Edgar Nevermore mógłby się podzielić wiedprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Internety donoszą , że Janja wkosiła kolejne 8c OS - American Hustle:) PS. I dzięki za przypomnienie afery z Charlotte Duriff - polecam zwłaszcza młodzieży i nastawionym na sukces rodzicom;)przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
dzięki za wyszukanie tego tekstu! ja zawsze szukam nieścisłości w relacjach dt. 'uchybień' w stylu i wycenach, ale to jest o wiele mocniejsze.. chociaż nie jest to ani pierwszy, ani z pewnością ostatni taki przypadek że ktoś zajeb..ł komuś projekt bezwzględnie wykorzystując włożoną wcześniej pracę, sprzęt i tzw. know-how.. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Simbelmyne Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jak już jesteśmy w temacie, to może warto otworzyć > osobny wątek na temat historycznych ograniczników. > Hehe I koniecznie przykleić;) To w ogóle bardzo ciekawy temat, a analogia z Ommadawn do Manaslu jednak nieco chybiona (bardziej pasowałby np. Znikający Punkt czy inne drogi w granicie/piasku,przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
. We wszystkich zauważyłem wyraźne > zmechacenie taśmy na odcinku ~1m od końca. Tj. w > miejscu gdzie taśma łączy się z fragmentem > wielokrotnie zszytym. Łatwo to zauważyć. Podczas > gdy pozostały fragment taśmy zmechaceń nie > posiadał. Oczywiście zgłosiłeś to obsłudze obietku? pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hełmik Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Fantastycznie byłoby gdyby komuś chciało się (i > pewnie najpierw znalazł sponsorów) zrobić taką > serię w Polsce... Historia wspinania, jej > bohaterowie, kontrowersje, znając nasze środowisko, to mogłoby się skończyć procesami;) pozdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> > Po pierwsze ja nie użyłem stwierdzenia że sportowe > wspinanie to gimnastyka, powiedziałem, że bez > stylu to tylko gimnastyka. Wspinanie na wędkę nie > jest stylem wiec jest trochę udawaniem Hej, ale wędka jest jak najbardziej stylem - tylko, że obecnie uznawanym za pozbawiony wartosci "sportowej". Brnąc w ten temat (i nawiązując do dyskusji w sąsiednim wątkprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Marcinie, jakkolwiek rozumiem Twoją chęć obrony tradów, to jednak niespecjalnie podoba mi się mocno konfrontacyjne nastawienie (wspinanie sportowe - gimnastyka, udawanie wspinanie w rysach, a p. Freus - to już w ogóle..). Podobnie wkurza mnie jak "sportowcy" nawołują do obicia wszystkiego (bo można się nie wpinać do ringów przecież, sam zresztą użyłeś takiego argumentu). Akurat kamiprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe