> Ale trzeba przyznać że żyjemy w dzikim kraju raczej mało kto specjalistyczne wyroby kradnie na własne potrzeby (alkohol pewnie wypada z tego twierdzenia?)- czyli ktoś to raczej kupić musi.przez gl - Forum wspinaczkowe
może tylko chemia z powietrza ? (opryski jak w Wietnamie); może to i żart, ale źle się dzieje w skałach. "Jedna wpinka - jedna roślinka" - przestało się sprawdzać. jakiś zawodowiec powinie się wypowiedzieć.przez gl - Forum wspinaczkowe
>pinceta > metalowa (taka zwyczajna, kosmetyczna). wg moich doświadczeń (ręka, pęseta, pompka, etc.) najłatwiej wyjmuję się gada takim lassem przypominającym długopis (warto przeczytać instrukcję - po złapaniu kręcimy "długopisikiem", nie wyrywamy) po wcześniejszym ukatrupieniu (osłabieniu;) ww. jakimś sprayem chłodzącym dla sportowców; w tym miesiącu sam miałem już trzy beprzez gl - Forum wspinaczkowe
Czołem. Jak się tam aktualnie przedstawia sytuacja w wiadomej kwestii higienicznej?przez gl - Forum wspinaczkowe
W barze Parete Zebrata praktycznie vis a vis parkingu kiedyś mieli (i pewnie dalej mają) do wglądu egzemparz Diego Filipi: Sarca Walls - można (było) sobie zrobić fotki: na samym parkingu też jest tablica, w necie też można niezłe schematy znaleźć w pdf, np. na witrynie: szukaj "gardasee berge" "Placche (Parete) Zebrate" "Sonnenplatten "przez gl - Forum wspinaczkowe
Gniazdo (jajka) na Samotnej Skale.przez gl - Forum wspinaczkowe
> W grę wchodzi mimo wszystko znany Black Diamond Sp > ot V (300lum na 30h - czy to prawda, nie wiem, wys > tarczy że na dobę) Te 300 lumenów będzie na początku przy świeżych bateriach, potem światło będzie gasnąć. Gdyby lampka miała stabilizację, to by raczej napisali o tym w instrukcji obsługi, a nic takiego tam nie ma. Dla porównania: w instrukcji dla mocniejszej, cięższej iprzez gl - Forum sprzętowe
> > Nie zamulaj kolego poważnego wątku swoimi życiowym > i > rozterkami (między "językiem", "algebrą i logiką") > . jak mam poważnie traktować kogoś, kto rozkosznie pouczając myli podstawowe słowa, miesza w cytacie ze słownika? co do meritum, to się już wypowiedziałem: zobaczymy, jakie będą owoce działalności w radzie naukowej M. Jodłowskiego, a wpływprzez gl - Forum wspinaczkowe
> Ale język to LOGIKA. Bez niej zamienia się w bełko > t. > W zlinkowanej definicji mieści się > algebraicznie wynik 2xTomaszKA+1xmakar=3 > (PARA "zwykle, niewiele więcej niż dwa"). I to wys > tarczy. jak mam zajmować się problemem numerycznego przetwarzania danych, skoro mam takie problemy z językiem, algebrą i logiką, hę?przez gl - Forum wspinaczkowe
> > Wyłożę Ci to kolego algebraicznie: 1+1=2 = "para". język - to nie algebra: itd., itp. > Wróćmy do kwestii zasadniczej: od kogo i czego zal > eży, > czy na drugim końcu "kija" ESRowego zawiśnie "cep" > , > czy "marchewka"? tu nie mam zdania, ale za parę lat, kto wie; dajmy facetowi szansę.przez gl - Forum wspinaczkowe
> "Parę" to dokładnie 2 (słownie: DWA) - nie tylko m > oim > zdaniem. Oczywiście, nie ma to większego znaczenia, ale nie: "parę" - to od 2 do 10 włącznie, a wg innych - to od 3 do 9 ("kilka");przez gl - Forum wspinaczkowe
> Jest gdzieś jakiś glejt TPN mówiący o tym, że opła > t po wsze czasy nie będzie? Ostatnio TPN wziął się > za schroniska. Nic nie jest wieczne. Matko, Córko, Alleluja ! Dużo ważniejsze kwestie wywracane są do góry nogami w ciągu jednej nocy, a Wy się aż tak żarliwie spieracie o takie - w sumie - duperele;przez gl - Forum wspinaczkowe
> Ważn > e jakie konstruktor przewidział sterowanie czołówk > i (czy stały strumień świetlny, czy świecenie trad > ycyjne - strumień zależny od poziomu rozładowania > baterii. Jak ma Tikka nie napisali, można się jedy > nie domyślać). ani w instrukcji, ani na witrynie petzl.com nie znalazłem, ale dystrybutor polski podaje wyraźnie: "Parametry oświetlenia przyprzez gl - Forum sprzętowe
> duże miasta to smog w okresie jesienno-zim > owo-wiosennym, czyli ~6mc. W przypadku Krakowa to > 1000% przekroczone normy, czyli 10x? jest straszny syf, ale bez aż takiej przesady - kiedy jeszcze biegałem regularnie, to sprawdzałem dane z monitoringu dla PM 10 (gdybym sprawdzał wszystko, to bym chyba nie miał czasu na nic) przy Alejach (wtedy było dużo mniej stacji) i nie kojprzez gl - Forum wspinaczkowe
> > Arco - język przyjemniejszy i ludzie milsi > > > dokładnie :) miejsce idealne także ze względu na i > nne aktywności niż wspinanie... rower, narty, żagl > e... z czeskich piw leją tam chyba tylko pilsnera, a to w sumie przecie koncernówka;przez gl - Forum wspinaczkowe
> szerszenie są z ludzkiego punktu widze > nia szkodnikami - nieco z ww. osobników ukatrupiłem tzw. miotaczem płomieni, ale to było albo w pokoju, albo na strychu. Ale w skałach? "co się k... patrzysz? Przecież ja tu mieszkam!"przez gl - Forum wspinaczkowe
> Argumenty przyjmuję, no może z wyjątkiem pkt. 5 ;) > ponoć przyroda sobie poradzi bez nas (uprzedzam, długie):przez gl - Forum wspinaczkowe
Po lekturze wywiadu z ww. wydrukowanym w dzisiejszym lokalnym dodatku Gazowni przypuszczam, iż ww. zdecydował się zaprzestać czuwania na ww. odcinku;)przez gl - Wspinanie i warunki w Tatrach
łojant Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Admini -najwyższy czas przenieść wątek do HP a ja osobiście uważam, iż wątki patriotyczne są na tym polskojęzycznym forum nieustanie sekowane. I to jest - wg mnie- kolejny przykład takiego działania.przez gl - Hyde Park
gl Napisał(a): ------------------------------------------------------- a sam se odpowiem: pewnie idzie o te czarne buty, jak krzyże krzyżackieprzez gl - Hyde Park
TomaszKa Napisał(a): ------------------------------------------------------- ale chodzi o opadnięte dynamówy, czy prawą nóżkę bardziej?przez gl - Hyde Park
parę razy kupowałem to (w praktyce miałem szczęście nie sprawdzać), płatność on-line: · Horská záchranná služba · Poistenie úrazu HZS Náklady na zásah Horskej záchrannej služby do výšky 20 000 eur v týchto oblastiach: Malá Fatra, Veľká Fatra, Belianske Tatry, Nízke Tatry, Vysoké Tatry, Západné Tatry, Pieniny, Stredné Beskydy, Slovenský raj. ÚRAZOVÉ POISTENIE Vyplatíme 7 000przez gl - Forum wspinaczkowe
>To, że mamy różne mózgi można już zauważyć czytając nasze forum... (dość) stare: "grupy dyskusyjne nie służą do czytania, służą do pisania"przez gl - Forum wspinaczkowe
> jakbyś przetłumaczył na angielski, nie znając kontekstu,przesławną frazę, > można > by rzec, klasykę gatunku : Idę, ale będą > jaja? CHGTW, ale liczba zębów w koronkach może być istotna: patrz nr 59przez gl - Forum wspinaczkowe
> Liny i ciuchy to robią dość długo, ale jak > zacząłem się wspinać to w ofercie praktycznie > nic z żelastwa nie mieli (nawet nie wiem czy sami > to klepią). kiedyś byłem w ich sklepie firmowym w K-wie, wyroby metalowe były "made in niemal cały świat";przez gl - Forum wspinaczkowe
> > > > > > > > o ile dobrze widzę, ten filmik pokazuje rodzący > ryzyko > błędu sposób wiązania się, tj. demonstrator > zaczyna przewlekać linę od dołu zamiast od > góry > (zaczyna od nogawek a nie od pasa) - > jeśli nam się coś pop... (a kiedyś w końcu > coś się musi > pop...), to zawiążemy się tylko za nogawki > i głowę mamyprzez gl - Forum wspinaczkowe
> szorujemy już po dnie. obawiam się, iż to przesadny optymizm;przez gl - Forum wspinaczkowe
AndrzejKo Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Nie widać. Ale czy na pewno....? Wątpię! To > tylko kwestia kosztownych, wyrafinowanych badań, > których nie opłaca się systemowi zrobić!!! dobra, ale o jaki "system" chodzi? każdemu wiadomo, że trzeba by wykonać tysiące (pewnie setki tysięcy) zestandaryzowanych prób spełniających stosowneprzez gl - Forum wspinaczkowe
jesuisdesole Napisał(a): ------------------------------------------------------- > W moim potocznym rozumieniu, węzeł podwójny > skrajny to taki: > > > tak, o to chodziło w artykule, dzięki; wiążemy go na końcu liny przeplatając stopniowo linę (można też zawiązać w środku liny, składając linę podwójnie i przekładając przez węzeł pętlę, która "wskoczy do norki&przez gl - Forum wspinaczkowe
Co w nas funkcjonuje pod nazwą "podwójny skrajny"? "Podręcznik wspinaczki” Allen Fyffe, Iain Peter wskazuje (wyd. polskie 1999 str. 38 i 41) ten węzeł: natomiast z fragmentu komentowanego artykułu: "podwójnym skrajnym tatrzańskim (przewleczonym z powrotem równolegle, analogicznie jak przy ósemce)" wnoszę, iż chodzi o jakąś wariację tego typu:przez gl - Forum wspinaczkowe